"Este curios, cu toate că în muzee există manuscrise din sec. II și III d.C și mici fragmente din sec. I d.C. totuși acestea nu conțin partea cu Matei 28:19. Oare de ce? Nu știm dar se pot emite tot felul de ipoteze." Alin Isfa, Arad
Citat din lucrarea lui Alin Isfa:
"Un Manuscris în ebraică, din secolul XIV d.C. (1380) ce conține Evanghelia după Matei pe nume: Shem-Tob, redă diferit Matei 28:19. Acest manuscris a fost confiscat de Biserica Catolică de la evrei, și se presupune a fi o copie după un manuscris din primele patru secole. Profesorul George Howard, care a făcut cercetări ample cu privire la această chestiune, sugerează că "Textul ebraic al lui Matei copiat de Shem - Tob datează cam din primele patru secole ale erei creștine". (Vezi și New Testament Studies, volumul 43, nr. 1, ianuarie 1997, paginile 58-71). În acest manuscris, textul din Matei 28:19,20 este redat astfel: "Duceți-vă și învățați să continue toate lucrurile pe care eu vi le-am poruncit vouă în etern"."
Avand in vedere ca exista doua tipuri de manuscrise pentru versetele de la Matei 28:19,20, si o porunca clara de a face totul in numele Domnului Ieshua, ce nume trebuie invocat la botez?
Coloseni 3:17. Si orice faceti, cu cuvantul sau cu fapta, sa faceti totul in Numele Domnului Ieshua si multumiti, prin El, lui Dumnezeu Tatal.
1. Te botez in numele Domnului Ieshua
sau
2. Te botez in numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh
O alta ipoteza
Shem Tob ben Shaprut din Tudela, a copiat textul lui Nestor, un evreu ce a fost preot romano-catolic, dar care s-a reconvertit la iudaism. Se presupune ca acesta a trait in sec. VI si a tradus un text latin. Daca este asa, atunci in sec VI inca mai exista un text latin compatibil cu celelalte texte care vorbesc de botezul facut de apostoli, pomenind doar numele Domnului Ieshua.
"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Ionica, lasa parerile altora, spuneti parerea ta prin prizma Sfintelor Scripturi, crede-ma , nu faci decat sa-ti complici viata, "ipotezele"unora, "cuvintele dubitative", nu stiu ce "manuscrise"reale sau inreale, nu pot decat sa te introduca in ceata, si mai mult , expunandu-le public, sa aduci DISCREDITARE Cuvantului lui Dumnezeu si sa- L pui sub semnul intrebarii si acest lucru nu-I place lui Dumnezeu.
Totusi am sa incerc sa-mi expun parerea la subiectul deschis de tine.
1.De unde vine BOTEZUL lui Ioan?
2.Este acesta Botezul in apa, despre care vorbeste Biblia?(un singur botez)
3Crezi ca Botezul in apa are vreo formula anume, care?(argument biblic)
4.Ce semnifica SUFUNDAREA in apa?
5.Daca semnifica moartea si invierea lui Hristos, de ce se cauta FORMULE acestui act?
Introducerile scrisorilor lui Pavel par sa cuprinda in exprimarea lor pe Tatal , PE PRIMUL LOC , si pe Fiul...INTOTDEAUNA DUPA...se pot considera acestea greseli?
Pavel, nu a scos niciodata pe Tatal din lucrarea Sa...el spune, "calcati pe urmele mele, ca si eu calc pe urmele lui Hristos!"Nu tin la o formula anume, dar punand pe primul loc pe Dumnezeu Tatal, nu pot decat sa cinstesc si pe Fiul lui, care L-a dat pentru noi.
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deconectat
RE: "Formula" de botez
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
26839. Postat la 25/01/2015 18:35 - 3751z3h5m
Toata lupta aceasta este pentru a-L scoate pe Duhul Sfant din ecuatie. Daca s-ar citi Scripturile! . Botezul are martori pamantesti si martori ceresti. Aceasta ne-a fost prezentata in evanghelii.
- De indata ce a fost botezat, Iisus a iesit afara din apa.Si in clipa aceea cerurile s-au deschis, si a vazut pe Duhul lui Dumnezeu coborandu-Se in chip de porumbel si venind peste El. Si din ceruri s-a auzit un glas, care zicea: Acesta este Fiul Meu preaiubit, in care Imi gasesc placerea. ( Matei 3;16, 17)
- Si indata, cand iesea Iisus din apa, el a vazut cerurile deschise si Duhul coborandu-Se peste El ca un porumbel. Si din ceruri s-a auzit un glas, care zicea: Tu esti Fiul Meu preaiubit, in Tine Imi gasesc toata placerea. ( Marcu 1;10,11)
- Dupa ce a fost botezat tot norodul, a fost botezat si Iisus; si pe cand Se ruga, s-a deschis cerul, si Duhul Sfant S-a coborat peste El in chip trupesc, ca un porumbel. Si din cer s-a auzit un glas, care zicea: Tu esti Fiul Meu prea iubit: in Tine Imi gasesc toata placerea Mea. ( Luca 3; 21, 22)
- Ioan a facut urmatoarea marturisire: Am vazut Duhul coborandu-Se din cer ca un porumbel si oprindu-Se peste El. Eu nu-L cunosteam; dar Cel ce m-a trimis sa botez cu apa mi-a zis: Acela peste care vei vedea Duhul coborandu-Se si oprindu-Se este Cel ce boteaza cu Duh Sfant. ( Ioan 1; 32, 33 )
Porunca este clara:
Coloseni 3:17. Si orice faceti, cu cuvantul sau cu fapta, sa faceti totul in Numele Domnului Ieshua si multumiti, prin El, lui Dumnezeu Tatal.
Tatal nu este eliminat. Ni se cere sa-i multumim pentru toate, deci si pentru botez.
De ce apostolii au botezat doar in numele Domnului Ieshua?
Ce inseamna botezul?
"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Postez aici versetul din Matei 28:19 asa cum apare in Biblia editata de sambatari, pe care am cumparat-o de la fratele sambatar Miti Buhai (Maramures), cu 50 de lei:
"Duceti-va si faceti ucenici din toate popoarele si botezul lor sa fie in Numele Meu."
Aceasta versiune a aparut in anul 2013.
Acum cativa ani buni (2007 sau 2006), aflandu-ma la o adunare de sambatari din Maramures, am gasit un tract editat de ei in care se arata cum a fost deformat versetul din Matei 28:19. Deci sambatarii de mult timp botezau doar in numele Domnului Ieshua. Cine nu crede sa il intrebe pe prezbiterul adunarii sambatarilor din Cluj, fratele Petrica Glodean, de pe str. Cosminului.
"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Ionica a scris:
Postez aici versetul din Matei 28:19 asa cum apare in Biblia editata de sambatari, pe care am cumparat-o de la fratele sambatar Miti Buhai (Maramures), cu 50 de lei:
"Duceti-va si faceti ucenici din toate popoarele si botezul lor sa fie in Numele Meu."
Aceasta versiune a aparut in anul 2013.
Ionică, nu mă mir că ajungi la asemenea concluzii (că adică Matei 28:19 nu scrie despre Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt) din moment ce aduci ca argument o asemenea publicație renumită:
Biblia editata de sambatari, pe care am cumparat-o de la fratele sambatar Miti Buhai (Maramures), cu 50 de lei
. Dacă tu acea carte o numești Biblie și argumentezi cu ea, nu m-ar mira ca în curând să apari cu argumente din "Academia Cațavencu" sau alte publicații de pamflet. Eu unul te credeam ceva mai studios, nu să te cobori chiar la așa un nivel la care toți cei ce vor să susțină niște erezii, din lipsă de dovezi și manuscrise se apucă să-și facă propria ediție de biblie ( Martorii au dat startul, apoi alții după ei și au ajuns și unii pe care tu îi numești sau ei se numesc sâmbătari. Asta nu înseamnă că e o carte recunoscută și autentică, argumentată cu bibliografie și manuscrise notate. Pe semne că ai avut prea mulți bani sau nu ai avut ce face cu ei de ai cumpărat o asemenea capodoperă, fără autori, fără dovezi ale motivului modificărilor unor anumite texte, fără autenticitate, practic fără nimic. Succes la citit!
Când o să dai într-o Biblie cât de cât normală peste pasajul acesta să mai reflectezi asupra lui, poate se va aprinde o lumină. Poate nu... Cine știe?
Citat VDC:
2 Corinteni 2:17 Căci noi nu stricăm Cuvântul lui Dumnezeu, cum fac cei mai mulți
Dacă tu crezi că formula de botez este după cum spun oamenii, fă așa.
Ionica a scris:
Deci sambatarii de mult timp botezau doar in numele Domnului Ieshua. Cine nu crede sa il intrebe pe prezbiterul adunarii sambatarilor din Cluj, fratele Petrica Glodean, de pe str. Cosminului.
Doar așa, ca să știi că nu cunoști decât frânturi de povestiri puse cap la cap ca să sune credibile îți spun că primul dintre sâmbătarii din România care a fost rebotezat în numele lui Isus practic s-a înșelat deoarece purta niște discuții biblice cu o ceată de brahmaniști și a sperat că vor ajunge la un consens prin aceea că el se va (re)boteza așa cum susțineau brahmaniștii iar ei urmau să țină Sabatul și Legea lui Dumnezeu. Când colo, el s-a ales doar cu rebotezul și ceilalți n-au făcut nimic din ce se înțeleseseră. Iar bietul sâmbătar, necunoscător de Scripturi s-a trezit că trebuie să facă față noii situații și bineînțeles că în loc să recunoască faptul că a greșit, s-a apucat să-și caute adepți și argumente... Istorii sunt destule dar nu folosesc aproape la nimic, cel mult ca învățătură de minte. Cuvântul lui Dumnezeu e cel ce rămâne în picioare chiar dacă ar trece Cerul și Pământul. Restul sunt oameni, greșesc, se pot corecta dacă mai vor, dacă nu...
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Eu nu cred ca fratele Petrica Glodean face botez in Numele lui Ieshua...
Lavi, ma bucur ca aprobi postarea lui Ovidiu...dar ai citit-o cu atentie, si cu numele are dreptate?
Ionica a scris:
"Deci sambatarii de mult timp botezau doar in Numele lui Ieshua"
De cand, Ionica?
Eu am 35 de ani in aceasta comunitate, si doar de doi ani, sa zicem...a patruns acest curent pe ici pe colo.
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Soră Lucia, exemplul pe care l-am dat este de cel puțin 30 de ani. Dar a fost doar o paranteză și nu trebuie mers pe această linie cu discuția, vorbind despre oameni că se deviază de la subiect.
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Eu nu am mers pe marginea exemplului tau, cu rebotezul, pentru ca abia acum te-am recitit postarea, nu stiu, ai adaugat finalul...ca eu nu l-am vazut decat acum...!
M-am referit strict la formula botezului cu "numele in evreieste"...a fratelui Petrica...
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Shalom.
La aceaste randuri, i-am dat dreptate fratelui Ovidiu.
Ovidiua a scris:
Dacă tu acea carte o numești Biblie și argumentezi cu ea, nu m-ar mira ca în curând să apari cu argumente din "Academia Cațavencu" sau alte publicații de pamflet. Eu unul te credeam ceva mai studios, nu să te cobori chiar la așa un nivel la care toți cei ce vor să susțină niște erezii, din lipsă de dovezi și manuscrise se apucă să-și facă propria ediție de biblie ( Martorii au dat startul, apoi alții după ei și au ajuns și unii pe care tu îi numești sau ei se numesc sâmbătari. Asta nu înseamnă că e o carte recunoscută și autentică, argumentată cu bibliografie și manuscrise notate. Pe semne că ai avut prea mulți bani sau nu ai avut ce face cu ei de ai cumpărat o asemenea capodoperă, fără autori, fără dovezi ale motivului modificărilor unor anumite texte, fără autenticitate, practic fără nimic. Succes la citit
Fratele Ionica, chiar este un om care studiaza mult, chiar foarte mult.
Din partea mea, multa sanatate ii doresc si sa nu-si piarda speranta, ca lumina vine mereu crescand.
In cea ce ma priveste, botezul in Numele Lui Yeshua, nu este un fals, sau o erezie, tocmai in acest nume sfant este lumina, fie recunoastem fie nu-adevarul este unul singur.
Acest invataor evreu, pe nume Yeshua ( cunoscut sub numele Iisus) a venit intr-un Nume Sfant, stim si cunoastem, ca acest Rabi, nu a tainuit Numele Tatalui, ci mai degraba l-a facut cunoscut.
Fiul a venit in Numele Tatalui, pentru mine acest lucru nu mai este un secret.
Va doresc multa sanatate, si multa bucurie in Domnul nostru Yeshua HaMashia!
Faptul ca apostolii au botezat in numele lui Ieshua, inseamna ca ei au fost "branhamisti"? Dati-mi macar 1 singur verset in care ei au botezat dupa "formula" actuala din Biblie.
Fratele Viorel Ratiu (baptist) reda Matei 28:18,19 in felul urmator, justificand intr-o vasta nota marginala pozitia sa:
18. Si apropiindu-Se, Iesus le-a vorbit, zicand: Mi-a fost data toata autoritatea in cer si pe pamant.
19. Ducandu-va deci, discipolizati toate natiunile in Numele Meu;
20. invatandu-i sa respecte toate cate v-am ordonat. Si iata! Eu sunt cu voi in toate zilele, pana la sfarsitul epocii. (amin)
Iar ucenicul fratelui Ratiu, Isfa Alin, reda astfel:
18. Si apropiindu-Se, Iesus le-a vorbit, zicand: "mi-a fost data toata autoritatea in cer si pe pamant."
19. Ducandu-va deci, discipolizati toate natiunile;
20. invatandu-i sa respecte toate cate v-am poruncit. Si iata! Eu sunt cu voi in toate zilele, pana la sfarsitul epocii.
Asemanator am redat si noi in Recenzia Evangheliei Dupa Matei:
18 Și Ieșhua, apropiindu-se, le-a vorbit, spunând: "Toată autoritatea mi-a fost dată în cer și pe pământ.
19 Duceți-vă și faceți ucenici din toate națiunile, botezându-i în numele meu1,
20 Învățându-i să păzească toate câte
v-am poruncit! Și, iată, eu sunt cu voi în toate zilele, până la sfârșitul veacului."
Nota marginala 1
1Eusebiu De Cesareea și Aprahates, doi episcopi pezenți la Conciliul de la Niceea din 325, citează diferit acest verset. Ceea ce ar trebui să vadă creștinii este că toți aceia care au fost botezați în formula:
"în Numele Tatălui, al Fiului și al Duhului Sfânt" sunt de fapt botezați după modelul (inventat al) bisericii romano-catolice și nu după cel al apostolilor.
Părerea următoare a cardinalului iezuit Augustin Bea, ar trebuie să ne facă atenți: rDupă părerea lui Bea, papa este "tatăl tuturor credincioșilor", și pentru credincioșii evanghelici, care au botezul valabil, este necesară numai o reîntoarcere plină de dragoste în sânul bisericii mamă." (O. Markmann, Irrtümer der katholischen Kirche, pag. 22). Ceea ce înțelegem noi sub noțiunea "botezat valabil", nu mai necesită nici o explicație suplimentară. Botezul (trimisilor) apostolic, biblic, în numele Domnului Ieșhua Unsul este respins de către biserica romană, ca erezie, iar pentru a te întoarce în sânul biserici mamă (cea romano-catolică) nu este necesar un nou botez; ci, doar de o reîntoarcere a creștinilor evanghelici și o recunoaștere a Papei de la Roma, căci botezul este același, cel în numele "Sfintei Treimi". Astfel Papa Ioan XIII în 1962, a convocat un Consiliul Ecumenic II, la Vatican, și a spus atât corpului catolic prezent, cât și liderilor protestanți să unească cultele lor cu Roma (ce s-a și întâmplat în sens vag). Papa Ioan a folosit următoarea formulă: "v-ați putea unii cu noi pentru că aveți botezul nostru". Astfel este timpul ca bisericile creștine evanghelice să lase la o parte obiceiurile și învățăturile acceptate așa de ușor uneori, din partea unor oameni, chiar teologi sau din partea religiilor tradiționale, și să revină la credinta primară așa cum au înțeles-o și aplicat-o apostolii (trimișii) despre care Dumnezeu a dat mărturie și pe care Ieșhua i-a însoțit cu prezența lui (Evrei 2:2-4; Marcu 16:20).
"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Ionica, eu te-am zis ca nu tin la o anumita FORMULA.
Te rog , sa-mi spui ce gasesti gresit in a spune:
"In Numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh!"
Sunt sute de ani dupa Hristos pana s-a ajuns in posesia Noului Testament, ca sa se descopere "minunea" despre care se face atat tam, tam...pana atunci...
-Ce au facut primi crestini, cum au botezat?
-Este botezul lui Ioan, singurul botez in apa?
-Avea acesta vreo formula?
Se pare ca eviti sa-mi raspunzi, de ce?(pentru ca te-am mai pus intrebari si le-ai ocolit)
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
În postarea mea 13891 am făcut odată ceva comentarii asupra celui mai grozav articol-dovadă a falsificării lui Matei 28:19. Articol scris în limba germană și deci ușor de citit pentru mine. Acolo se aduceau zdrobitoarele dovezi pe care Ionică le tot pomenește atât citând din Alin Ișfa (al cărui Nou Testament tradus îl am și lasă mult de dorit...) cât și direct diverse surse din așa (re)numiții sfinții părinți sau părinți bisericești Eusebiu din Cezareea, etc. Vă pun citatul cu pricina mai jos ca să nu mă mai chinui să scriu odată despre asemenea glume religioase și dovezi din articole slabe care smintesc de minte oamenii slabi.
Am lecturat zilele trecute mult lăudatul articol convingător, abundent de argumente și date istorice zdrobitoare.
Părerea mea finală asupra acestui articol: NICI VORBĂ ! Omul acesta confundă marfa cu ambalajul din nefericire și se pare că sunt și oameni care îl cred... Und daß ist schade...
Astea-s gogoși teologice pe care șmecherii le vând cu succes la o anumită categorie de credincioși care nu se iau după ce scrie în Cuvânt ci după imaginația celor ce se mint pe ei înșiși și apoi mai și cred ce spun.
Deci articolul pleacă din start pe un drum practic inexistent... Cu titlul își dă examenul " Matei 28,19 - Botezul în numele Trinității"
Eu aș vrea să-l rog pe distinsul domn Wolfgang Schneider sau pe toți care-i cumpără gogoșile să îmi explice și mie de unde și până unde versetul 19 din Matei 28 exprimă în literă și spirit "formula trinității". Faptul că acolo e pomenit consecutiv de Dumnezeu Tatăl, de Fiul Său și de Duhul Sfânt nu înseamnă nici în cea mai mică proporție că se vorbește despre trei fiinețe divine cosubstanțiale, coeterne și coegale. Dacă cineva își închipuie asta, e treaba lui, să fie sănătos.
Apoi articolul se vrea la suprafață a fi un studiu biblic corect și obiectiv, și când colo e foarte subiectiv și își repetă de "n" ori propria teorie fără să prezinte niciodată motivele care ar argumenta contrariul la ce susține el, așa măcar din respect pentru cei care vor să compare dovezile... De exemplu nu a prezentat nici unul din citatele care arată cum sună în vechile manuscrise versetul respectiv... Cum să arate așa ceva? Dacă le-ar fi arătat, toată teoria lui era bună de pus în ramă pentru "gluma zilei".
El recunoaște că nici unul din cele 6000 de manuscrise ( eu știam de o cifră de aprox 30 000 dar nu e așa important) păstrate până acum nu conține o altă formă a lui Matei 28:19 decât cea pe care o cunoaștem cu toții: "ÎN NUMELE TATĂLUI, AL FIULUI ȘI AL DUHULUI SFÂNT" dar în schimb începe să aducă citate din "părinții bisericești" cum ar fi Eusebiu din Cezarea sau Justin martirul care cică ar spune prin scrierile lor contrariul- o altă gogoașă pentru că nici un citat amintit de el nu scrie " botezați în Numele Meu" sau " ucenicizați toate popoarele botezându-i în Numele lui Isus" ci doar spun:
1. În cele 7 exemple "să faceți ucenici din toate popoarele... și să-i învățați..."
2. În cele 17 exemple "să faceți ucenici din toate popoarele în Numele Meu... și să-i învățați..."
Și punctul 3. e cel la care nu vrea să dea nici un citat, că acelea seamănă cu Biblia adică "în Numele Tatălui al Fiului și al Duhului Sfânt!"...
Deci pe lângă că unele dintre citate spun lucruri de genul: " în Numele Meu veți avea putere (autoritate) să faceți ucenici între toate neamurile" deci se referă la autoritate, la suportul Divin în lucrare nici unul din citatele lui Eusebiu din Cezareea nu pomenește deloc ceva despre botez (!!)...
Așadar, de unde o scornește el că Eusebiu ar spune de o formulă de botez "în Numele lui Isus"... habar nu am.
În rest, ce să zic? Un articol lung, dar slab în dovezi și periculos pentru cei ce nu stau bine pe temelie, pentru că omul nostru vrea să fie convingător folosind tot felul de avertismente sau amenințări sau acuze, nici nu știu cum să numesc elementele prin care încearcă să-i facă să se simtă vinovați pe cei ce nu cred ce spune el ci ce scrie în Biblie privitor la Matei 28:19 : "În Numele Tatălui, al Fiului și al Duhului Sfânt"...
voi reveni...
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Pace si har si binecuvantari de la Elohim Tatal si de la Fiul Sau Ieshua Unsul Stapanul tuturor celor Cel primesc si il au in viata lor si inima lor.
Apostoli sau botezat si au botezat in Numele Stăpânului Ieshua sau Ieshua Mesia si nu au fost BOTEZAȚI in forma trinitara formulata de Biserica Romano Catolica care recunoste asta si se lauda ca ei au schimbat formula corecta de botez IN NUMELE STAPANULUI NOSTRU IESHUA.
Si mai mult in scrierile lui Eusebiu porunca este altfel conform cu scrierile lui Eusebiu, Ieshua nu a spus: [faceti ucenici din toate popoarele botezandu-i in Numele Tatalui si al Fiului si al Duhului Sfant conform cu trad. lui Cornilescu si nu numai] ci discipolizați toate națiunile în Numele Meu.
Si inca ceva foarte important: E.Bulge, Miscellaneous Coptic Texts pag. 1915, pag. 637 acest volum, contine o discutie între patriarhul Cyrill(315, 386 d.M) din Ierusalem si un calugar pe nume Annarikhus ce detinea ,,EVANGHELIA DUPA EVREI", acest calugar a citat o fraza din Evanghelie (TEXTUL ORIGINAL) a lui Matei 28.19 într-o forma foarte asemanatoare cu varianta citata de Eusebiu si anume:
MERGEȚI ÎNAINTE ÎN LUMEA ÎNTREAGĂ ȘI ÎNVĂȚAȚI TOATE NAȚIUNILE ÎN NUMELE MEU ÎN ORCE LOC.
Si daca privim in TOT NOUL LEGĂMÂNT, VESTEA BUNA vedem ca TOTUL sa facut înclusiv botezul în NUMELE FIULUI CELUI PREAINALT si nimic in formula trinitara.
De fapt si este scris in Matei 28.18.
SI IESHUA APROPIINDU-SE, LE-A VORBIT, SPUNAND:
TOATA AUTORITATEA MI-A FOST DATĂ IN CER SI PE PĂMÂNT. MERGETI INAINTE IN LUMEA INTREAGA SI INVATATI TOATE NAȚIUNILE IN NUMELE MEU IN ORCE LOC. deci se lega minunat aceste versete intre ele clar.
In Numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh!?
Oare Fiul nu face voia Tatalui, la fel si Duhul Sfant?
Toata Scriptura vorbeste de Tatal , Fiul si Duhul Sfant...iar daca noi ajungem la Tatal prin Fiul si Duhul Sfant, de ce sa-I excludem, sa zicem din actul botezului in apa?
Vreau sa ramanem la Cuvant, nu ma intereseaza nici un cult sau confesiune, ce zice x sau y...oare nu suntem in stare sa citim si sa studiem fiecare Biblia?
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Lucia a scris:
In ce consta greseala, daca se spune:
In Numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh!?
Oare Fiul nu face voia Tatalui, la fel si Duhul Sfant?
Toata Scriptura vorbeste de Tatal , Fiul si Duhul Sfant...iar daca noi ajungem la Tatal prin Fiul si Duhul Sfant, de ce sa-I excludem, sa zicem din actul botezului in apa?
Vreau sa ramanem la Cuvant, nu ma intereseaza nici un cult sau confesiune, ce zice x sau y...oare nu suntem in stare sa citim si sa studiem fiecare Biblia?
Shalom,
Poti sa o iei ca o predica scrisa de sabat
Motto: Toti cei care au trecut prin Marea Rosie, "s-au botezat" pentru Moise. Adica, pentru a-l urma.
E simplu. Noi suntem ucenici, asta inseamna sa il urmezi pe "mester" (maistru). Faci ce face mesterul. Domnul Ieshua s-a botezat, deci si noi trebuie. Insa Tatal nu s-a botezat.
Faptul ca Matei 28:19 a fost modificat se stia si inainte de a se naste W. M. Branham ((April 6, 1909 r11; December 24, 1965). Deci noi nu il urmam pe el.
Unul dintre autori care a scris despre modificarile din Matei 28:19 este Christian Henry Forney (1829-1926). A scris cartea Istoria Bisericii Lui Dumnezeu in SUA (1914). Pe la 1883 a scris cartea The Christian Ordinances (Ordinarile Crestine), iar la capitolul X apare subiectul "Originea botezului intreit". (Origin of Trine Immersion). El spune ca noi avem "formula baptismala lunga", adaugata a botezului si ca aceasta nu a fost cunoscuta in Africa, pana ce un anume filozof Pantaneu, nu a adus o carte numita "Evanghelia Evreilor".
Cercetatorii de acum recunosc aproape in unanimitate, ca aceasta carte este o evanghelie apocrifa.
Privind la istoricul bisericesc Eusebiu (sec III-IV) in scrierile sale citeaza din Matei 28:19 in trei moduri diferite:
- Prima formă: "duceți-vă, faceți ucenici din toate neamurile" (de 7 ori)
- A doua formă: "duceți-vă, faceți ucenici din toate neamurile din numele meu" (de 17 ori)
- Forma a treia: duceți-vă și faceți ucenici din toate neamurile, botezându-i în Numele Tatălui, al Fiului și al Duhului Sfânt (de 5 ori, dar dupa Conciliul de la Niceea din 325)
Varianta a treia contrazice toate celelalte declarații ale Scripturii (Faptele Apostolilor. 04:12, Phil. 2:10, Col. 3:17, Efeseni. 5:20), că atât învățătura și imersiunea se facea în numele lui Isus. . (Fapte 2:38, 3: 6, 4:18, 5:40, 8:12, 8:16, 9: 27-29, 25:26, 16:18, 19: 5, 19:13, 21 13, II Tesaloniceni 3: 6 .., I Ioan 3:23) De asemenea, lipseste în Shem Tov ebraic Matei.
Cercetatorii sustin, ca cele 5 locuri au fost scrise fie in cartile ce Eusebiu le-a scris dupa Conciliul de la Niceea din anul 325, fie la copierea cartilor, cel ce a copiat textul sa fi reinserat textul din matei 28:19 devenit intre timp corupt.
"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Domnul Isus in ce Nume s-a botezat, ce formula a folosit Ioan?
De ce, la acest botez a asistat Duhul Sfant in chip de porumbel?
Si, de ce, Dumnezeu a asistat, strigand:" Iata, Fiul Meu in care imi gasesc placerea?"
Dragul meu, Isus a venit sa faca voia Tatalui, iar noi prin Fiul si Duhul Sfant facem voia Tatalui.
Aceasta "ecuatie" ne da un singur rezultat, MANTUIREA!
Nu putem scoate pe Tatal din ecuatie pentru ca altfel il scoatem si pe Fiul, si invers, daca il scoatem pe Fiul, il scoatem si pe Tatal, care este SINGURUL DUMNEZEU, iar Duhul Sfant s-ar intrista de acest lucru, caci Duhul Sfant marturiseste despre Tatal si Fiul pe pamant.
Nu este gresit ca botezul in apa sa se faca in Numele Tatalui, Fiului si Duhului Sfant, gresit ar fi sa scoatem din aceasta "ecuatie" pe Isus Hristos, caci prin El primim de la TATAL MANTUIREA.
Pe mine nu ma intereseaza ce zic oamenii, istoricii, ci eu cercetez Biblia in intregul ei...si-mi dau seama ca Tatal, Fiul si Duhul Sfant, lucreaza impreuna spre binele nostru al tuturora.
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.