Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
24915. Postat la 21/10/2013 19:13 - 4212z4h1m |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=2p4HYXKTabQ
Botez pentru cei morti
O explicatie mult mai ampla, deosebita si lamuritoare.
Biblia are răspuns la toate intrebările. |
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Lavi (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27425. Postat la 27/08/2015 07:08 - 3537z16h6m |
|
|
Lucia a scris:
Vreau sa ne gandim bine...referinta mea biblica arata destul de clar ca peste Efta s-a pogorat Duhul Sfant si Domnul a auzit JURUINTA lui Efta...
Ca sa reusim sa cunoastem adevarul ADEVARAT, va trebui sa mai studiem un pic, ce ziceti?
Avand in vedere ca era o Lege scrisa in care se spunea :,,Sa nu ucizi!"
Apoi Dumnezeu nu accepta decat jertfe de animale, cum sa procedat in cazul ficei lui Efta?
Șalom soră Lucica.
Referitor la cele scrise de tine mai sus, aș venii cu un argument solid din scriitură, că peste Efta în momentul în care a făcut acea juruintă nu s-a coborât Duhul (Spiritul)Sfânt .În capitolul 11 cu versetul 29 scrie......" Atunci Duhul Domnului ( este vorba despre Spiritul lui Yehovah ) a venit peste Efta... "
Dar în versetul 30, al aceluiași capitol, când Efta face juruintă numai scrie că Duhul Sfânt a venit peste el.
Deci, Efta a făcut o juruintă fără ca Spritul Sfântului lui Israel să fie peste el, și din pricină că și-a deschis gura înaintea Celui Sfânt, trebuia să-și împlinească juruinta potrivit cu cuvintele care i-au ieșit din gură .
Este scris, că oamenii vor da socoteală pentru orice cuvânt nefolositor ieșit din gură.
Consider, că toate câte au fost scrise, deci și întâmplarea cu Efta, au fost scrise pentru învățătura noastră (Romani cap.15:4).
Dacă citești pe aici, te aștept cu un răspuns.
Mulțumesc.
|
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Lavi (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27561. Postat la 09/02/2016 23:38 - 3370z22h36m |
|
|
Shalom,
Doresc să aduc aici, la acest subiect, câteva versete din noile scrieri care nu se potrivesc cu versetele din vechile scrieri, deșii, se referă la aceleași evenimente.
Voi începe cu versetul din Evrei 11:21.
În scrisoarea lui Shaul către Evrei 11:21 scrie :,,Prin credință Iacov când a murit, a binecuvântat pe fiecare din fiii lui Iosif și s-a închinat sprijinit pe vârful toiagului său.
Făcând proba cu versetul din Geneza 48:12, reiese clar, că Iacov, nu s-a sprijinit pe vârful toiagului său, după cu este scris în noile scrieri.
,,Iosif i-a dat la o parte de la genunchii tatalui său, și s-a aruncat cu fața la pământ înaintea lui."
Este clar, că Iacov, era așezat pe ceva și nu se sprijinea pe vârful unui toiag, după cum scrie la Evrei11:21.Daca s-ar fi sprijinit pe un toiag ar fi stat în picioare.
În Geneza capitolul 48:2, este menționat pe ce era așezat Iacov.
,,Au dat de știre lui Iacov, și i-au spus:,,Iată că fiul tău Iosif vine la tine".Și Israel și-a adunat puterile, și s-a așezat pe pat.Deci, este o diferență de traducere care izbește ochii cititorului sincer.
De la închinarea " sprijinit pe vârful toiagului " menționat în noile scrieri și, așezat pe pat, după cum este confirmat în vechiile scrieri, este o diferență mare.
Ce părere aveți?
Mulțumesc.
|
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
lnedelea (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27562. Postat la 10/02/2016 22:28 - 3369z23h46m |
|
|
Deoarece nimeni nu a raspuns până acum, o să încerc ca răspund foarte scurt și sper să fie și foarte clar:
La Evrei 11:21 între binecuvântarea fiilor lui Iosif și închinarea sprijinit pe vârful toiagului există un "și" ceea ce atestă că au fost două momente diferite. Despre închinarea sprijinit pe vârful toiagului nu se vorbește în Geneza, deci Epistola către Evrei completeză prima carte a lui Moise (Facerea) cu acest moment nedescris acolo (După cum 2 Timotei 3:8 completează numele lui Iane și Iambre din Exodul).
În concluzie nu este nici o diferență de traducere între cele două scrieri pentru același moment, ci este vorba de un alt moment cu care cea mai nouă scriere (Evrei) o completează pe cea veche (Geneza), moment nedescris acolo.
"Dacă crede cineva că știe ceva, încă n-a cunoscut cum trebuie să cunoască" - 1 Cor 8:2 |
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Ionica (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27564. Postat la 11/02/2016 14:35 - 3369z7h39m |
|
|
De acord, Inedelea.
"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10 |
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Lavi (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27566. Postat la 14/02/2016 14:35 - 3366z7h39m |
|
|
Shalom,
Mulțumesc frate Inedelea pentru răspuns.
Singurul moment când Iacov a binecuvântat pe cei doi fii ai lui Iosef îl găsim la Geneza,fiind așezat pe pat.
Care este cel de-al doilea moment?
Totuși, care este folosul completării în Noile Scrieri?
Cu ce ne ajută completarea la ce fuse-se scris în Vechile Scrieri?
In Noile Scrieri apare ceva nou, neavând corespondent în vechiul.
Sincer, cum am putea menționa: Este scris și în Vechea Scriere că Iacov s-a sprijinit pe vârful toiagului său!
Când defapt nu este scris ci observăm inadvertențe.
|
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Aurelc (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27569. Postat la 15/02/2016 11:25 - 3365z10h49m |
|
|
Am meditat și eu puțin asupra acestor aspecte și înțeleg că poate fi vorba și de două momente (unul în care i-a binecuvântat pe Efraim și Manase și altul în care "s-a închinat" sprijinit de toiag) dar mai tare sunt tentat să înțeleg că ambele acțiuni (rostirea binecuvântării și "închinatul" ) s-au petrecut în același context.
Poate că folosindu-ne doar de textul din versiunea D. Cornilescu ar fi ceva mai dificil de înțeles, dar nu imposibil, pentru că eu de aici am tras prima concluzie, celelalte (bazate pe studierea altor versiuni de Biblie) fiind doar confirmarea la ceea ce am înțeles din Cornilescu. Să mă explic : un om aflat pe patul morții este întins pe pat, iar dacă Biblia spune că și-a adunat puterile și s-a așezat pe pat înseamnă că el s-a ridicat pe pat în șezut ( a stat în fund pe pat). Și cum e de la sine înțeles că toiagul său nu lipsea de lângă el, s-a sprijinit de toiag ca să stea rezemat și să-și țină echilibrul.
Din alte versiuni înțelegem și mai clar că el a stat pe șezut:
- Bartolomeu Anania traduce prin expresia "s-a așezat pe margina patului";
- În limbile germană și engleză (în astea cel puțin am verificat) se face o diferență clară între a sta întins și a sta pe șezut, iar expresia este tradusă cu a sta pe șezut.
Deci cu alte cuvinte Iacov și-a adunat puterile și sprijinit de toiag s-a ridicat în șezut. Cam așa înțeleg eu traducerea la Gen. 48:2. În timp ce își ținea echilibrul cu ajutorul toiagului (pentru că la un moment dat, a trebuit să lase toiagul pentru a-și pune mâinile peste nepoți) a avut liniștit ocazia să-și plece capul în semn de "închinare".
Deci și eu sunt deacord cu faptul că adesea Noul Testament completează și în același timp se argumentează cu Vechiul Testament. Descoperirile pe care le-a făcut Dumnezeu Apostolilor prin Duhul Sfânt au avut tocmai această menire, să completeze, să ajute și să argumenteze lucrările Sale minunate.
Lavi a scris:
Sincer, cum am putea menționa: Este scris și în Vechea Scriere că Iacov s-a sprijinit pe vârful toiagului său!
Aici te pot ajuta cu un citat din Vechiul Testament :VDC: Geneza 37:9 Iosif a mai visat un alt vis, și l-a istorisit fraților săi. El a zis: "Am mai visat un vis! Soarele, luna, și unsprezece stele se aruncau cu fața la pământ înaintea mea."
Și aici:
Genesa 47:31. Iacov a zis: "Jură-mi." Și Iosif i-a jurat. Apoi Israel s-a plecat cu fața pe căpătâiul patului.
Binecuvântări
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P. |
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Ionica (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27571. Postat la 15/02/2016 15:56 - 3365z6h18m |
|
|
Foarte bine punctat Aurelc. Binecuvantari.
"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10 |
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Lavi (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27596. Postat la 16/06/2016 13:54 - 3243z9h20m |
|
|
Shalom tuturor!
Frate Ovidiu, am citit răspunsul tău; totuși, dacă nu scrie acest detaliu în vechiile scrieri, de ce am merge noi pe ideea că Iacov (sărmanul) era atât de neputincios încât avea neaparată nevoie să se sprijine pe un toiag.
Este scris:,, Că și-a strâns puterile... "
A rămas el fără puterea necesară; într-un moment asa de special?
Iar expresia scrisă la Evrei 11:21 -,,Prin credință Iacov când a murit a binecuvântat pe fiecare din fiii lui Iosef "
Cred că mai degrabă, corect ar fi -,, Prin credință Iacov înainte de moarte a binecuvântat pe fiecare din fiii lui Iosef"; căci nu avea cum să binecuvâteze copiii, fiind mort 
Referitor la visul lui Iosef, poti te rog să explici care este legătura?
Mulțumesc frumos.
|
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Aurelc (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27602. Postat la 20/06/2016 08:13 - 3239z15h1m |
|
|
Soră Lavi, eu am încercat să scriu cât se poate de explicit, nu știu ce anume nu este clar. Ideea este că textul din Evrei completează prin descoperirea Duhului Sfânt (sau poate autorul epistolei către Evrei a avut la îndemână și alte surse de informare pe care noi nu le mai avem) ceea ce a fost scris în Geneza. În V.T. scrie despre Iacov în cadrul visului lui Iosif că s-a închinat în fața fiului său (Iosif). Cartea Evrei este singura care evidențiază faptul că momentul în care Iacov a împlinit acest vis a fost atunci când spre sfârșitul vieții, și-a adunat puterile, s-a sprijinit pe toiag ridicându-se în fund pe pat (act care conform Evrei 11:21,22 a fost considerat o plecăciune în fața lui Iosif) și a binecuvântat pe Efraim și Manase. Asta este legătura visului lui Iosif cu cea din Evrei.
Există exemple destule de felul acesta. Mi-a venit de exemplu în minte faptul că în Tora nu scrie cum se numeau cei ce s-au împotrivit lui Moise în Egipt, dar Pavel Apostolul, în N.T. ne spune că se numeau Iane și Iambre...
2 Timotei 3:8 După cum Iane și Iambre s-au împotrivit lui Moise, tot așa și oamenii aceștia se împotrivesc adevărului, ca unii care sunt stricați la minte și osândiți în ce privește credința.
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P. |
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Lavi (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27604. Postat la 24/06/2016 17:57 - 3235z5h17m |
|
|
Shalom!
Frate Ovidiu, știm cu toții că singura sursă
de inspirație demnă de crezut este și rămâne Tora, o carte superbă.
Știu și eu că în Tora nu apare numele celor care se impotriveau lui Moshe în Egipt;totuși, Pavel scoate în evidență două nume inexistente în scriptură?
Interesanta părerea lui Pavel.
În Numeri 11:24-26, de exemplu, apar două personaje anume- Eldad și Medad aceștia întradevăr nu au răspuns chemării lui Moshe.
Să se fii referit Pavel la ei, gresindu-le numele?
Noile scrieri nu se pot argumenta prin ele însele ci doar prin ce stă scris.
Yeshua spunea mereu :,,Este scris, este scris..."
Deci, dacă ne întreabă un cunoscător al scripturii ; de ce Tora tace cu privire la Iane și Iambre?
Putem să răspundem; este scris!?
Mulțumesc.
|
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Aurelc (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27605. Postat la 26/06/2016 10:04 - 3233z13h10m |
|
|
Lavi a scris:
Frate Ovidiu, știm cu toții că singura sursă
de inspirație demnă de crezut este și rămâne Tora, o carte superbă.
Soră Lavi,
Tora reprezintă doar primele 5 cărți ale Scripturii. Eu cred că toată Scriptura este inspirată de Dumnezeu și de folos (2 Tim 3:16)... Fiecare să creadă ce vrea.
Ai spus corect că Domnul Isus spune mereu "este scris, este scris" dar acest mereu arată tocmai faptul că din învățăturile ce le-a spus, (în special pildele și analizele Legii) majoritatea nu erau scrise în în Scripturi ci erau pentru a lămuri textul scris și pentru a-l face mai înțeles. Exact același lucrueste scris și în scrierile lui Pavel, pentru că el a călcat pe urmele lui Hristos.
1 Corinteni 11:1
Călcați pe urmele mele, întrucât și eu calc pe urmele lui Hristos.
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P. |
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Lavi (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27606. Postat la 26/06/2016 16:44 - 3233z6h30m |
|
|
Shalom Rav, frate Ovidiu!
Mai degrabă Torah reprezintă învățătura, și tot ce cuprinde învățătura, adică -educația; disciplina, Torah este un cuvânt evreiesc care inseamna invatatura.
Foarte multă lume confundă termenul de Torah cu Lege și nu este adevarat.
Una este Legea și alta este Torah, am căutat și am găsit că aceste două termene se scriu diferit în limba ebraică și nu sunt sinonime.
Legea este o declaratie care vine de la cineva și nu o poti schimba nu o poti modifica sub nici o forma, si de aceea trebuie respectata declarația; pe când Torah, este pentru noi un ansamblu de declaratii care devin pentru noi invataturi cu efect de Lege.
Amintește-ți că Yehovah a declarat că a făcut pământul înainte ca să vi tu, omule(mă refer la modul general) a se citii Iov 12:7-10.
Eu cred tot ce este scris în lege și în profeți, prin urmare, am dreptul să întreb de ce în noile scrieri sunt texte care nu se regăsesc în scrierile vechi? ;pe care însuși Yeshua HaMashia, le-a numit scripturi.
Până data viitoare as dori să pun problema nazirului, a fost sau nu a fost Yeshua, nazir ?
Ce mărturii avem în noile scrieri; și ce au profețit cei din vechime cu privire la El?
Au profețit ei că Mașia va fi nazir;adică consacrat conform legi de nazir?
Foarte important de specificat , una este nazir și alta este Nazarinean (care vine de la Nazaret).
Ca tema de studiu Matei capitolul 2, întrebare, unde scrie în profeți faptul că El va fi chemat Nazarinean? (Matei 2:23).
|
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
lnedelea (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27610. Postat la 06/07/2016 18:41 - 3223z4h33m |
|
|
Aparent Matei 2:23 ar părea că este rupt total de profeți dar nu este așa.
Textul supune că El va fi chemat Nazarinean, de la localitatea Nazaret care înseamnă ceva (ca în general toate localitățile evreiști) și care are la baza cuvântul evreiesc netzer.
netzer = lăstar, rămurică sau mergând la termenul popular al Scripturii: odraslă.
Dacă căutam acest cuvânt "odraslă" vedem că într-adevăr este atribuit în profeți (Isaia, Ieremia, Zaharia) în mai multe locuri Mântuitorului, El fiind astfel chemat Nazarinean/Odraslă:
Isaia 11:1 Apoi o Odraslă va ieși din tulpina lui Isai, și un Vlăstar va da din rădăcinile lui.
Isaia 53:2 El a crescut înaintea Lui ca o Odraslă slabă, ca un Lăstar care iese dintr-un pământ uscat. N-avea nici frumusețe, nici strălucire ca să ne atragă privirile, și înfățișarea Lui n-avea nimic care să ne placă.
Ieremia 23:5 "Iată vin zile, zice Domnul, când voi ridica lui David o Odraslă, neprihănită. El va împărăți, va lucra cu înțelepciune, și va face dreptate și judecată în țară.
Ieremia 33:15 În zilele acelea și în vremurile acelea voi face să răsară lui David o Odraslă neprihănită, care va înfăptui dreptatea și judecata în țară.
Zaharia 3:8 Ascultă dar, Iosua, mare preot, tu și tovarășii tăi de slujbă, care stau înaintea ta - căci aceștia sunt niște oameni care vor sluji ca semne. - Iată, voi aduce pe Robul Meu, Odrasla.
Zaharia 6:12 Și să-i spui: "Așa vorbește Domnul oștirilor: "Iată că un om, al cărui nume este Odrasla, va odrăsli din locul lui, și va zidi Templul Domnului.
"Dacă crede cineva că știe ceva, încă n-a cunoscut cum trebuie să cunoască" - 1 Cor 8:2 |
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Lica (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27611. Postat la 07/07/2016 18:21 - 3222z4h53m |
|
|
Lavi a scris: În Numeri 11:24-26, de exemplu, apar două personaje anume- Eldad și Medad aceștia întradevăr nu au răspuns chemării lui Moshe.
Să se fii referit Pavel la ei, gresindu-le numele?
Preiau un citat de pe blogul "dictionarbiblic" care ar putea ajuta:
"Iane și Iambre
IANE ȘI IAMBRE. Pavel vorbește despre anumiți învățători care propovăduiau învățături false și periculoase din punct de vedere moral și spune că ei se împotrivesc adevărului la fel cum "Iane și Iambre" s-au împotrivit lui Moise (2 Timotei 3:6-8). Aceste nume nu apar în VT, dar aluziile extra-biblice arată că este vorba de vrăjitorii egipteni din Exod 7-8. La fel ca și ei, învățătorii au profitat de înclinația spre superstiții ca să prezinte în mod plauzibil o parodie a adevărului. Numele, de o vechime necunoscută, apar sub diferite forme. Așa-numita "Lucrare Țadochită", despre care se știe în prezent că a făcut parte dintre scrierile de la Qumran, spune că "Belial l-a ridicat pe Yohaneh și pe fratele său" împotriva lui Moise și Aaron (7.19 în R. H. Charles, Pseudepigrapha, 1913; 5. 19 în C. Rabin, The Zadokite Documents, 1958, p. 21); Talmudul babilonian, rYohane și Mamre" (Menahoth 85a; cf. scrierea numelui rMambres" în majoritatea ms. lat. și gr. din 2 Timotei 3:8). Legenda ebraică spune mai multe despre ei și chiar le atribuie paternitatea lui Balaam. Scrieri păgâne se referă, nu întotdeauna cu claritate, la unul sau la amândoi (cf. Plinius, NH 30,1. 11; Apuleius, Apology 90; Numenius din Apamea, în Eusebius, Praep. Ev. 9. 8. 1), indicând celebritatea povestirii. Origen a cunoscut o carte pe această temă (Comm. in Mat. 23:37; 27:9) iar Decretul Gelasian menționează Pocăința lui Iane și Iambre, din care M. R. James a identificat un fragment într-un manuscris saxon (JTS 2, 1901, p. 572 ș.urm.). Totuși, este puțin probabil că Pavel face aluzie la carte: el a folosit numele pentru simplul motiv că erau folosite în mod obișnuit, cu referire la Exod 7-8.
BIBLIOGRAFIE
HJP, 2, 3, p. 149 ș.urm.; SB, 3, p. 660 ș.urm.
A.F.W."
Daca nu ma intelegi, inainte de a ma contrazice asigura-te ca ma asculti. |
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Lavi (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27619. Postat la 16/07/2016 23:00 - 3213z0h14m |
|
|
Va multumesc frumos!
|
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Nikky (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27629. Postat la 15/10/2016 12:16 - 3122z10h58m |
|
|
Pacea Domnului. Am și eu o nelămurire : ce înseamnă a patra parte din zi și altă a patra parte din zi?
Neem 9:3
"După ce au șezut jos, au citit în cartea Legii Domnului Dumnezeului lor a patra parte din zi; și altă a patra parte din zi și-au mărturisit păcatele și s-au închinat înaintea Domnului Dumnezeului lor."
Mulțumesc, Domnul Dumnezeul lui Israel să vă binecuvinteze! |
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Ionica (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27630. Postat la 16/10/2016 20:27 - 3121z2h47m |
|
|
Shalom aleichem,
9. Ieshu a raspuns: "Nu sunt douasprezece ore intr-o zi? Daca umbla cineva ziua nu se impiedica, pentru ca vede lumina lumii acesteia;"
O patrime ar veni trei ore, doua patrimi ar veni sase ore. Iata ca acei credinciosi au dedicat sase ore spiritualizarii lor.
Baruch hashem Adonai Elohim!
Berakoth!
"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10 |
|
Deconectat |
RE: Cum lămuriți versetele ce par să se contrazică ? |
Nikky (detalii numai pentru membrii conectaţi) |
27631. Postat la 16/10/2016 20:58 - 3121z2h15m |
|
|
Mulțumesc pentru ajutor. Domnul sa fie cu dvs. |
|