"El va face ca domnia Lui să crească, și o pace fără sfârșit va da scaunului de domnie al lui David și împărăției lui, o va întări și o va sprijini prin judecată și neprihănire, de acum și-n veci de veci: iată ce va face râvna Domnului oștirilor" Isaia 9:7
Cugetarea zilei
"Cel ce nu mai are ce pierde și-a regăsit, în mod paradoxal, libertatea."
Un alt verset controversat este 1 Timotei 2:15 "Totuși ea va fi mântuită prin nașterea de fii, dacă stăruiesc cu smerenie în credință, în dragoste și în sfințenie".
Cum îl înțelegeți acest verset în lumina Scripturii?
"Dacă crede cineva că știe ceva, încă n-a cunoscut cum trebuie să cunoască" - 1 Cor 8:2
Deconectat
RE: Cum înțelegeți 1 Timotei 2:15?
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
4659. Postat la 23/11/2010 11:20 - 5278z17h56m
Daca ar fi fost scris : si ea va fi mantuita prin nastere de fiii, daca staruieste..............era usor de inteles. Dar scrie staruiesc, deci copiii daca staruiesc.
Dar asa??????????:
Nu (si) eu ca femeie voi fi, mantuita, prin nastere de fiii, ci fii mei, daca vor starui in smerenie si credinta. Nu prin faptul ca eu nasc, am un bonus la mantuire. Mantuirea am primit-o in dar, prin jertfa Domnului Isus. O am, si-I voi multumi personal pentru ea, daca in intervalul de timp acordat de El pe pamant, voi face voia Sa, voi implini poruncile Sale, si-mi voi desavarsi caracterul de crestin autentic.
Eu inteleg, ca femeia, va fi mantuita , cu o conditie dubla, prima sa nu opreasca nasterea copiilor, si a doua sa ii invete Calea Domnului, fara una din aceste conditii, slab.
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2
Unde ați găsit voi în Biblie să scrie că există mântuire prin altceva afară de credința în jertfa lui Mesia măi scumpilor ???
Păi ar intra în rai toate femelie din țările în care nu se oprește nașterea -cum scrie mai sus fratele sâmbătaru- dacă le dau la copii un pic de învățătură din Biblie...
Deci bărații numai prin credință în Isus și femeile numai prin naștere de fii și învățarea copiilor ? Hm... mai gândiți-vă un pic.
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Fratilor,aici apostolul Pavel se adreseaza femeilor credincioase,celor iertate prin jertfa lui Hristos,Intr-o alta ordine de idei sa nu uitam ca menirea femeii este sa aduca pe lume COPII,Cel mai deosebit eveniment pamantesc este nasterea,perpetuarea vietii,fructul dragostei,BINECUVANTAREA!Acel TOTUSI,mai degraba suna ca o avertizare,ca o atentionare,despre cum se poate pierde aceasta mantuire,nasterea nu este o baza pentru mantuire,dar este o conditie impusa pentru a o castiga.Menirea femeii este sa nasca si sa educe,TOTUSI daca intrerupi SARCINA,ce se intampla?
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Bine Ovidiu, fie cum zici tu, surori, crede-ti in Hristos, si sa aveti cate un copil si ala drogat. Asta cum e Ovidiu?
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2
Soro, eu stiu!? unii imi spun ca sunt lipsit de experienta, si am vorbe usoare, tu imi spui, ca vorbesc aspru ...
Partea proasta a mea , este ca in unele cazuri, pentru a nu crea suparare am lasat de la mine.
Dar asta teorie chiar e cam ... , mai Fr Liviu, dar le gasesti si tu.
Deci , vorbim de o situatie familiala, la care din punct de vedere firesc, el si cu ea, au unul sau doi copii impreuna, si dupa criteriul lui Fr Ovidiu, parintii sunt credinciosi, ba chair mai mult sunt foarte credinciosi, si ce e interesant, ca mama crede foarte mult in Hristos, dar culmea, ca in ciuda crezului, ei, copii sunt necredinciosi, si vine vremea cand mama imbatraneste si se duce credincioasa la Domnul, si copii raman fara Domnul. Si la judecata fiecare cu treaba lui !? Mda.
Mergand pe teoria aceasta, si aplicand-o duhovniceste si in Biserica, Pastorii vor merge la Domnul mantuiti, chiar daca copii nu au vrut sa indeplineasca conditiile mantuirii. Daca nu merge asa, nu merge nici familial, e un joc de cuvinte, la care din nou, 50 % sunt de acord, si ceilalti nu .
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2
sambataru a scris:
Bine Ovidiu, fie cum zici tu, surori, crede-ti in Hristos, si sa aveti cate un copil si ala drogat. Asta cum e Ovidiu?
Atunci ar fi grav de tot dacă aș afirma așa ceva ! Dar eu nu susțin nici pe atât o astfel de idee.
Eu doar am vrut să atrag atenția asupra pericolului afirmației unei teorii în care se spune că femeia va fi mântuită numai dacă naște fii și-i învață să stăruiască în sfințenie.
Frați și surori... trebuie să realizăm că o asemenea învățătură descalifică de la mântuirea pe care am primit-o cu toții în mod egal
În Hristos nu mai este nici parte femeiască nici parte bărbătească
până și niște femei care-și trăiesc viața în sfințenie și aproape de Domnul. Iată câteva exemple:
1. Sunt femei pe care Domnul le-a împiedicat să poată da naștere. E treaba Stăpânului de ce e așa, dar teoria asta le bagă pe ele în iad.
2. Sunt femei ai căror soți nu pot contribui la conceperea unui copil. Și astea ajung la disperare când aud asemenea teorii.
3 Sunt femei care nasc fii și se străduiesc să-i crească în frica Domnului, dar când copii cresc mari, au libertatea să aleagă matur și conștient calea pe care vor merge. Să nu credeți cumva că un părinte își poate obliga copii să fie sfinți, pentru că acești "copii" ajung oameni mari, ce nu mai țin cont de sfatul nimănui în unele priviințe. Acum mamele unor astfel de fii, conform teoriei ajung în iad, pentru că au eșuat în creșterea copiilor. Vreți un exemplu biblic? Rebeca i-a născut doar pe 2 fii, și o singură naștere. Deoarece Esau nu a fost plăcut Domnului, Rebeca a încălcat Cuvântul și va merge în iad! ... să fim serioși, nu cred că așa se aplică acel verset...
Nu-mi scriu părerea deocamdată intenționat ca să nu vă legați de ce scriu eu ci să expunem și să discutăm păreri mai multe. Am observat că dacă mi-am spus părerea la alte subiecte, majoritatea n-au mai scris ce înțeleg ei, ci au comentat părerea mea. Deci hai să mai vedem cum înțelegeți voi acest verset și mă voi strădui și eu să ajut cu indicii, poate vom ajunge la un consens. Frate lnedelea, tu nu ești aici numai să pui întrebări, ia mai contribuie și tu cu ceva
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Ba da,frate Abdon,ai dreptate,dar,cei ce le este greu sa creasca copii se scot si ei cum pot,eu am adus ceva detalii mai sus,dar nimeni nu a comentat,apoi Isus a venit sa ne ierte pe toti,sa ne mantuie,insa noi trebuie sa ne luam sarcinile mai departe,barbatul sa munceasca,iar femeia sa nasca si sa-si educe copii.Femeia stearpa,nu se framanta de acest verset,ci de dorinta ei de a deveni mama.
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Si eu cred ca mantuirea si iertarea pacatelor se primeste numai prin jetfa si meritele Domnului Isus.
Dar, iata, sunt cateva versete in Scriptura care au menirea sa arate contrariul.Unul este cel amintit de Liviu si unul vreau sa-l amintesc si eu;1 Petru 4 ; 8 . "Mai presus de toate, să aveți o dragoste fierbinte unii pentru alții, căci dragostea acoperă o sumedenie de păcate."
Asadar, pare ca, exista si anumite lucruri "extra" jertfa, extra meritele Domnului care contribuie intr-un fel sau altul la "acoperirea unor pacate".
De ce nu a-m crede ca si nasterea de copii, poate sa contribuie la asa ceva.Acuma nu vreau sa zic ca da chiar mantuirea dar..........................
Sa luptam pentru credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna!!!!!
Am discutat astazi cu fratele dumitruh, si am ajuns la o idee ( o parere, nu ceva batut in cuie ), in primul rand, spunea Fr Dumitru, nu ma pun cu Ap Pavel, ca el are o vorbire, prin care unii s-au ratacit necunoscand felul sau de vorbire, in al doilea rand, versetul face un fel de aluzie la o femeie "crestina" care ar putea sa nasca, sa fie insarcinata, dar refuza, in general prin ucidere - avort ( pot fi ai alte metode, calendarul, medicamente speciale, etc. ca nu le stiu pe toate, doar din auzite ), si chiar daca ea merge la Biserica, si marturiseste caci crede, si face fapte bune, si se roaga, canta, daca nu a acceptat "nasterea de copii", si-a pierdut dreptul la mantuire.
Repet, este o idee, nu o porunca, scoasa din discutia mea cu fratele respectiv.
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2
Deconectat
RE: Cum înțelegeți 1 Timotei 2:15?
emanolake (detalii numai pentru membrii conectaţi)
4748. Postat la 24/11/2010 18:32 - 5277z10h45m
Numai Domnul stie ce se va întâmpla cu persoanele care fac astfel de treburi si opresc lucrarea Domnului care el este faptuitorul nostru El ne da viata, datorita lui existam si traim nu a noastra, cel putin in privinta persoanelor care fac astfel de lucruri urăcioase în fata Domnului cît la femei si la bărbati sa opreasca lucrarile Domnului care sînt vor fi judecati aspru pentru ca pacatuiesc cu voia si nu stiu daca mai pot fi iertati chiar daca fac fapte bune.
Voi înseamnă că încă nu ați întâlnit femei amărâte de moarte că nu nasc copii și nu are cine le mântui...
Și-apoi mă miră faptul că Pavel recomanda având în vedere strâmtorarea de atunci ca fetele să nu se căsătorească... deci le trimitea la moarte pe toate, pentru că le recomanda să nu nască , în antiteză cu ceea ce scrie sora Lucia mai sus, că menirea femeii e să nască copii. Eu cred că menirea femeii e să fie un ajutor potrivit pentru soțul ei , și apoi pentru perpetuarea speciei sau înmulțirea ei. Dar să nu ajungem să postăm pe lângă subiect. Așa cum nici despre avorturi nu are rost să vorbim, că asta e păcat. Nu știu ce excepție ar trebui să existe ca cineva să aibă permisiunea să avorteze...
Mai fac o precizare: eu nu mă număr printre cei care vrea să aibă numai un copil dacă e posibil Dar aici nu discutăm ce vreau eu, ci ce vrea să spună acel verset
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Ovidiu, nu mai fa atat pe "niz-naiu", nu sunt atat de extremist, si ti-am zis ca nu e o porunca, e o idee, tu spunea-i mai sus de parare, o parere, si nu am condamnat feciaorele, sau pe sterpe, asa cum nu poti condamna pe un span de ce nu poarta barba, sau pe un tanar care are puf, de ce nu are barba deasa, normal, nustiu de ce tu intelegi gresit, celel spuse de mine.
Uite am mai luat inca odata textul, Biblia, si l-am recitit, dar nu in modul care l-a facut Liviu, ar trebui sa primeasca avertisment, deoarece el aprinde focul, si nu il stinge, parca mi-l imaginez cum sta si rade, sa faca bina sa aduca o lamurire, daca tot a deschis subiectul.
In primul rand , el, Liviu, a pus ultima parte, dar trebui plecat cu citirea de mai de sus 1 Tim. 2:11-15
vers. 11 -femeia sa invete, in tacere
vers. 12 - femeia sa nu invete pe barbat, nici sa nu aiba autoritate asupra barbatului
vers 13 - din pricina ordinii creeri ( asta cam rastoarna ceea ce ai scris tu mai sus, cu dreptate, egalitate si fraternitate, ca femeia cu barbatul sunt egali )
vers 14 - femeia a fost inselata, din cauza neascultarii
ver 15 - aici eu inteleg, dupa cele de mai de sus, ca femeia sa isi vada de familie, mai mult de copii, de gospodarie, nu de ordinea in biserica, iar acum astept sa zici, dar femeile care nu au copii, si feciaorele, ele pot sa vorbeasca in biserica, si sa faca ordine pentru ca ele nu au copii.
Mai dar unde sunt inteleptii astia care spun ca eu nu cunosc Bilblia? Ca de pilda, sa imi vad de muzica! Fratilor, in afara de Yashuah, si botezuri, si nisanuri, uite ca sunt si alte lucruri de dezbatut. Poftim, cei mai tari.
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2
Parerea mea:
Conform acestui verset inteleg ca Pavel spune femeilor in general ca ele vor fi mantuite prin credinta in Hristos,se subintelege pentru ca sunt crestine si acceptarea activitatilor stabilite pentru ele de Dumnezeu.
Cinstea si demnitatea nasterii de copii nu trebuie sa fie dezaprobata (oprita) de femeile crestine si in consecinta cele ce vor sa se casatoreasca stie ce trebuie sa faca.
Prin NASTEREA DE COPIL,Maria a deschis CALEA MANTUIRII PENTRUU LUME (Geneza 3:15;Matei 1:18-25)
Adersarea lui Pavel catre femeile crestine nu intentioneaza sa injoseasca femeile care nu sunt casatorite si cele care nu pot avea copii.
CREDINTA ,DRAGOSTEA SI SFINTENIA unor astfel de femei pot fi la fel de marete ca ale celora cu familii.
1 Corinteni 7:34 ne arata clar ce indatoriri au cele casatorite,dar si cele necasatorite.
Ma voi lasa influentata numai de Dumnezeu si . . .voi invata numai de la Hristos!
Deconectat
RE: Cum înțelegeți 1 Timotei 2:15?
pop jeniffer (detalii numai pentru membrii conectaţi)
4795. Postat la 25/11/2010 14:40 - 5276z14h36m
PAI DA !!Am citit postarile de mai sus deci mi-am facut o idee despre ce crede fiecare.
Am si eu o intrebare pentru fratii care cred ca numai prin nasterea de copii femeia este mantuita (prin nasterea a multi copii) v-ati gandind vreodata ca sunt famili cu 1 sau 2 copii si desi i-si mai doresc si altii acest lucru nu se intampla de ce va repeziti sa judecati pe cei cu un copil sau doi , oare Dumnezeu nu poata sa decida cati copii da unei famili sau credeti ca daca Domnul la uni da 4, 5, 6,7... atunci este obligat sa dea asa si la ceilalti .cand o familie are 1 sau 2 ne repezim sa ne facem idei ca ore ce fac de nu au si altii ,ar trebui sa nu ne prea repezim cu judecata....
,,Eu-zice Domnul-te voi invata,si-ti voi arata calea pe care trebuie s-o urmezi,te voi sfatui si voi avea privirea indreptata asupra ta."
Eu nu voi trata NICIODATA acest subiect fara Hristos si ma repet,PAVEL SE ADRESEAZA FEMEILOR CARE SUNT CRESTINE SI FERTILE.Pentru o mai buna intelegere am citit in Biblia italiana si cum am mai spus si am inteles,in a doua parte a versetului se face referire tot la femeie si nu la fii acesteia.Numai ca la noi trecerea de la singular la plural a schimbat forma verbului staruie,facandu-ne sa credem ca este vorba de fii .Pentru Ovidiu am o intrebare:Ce intelegi tu,prin AJUTOR POTRIVIT,si care ar fi atributiile ei in fammilie?Am ceva ani pe CALEA CREDINTEI si ma repet:MENIREA FEMEII ESTE SA NASCA SA CREASCA SI SA EDUCE COPII.Si daca nu crede cineva sa -I spuna DOMNULUI care a spus ce trebuie sa faca femeia si ce trebuie sa faca barbatul.Chiar si-n firea lucrurilor sta tendinta unei fetite sa se joace cu papusi,cea necasatorita sa ajute mamele cu multi copii,cele tinere sa se implice in LUCRAREA CU COPII in biserica.Deci pe toate planurile FEMEIA se impica in activitatile de crestere si educare a copiilor.Eu de cand sunt la credinta nu am vazut o singura femeie sa se preocupe de faptul ca nu va fi mantuita daca nu poate face copii,poate cele care nu au inteles ca doar prin Hristos vine mantuirea,iar sa nastem este o CONDITIE pentru a o castiga,CACI CREDINTA FARA FAPTE ESTE MOARTA.
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Asa luati, si intelegesti doar ce vreti voi, nu a fost atacata nici una care nu poate naste, si de fapt nu e un atac, este o discutie, fiecare isi spune o parere, nu da in cap, acum ca unele se simt, sau altele nu vor sa accepte problema lor, ideea este buna, indeosebi a surorii Lucia, cine nu are sa ajute pe cine are, desi se obisnuieste sa se spuna, si i-a facut, sa si creasca
Mi se pare mie, sau poate chiar așa este? Observ că unii din voi în loc să studieze textul ăsta citat de Liviu, atât în lumina contextului apropiat cât și a învățăturii întregii biblii legat de condiția mântuirii prin Hristos și de nașterea de copii, se luptă să argumenteze învățături pe care le-au preluat de la alții fără să apuce să se documenteze dacă sunt biblice.
Abdon, tu ai început bine frățioare, pomenind contextul apropiat. Ca un ajutor în studiu o să postez ce sensuri are în limba română verbul " a (se) mântui":
mântuiésc vb. tranz. pop.
1) a face să se mântuie.
2) a scoate cu bine dintr-o situatie complicată; a scăpa; a salva.
Și câteva sinonime: apăra, dezrobi, dezvinovăți, disculpa, elibera, emancipa, epuiza, isprăvi, încheia, justifica, libera, salva, scăpa, scoate, scuza, sfârși, termina.
Încercați să citiți contextul , înlocuind " va fi mântuită" cu alte variante potrivite în acel pasaj și sunt curios dacă observați vre-o diferență în înțeles
Soră Lucica, pe scurt ca să nu facem off-topic: ajutorul potrivit e persoana care-i lipsește fiecărui bărbat așa cum i-a lipsit Eva lui Adam. Alte discuții pe această temă le putem continua la "Căsătoria creștină".
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.