"El va face ca domnia Lui să crească, și o pace fără sfârșit va da scaunului de domnie al lui David și împărăției lui, o va întări și o va sprijini prin judecată și neprihănire, de acum și-n veci de veci: iată ce va face râvna Domnului oștirilor" Isaia 9:7
Cugetarea zilei
"Cel ce nu mai are ce pierde și-a regăsit, în mod paradoxal, libertatea."
Cum anume definesti legea lui Dumnezeu din Vechiul testament si cum definesti obiceiurile.
1. E moral sa incalci obiceiurile?
2. Care sunt elementele care despart leagea de obiceiuri?
3. Care este temporalitatea obiceiurilor? se termina/schimba in functie de societatea evreiasca, a noastra?
4. Poti gasi Exemple de obiceiuri, ex de obicei care devine lege si de lege care devine obicei?
Astea sunt deocamdata ideile mele, fi liber sa comentezi, propui si clarifici.
Dumnul sa va binecuvinteze.
Andrei Armenean
Citeste in Scriptura ce scrie in Mark 7 v5-13.
Traditia si obiceiurile mostenite din batrini sint toate impotriva Torah
Chiar numele pagine mostenite din parinti sint impotriva Torah
Evreii au traditia lor numita talmud
Crestinii au traditia lor pe care o numesc biblie(sfinta traditie ortodoxa)
Traditionali atit evrei cit si crestini au scos din Sfintele Scripturi si Torah Numele Sfinte YHWH(Yahweh) Yahushua(h) si au inlocuit cu SUROGAT crestinii cu cuvintul domnul ,bog ;god ;dios ect.si evrei cu adonai sau hashem(numele)
Crestini indiferent de nuanta chiar simbatari au acelasi obicei mostenit de la curva cea mare (biserica) adica Toti mininca pine si beau vin uni azima si must si spun ca asta e Pesach!
Evreii (mesianici )si -au pus kippah in cap si cred in trinitatea pagina ;dar
zic ca sint fii lui Aveaam
asi putea sa dau mai multe exemple dar n-are rost ca orcum cine se pocaeste?
natanaelbarlea a scris:asi putea sa dau mai multe exemple dar n-are rost ca orcum cine se pocaeste?
Nimeni natanael, in felul cum le vorbesti si prin faptele tale, nimeni nu se va pocaii. Mai ales invatandu-i prostii!
Da dovada intai prin faptele tale!
Am sa incep prin a defini ce inseamna un obicei.
Un obicei, bun sau rau, este o atitudine , un lucru pe care il faci zi de zi sau in Sbate, la Sarbatori, intr-o imprejurare, dar mai bine ar fi sa dau cateva exemple:
In fiecare zi am obiceiul:
sa ma uit pe Portal melhisedec;
sa scriu romaneste;
sa ma rog;
sa mananc de trei ori;
sa fac dus...s.a.m.d
Un obicei bun il pot schimba cu un altul fara sa pacatuiesc, fara sa-mi afecteze viata spirituala intr-un fel.
Un obicei nu poate fi impus, el se naste dintr-o dorinta buna sau rea.
Dupa obiceiul oamenilor ma duc vara la plaja.(obicei rau)
Dupa obiceiul lui Pavel in Sabat vestesc Cuvantul in sinagoga.(obicei bun)
Legea lui Dumnezeu, se poate defini astfel, are reguli (porunci) impuse care trebuiesc respectate de ne plac, de nu ne plac si nu poate fi schimbata, este buna, sfanta si curata.
1.Obiceiurile bune pot fi incalcate fara sa fi afectat in mod moral,
Daca consider ca patru rugaciuni sunt prea putine pe zi, incalca acest obicei si fa sapte...
2.Elementul care diferentiaza Legea de un obicei, este faptul ca cea dintai daca este incalcata pacatuiesti, pe cand un obicei bun daca il incalci, nu pacatuiesti.
3.Dupa cum am mai spus, obiceiul are un timp, o vreme, se poate schimba in functie de cum credem ca este mai bine pentru noi personal in viata de credinta , nu societatea trebuie sa ne schimbe, ci Legea lui Dumnezeu ar trebui sa schimbe oamenii din societate.
4.Cele doua nu pot fi confundate si deci, nu putem face dintr-un obicei o lege.
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deconectat
RE: Legea si obiceiurile
Nica Schirod (detalii numai pentru membrii conectaţi)
19100. Postat la 02/07/2012 07:08 - 4691z23h17m
freeman_andrei a întrebat:
1. E moral sa incalci obiceiurile?
2. Care sunt elementele care despart leagea de obiceiuri?
3. Care este temporalitatea obiceiurilor? se termina/schimba in functie de societatea evreiasca, a noastra?
4. Poti gasi Exemple de obiceiuri, ex de obicei care devine lege si de lege care devine obicei?
Răspuns după mintea și caracterul meu:
1. Și da și nu; dacă este un obicei rău, este foarte moral să fie încălcat! Dar dacă este un obicei bun , este imoral să fie încălcat!
2. Sinceritatea, lecturarea Sfintelor Scripturi cu gând de trăire, caracterul inoculat în cei 7 ani de acasă, prin exemplele date de părinți care nu au fost duplicitari, dar și învățătura dată de cei care sunt puși să învețe, dacă nu se încadrează în zicala: Fă ce spune popa, dar să nu faci ce face popa.
3. Această întrebare nu am înțeles-o, mai ales partea asta; se termina/schimba in functie de societatea evreiasca, a noastra?
4. Da, la asta întrebare îmi place să răspund și voi începe cu partea a doua a întrebării și voi răspunde prin prisma de CREDINCIOS care Legea, Poruncile și Rânduielile Domnului este oxigenul pentru viața veșnică și nu prin prisma CREȘTINULUI care spune că aceste Legi să le țină evreii, pentru că cei ce le practică au căzut din Har.
- O lege care trebuie să devină obicei, este Legea Lui Dumnezeu, dacă această lege nu devine obicei, atunci trebuie să îți pui semnul acesta: ???
- Acuma voi divulga două obiceiuri care pentru mine este lege:
1.) Am obiceiul să ajung la adunare cu câteva minute înainte de a începe ora de rugăciune, pentru că dacă ajung, doamne ferește mai târziu, nu-mi tihnește toată ziua, așa că pentru mine este lege.
2.) Al doilea obicei care este aproape lege, mă mânii pe mine dacă cumva îmi iau o haină pe dos, pentru că prin asta consider că sunt neglijent și eu neglijența o urăsc de moarte, mai ales în POCĂINȚĂ.
Dacă răspunsurile mele nu vi se par complecte, voi reveni cu îmbunătățiri.
- Dacă nu putem să fim buni, să încercăm să fim măcar politicoși. (Nicolaie Steinhardt)
- Dacă nu putem să fim buni, degeaba încercăm să fim politicoși.- Nica Schirod!
Deconectat
RE: Legea si obiceiurile
Michael Roman (detalii numai pentru membrii conectaţi)
19105. Postat la 03/07/2012 21:03 - 4690z9h22m
ȘALOM, ĦAVERIM/ PACE, CONFRAȚI DE LEGĂMÂNT!
Andrei, ai pus câteva întrebări de o importanță maximă. Continuă problematizarea, ești pe drumul bun.
Totuși, poate că un indiciu ar ajuta: stabilește ce semnifică noțiunile: habitudine; obicei; datină; tradiție...
Mai târziu, vei putea trece la alte întrebări, care-ți vor face ordine în abordarea Bibliei, citită din perspectiva evreiască și non-evreiască (românească, în speță).
BERAĦOTH/BINECUVÂNTĂRI!
Din El, prin El, și pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.
Romani 11:36
Deconectat
RE: Legea si obiceiurile
deysimoni (detalii numai pentru membrii conectaţi)
19136. Postat la 06/07/2012 21:17 - 4687z9h8m
FELICITARI ANDREI ptr. intrebarile interesante create:
Raspunsul, din punctul meu de vedere este (cu toate ca apreciez mult raspunsurile date de fratele Nica Schirod nu sunt intruntotul de acord cu dansul)
1.Nu este deloc moral, este chiar imoral sa calci ori ce obicei (indiferent de acesta).Cauti sa-l eviti, sa nu-l susti dar nu sa-l susti ca tu esti cel care il calci->nu-ti aduce nici un folos, ci doar dusmanie si necaz (de partea celor ce-l practica)
2.RUTINA- prin ea ajungem sa nesocotim Legea (sfintirea)
3.aici nu inteleg intrebarea-> nu caut raspuns
4.incep si eu din coada:
Legea devine Obicei->Ex:Sambata (cu parere de rau marturisesc) dar in vremea de fata s-a ajuns sa fie mai mult un obicei, o rutina, o obligatie: decat motivul esential al desfatari noatre, al dorintei, al impliniri si sfintiri noastre.Mergem la Adunare ca asa este obiceiul nostru .
Obicei devine Lege -> amintit si de Isus in situatia spalatului pe maini inainte de masa, sau chear al randuielilor din Adunare (Program de rugaciune, Program de Predica)
Doresc sa se explice , in ce consta imoralitatea incalcarii unui obicei, oricare ar fi el (bun sau rau)?
Prin exemple, ca sa invatam toti.
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deconectat
RE: Legea si obiceiurile
cautatorul (detalii numai pentru membrii conectaţi)
19320. Postat la 26/07/2012 07:56 - 4667z22h28m
Buna ziua
1. E moral sa incalci obiceiurile? Frumos subiect Andrei .
Andrei iata un obicei al unor popoare antice , care a fost incalcat .
Geneza 38:8 Atunci Iuda a zis lui Onan: Du-te la nevasta fratelui tău, ia-o de nevastă, ca cumnat, și ridică sămânță fratelui tău.
Iuda a zis lui Onan. Conform obiceiului, Onan, în calitate de cumnat al Tamarei, trebuia să se căsătorească cu văduva fără copii a fratelui său decedat și să ridice o familie pentru el. Dar Onan nu era dispus să accepte răspunderile pe care aceasta le implica deoarece fiul întâi născut nu avea să fie al lui, ci avea să perpetueze familia decedatului și să primească moștenirea lui.
Obiceiul căsătoriei levirite , amintit aici pentru prima dată în Biblie, a existat de asemenea sub forme diferite printre alte națiuni din antichitate, de exemplu hetiții. El a fost încorporat în legislația mozaică cu prevederea că un cumnat poate să refuze să îndeplinească datoria lui. Totuși, un astfel de refuz era considerat rușinos,
Atunci Iuda a zis nurorii sale Tamar: Rămâi văduvă în casa tatălui tău, până va crește fiul meu Șela. Zicea așa ca să nu moară și Șela ca frații lui. Tamar s-a dus, și a locuit în casa tatălui ei.
Rămâi văduvă. Moartea subită a celor doi fii mai mari ai lui, atât de curând după căsătoria lor cu Tamar, a făcut ca Iuda să evite să-i mai dea și pe cel de-al treilea fiu ca soț. În armonie cu o superstiție găsită în cartea apocrifă a lui Tobit. 3,7-10 , se poate ca el să se fi gândit că ea însăși, sau căsătoria cu ea, pricinuise în vreun fel oarecare moartea lui Er și Onan. Prin urmare, el a trimis-o acasă la tatăl ei cu făgăduința fiului lui mai mic, de îndată ce avea să crească. Faptul că Iuda nu intenționa să-și țină făgăduința este clar din scuza ,, ca să nu moară și Șela cu frații lui ,, .
Când Șela a ajuns la o vârstă potrivită pentru căsătorie și nu i-a fost dat, Tamar s-a hotărât să-și asigure un copil chiar prin Iuda însuși. Aceasta era în deplin acord cu răspânditul obicei al hetiților și asirienilor. Legile hetiților și asirienilor conțineau prevederea că datoria căsătoriei levirite trebuia să fie îndeplinită de tatăl celui decedat, dacă nu mai era disponibil nici un frate.
O zi buna
Deconectat
RE: Legea si obiceiurile
cautatorul (detalii numai pentru membrii conectaţi)
19388. Postat la 10/08/2012 07:24 - 4652z23h1m
Buna ziua
4. Poti gasi Exemple de obiceiuri, ex de obicei care devine lege si de lege care devine obicei?
Uite niste obiceiuri care existau inainte de darea legii prin Moise si care au fost preluate de Izrael ca bune .
Geneza 31:35 Ea a zis tatălui său: Domnul meu, să nu te superi dacă nu mă pot scula înaintea ta; căci mi-a venit rânduiala femeilor. A căutat peste tot, dar n-a găsit idolii.
1 . Obiceiul oriental și politețea cereau copiilor de orice rang și vârstă să se ridice în prezența părinților lor .
Levitic 19,32; Să te scoli înaintea perilor albi, și să cinstești pe bătrân. Să te temi de Dumnezeul tău. Eu sunt Domnul.
1 Regi 2,19 Bat-Șeba s-a dus la împăratul Solomon, să-i vorbească pentru Adonia. Împăratul s-a sculat s-o întâmpine, s-a închinat înaintea ei, și a șezut pe scaunul său de domnie. Au pus un scaun pentru mama împăratului, și ea a șezut la dreapta lui.
2 , Rânduiala femeilor. O parafrazare pentru menstruație care sub legislația mozaică de mai târziu atrăgea necurăție ceremonială Levitic 15,19 . Faptul că această regulă specială era în vigoare înainte de legea mozaică, cel puțin printre aramei, se poate deduce din acest pasaj. Faptul că Laban nu i-a pretins Rahelei să se ridice în picioare, încât el să poată cerceta echipamentul cămilei , poate că s-a datorat temerii de pângărire.
Cu respect
Deconectat
RE: Legea si obiceiurile
cautatorul (detalii numai pentru membrii conectaţi)
19414. Postat la 16/08/2012 08:34 - 4646z21h51m
Buna ziua
Andrei a pus intrebarea , 2. Care sunt elementele care despart leagea de obiceiuri?
Exod 21:1 Iată legile, pe care le vei pune înaintea lor.
Adică poruncile după care trebuia să fie administrată judecata. Cu toate că multe din aceste legi mozaice erau fără îndoială cele vechi, care au fost în vigoare de un timp, acum toate aveau să fie întărite prin aprobarea divină.
Aceste rânduieli civile se ocupau cu datinile vremii și se întemeiau pe ele. În unele chestiuni, rânduielile reafirmă în mod simplu practicile legale deja în vigoare. Unele din ele sunt asemănătoare cu legile Codului lui Hammurabi . Se poate să pară că nu se potrivește cu concepția noastră despre caracterul lui Dumnezeu ca El să aprobe cel puțin în mod tacit lucruri ca sclavia, concubinajul și formele de pedepsire în aparență aspre. Cu toate acestea, trebuie să fie amintit că scoțând pe poporul evreu afară din Egipt, Dumnezeu i-a luat așa cum erau, cu scopul ca, treptat, să facă din ei ce dorea El ca să fie reprezentanți ai Săi.
Deși nașterea din nou împărtășește unui om noi idealuri și putere divină din belșug, ea nu aduce o înțelegere pe moment a plinătății idealului lui Dumnezeu pentru om. Înțelegerea și ajungerea acestui ideal constituie lucrarea unei vieți întregi . Dumnezeu nu face o minune spre a aduce acest lucru la îndeplinire într-o clipă, mai ales când este vorba de obiceiuri și practici generale. Dacă El ar proceda astfel, caracterul nu s-ar mai putea dezvolta. Din cauza aceasta, Dumnezeu ia pe oameni așa cum îi găsește și, prin descoperirea în creștere și tot mai clară a voinței Lui, îi călăuzește mereu înainte spre idealuri mai înalte. Astfel, prin unele legi civile date la Sinai, Dumnezeu a îngăduit pentru o vreme ca anumite obiceiuri să continue, dar a ridicat o stavilă împotriva abuzului lor. Părăsirea finală a obiceiurilor propriu-zise a avut loc mai târziu. Principiul unei creșteri continue și tot mai clare și mai bune a descoperirii voinței lui Dumnezeu a fost enunțat de Hristos .
Cu respect