fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
9970. Postat la 01/04/2011 09:24 - 5146z15h19m
Multumesc ca mi-ai deschis usa.
Acum ca am rememorat tot ceea ce se intampla in cortul pamantesc, sa ne urcam sus in cer, unde se afla adevaratul cort, facut nu de mana omeneasca ci de insusi Dumnezeu.
Imparatia cerurilor, nu o vom gasi scrisa ca atare in Vechiul Testament, din cauza obiceiului evreiesc de-a evita, de-a sari, peste numele lui Dumnezeu. In loc de " numele lui Dumnezeu"- "numele cerului", " teama lui Dumnezeu" - "teama cerului', " onoarea lui Dumnezeu"- " onoarea cerului", desii idea este implicita in toate scrierile profetice: Isaia, Daniel, Mica etc.
Despre Imparatie, a vorbit Domnul Isus dupa inviere: " ....timp de 40 de zile si vorbind cu ei despre lucrurile privitoare la Imparatia lui Dumnezeu" 1 Fapte 1;3. Nimic despre tradare, de fatarnicie, de vina, de rautate, de cat de greu a fost pe cruce. Ci totul despre viitor. ( uitand ce e in urma si mergand inainte, scrie Pavel mai tarziu). Acest lucru adevereste importanta Imparatiei. Si daca ne amintim ca acelasi lucru L-a facut si-n anii cand a locuit pe pamant ( Matei 5;3,/6;33,/7;21,/ cp.13, Luca 18;16)vedem ca viata Lui era Imparatia: Sa intrupat pentru Imparatie, a lucrat pentru Imparatie, a murit pentru Imparatie, a inviat pentru Imparatie, va reveni tot pentru Imparatie. Rezultatul? ".................Pavel, a intrat in sinagoga, unde vorbea cu indrazneala. Timp de 3 luni a vorbit cu ei despre lucrurile privitoare la Imparatia lui Dumnezeu" Fapte 19;8. Noi cat timp alocam vorbirii despre Imparatie?.
Aici Marele Preot, indeplineste tot ceeace a spus sa se faca pe pamant in cort. De data aceasta El vine cu sangele Lui . Intai in Sfanta, si apoi in Sfanta Sfintelor. Sa-L urmam si sa vedem deocamdata ca in oglinda, pana vom cunoaste fața in FAȚA.
Care sunt prioritatile noastre azi? Nu vreti sa va alaturati acestei teme?. Eu sunt o femeie, si am ca suport Biblia si cartile profetice, sau inspirate in care caut sa inteleg taina aceasta descoperita. Parca e mai usor cand mai pune umarul cineva, care poate are cunostinte mai vaste din bibliotecile lumii cestine.
Biblia are răspuns la toate intrebările.
Deconectat
RE: Sanctuarul ceresc.
Michael Roman (detalii numai pentru membrii conectaţi)
9981. Postat la 01/04/2011 12:22 - 5146z12h21m
Shalom!
Daca trebuie ca fiecare sa contribuim cu ceva la discutie, eu aduc ignoranta mea in acest subiect, dublata de interesul de a cunoaste mai mult, mai biblic.
Din El, prin El, și pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.
Romani 11:36
Deconectat
RE: Sanctuarul ceresc.
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
10035. Postat la 02/04/2011 19:39 - 5145z5h4m
Cate predici au fost in adunarea ta despre Imparatia Cerurilor?
Nici in a mea.
- Cina cea de taina, pastreaza vie nadejdea unei alte vieti in Imparatie: Marcu 14;25 " Adevarat va spun ca, de acum incolo, nu voi mai bea din rodul vitei pana in ziua cand Il voi bea nou in Imparatia lui Dumnezeu."
- iata si un adventist: Marcu 15; 42. 45 " Cand s-a inserat, fiindca era ziua pregatirii, adica ziua dinaintea Sabatului, a venit Iosif din Arimatea, un sfetnic cu vaza al Soborului, care si el astepta Imparatia lui Dumnezeu."
- Filip, Stefan, talharul de pe cruce, vorbeau de Imparatie.
- Iar Nebucadnetar in visul lui vede multe imparatii dar dupa cele pamantesti, Dumnezeu "va ridica o Imparatie" ( Daniel 2;44-46) vesnica.
- Ioan Botezatorul: Matei 3;1,2 ".......... Pocaiti-va caci Imparatia Cerurilor este aproape."
- cei 70 de ucenici trimis de Domnul Isus: Luca 10; 9-11 "..........sa vindecati pe bolnavii care vor fi acolo si sa le ziceti: Imparatia lui Dumnezeu s-a apropiat de voi.................."
Ce intelegem de-aici? Ca oridecate ori ne apropiem de citirea Bibliei, Imparatia se apropie de noi. Dar oare nu facem ca ucenicii din corabia purtata de vant si au vazut in Isus o naluca. Nu suntem de multe ori ca ei ? Cand suntem atinsi de Imparatia Cerurilor: nu-i decat o naluca. Venirea la adunare: o naluca. Fidelitatea : o naluca. Cinstea : o naluca. Botezul: o naluca.
Sa mergem in Imaratie odata cu Ioan.
Ma gandesc Valentina, ca este bine sa-ti continui lectiile cu privire la Sanctuarul ceresc, stiu ca aveti si mult material in acest sens, chiar vreau sa vad si eu unde vrei sa ajungi.Spor la postat!
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deconectat
RE: Sanctuarul ceresc.
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
10120. Postat la 05/04/2011 14:44 - 5142z10h0m
Tot cerul astepta sa-L salute pe Mantuitorul in curtile ceresti. Pe cand se inalta, El era in frunte, urmat de multimea captivilor eliberati la invierea Lui. Oastea cereasca lua parte la cortegiul acela plin de veselie cu strigate si aclamatii de lauda si cantari ceresti:
Porti, ridicati-va capetele;
Ridicati-va, porti vesnice,
Ca sa intre Imparatul slavei!
Viata lui Isus- Ellen G. White
Ioan, dupa multi ani de la aceasta intrare in cer a lui Isus, este dus de duhul: Si iata ca in cer era pus un scaun de domnie si pe scaunul acesta statea Cineva. Ap. 4;1,2.
Cel ce sedea pe el avea infatisarea unei pietre de iaspis si de sardiu, si scaunul de domnie era inconjurat cu un curcubeu ca o piatra de smarald la vedere. Imprejurul scaunului de domnie stateau douazeci si patru de scaune de domnie; si pe aceste scaune de domnie stateau douazeci si patru de batrani imbracati in haine albe; si pe capete aveau cununi de aur. Ap.4;3,4.
Curcubeul este unirea luminii soarelui cu ploaia din nor. Acest curcubeu, insa este unirea harului cu dreptatea. Batranii nu sunt ingeri. Ingerii nu au varsta.
Cei douazeci si patru de batrani sunt cei care L-au insotit pe Domnul Isus cand S-a ridicat la cer, snopul leganat, reprezentantii acelei multimii care va invia la a doua Sa venire. Sunt douazeci si patru, acelas numar ca preotii care slujeau in vechiul templu, 1 Cronici 24;1-18. Asa cum, atunci, ei ajutau pe marele preot, acestia care stateau pe scaunele de domnie, au onoarea de a-L ajuta pe Hristos in lucrarea Sa din Sanctuarul ceresc.
Citate si completari din: Evanghelia in Apocalipsa- Robert J. Wieland
40 de zile dupa ce a inviat Yahshua ; s-a inaltat la cer !! si s-a asezat la dreapta TATALUI...am o intrebare ? cu ce s-a ocupat Yahshuah in perioada de la inaltare pina in 1844 ?/ daca atunci sa apucat de curatit sanctuarul !!
Eu am inteles ca ..curatirea sanctuarului(evrei 9 v24-25) sa facut cind Yahshuah a intrat cu insasi singele lui in cer si sa infatisat inaintea Tatalui pentru noi
Dupa cum Kohen ha gadol(marele preot )intra in ziua ispasiri cu singe care nu era a lui ca sa faca ispasirea pentru sfintul locas(lev 16 v16)
tot asa Yahshua cind a intrat cu insasi singele lui in cer ..deci in ziua cind singelele LUI a fost varsat; a facut curatirea sanctuarului ; nu in 1844
Draga mea, poti sa ne dai scris ca Domnul Isus a fost insotit de 24 de batrani cand s-a inaltat?Cat despre SNOP ma indoiesc...
Si de unde ai scos tu simbolistica curcubeului cu unirea harului cu dreptatea?
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deconectat
RE: Sanctuarul ceresc.
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
10128. Postat la 05/04/2011 20:21 - 5142z4h22m
sword of god; a facut ceea ce facea marele preot in cort, in Sfanta, pana la un timp anume, care socotit dupa datele date lui Daniel, iese 1844. Acum in Sfanta Sfintelor, se face judecata, incepand cu cei morti ( ca sa se stie cine inviaza la prima trambita), si continua cu noi cei vii pana cand se termina ultimul om.
Lucia: dar tu, cine crezi ca sunt cei 24 de batrani? Ca noi stim ca la cer s-a ridicat doar: Enoh, Ilie si Moise. Si mai stim ca atunci cand a inviat Domnul Isus au inviat oameni care au mers in cetate si s-au aratat la multi. Oamenii aceia nu au ramas pe pamant, ci au urcat cu Isus la cer. Nu?
Am scris de unde am dat citatele.
Acum eu am postat si poate aveti si voi carti care explica Apocalipsa.
valentina a spus; oare ea ,ori a cotat pe cineva...
Acum in Sfanta Sfintelor, se face judecata, incepand cu cei morti ( ca sa se stie cine inviaza la prima trambita), si continua cu noi cei vii pana cand se termina ultimul om.
well ! judecata celor morti;care morti ?
eu cunosc doua feluri; morti fericiti (apoc 14 v13 )
si morti care vor fi judecati in ziua judecati (apoc 20 v12-13)
prima trimbita ? nu prea inteleg ce vrei sa spui cu asta
scriptura spune de ultima trimbita (1 cor 15 v 51-52 )
ori ultima deci a 7a
tare ma tem ca asa zisa doctrina a sanctuarului e o doctrina de paie
pe care o iea vintul de rasarit ..nu pre-a sta in picioare -nu are temelie
Deconectat
RE: Sanctuarul ceresc.
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
10133. Postat la 06/04/2011 08:36 - 5141z16h7m
Nu te inteleg? Tu nu crezi ca in cer este Sanctuarul cel adevarat, modelul dupa care s-a facut cel pamantesc? Atunci unde sta chivotul pe care l-a vazut Ioan?
Judecata tuturor mortilor. Sau nu crezi ca la venirea pe nor a Domnului Isus se vor scula din morminte, intai cei morti in Domnul, si apoi noi cei vii ne vom alatura lor, urcand spre cer? ( 1 Tesaloniceni 4;16,17) Cum se va stii care din cei morti sunt pentru invierea intai si care pentru invierea a doua, daca nu s-a facut judecata?. Au murit in Domnul, dar fiintele necazute in pacat vor sa verifice fiecare afirmatie de nevinovatie. In cer se face judecata lui Dumnezeu Tatal. Lumile necazute in pacat trebuie sa vada cu ochii lor dreptatea lui Dumnezeu in comparatie cu "dreptatea" Satanei care pana in ultima clipa acuza pe Dumnezeu ca-I aspru, ca a abuzat de functie, ca nu-I drept. Pentru a nu fi nici-o urma de-ndoiala, Dumnezeu Tatal sta ca pârât in sala de judecata. Pârâșul de veacuri al crestinatatii acuza, si acuza, si acuza. Domnul Isus sta ca Avocat al Tatalui. Pentru fiecare, Isus va spune: si pentru el am murit.
Pana ce vom odihni in pamant, sa fim vrednici de hotararea de achitare, pusa in dreptul nostru.
Valentina, nu stiu in ce consta doctrina Sanctuarului ceresc la voi, nu vreau sa spun ceva despre aceste invataturi, insa stiu ca exista in cer acest CORT, dar nu-mi place sa rastalmacesc Cuvantul...unde tace Biblia tac si eu, daca imi pun cu privire la ceva intrebari...caut raspuns biblic , daca nu-l gasesc ...astept si cercetez, nu-mi exprim o parere pana nu sunt sigura ca exprima un adevar biblic.
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deconectat
RE: Sanctuarul ceresc.
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
10148. Postat la 06/04/2011 20:37 - 5141z4h7m
Lucia. Experienta ta in vorbirea in limbi e biblica si cum sa spun eu, e o traire particulara deosebita. Ai adevarul tot? Tu ai ajuns la o incredintare, si zici ca Duhul Sfant ti-a spus ca e bine, si continui sa faci ce ai primit sa faci.
Acum cand vin eu cu experienta mea visa-vis de intelegerea scrierilor biblice, pentru ca nu sunt si ale tale, le respingi. Pai nu avem cum sa fim la fel! Nu ai vazut in Biblie ca Pavel nu a putut lucra cu Petru in acelas loc? Si nu erau ei ucenicii aceluiasi Isus? N-au primit ei aceiasi invatatura? Si totusi predicarea Cuvantului era facuta de Pavel intr-un fel si de Petru in alt fel. Dar nu poti nega adevarul celor predicate de ei, ca doar amandoi propovaduiau Cuvantul.
Si Sanctuarul Ceresc nu e al nostru, doctrina noastra. Oare numai noi ajungem in cer? Nu si voi purtati in suflet si traiti pe acest pamant cu nadejdea invierii?. Chiar ti-e indiferent unde S-a dus Mantuitorul nostru si ce face in cer? Oare nu astepti si tu ca si mine venirea Lui? Eu sunt sigura ca, DA. De aceia, cata vreme mai avem de asteptat venirea Sa, sa ne pregatim.
Draga mea, te rog mai citeste o data postarea mea...nu am respins nimic din ce ai postat, nici nu am aprobat decat faptul ca exista Sanctuarul ceresc...pana cand nu voi gasi argumente biblice, nu pot aproba nimic altceva.
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deconectat
RE: Sanctuarul ceresc.
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
11093. Postat la 16/05/2011 08:21 - 5101z16h22m
Isaia 6; 1-5 :
În anul morții împăratului Ozia, am văzut pe Domnul șezând pe un scaun de domnie foarte înalt și poalele mantiei Lui umpleau Templul. Serafimii stăteua deasupra Lui, și fiecare avea șase aripi: cu două își acopereau fața, cu două își acopereau picioarele, și cu două zburau.
Strigau unul la altul, și ziceau: Sfânt, sfânt, sfânt este Domnul oștirilor! Tot pământul este plin de măreția Lui!
Și se zguduiau ușorii ușii de glasul care răsuna, și casa s-a umplut de fum.
Atunci am zis: Vai de mine! Sunt pierdut, căci sunt un om cu buze necurate, locuiesc în mijlocul unui popor tot cu buze necurate, și am văzut cu ochii mei pe Împăratul, Domnul oștirilor!
Ezechiel 1;26-28:
Deasupra cerului care era peste capetele lor, era ceva ca o piatră de safir, în chipul unui scaun de domnie; pe acest chip de scaun de domnie se vedea ca un chip de om, care ședea pe el. Am mai văzut iarăși o lucire de aramă lustruită ca niște foc, înlăuntrul căruia era omul acesta, și care strălucea de jur împrejur; de la chipul rărunchilor lui până sus, și de la chipul rărunchilor până jos, am văzut ca un fel de foc, și de jur împrejur era înconjurat cu o lumină strălucitoare.
Ca înfățișarea curcubeului, care stă în nor într-o zi de ploaie, așa era și înfățișarea acestei lumini strălucitoare, care-l înconjura. Astfel era arătarea slavei Domnului. Când am văzut-o, am căzut cu fața la pământ, și am auzit glasul Unuia care vorbea.
Martori ai Vechiului Testament care au văzut Împărăția și pe Împăratul ei.
Biblia are răspuns la toate intrebările.
Deconectat
RE: Sanctuarul ceresc.
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
12759. Postat la 21/07/2011 10:19 - 5035z14h24m
Dumnezeu le-a dat israeliților reguli clare, stricte și riguroase, privitoare la construirea Sanctuarului, la slujirea preoțească și la serviciile de acolo, dar toate acestea aveau scopul de-ai învăța adevărurile legate de mântuire, răscumpărare, mijlocire și judecată. O mare parte din Exodul, Leviticul și Numeri descriu Sanctuarul- construirea lui, serviciile care aveau loc în el, jertfele și darurile care aveau să fie aduse acolo și slujirea preoților. Sanctuarul era un locaș sfânt. Era locașul unde locuia Dumnezeu Însuși și, totodată, locașul în care Israel venea să fie iertat și curățat de păcat. Acolo Israel învăța Evanghelia și o experimenta. Merită reținut că modelul Sanctuarului, arată că adevărata închinare trebuie să ne aducă bucurie, respectând adevărul biblic. Prin urmare, putem să fim foarte bine înrădăcinați în adevărul biblic și, în același timp, să ne închinăm cu bucurie. Dacă adevărurile mântuirii, răscumpărării, mijlocirii și judecății nu ne produc bucurie, atunci ce altceva ar pute să o facă?." Acolo Mă voi întâlni cu tine și, de la înălțimea capacului ispășirii, dintre cei doi heruvimi așezați pe chivotul mărturiei, îți voi da toate poruncile Mele pentru copiii lui Israel" ( Ex. 25;22).
În prezent noi nu avem un Sanctuar pământesc, dar avem făgăduința că Dumnezeu ne va îndruma și va fi prezent în viețile noastre, atunci când ne predăm Lui. Ce om credincios nu a văzut cum Domnul i-a condus viața?.
Biblia are răspuns la toate intrebările.
Deconectat
RE: Sanctuarul ceresc.
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
13112. Postat la 10/08/2011 20:24 - 5015z4h19m
Evrei 10;19-22 :
Astfel dar fraților, fiindcă prin sângele lui Isus avem o intrare slobodă în locașul sfânt, pe calea cea nouă și vie, pe care ne-a deschis-o El, prin perdeaua din lăuntru, adică trupul Său:- și fiindcă avem un Mare preot pus peste casa lui Dumnezeu, să ne apropiem cu o inimă curată, cu credință deplină, cu inimile stropite și curățate de un cuget rău, și cu trupul spălat cu o apă curată.
Sanctuarul în Psalmi
-Psalmul 68; 21-25 - cei răi privesc intrarea Domnului în Sanctuar, într-o procesiune grandioasă:
................ei văd intrarea Ta , Dumnezeule, intrarea Dumnezeului meu, Împăratului meu, în locașul cel sfânt. În frunte merg cântăreții, apoi ceice cântă din instrumente, în mijlocul fetelor care cântă din timpane.
-Psalmul 73; 16, 17- în Sanctuar se ține judecata:
M-am gândit la aceste lucruri ca să le pricep, dar zadarnică mi-a fost truda, până ce am intrat în sfântul locaș al lui Dumnezeu, și am luat seama la soarta dela urmă a celor răi.
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
14346. Postat la 28/09/2011 20:55 - 4966z3h48m
După stabilirea evreilor în Canaan, cortul, tabernacolul, sanctuarul pământesc, a fost înlocuit cu Templul lui Solomon care, cu toate că era o construcție stabilă și la o scară mult mai mare, a păstrat aceleași proporții și a fost mobilat la fel. În forma aceasta, sanctuarul a existat- în afară de timpul cât a zăcut în ruine pe vremea lui Daniel- până la distrugerea lui de către romani, în anul 70 d. Hr.
Acesta este singurul sanctuar care a existat vreodată pe pământ și despre care Biblia dă amănunte.
Pavel a declarat că acesta era sanctuarul legământului dintâi. Dar oare noul legământ nu are nici un sanctuar?
Așa se frământau dezamăgiții zilei de 22 octombrie 1844.
În Evrei 8;1,2 este descoperit Sanctuarul noului legământ. Sanctuarul din ceruri, în care slujește Hristos în favoarea noastră, este marele original. Locul locașului Regelui regilor, în care mii de mii Îi slujesc și de zece mii de mii stau înaintea Lui ( Daniel 7;10), templul acela plin de slava tronului celui veșnic, unde serafimii, păzitorii strălucitori ai lui, își acoperă fețele în adorare, își putea găsi în cea mai măreață clădire înălțată vreodată de măini omenești, doar o slabă reflectare a slavei și imensității lui. Cu toate acestea, sanctuarul pământesc și slujbele ce se țineau acolo au dat învățături importante cu privire la Sanctuarul ceresc și la marea lucrare ce se face acolo pentru răscumpărarea omului.
Locurile sfinte ale Sanctuarului din ceruri erau reprezentate prin cele două despărțituri ale sanctuarului de pe pământ. Lui Ioan i s-a îngăduit să vadă prima despărțitură a Sanctuarului din ceruri: cele șapte candele de foc, altarul de aur, apoi Templul a fost deschis ( Ap.11;19) și privirea lui a văzut dincolo de perdea în Sfânta Sfintelor, " chivotul legământului Său".
Căutătorii adevărului au găsit dovada indiscutabilă a existenței unui Sanctuar in ceruri. Pavel scrie că acela era Sanctuarul cel adevărat, iar Ioan mărturisește că l-a văzut.
Și pentru că s-a pus întrebarea : ce-a făcut Hristos de la înălțare până în anul 1844?. Iată răspunsul.
La fel ca preotul pământesc care cu sânge de miei stropea perdeaua, mijlocind, sângele lui Hristos mijlocea în favoarea credincioșilor pocăiți, le asigura iertarea și primirea la Tatăl, dar păcatele lor rămâneau încă în rapoartele din cărți. Și așa cum în serviciul simbolic se făcea o lucrare de îspășire la încheierea anului, tot astfel, înainte ca lucrarea lui Hristos pentru mântuirea oamenilor să se încheie, o lucrare de ispășire trebuia făcută pentru îndepărtarea păcatului din Sanctuar. Acesta a fost serviciul care a început atunci când s-au încheiat cele 2300 de zile. La data aceea, așa cum a fost proorocit de profetul Daniel, Marele nostru Preot a intrat în Locul Preasfânt pentru a îndeplini ultima parte a lucrări Sale solemne- curățirea Sanctuarului.
Continuarea:
Care este lucrarea de încheiere a ispășirii ca pregătire pentru revenirea lui Isus.
Scumpă și stimată valentina, ai toată admirația mea pentru efortul depus de tine în privința acestui subiect.
ACUM ÎNARMEAZĂ-TE CU TOATĂ ARMĂTURA LUI DUMNEZEU, ȘI CU SABIA DUHULUI, ȘI CU CU MIJLOCUL ÎNCINS CU ADEVĂRUL!
Căci ai nevoie de rugăciune și răbdare pentru a putea savura postarea miezoasă, plină de măduvă pe care ți-o voi scrie.
Dar și după ce o vei face, vei avea un gust dulce în gură și vei fi o mireasmă de la viață către viață pentru cei aflați pe cărarea vieții.
Așa că pregătește-te de ospăț: "un ospăț de bucate gustoase, un ospăț de vinuri vechi, de bucate miezoase, pline de măduvă, de vinuri vechi și limpezite." (Is.25.6)
Așadar, ca să trec la la subiect, trebuie să mărturisesc că "Sanctuarul ceresc" este un subiect extrem-extrem de dificil și cu repercusiuni majore în viețile noastre.
De exemplu, poate că ai aflat că Florin Lăiu a fost recomandat la o retrogradare de către mai-marii mondiali ai adventismului, ca să fie mutat de la ITA (Institutul Teologic Adventist) la Centrul de Studii Răsăritene, pentru că a încercat să trateze subiectul într-o manieră mai spirituală și mai flexibilă față de absolutizarea de decenii a subiectului în cadrul adventismului.
În fine, eu, unul, sunt de acord cu interpretarea clasică descoperită pionierilor de către Dumnezeu: că în 22 oct. 1844 a început curățirea Sanctuarului ceresc.
Numai că eu încerc întotdeauna să-mi lărgesc vederile ca să pot explica toate versetele și pasajele biblice.
De exemplu, în Epistola către Evrei, Pavel spune că Domnul Iisus a intrat direct în Sfânta Sfintelor de acum aprox. 2000 după înălțare. Și chiar și EGW recunoaște asta (în HLL, 757).
Și atunci cum împaci pasajele de la Evrei, cu adevărul care s-a întâmplat în 1844: intrarea Domnului în Sfânta Sfintelor?
Când a intrat Domnul în Sfânta Sfintelor: atunci (după înălțare) sau în 1844?
Și ce Templu este acela în care perdeaua este făcută din "trupul lui Hristos" (cum zice Pavel la Evrei)?
_______
Am citit de curând studiul lui Florin Lăiu despre Sanctuar (cel din pricina căruia a fost retrogradat), și pot să zic că are destul de multe idei bune.
[Și chiar am văzut că el nu contrazice ideile de pe vremea pionierilor, ci doar spune că le putem accepta printr-o hermeneutică mai permisivă decât exegetica. Spune el că, tot așa cum și Matei, de exemplu, a acceptat - la Mat.2.15 - că Osea 11.1 se poate referi la Iisus, sau că profeția cu moartea copiilor de la Ier.31.15 se poate referi la uciderea copiilor de către Irod, tot așa putem accepta că Daniel 8.14 se poate referi la curățirea Sanctuarului.]
De asemenea, ilustrează că viziunile lui EGW despre Sanctuar sunt exprimate într-un limbaj omenesc cu scopul de a înțelege trecerea la faza judecății în cer, dar nu că lui EGW i-a fost arătat Templul ceresc ca într-o filmare video.
Limbajul viziunii este didactic, nu ontologic.
Și, ce-i drept, și mie îmi e greu să-mi imaginez un Templu cu ligheane cu apă în care să spele Iisus pe mâini și picioare, cu heruvimi vopsiți pe perdele, cu curte, cu altar de aramă, tămâie, candelabru, masa cu pâini, vasul cu mană, toiagul lui Aaron etc.
De asemenea, și eu (și Lăiu crede cam la fel) cred că Templul este locul unde locuiește acum Dumnezeu în cer. Trebuie să fie un Templu, căci oriunde locuiește Dumnezeu acolo este Templu.
[Lăiu zice că acela este Ierusalimul ceresc, însă eu zic că este Palatul-Sanctuar al lui Dumnezeu din Sionul ceresc. Iar despre Ierusalimul ceresc, eu cred că va intra în scenă doar atunci când va fi locuit de cei mântuiți. Deoarece el este cortul lui Dumnezeu nu cu îngerii de-acum, ci cu oamenii de atunci, din ochii cărora va șterge orice lacrimă - vezi Apoc.21.3,4.]
Dar cum arată cu exactitate și în realitate acel Palat-Templu dn Sionul ceresc e greu de spus, fiindcă în al treilea cer sunt lucruri pe care Pavel, de exemplu, nici măcar nu le-a putut exprima (2 Cor.12.2,4).
Limbajul viziunilor din Biblie și din Spiritul Profetic despre Templu are mai mult un rol didactic, de a ne învăța niște lucruri și niște lucrări desfășurate în ceruri.
De aceea, se folosesc cuvintele pe care le putem citi în Evrei și în Apocalipsa despre Templu.
Dar chiar din cuvintele acelea ne dăm seama de rolul didactic al limbajului biblic despre Templu: iată de exemplu: "Pe cel ce va birui, îl voi face un stâlp în Templul Dumnezeului Meu..." (Apoc.3.12)
Un om e un stâlp?
"Dar Hristos a venit ca Mare Preot al bunurilor viitoare, a trecut prin cortul acela mai mare și mai desăvârșit, care nu este făcut de mâini, adică nu este din zidirea aceasta, și a intrat, o dată pentru totdeauna, în Locul preasfânt, nu cu sânge de țapi și de viței, ci cu însuși sângele Său" (Evrei 9.11,12)
Și-a cărat Domnul sângele material sus în Templul din cer?
"avem o intrare slobodă în Locul preasfânt, pe calea cea nouă și vie, pe care ne-a deschis-o El, prin perdeaua dinlăuntru, adică trupul Său" (Evrei 10.19,20).
Perdeaua materială a Templului ceresc este trupul Său?
Oare nu este o exprimare spirituală?
Dacă ai citit ce am scris eu la topicul nou înființat ["Matei 16 - DINCOLO DE (beyond) PRAG"], vei vedea că am scris în același sens ca Pavel la Evrei, că Iisus este PRAGUL.
Dincolo de... acel Prag, noi intrăm în Templul ceresc.
Avem, astfel, intrare slobodă la Tatăl, împreună cu Hristos în care viața noastră este ascunsă (v.Col.3.3).
_______
Deci, e cam greu să ne dăm seama cât de material ad-litteram este acel Templu.
Lui Moise i-a fost arătat pe munte o machetă a ceea ce avea de făcut pe pământ, dar nu cum arată exact Casa Tatălui (Templul).
În Casa Tatălui sunt tot felul de lucruri care "la inima omului nu s-au suit, ochiul nu le-a văzut, și urechea nu le-a auzit".
Acum, în legătură cu subîmpărțirea în 2 camere a Templului.
De asemenea, ceea ce Duhul i-a dăruit lui Hiram Edson, și ceea ce a văzut în viziuni E.G.White, este adevărat. Dar tot un limbaj didactic este.
De exemplu, dacă ai citit cartea "Experiențe și viziuni" a lui EGW, ai văzut că ea a avut o viziune cu Tatăl și Fiul care stăteau pe un tron în SFÂNTA, iar înaintea Lor stăteau mulți credincioși. Iar apoi Tatăl și Fiul S-au ridicat și S-au dus în SFÂNTA SFINTELOR. Unii credincioși i-au urmat, dar alții au rămas în fața tronului rămas gol în SFÂNTA (toți cei care n-au crezut în anul 1844 la vremea respectivă).
Și apoi, EGW spune că-l vede pe Satana că stătea pe tronul gol din SFÂNTA și sufla o influență nesfântă asupra închinătorilor care nu se duseseră după Tatăl și Fiul.
Evident, limbajul lui EGW din această viziune ne pilduiește în mod didactic că doar adventiștii au urmat prin credință, în 1844, pe Tatăl și pe Fiul. Adică doar pionierii adventiști au realizat că tipul lucrării lui Dumnezeu s-a schimbat în SFÂNTA SFINTELOR, iar ceilalți protestanți au rămas să se închine unui tron gol care îi predispunea manevrelor înșelătoare ale Satanei.
Dar, acuma, noi nu putem fi atât de retrograzi încât să credem că E.G.White a văzut 100% chiar niște realități materiale în cer.
De exemplu, cum ar putea intra Satana în SFÂNTA din Templul ceresc ca să stea pe tronul lui Dumnezeu care rămăsese gol? Cu atât mai mult cu cât știm că Satana nu mai are acces literal în cel de-al treilea cer de când L-a răstignit pe Fiul.
Așa că ce ar putea reprezenta cele două camere ale Templului ceresc?
Ele sunt mai degrabă două faze ale lucrării lui Dumnezeu, așa cum ne dezvăluie chiar Domnul Iisus la Matei 22.1-14 (e momentul ca pilda să fie recitită deoarece e capitală pentru o înțelegere corectă).
Astfel că în 1844 a început judecata de cercetare a hainelor (vezi Mat.22.11 - "Împăratul a intrat să-și vadă oaspeții" ).
Din anul 34 d.Hr. și până în anul 1844 d.Hr. a fost prima parte a lucrării lui Dumnezeu - cea din SFÂNTA. În care Dumnezeu i-a chemat în Biserica Sa pe toți, "ȘI BUNI ȘI RĂI" (Mat.22.10).
Dar din 1844 a început judecata de cercetare a caracterelor ("hainelor" ).
Această cercetare este nemaipomenit de bine simbolizată de lucrarea de Yom Kippur din ceruri începută în 1844, și care se va încheia cu aruncarea Satanei ("țapul pentru Azazel" ) într-o pustie - pe pământul pustiit timp de o mie de ani.
Dar e dificil să ne imaginăm că chiar există o perdea reală după care intră Iisus la Tatăl.
Cum ar putea să fie o perdea, de vreme ce Pavel spune că perdeaua e trupul lui Hristos?
Și cum să intre Iisus după perdea în prezența Șekinei Tatălui de-abia în 1844, când de fapt El S-a așezat la dreapta Tatălui încă de la înălțarea Sa la ceruri de acum aprox. 2000 de ani?
Uite două pasaje din studiul lui Lăiu, cu care și eu sunt de acord:
Oricum, sub influența lui Taylor Bunch, Edward Heppenstall și alții, mulți dintre noi vorbesc acum despre "două faze" mai curând decât despre "două camere", ceea ce este cu siguranță mai bine. Rămâne o posibilitate legitimă de a vorbi despre lucrurile cerești folosind limbajul tipic pământesc...
Convingerea mea este că viziunile profeților nu descriu realitatea cerească sau viitoare așa cum o face o videocameră. Viziunile sunt date de Dumnezeu doar ca un simplu instrument didactic pentru scopuri practice și spirituale, și nu pentru a facilita informații concrete științifice despre realitățile cerești.
Oricum, Templul există real în cer - este locașul sfințeniei Domnului. E sigur că există. Ar fi o mare înșelătorie să ne amăgim că nu există.
Numai că nu ne putem imagina exact în ce constă materialitatea lui. (Revezi 1 Cor.2.9 - "Lucruri, pe care ochiul nu le-a văzut, urechea nu le-a auzit și la inima omului nu s-au suit, așa sunt lucrurile pe care le-a pregătit Dumnezeu pentru cei ce-L iubesc." )
Limbajul vizionar despre Templu, asociază lucrurile imposibil de imaginat de acolo, cu lucrurile din materialitatea Templului evreiesc. Și face asta pentru ca noi să avem o imagine concretă și corectă a lucrării lui Dumnezeu pentru cel păcătos.
Vezi, dar, că în privința subiectului există eterogenitate ideatică chiar în sânul adventismului clasic, cu atât mai mult în alte curente religioase.
_____________________
*********************
ANUL 34 - ANUL ÎN CARE LUCRAREA LUI HRISTOS ÎN SFÂNTA SFINTELOR PENTRU DISPENSAȚIUNEA EVREIASCĂ
SE TRANSFORMĂ ÎN LUCRAREA LUI ÎN SFÂNTA PENTRU DISPENSAȚIUNEA CREȘTINĂ
Acum, valentina mai alocă o oră din timpul tău ca să citești ceea ce-ți voi scrie, căci n-aș vrea să aștept până mâine ca să pun o a doua postare. TE ROG SĂ TE ÎNARMEZI CU RĂBDARE (știu că poți să ai!) ȘI SĂ-MI ACORZI PUȚINĂ ATENȚIE!
Ceea ce-ți voi scrie sunt lucruri care, probabil, îți vor aduce o clarificare binevenită (eu, unul, așa sper); fiindcă ele vor aduce o mare lumină asupra unor lucruri asupra cărora poporul advent e tulburat și are disensiuni de zeci de ani de zile.
Sunt lucruri destul de complicate, și nu cred că priceperea lor e chiar facilă.
Voi încerca să-ți explic cum cred eu că se împacă cele două intrări ale Domnului Iisus în Sfânta Sfintelor (cea despre care scrie Pavel în Epistola către Evrei, și cea din 1844).
Există două facțiuni:
- pe de-o parte, (neo-)protestanții, ex-adventiștii și mulți adventiști cu numele care nu cred cu adevărat în 1844 și zic că Iisus a intrat în Sfânta Sfintelor după înălțare (intrarea de care scrie Pavel la Evrei 9.11,12);
- pe de altă parte, adventiștii care cred în intrarea Domnului după catapetească în 22 oct.1844, dar nu pricep prea bine cum e cu intrarea Domnului în Sfânta Sfintelor cea menționată în Epistola către Evrei. Unii adventiști chiar forțează nota și zic că la Evrei nu e vorba de intrarea Domnului în Sfânta Sfintelor, ci în Sfânta. Forțarea asta o fac introducând o traducere inexactă a cuvintelor grecești αγια și αγιων pe care le confundă între ele. Ei nu țin cont că Pavel vorbea acolo, în context, despre o lucrare anuală - Ziua Ispășirii, lucrare care se desfășoară doar în Sfânta Sfintelor. De fapt, ei nu știu prea bine că chiar Ellen White confirmă asta în cartea Hristos, Lumina Lumii, pag. 757:
"În acest loc sălășluia Șechina. Aici Și-a manifestat Dumnezeu slava, deasupra milostivitorului. Nimeni, în afară de marele preot, n-a ridicat vreodată perdeaua care despărțea această parte a sanctuarului de restul templului. Aici, el intra o dată pe an pentru a face ispășire pentru păcatele poporului. Dar iată, perdeaua este ruptă în două. Locul cel mai sfânt din sanctuarul pământesc nu mai era deloc sfânt.
Totul este cuprins de groază și confuzie. Preotul era gata să înjunghie victima; dar cuțitul cade din mâna sa fără putere și mielul scapă. Tipul întâlnește antitipul în moartea Fiului lui Dumnezeu. Marele sacrificiu a fost adus. Drumul spre Sfânta sfintelor este liber. Se pregătește o cale nouă și vie pentru toți." {HLL, 757}
_______
valentina, eu sunt de acord cu toate lucrurile pe care le-ai scris tu până acum pe acest topic "Sanctuarul ceresc" (ba chiar am încredere, și sunt de acord chiar și cu cele pe care nu ai apucat să le scrii). Eu, unul, am fost și sunt deschis subiectului Sanctuarului de destul de mult timp.
Și m-am rugat pentru ca Domnul să-mi lumineze mintea ca să înțeleg. M-am perpelit și mă perpelesc mereu după Adevăr. Totdeauna sunt doar discipol, și niciodată învățător.
De aceea, iată, îți voi scrie acum niște lucruri foarte grele. Și dacă nu le-oi scrie destul de explicit, mă poți întreba ulterior.
Așadar, aș încerca să nuanțez intrarea Domnului Iisus în Sfânta Sfintelor din Templul ceresc, de două ori:
- o dată după înălțarea Lui (cum spune Pavel la Evrei) - primul Yom Kippur ceresc;
- și o dată în 22 oct.1844 - al doilea Yom Kippur ceresc.
Căci Templul ceresc are două reflexii pe pământ: una în dispensațiunea evreiască (și anume Templul din pietre), și una în dispensațiunea creștină (Templul din pietre vii - Biserica creștină în care vor fi realtoiți în mod masiv și evreii, cât de curând).
În Vechiul Testament erau două Temple: unul ceresc (de pe muntele Sionului ceresc - unde locuiește Tatăl) și reflexia sa materială de pe Terra (cel de la Șilo, și apoi mutat la Ierusalim).
Tot așa în Noul Testament sunt două Temple: unul ceresc (același din Vechiul Testament) și reflexia sa sufletească de pe Terra (Biserica).
Ce vreau să spun?
Păi, de vreme ce dispensațiunea evreiască a avut și ea un Templu material care era o reflexie simbolică a Templului ceresc, mi se pare normal ca, odată cu sfârșitul dispensațiunii evreiești (la înălțarea Domnului), să aibă loc și pentru ea o zi de Yom Kippur (o perioadă care a durat 3,5 ani cât timp a mai rămas har pentru evrei din cele 70 de săptămâni din Daniel 9.24, adică de la înălțarea Domnului până la lapidarea lui Ștefan).
De aceea spune Pavel (chiar către Evrei!!) că Domnul Iisus a intrat dincolo de perdeaua dinlăuntru așa cum intră Marele Preot o dată pe an.
În acel timp (cei 3,5 ani), Domnul a lucrat în Sfânta Sfintelor în ceruri doar pentru evrei, nu pentru Neamurile care urmau să primească Evanghelia abia după cei 3,5 ani.
Orice lucrare de tip Yom Kippur a Marelui nostru Preot, Iisus Hristos, are ca rezultat producerea unei generații deosebite de sfinți - SFINȚI AI SFINȚILOR. Deoarece lucrarea Domnului este în SFÂNTA SFINTELOR.
Acea zi de Yom Kippur (de 3,5 ani) a condus la formarea unei generații deosebite de sfinți dintre evrei odată cu Cincizecimea.
Și asta se întâmpla odată cu sfârșitul dispensațiunii evreiești.
Dacă îți aduci tu bine aminte, știi că Petru, citându-l pe proorocul Ioel, asimilase nașterea din Duhul a acelei generații ca fiind turnarea Duhului ÎN ZILELE DE PE URMĂ (vezi F.Ap.2.17). Așadar, ploaia de Duh turnată atunci a fost în accepțiunea lui Petru ca o ploaie târzie, nu timpurie.
Dar noi știm de la E.G.White că, DIN PUNCTUL DE VEDERE AL BISERICII, aceea a fost ploaia timpurie, iar ploaia târzie urmează să vină ca o turnare a Duhului peste generația de la urmă, și anume chiar peste generația de azi care este chiar înaintea venirii Domnului.
Asta, însă, ar părea că se bate cap în cap cu ce a spus Petru.
Totuși, în realitate, pentru un cercetător atent, nici sfânta Ellen White, și nici sfântul Petru nu se contrazic în fond. Ellen White spune de zilele de pe urmă care, iată-le! au venit peste noi. E foarte corect. Petru însă vorbește că în zilele lui erau zilele de pe urmă.
Totuși, la prima vedere, pare că Petru se înșeală, căci acelea nu erau zilele de pe urmă de vreme ce, iată!, au mai trecut două mii de ani de atunci.
DAR PETRU NU GREȘEȘTE. Ci zilele acelea la care se referă el, erau chiar erau zilele de pe urmă. Dar erau zilele de pe urmă ALE DISPENSAȚIUNII EVREIEȘTI (asta nu se prea înțelege de către mulți). Acei 3,5 ani erau acele zile de pe urmă. Timp de 3,5 ani urma să mai rămână harul între evrei, după care ei, ca nație, urmau să cadă în împietrire (conform Rom.11.25).
Așa că iată la ce a condus lucrarea timp de 3,5 ani a acelui prim Yom Kippur a Domnului Iisus înălțat: la o generație de sfinți evrei peste care venise sfârșitul dispensațiunii.
Care a fost țapul pentru Azazel al acelei vremi? - Evident, Satana, căci a fost alungat definitiv din cerul al treilea (acolo unde stau Tatăl, Fiul, și îngerii, și cei 24 de bătrâni, și Moise, Ilie, Enoh etc.). De atunci încolo el nu a mai avut acces decât la cerul al doilea (universul cu planetele lui) și la acest prim cer al pământului nostru.
_______
Tot așa va fi și acum, la cel de-al doilea Advent: lucrarea Domnului în Sfânta Sfintelor (începută în 1844) va avea ca rod tot o generație de sfinți deosebiți care vor fi în viață să vadă revenirea în glorie a Domnului. Peste ei va veni ploaia târzie a Duhului.
Iată ce scrie Ellen White în "Tragedia veacurilor":
Lucrarea se va asemăna cu aceea din Ziua Cincizecimii. După cum "ploaia timpurie" a fost dată, prin revărsarea Duhului Sfânt, la începutul predicării Evangheliei pentru a face posibilă creșterea seminței prețioase, tot așa "ploaia târzie" va fi dată la încheierea ei pentru coacerea recoltei. "Să cunoaștem, să căutăm să cunoaștem pe Domnul! Căci El Se ivește ca zorile dimineții, și va veni la noi ca o ploaie, ca ploaia de primăvară, care udă pământul" (Osea 6,3). "Și voi, copii ai Sionului, bucurați-vă și veseliți-vă în Domnul, Dumnezeul vostru, căci El vă va da ploaie la vreme, vă va trimite ploaie timpurie și târzie, ca odinioară" (Ioel 2,23). "În zilele de pe urmă, zice Dumnezeu, voi turna din Duhul Meu peste orice făptură. Atunci oricine va chema Numele Domnului, va fi mântuit" (Fapte 2,17.21). Marea lucrare a Evangheliei nu se va încheia cu o manifestare mai slabă a puterii lui Dumnezeu decât a marcat-o începutul ei.
Profețiile care s-au împlinit la revărsarea ploii timpurii, la începutul predicării Evangheliei, urmează să se împlinească iarăși în ploaia târzie de la încheierea ei. Acestea sunt "vremurile de înviorare" către care privea în viitor apostolul Petru când spunea: "Pocăiți-vă dar, și întoarceți-vă la Dumnezeu, pentru ca să vi se șteargă păcatele, ca să vină de la Domnul vremile de înviorare, și să trimită pe Cel ce a fost rânduit mai dinainte pentru voi: pe Isus Hristos" (Fapte 3,19.20).
Slujitorii lui Dumnezeu, cu fețele luminate, și strălucind de consacrare sfântă, se vor grăbi, din loc în loc, pentru a vesti solia din cer. Prin mii de glasuri, pe tot pământul, va fi dată avertizarea. Se vor face minuni, bolnavii vor fi vindecați și semne și minuni îi vor însoți pe credincioși. Satana va lucra cu minuni mincinoase, făcând să coboare chiar și foc din cer înaintea oamenilor (Apoc. 13,13). În felul acesta, locuitorii pământului vor fi aduși să ia o hotărâre.
Solia va fi dusă nu atât prin argumente, cât prin convingerea profundă a Duhului lui Dumnezeu. {GC 612}
Cele două mari manifestări de putere ale lui Dumnezeu: prima pe vremea apostolilor, iar a doua care va fi în vremea noastră, ambele sunt rezultatul lucrării lui Iisus în SFÂNTA SFINTELOR, nu în Sfânta. Căci sunt lucrări puternice ce au ca rod SFINȚI AI SFINȚILOR.
Prima lucrare a trecut: a fost în cei 3,5 ani
A doua, iat-o!, a început în 22 oct. 1844. Dar ea continuă până la epuizarea generațiilor de oameni care trebuie să se mai nască.
Iar țapul pentru Azazel cine va fi acum? - Tot Satana, căci va fi alungat într-o pustie: pe planeta pustiită în mia de ani. Așadar, iată că el va fi alungat, de asemenea, și din al doilea cer. Ca să nu mai încerce să înșele Neamurile noastre din univers.
Deci, la primul Yom Kippur - cel de 3,5 ani de după înălțarea lui Iisus la cer, Satana a fost alungat ca un țap din al treilea cer.
După terminarea lucrării celui de-al doilea Yom Kippur (cel început în 22 oct.1844), Satana va fi alungat și din al doilea cer. Va avea acces doar aici la primul cer de pe pământul pustiit în mia de ani. Dar nu va putea să-l părăsească.
Acum, dacă tot vorbim de un al doilea Yom Kippur în Templul ceresc, hai să vedem mai atent cum se reflectă Templul ceresc în a doua sa reflexie planetară, în timpul dispensațiunii creștine.
După cum am scris deja, cine este al doilea Templu pe pământ care trebuie curățit de Yom Kippur? - Este Biserica formată din sufletele credincioșilor ("Nu știți că voi sunteți Templul lui Dumnezeu...?", spune Pavel). Iar Biserica asta este Măslinul (Israelul spiritual) care-i va cuprinde pe creștinii nelepădați dintre neamuri, precum și pe creștinii realtoiți dintre evrei.
Vezi bine că Templul dintâi era din pietre simple. Dar Templul a fost înălțat în rang în noua dispensațiune creștină. De la un Templu din pietre a devenit un Templu format din "pietre vii". Deci, acest al doilea Templu (din perioada creștină) este mai mare în rang decât primul Templu din perioada evreilor.
Cu toate astea, și cel de-al doilea Templu este tot o reflexie a Templului ceresc, unde Tatăl și Fiul locuiesc.
Așa că, atunci când a fost înființat acest al doilea Templu de pe pământ, s-a întâmplat ceva mai greu de înțeles.
Adică, Domnul Iisus lucra în Sfânta Sfintelor pentru evrei în timpul celor 3,5 ani (ultima parte a celei de-a 70-a săptămâni din Daniel), și chiar prin însuși lucrul acesta El arăta neamurilor puterea Lui și capacitatea Lui de iertare.
Așa că, după cei 3,5 ani, neamurile au început să aibă încredere în Hristos, tocmai fiindcă Îl văzuseră la lucru în Sfânta Sfintelor timp de 3,5 ani. Mai exact, văzuseră rodul lucrării Lui: o generație de evrei sfinți. Văzuseră că acești evrei: Petru, Ioan, Iacov, Ștefan și ceilalți, erau niște oameni deosebiți care rezistaseră prigonirilor sanhedrinului evreiesc. Plus că îi vedeau vindecând bolile și făcând minuni în Numele lui Iisus.
Și astfel Neamurile au fost pregătite 3,5 ani ca să primească Adevărul.
Cu alte cuvinte, generația aposolilor a reprezentat un stadiu intermediar al lucrării lui Hristos în Templul ceresc. Lucrarea Lui de 3,5 ani în Sfânta Sfintelor pentru dispensațiunea evreiască s-a continuat apoi cu o lucrare în Sfânta pentru dispensațiunea creștină.
Anul 34 a reprezentat o graniță de întrepătrundere, dar și de delimitare a celor două lucrări ale lui Hristos.
În acel an, fix după cele 70 de săptămâni de ani profețiți de Daniel 9.24, Templul cel vechi pământesc și-a sfârșit definitiv menirea. Era chiar momentul când Ștefan a fost lapidat. Și dacă bine ne aducem aminte, Ștefan chiar împotriva acelui Templu vechi și-a ridicat glasul spunându-le că:
Cel Prea Înalt nu locuiește în locașuri făcute de mâini omenești (v. F.Ap.7.48).
Sângele lui Ștefan confirmă pe vecie și statuează în sufletul oricărui Israelit spiritual autentic (adică în sufletul oricărui creștin adevărat) că Domnul niciodată nu va mai locui în vreun tabernacol făcut de om.
Astăzi există astăzi unii care cred exact pe dos, cochetând cu aberația cum că Domnul va veni să locuiască în cel de-al treilea templu material la Ierusalim.
Aceasta este o rătăcire extrem de mare, împotriva căreia eu, unul, prin puterea Domnului, în Duh și-n Adevăr, îmi voi ridica întotdeauna glasul.
Cei ce se întorc la umbre n-au dragoste, și desconsideră mărturia veșnică, pecetluită cu sânge, a lui Ștefan cum că DOMNUL NU LOCUIEȘTE ÎN TEMPLE FĂCUTE DE MÂINI OMENEȘTI. Ei se întorc astfel la învățăturile începătoare ale Legii, neluând în calcul că Legea însăși ne conduce afară din Lege, după cum stă scris:
"Căci eu, prin Lege, am murit față de Lege, ca să trăiesc pentru Dumnezeu." (Gal.2.19).
În cadrul acestor învățături începătoare sunt și ideile legate de reconstrucția unui templu material. Iar unii evrei rătăciți de azi, chiar pregătesc construcția unui astfel de templu antihristic.
În timp ce unii pseudo-creștini rătăciți aplaudă eforturile, și și-ar dori dinamitarea Domului Stâncii islamic de pe Muntele Moria.
O, Doamne, depărtează-mă de primitivism duhovnicesc!
Și fă-mă să iubesc jertfa lui Ștefan; să n-o zădărnicesc și să n-o desconsider întorcându-mi în mod retrograd privirea spre locașuri făcute de mâini omenești!
Și nu numai pe mine, Doamne, ci și pe toți cei care vor fi iubit venirea Ta.
_______
Așadar, după uciderea lui Ștefan, Templul pământesc a luat sfârșit și un nou Templu (al doilea) a luat ființă - un Templu al sufletelor format din pietre vii de data asta. Totuși, pentru neamurile creștine ale căror suflete credincioase formau acest nou Templu, lucrarea lui Hristos nu mai era de tip "Sfânta Sfintelor", ci de tip "Sfânta". - CUNOȘTINȚA ASTA CRED CĂ PREA PUȚINI ÎN LUME AR PUTEA-O CUNOAȘTE (de aceea ei nu pricep cum putea să intre Hristos în Sfânta Sfintelor de două ori: la înălțarea Sa, dar și în 1844).
Lucrarea Domnului din Sfânta s-a reflectat pe pământ în faptul că El a strâns în odaia de nuntă tot soiul de neamuri: și bune, și rele (vezi Mat.22.10).
Conform pildei aceleia de la Mat.22 (care este foarte importantă), nu era, deci, în planul lui Dumnezeu ca Iisus, Marele Preot, să facă de la bun început o lucrare de Yom Kippur. Căci creștinii dintre neamuri strânși în odaia de nuntă (adică în ograda creștinismului) erau și buni, și răi.
Nu numai buni. Dar lucrarea în Sfânta Sfintelor din cer are ca rod o generație doar de oameni buni și sfinți, nu de oameni amestecați.
Astfel, după cei 3,5 ani, după terminarea lucrării în Sfânta Sfintelor pentru poporul evreu, Hristos a început în cer o lucrare în Sfânta pentru altoirea în Măslin a Neamurilor. Iar în noua dispensațiune (a Neamurilor creștine), Templul ceresc s-a încărcat și el cu păcatele celor pocăiți și iertați, conform ilustrației veterotestamentare când Templul material se încărca peste an cu păcatele celor iertați.
Așadar, din anul 34 și până în anul 1844, Hristos a lucrat în noua dispensațiune ca Mare Preot doar în Sfânta cerească, nu și în Sfânta Sfintelor.
Iar, pe pământ, reflexia acelui Templu ceresc, și anume Templul sufletelor (Biserica) a reflectat pe pământ acest tip de lucrare de rang mai mic a lui Hristos. Cum a reflectat? - Simplu: nicicând nu a existat în istoria Bisericii o generație atât de sfântă ca generația apostolilor. Căci generația sfinților apostolilor evrei este lucrarea de final a lui Hristos în Sfânta Sfintelor timp de 3,5 ani pentru dispensațiunea evreiască, dar neamurile creștine de până în 1844 au beneficiat de lucrarea lui Hristos doar în Sfânta.
Însă lucrarea din Sfânta Sfintelor care a început în 1844 va remedia acest lucru, căci Împăratul intră să examineze hainele de nuntă ale fiecăruia.
De aceea, trebuia neapărat să fie și o zi de Yom Kippur pentru acest al doilea Templu (al sufletelor). Și acea zi a început la 22 octombrie 1844.
Roadele ei încă nu s-au arătat, căci ploaia târzie încă nu a căzut.
Totuși, avem în persoana lui Ellen White o ilustrație a sfințeniei care va veni peste copiii lui Dumnezeu în timpul acelei ploi. Cu totul și cu totul deosebită.
Încă trăim în această zi a Ispășirii, deoarece judecata de cercetare s-a făcut pentru morți, dar se face și pentru vii. Iar cei vii încă se mai nasc; de aceea se prelungește această zi.
Domnul, însă, nu întârzie, ci are o mare răbdare (vezi 2 Pet.3.9) și doar El știe exact câți mai trebuie să vină pe Terra, până la momentul sigilării sfinților dintre Neamuri. Și harul se va lua întâi de la Neamuri (dacă nu cumva s-o fi și luat!). Cei dintre Neamuri peste care rămâne harul vor trebui să-l folosească pentru atingerea pragului sfințirii ("cine este fără prihană, să trăiască și mai departe fără prihană. Și cine este sfânt, să se sfințească și mai departe!" - Apoc.22.11).
În comparație cu evreii, Neamurile vor fi sigilate primele și vor rămâne unii dintre Neamuri care nu vor fi lepădați din Măslin. Aceștia vor fi o generație de sfinți deosebiți. La fel ca și Apostolii. Căci astfel de oameni produce lucrarea Domnului în Sfânta Sfintelor: Sfinți ai Sfinților. Adică oameni tare deosebiți în iconomia harului lui Dumnezeu.
Acești sfinți dintre Neamurile de la urmă vor primi ploaia târzie a Duhului.
Și evreii vor vedea lucrarea acestor sfinți din generația de final. Și prin îndurarea aceasta a lui Dumnezeu arătată Neamurilor sub forma unei generații de sfinți cu totul deosebiți, evreii vor căpăta și ei îndurare (conf. Rom.11.31 - "tot așa, ei acum n-au ascultat, pentru ca prin îndurarea arătată vouă să capete și ei îndurare." )
Așa că, atunci când numărul Neamurilor se va împlini (cum zice Pavel la Rom.11.25), atunci vor intra și evreii în Măslinul lui Hristos și ploaia târzie a Duhului va continua să-i ude și pe ei.
Iar asta va fi o strălucire a gloriei depline a Evangheliei lui Hristos.
Ei vor fi, de asemenea, o generație de sfinți tare deosebiți.
"Căci, dacă lepădarea lor a adus împăcarea lumii, ce va fi primirea lor din nou, decât viață din morți?" - Rom.11.15.
Biruința spirituală asupra diavolului (Antihristului) va fi, așadar, deplină.
Sfinții dintre Neamurile nelepădate și sfinții dintre evrei vor forma 144.000 de israeliți spirituali.
[Cu mențiunea că evreii incluși în acest număr nu vor fi neapărat evrei din Israel, ci pot fi evrei de pretutindeni din lume.]
Ellen White spune că acești 144.000 vor cânta cântarea lui Moise și a Mielului, deoarece ei sunt sfinții în viață la revenirea lui Hristos. Ceilalți, "mulțimea cea nenumărată în haine albe" sunt cei adormiți în Hristos.
Așa că nimeni în afară de cei 144.000 nu poate învăța cântarea.
Dar ce este "cântarea"? Este cântarea vieții lor neprihănite.
Ellen White spune că numai ei o pot cânta DEOARECE NUMAI EI VOR TRĂI O EXPERIENȚĂ CU TOTUL DEOSEBITĂ înaintea revenirii Domnului Iisus.
Cântarea aceea este experiența lor, și doar a lor. E unică în istoria umană.
Așa că, după ce și evreii credincioși vor fi sigilați în Măslin, atunci se va retrage harul și de la ei.
Războiul spiritual de la Armaghedon va începe între cei răi (=aproape întreaga lume) și acești 144.000 conduși de Miel (vezi Apoc.14.1).
Acest război spiritual se va manifesta vizibil în lume prin anumite repere: edictul duminical de care zice E.G.White, invazia Israelului în necazul cel mare de către tabăra împăratului de la miazănoapte (Antihristul) conform Dan.11.45, etc.
Dar, după cum am spus, biruința SPIRITUALĂ asupra diavolului (Antihristului) va fi deplină.
Și această înfrângere SPIRITUALĂ suferită de Satana, va fi de rău augur pentru el. Căci înfrângerea lui spirituală se va transforma și în înfrângere ad-litteram, fiind legat o mie de ani de această planetă distrusă și pustiită.
Multă bucurie și pace!
Deconectat
RE: Sanctuarul ceresc.
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
23729. Postat la 15/05/2013 19:30 - 4371z5h13m
Dumnezeu să te răsplătească pentru efortul acesta atât de mare ca să-mi explici mie, și fraților noștri lucruri pe care nu le auzim spuse în bisericile noastre. Ce-o fi fost în capul meu ca să deschid un subiect atât de vast?. Când a scris Michael Roman că e ignorant la acest subiect, și dorește să afle mai multe, trebuia să mă fi oprit. Dar Dumnezeu a văzut că sunt nepregătită, și la timpul potrivit, te-a trimis pe tine. Puțini oameni sunt pregătiți , și au o deschidere prin Duhul Sfânt, la lumina scrisă în Scripturi. Nu se poate fără Duhul Sfânt. Slăvit să fie Dumnezeu, că în dragostea Lui, trimite și azi soli care ne aduc Cuvântul la o înțelegere accesibilă. Mai scrie-ne din soliile Lui, pentru a ne corecta erorile, inerente unui studiu, loco, fără un " Filip" care să ne învețe.
Îți mulțumesc personal. Sunt sigură că și frații noștri or să o facă.