"El va face ca domnia Lui să crească, și o pace fără sfârșit va da scaunului de domnie al lui David și împărăției lui, o va întări și o va sprijini prin judecată și neprihănire, de acum și-n veci de veci: iată ce va face râvna Domnului oștirilor" Isaia 9:7
Cugetarea zilei
"Cel ce nu mai are ce pierde și-a regăsit, în mod paradoxal, libertatea."
Cât de mare încredere considerați că putem acorda cărților apocrife ale Bibliei?
Există contradicții între cărțiile apocrife și cărțile incluse în canonul Bibliei? Sunt ele în acord cu istoria?
Ce învățături putem lua din aceste cărți?
Ce va plăcut în aceste cărți? Postați versete și câteva cuvinte despre citat...
Daca nu ma intelegi, inainte de a ma contrazice asigura-te ca ma asculti.
Deconectat
RE: Cărțile Apocrife
CorneliuS (detalii numai pentru membrii conectaţi)
2256. Postat la 22/02/2010 20:03 - 5552z12h6m
2Macabei 6:
21. Iar cei care erau randuiti la acea nelegiuita jertfa, pentru ca-l cunosteau de multi ani pe omul acesta, luandu-l deoparte, il rugau sa aduca alte carnuri facute de el, care ii erau slobod a le manca si sa se prefaca tocmai ca si cum ar manca de cele ce a poruncit regele din carnurile jertfei,
22. Ca, facand aceasta, sa scape de moarte si, pentru prietenia veche cu ei, va afla mila.
23. Iar el gand bun luand si vrednic fiind de varsta si de adancile batraneti, si de cinstitele carunteti, care si le agonisise si de cresterea cea foarte buna din pruncie si mai vartos de cea sfanta si de randuiala legii, pusa de Dumnezeu, indata a raspuns, zicand sa-l trimita curand la moarte.
24. "Ca nu se cuvine varstei noastre a fatarnici, ca multi din cei tineri sa socoteasca cum ca Eleazar cel de nouazeci de ani a trecut la obiceiurile celor de alt neam.
25. Si din pricina prefacatoriei mele, pentru aceasta putina si scurta vreme, ei sa se amageasca prin mine si uraciune si ocara batranetilor sa-mi agonisesc.
26. Ca desi in aceasta vreme de acum voi scapa de munca de la oameni, dar din mainile Atotputernicului, nici viu, nici mort nu voi scapa;
27. Pentru aceea, barbateste acum dandu-mi viata, ma voi arata vrednic de batranete.
28. Si celor tineri pilda vitejeasca le voi lasa, ca degraba si cu barbatie sa moara pentru cinstitele si sfintele legi". Acestea zicand, a pasit catre chinuri.
29. Iar cei ce-l aduceau au schimbat inima lor cea buna, pe care cu putin inainte o aratasera catre dansul, in inima rauvoitoare pentru cuvintele pe care mai inainte le-a grait, care, precum socoteau ei, erau nebunie.
30. Si cand era sa moara de batai, suspinand, a zis: "Domnului, Celui care are sfanta stiinta, aratat este ca putand eu sa scap de moarte, grele dureri rabd cu trupul, batut fiind; iar cu sufletul bucuros pentru frica Lui patimesc toate acestea".
31. Si intr-acest chip a murit acesta, si nu numai tinerilor, ci si intregului popor, moartea sa lasand o pilda de vitejie si pomenire de fapta buna.
"Răsplata smereniei, a fricii de Domnul, este bogăția, slava și viața"
Deconectat
RE: Cărțile Apocrife
Michael Roman (detalii numai pentru membrii conectaţi)
2260. Postat la 22/02/2010 23:33 - 5552z8h36m
In Imn catre Zeus, Cleanthes din Assos a scris: "Doar din stirpea ta ne tragem..." El a fost preluat de Arathus din Soloi, un grec cu cunostinte de astronomie, capabil sa versifice adevaruri stiintifice. Flacaii astia au ramas in Biblie prin Pavel, F. Ap. 17:28. Tit 1:12: cretanii sunt pururea mincinosi, fiare rele, pântece lenese" e un citat din poetul Epimenides, iar "Tovărăsiile rele strică obiceiurile bune" (I Cor. 15: 33), este o frază dintr-o comedie lui Menandru, nu mai stiu care. Deci, pt k Pavel a utilizat niste fraze preluate din alti autori (intertextualism), inseamna k operele tipilor alora sunt inspirate in intregime?...
Sau: cum ne relationam la pseudoepigrafele Psalmii lui Solomon, scrisi prin sec. II-I i.e.n. si nu de Solomon (k de-aia li se zicea pseudoepigrafe)? K e kiar k nu Enoch a scris cartea aia
Viata asta e extrem de scurta...Eu zic sa dezbatem cartile canonice, oricum se pare k credinta noastra e un sistem incoerent... Baruch ha-ba!
Din El, prin El, și pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.
Referitor la inspirație, depinde ce se înțelege prin aceasta, deoarece se consideră că insprație există la toate ființele umane care realizează ceva deosebit în toate domeniile. Eu cred că mai degrabă este vorba de nivel și/sau culoare în situația expusă, așa că urmele de îndoială dispar când lucrurile se judecă prin prizma aceasta.
Cât privește îndoiala, depinde ce se ințelege prin Enoh... În Iuda 1:14 este evidențiat clar că este vorba de "Enoh, al șaptelea patriarh de la Adam", așa că se înlătură orice urmă de îndoială...
"Dacă crede cineva că știe ceva, încă n-a cunoscut cum trebuie să cunoască" - 1 Cor 8:2
Deconectat
RE: Cărțile Apocrife
emanolake (detalii numai pentru membrii conectaţi)
Michael Roman a scris:
Sau: cum ne relationam la pseudoepigrafele Psalmii lui Solomon, scrisi prin sec. II-I i.e.n. si nu de Solomon (k de-aia li se zicea pseudoepigrafe)? K e kiar k nu Enoch a scris cartea aia
Viata asta e extrem de scurta...Eu zic sa dezbatem cartile canonice, oricum se pare k credinta noastra e un sistem incoerent... Baruch ha-ba!
Frate Michael daca ne puteti da mai multe informatii, despre cine au fost cei care au canonizat scrierile noului legamant,cand a avut loc canonizarea noului legamant , si la ce v-ati referit cand ati spus ca se pare ca credinta noastra e un sistem incoerent?
Pacea Domnului frate manu multumesc de acest link este foarte interesant chiar cautam de mult asa ceva Domnul sa te binecuvinteze
Psalmul 84.11. Căci Domnul Dumnezeu este un soare și un scut, Domnul dă îndurare și slavă, și nu lipsește de nici un bine pe cei ce duc o viață fără prihană.
Doamne al oștirilor, ferice de omul care se încrede în Tine!
Deconectat
RE: Cărțile Apocrife
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
8809. Postat la 28/02/2011 19:59 - 5181z12h11m
Tot acolo, la adresa data , scrie ca daca nu esti tare in credinta, te sfatuieste sa nu citesti cartile apocrife.
Cartea lui Enoh o gasim ca scriptura cotata de IUda( v 14)
Apostoli o considerau scriptura inspirata ;mai tirziu (parintii biserici)dupa ce apostoli au terminat misiunia lor;Justin Martyr, Irenaeus, Origen and Clement. Tertullian toti acesti remarcabili teologi au cotat si recunoscut cartea Enoh
scriptura inspirata . Mai tirziu si cu precadere in sec.4 lea.
Augustine, Hilary si Jeromer1;abandoneaza aceasta carte(Enoh)pe un motiv bine intemeiat(sic)nu contine conceptul trinitati-concept caracteristic biserici romane
Prima versiunie cunoscuta a lui Enoh este aramaica -hebru; ce-a cotata de Iuda
versiunia care a fosst descoperita in sec 18lea in Etopia(1768) de James Bruce este versiunia in etopiana si a supravetuit pina in zilele noastre
Despre cartea lui Tobit ...ce puteti spune ,este apocrifă?
Am citit-o in intregime ,este in biblia ortodoxă.
Credeti că relatarea cu femeia si cei sapte soti care au muri face referire la Sara fiica lui Raguel?
Cartea lui Tobit cap3 vers.7 si 8.
Tot în ziua aceea s-a întâmplat ca și Sara, fiica lui Raguel din Ecbatana Mediei, să sufere ocări de la una din slujnicele tatălui său,
8. Pentru că ea fusese măritată după șapte bărbați. Și Asmodeu, duhul cel rău, îi ucisese înainte de a trăi ea cu ei! Și-i zicea slujnica: "Da, tu ești cea care ți-ai ucis bărbații? Căci, iată, ai fost dată în căsătorie la șapte, și n-ai avut noroc de nici unul!
Aceasta Sara a fost data de sotie fiului lui Tobit ,anume Tobie si ei au avut sapte fii.
In cap 14 cu ...
1. Și a sfârșit Tobit cântarea lui de laudă.
2. Când și-a pierdut el vederea era de cincizeci și opt de ani, și a văzut după opt ani. Și a făcut milostenii, și binecuvânta totdeauna pe Dumnezeu și lăuda slava Lui.
3. Când era aproape să moară el a chemat pe fiul său Tobie, și pe cei șapte fii ai lui și i-a zis: "Fiule, ia pe fiii tăi; iată, eu am îmbătrânit și sunt la capătul vieții mele.
Dacă a-ti citit cartea lui Tobit,atunci cunoasteti toată povestea.
Intreb ...dacă are legatură cu relatarea din cartea lui luca si celelante evanghelii cu privire la acest subiect,luca cap20 cu:
28. "Învățătorule, iată ce ne-a scris Moise: ,Dacă moare fratele cuiva, având nevastă, dar fără să aibă copii, fratele lui să ia pe nevasta lui, și să ridice urmaș fratelui său.'
29. Au fost dar șapte frați. Cel dintâi s-a însurat, și a murit fără copii.
30. Pe nevasta lui, a luat-o al doilea; și a murit și el fără copii.
31. A luat-o și al treilea, și tot așa toți șapte; și au murit fără să lase copii.
32. La urma tuturor, a murit și femeia.
33. Deci, la înviere, nevasta căruia dintre ei va fi femeia? Fiindcă toți șapte au avut-o de nevastă."
34. Isus le-a răspuns: "Fiii veacului acestuia se însoară și se mărită;
35. dar cei ce vor fi găsiți vrednici să aibă parte de veacul viitor și de învierea dintre cei morți, nici nu se vor însura, nici nu se vor mărita.
36. Pentru că nici nu vor putea muri, căci vor fi ca îngerii. Și vor fi fiii lui Dumnezeu, fiind fii ai învierii.
37. Dar că morții învie, a arătat însuși Moise, în locul unde este vorba despre ,Rug', când numește pe Domnul: ,Dumnezeul lui Avraam, Dumnezeul lui Isaac și Dumnezeul lui Iacov.'
38. Dar Dumnezeu nu este un Dumnezeu al celor morți, ci al celor vii, căci pentru El toți sunt vii."
39. Unii din cărturari au luat cuvântul, și au zis: "Învățătorule, bine ai zis."