Portal melhisedec.ro

Pagina principală · Biblia online · Articole · Cântări · Poezii · Descărcări · Forum de discuţii · Calendar
Conectare
Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Apasă aici pentru înregistrare.

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă aici.

Navigare
Pagina principală
Biblia online
Sărbători
Luni noi
Articole
Cântări
Poezii
Descărcări
Întrebări frecvente
Forum de discuţii
Calendar
Legături pe internet
Categorii știri
Contactaţi-ne
Galerie foto
Căutare

Versetul zilei
"Din Perga și-au urmat drumul înainte, și au ajuns la Antiohia din Pisidia. În ziua Sabatului, au intrat în sinagogă și au șezut jos"
Fapte 13:14

Cugetarea zilei
"Trebuie pus accent pe sfințenia zilei de Sabat. Adică ... trebuie pusă deoparte pentru biserică nu pentru piața de mașini."

Vladimir Pustan


Noi articole
Sarbatoarea Pesah / ...
Nu-i altă dragoste..
Religie launtrica..
Pâine vie...
Străpuns..

Statistici utilizare
Vizitatori online: 1
> Membri conectaţi: 0
Membri înregistraţi: 670
Cel mai nou membru: danielif
> Membri banați: 0

Ajutor utilizare
Aici puteti vedea un tutorial al portalului. Daca nu aveti PowerPoint instalat va sugeram PowerPoint Viewer 97.

Vezi discuţia
Portal melhisedec.ro - index forum | Studiu Biblic - Discuții pe teme religioase | Biblia
Deconectat Genesa 2
abdon
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
1496. Postat la 01/11/2009 19:43 - 4100z17h28m
Posteaza parerea ta, ideile tale, despre versetele din acet capitol.


 
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2

Deconectat RE: Genesa 2
fullban1
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
1497. Postat la 01/11/2009 19:44 - 4100z17h26m
Dupa cele spuse in Iov , capitolul 38 : 8-11 si 25-27 , precum si in Geneza 2 : 5 , am inteles ca ploaia s-a manifestat ca fenomen meteorologic , inca din a 3 a zi a creatiei , zi de 24 de ore .
Deconectat RE: Genesa 2
abdon
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
1498. Postat la 01/11/2009 19:45 - 4100z17h25m
hai sa reluam:
6 Dumnezeu a zis: rSa fie o intindere intre ape si ea sa desparta apele de ape.r1;
7 Si Dumnezeu a facut intinderea si ea a despartit apele care Sunt dedesubtul intinderii de apele care Sunt deasupra intinderii. Si asa a fost.
8 Dumnezeu a numit intinderea cer. Astfel, a fost o seara si apoi a fost o dimineata: aceasta a fost ziua a doua.
9 Dumnezeu a zis: rSa se stranga la un loc apele care Sunt dedesubtul cerului si sa se arate uscatul!r1; Si asa a fost.
10 Dumnezeu a numit uscatul pamant, iar gramada de ape a numit-o mari. Dumnezeu a vazut ca lucrul acesta era bun.

sau ne testezi frate iedidia?

iar in a doua parte spune:In ziua cand a facut Domnul Dumnezeu un pamant si ceruri, nu era inca pe pamant nici un copacel de camp si nici o iarba de pe camp nu incoltea înca: fiindca Domnul Dumnezeu nu daduse inca ploaie pe pamant si nu era nici un om ca sa lucreze pamantul.
Geneza 2:5

nu gasesc argument a faptului caci apele cerului cu cele a pamantului erau in legatura prin ploaie.


 
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2

Deconectat RE: Genesa 2
fullban1
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
1499. Postat la 01/11/2009 19:46 - 4100z17h25m
Nu testez pe nimeni , ci ma testez pe mine , folosindu-ma de ceia ce cred niste frati care se cred ca stiu tot adevarul .

Nu era inca pe pamant nici un copacel de camp si nici o iarba de pe camp nu incoltea inca :

motivul !

fiindca Domnul Dumnezeu nu daduse inca ploaie pe pamant si nu era nici un om ca sa lucreze pamantul .

Geneza 1 : 9 Dumnezeu a zis : " Sa se stranga la un loc apele care sunt dedesuptul cerului si sa se arate uscatul !

Rezulta de aici , ca uscatul inca nu era , chiar daca fusese despartite apele de jos de cele de sus .

Pentru mine este intrebarea !

Cum era inca acoperit pamantul de apa ( deci nu era nici un pic de uscat ) , dupa lucrarile din ziua a doua ?

Daca intelegeti , m-as bucura de ajutor .
Deconectat RE: Genesa 2
Lica
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
1500. Postat la 01/11/2009 19:47 - 4100z17h24m
eneza 2:21 ''Atunci Domnul Dumnezeu a trimis un somn adânc peste om și omul a adormit; Domnul Dumnezeu a luat una din coastele lui și a închis carnea la locul ei.''

Se pune ca Adam si Eva au mancat un ma, insa noi stim ca Biblia nu sustine acest lucru. De fapt...in orientul mijlociu se spune ca a fost o banana adica fructul cel mai comun. Se mai spune ca ar fi fost un strugure dat a ceea ce gasim in Apocalipsa...

La felsau aproape la fel este si situatia cu 'coasta'. Adica : cuvantul din limba ebraica(biblica) este 'min' care inseamna coasta dar nu numai ci si o parte din,o latura, margine..

Deci...s-ar putea ca totusi sanu fie coasta....


Daca nu ma intelegi, inainte de a ma contrazice asigura-te ca ma asculti.
Deconectat RE: Genesa 2
avodah
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
1501. Postat la 01/11/2009 19:48 - 4100z17h22m
Ivri a scris:
Geneza 2:21 ''Atunci Domnul Dumnezeu a trimis un somn adânc peste om și omul a adormit; Domnul Dumnezeu a luat una din coastele lui și a închis carnea la locul ei.''

Se pune ca Adam si Eva au mancat un mar, insa noi stim ca Biblia nu sustine acest lucru. De fapt...in orientul mijlociu se spune ca a fost o banana adica fructul cel mai comun. Se mai spune ca ar fi fost un strugure dat a ceea ce gasim in Apocalipsa...

La felsau aproape la fel este si situatia cu 'coasta'. Adica : cuvantul din limba ebraica(biblica) este 'min' care inseamna coasta dar nu numai ci si o parte din,o latura, margine..

Deci...s-ar putea ca totusi sanu fie coasta....



-da ai dreptate
In ebraica scrie caci a luat o latura din Adam


BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39

Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat RE: Genesa 2
Michael Roman
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
1962. Postat la 07/01/2010 12:57 - 4034z0h13m
Shalom! Atentie, frate Lica, in ebraica min inseamna "soi", iar coasta, parte, latura este "tsela". Dar ar merita deschisa o discutie foarte interesanta si iluminatoare cu pv la termenul "soi" din cap. 1, mai ales k el apare acolo de 10 ori...
Nu se stie ce fruct era interzis, rabinii speculau k ar fi fost rodie, smochina, strugure, europenii zic ar fi fost mar. Dak ar fi avut vreo importanta, ar fi fost specificat, dar acum e tardiv, haideti sa nu despicam firul in 4 (tetracapilarotomie). Fiti binecuvantati!


Din El, prin El, și pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.

Romani 11:36
Deconectat RE: Genesa 2
Dani
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
2975. Postat la 22/04/2010 20:43 - 3928z17h27m
Michael Roman a scris:
Dak ar fi avut vreo importanta, ar fi fost specificat, dar acum e tardiv, haideti sa nu despicam firul in 4 (tetracapilarotomie). Fiti binecuvantati!


Sunt de acord cu tine ca unele lucruri pe uni ăi preocupa mai mult decit mantuirea ?întreb si eu?aceasta poveste cu mărul chiar ma intreb cine o inventat-o din ce biblie sa tradus că a fost mar?
Sa cautăm măntuirea mai întăi de toate.

FITI BINECUVANTATI!
Deconectat RE: Genesa 2
Michael Roman
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
3047. Postat la 28/04/2010 21:28 - 3922z16h42m
faza cu marul nu apare in Biblie, dar fructul cel mai comun in Europa, unde a ajuns si s-a instalat credinta crestina era marul. Podgoriile au nevoie de alta clima si soare, de maslin si rodiu nu mai vorbesc, iar credinta crestina trebuia sa fie inteleasa si de agricultori. Dar sa nu credem ca suntem mai buni, am auzit expresii total nebiblice si in bisericile noastre de post-moderni din sec. XXI. Unde gasiti in Biblie: "Cand cineva arunca cu piatra in tine, tu arunca in el cu paine", sau "Daca tu faci un pas catre Dumnezeu, El va face doi catre tine" sau "Am facut legamant cu Domnul in apa botezului"?...smiley


Din El, prin El, și pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.

Romani 11:36
Deconectat RE: Genesa 2
Lica
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
3527. Postat la 22/08/2010 16:28 - 3806z21h42m
Cu mare intarziere....da ai dreptate frate Michael in legatura cu "tsela-costa", multuimesc de corectare....viteza...

Referitor la intrebarile ridicate de tine acele expersii sunt foarte des auzite in biserici...ma intreb cine ar mai fi mantuit daca primul pas ar trebui sa fie facut de om.... aceste expresii s-au format in timp probabil avand la baza interpretarile oamenilor la diferite subiecte biblice...


Daca nu ma intelegi, inainte de a ma contrazice asigura-te ca ma asculti.
Deconectat RE: Genesa 2
Michael Roman
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
10839. Postat la 07/05/2011 23:59 - 3548z14h12m
Shalom, chaverim!

Gen. 2:1-3 face parte din unitatea literara si tematica a Gen. 1. In consecinta, propun ca aici sa tratam doar v. 4-25, care are trei secvențe narative (v. 4-7, 8-17, 18-24) si un comentariu editorial la secventa 18-24.
Sa facem o "incalzire" in spatiul băncii de rezerve smiley

Cornilescu spune "Iata istoria..."
Textul biblic spune:

Elleh toledoth...

Elleh inseamna acestea, dar toledoth este polisemantic, adica are o multitudine de sensuri, semnificand, concomitent: generări; generații; genealogii; istorii; și chiar relatări... Formula Elleh toledoth apare si in 5:1, in 10:1, in 11:27, unde prezinta genealogii. Ca atare, este foarte greu sa traduci literal acest pasaj.
Invit la continuarea analizei pasajului in discutie. smiley

Fraților, se aud pașii lui Mesia!...


Din El, prin El, și pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.

Romani 11:36
Deconectat RE: Genesa 2
Nikky
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
10851. Postat la 08/05/2011 17:36 - 3547z20h34m
Pacea Domnului !

Gen.2,11-"aur"- caractere, pietre pretioase rare, oameni care sunt dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu

Psalmii 119:127

De aceea, eu iubesc poruncile Tale mai mult decât aurul, da, mai mult decât aurul curat:

Proverbele 22:1

Un nume bun este mai de dorit decât o bogăție mare, și a fi iubit prețuiește mai mult decât argintul și aurul. r11;

Isaia 13:12

Voi face pe oameni mai rari decât aurul curat și mai scumpi decât aurul din Ofir.

Geneza 2:23 = Efes.5,30 ( Mirele si Mireasa Sa )

Și omul a zis: rIată în sfârșit aceea care este os din oasele mele și carne din carnea mea! Ea se va numi rfemeier1;, pentru că a fost luată din om.r1;

Efeseni 5:30

pentru că noi suntem mădulare ale trupului Lui, carne din carnea Lui și os din oasele Lui.

pomul vietii (Gen.2:9)-

Proverbele 3:18

Ea( intelepciunea ) este un pom de viață pentru cei ce o apucă, și cei ce o au sunt fericiți.

Proverbele 11:30

Rodul celui neprihănit este un pom de viață, și cel înțelept câștigă suflete. r11;

rod, roada nu se refera la fructe, ci la faptele bune facute dupa indemnurile Duhului Sfant ( roada Duhului)

Ioan 15:16

Nu voi M-ați ales pe Mine; ci Eu v-am ales pe voi; și v-am rânduit să mergeți și să aduceți rod, și roada voastră să rămână, pentru ca orice veți cere de la Tatăl, în Numele Meu, să vă dea.

Luca 6:44

Căci orice pom se cunoaște după rodul lui. Nu se strâng smochine din spini, nici nu se culeg struguri din mărăcini.

Luca 6:45

Omul bun scoate lucruri bune din vistieria bună a inimii lui, iar omul rău scoate lucruri rele din vistieria rea a inimii lui; căci din prisosul inimii vorbește gura.
Deconectat RE: Genesa 2
Michael Roman
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
10966. Postat la 10/05/2011 17:28 - 3545z20h43m
Nikky, multumim pentru feed-back smiley

Prima secvență narativă din Genesa 2:4-25 este cea redată în vs. 4-7. Genesa este o carte a genezelor, a generărilor, a genealogiilor, a începuturilor. Am citit destul de multe creații literare care descriu apariția Universului, a zeilor și a oamenilor (cosmogonii, teogonii, antropogonii). (Persoanele interesate pot citi Kernbach, de pildă.) NICIUNA nu are coerența și maiestuozitatea Genesei, sunt niște biete mituri, palide și superficiale în comparație cu Facerea redactată de Moshe.
Chiar și aici, în aceste 4 versete, ni se dezvăluie o mare grijă față de Creație. Chiar dacă încă nu plouase pe Terra, nici nu era necesar, vegetația luxuriantă beneficia de hidratarea necesară prin aburul care se ridica de pe sol. Nivelul ozonului era exact cel necesar, nu se punea problema încălzirii globale și a dispariției urșilor polari sau al pinguinilor imperiali, perele mălăiețe picau singure, în așteptarea culegătorului, pământul tânjea după tractoare și combine Gloria "made in Romania". (Eh, nici chiar așa, dar m-am lăsat purtat de valul liric...)
Și, în această ambianță idilică, ambianță care respecta perfect principiul antropic, este creat și plasat omul.
Textul sacru merită o atenție specială, întrucât aici nu mai apare termenul Dumnezeu (Elohim), ci DOMNUL Dumnezeu (YHWH Elohim) l-a creat pe om.
...Poate că aici se vor ridica întrebări de genul acesta: "Are vreo importanță dacă scrie Dumnezeu, sau dacă scrie DOMNUL Dumnezeu?..." Păi, o fi același lucru pentru cei care cred ca Iisus Hristos sau Hristos Iisus vizează aceleași realități spirituale, sau care cred că Duhul Tatălui este totuna cu Tatăl. Dar Scriptura nu face risipă de cuvinte, ele își au rostul lor.
...În cazul de față, una dintre explicații ține cont de menționarea pomilor speciali, cel al vieții și cel al gnozei, precum și de evenimentul tragic din capitolul imediat următor, Căderea în păcat. Atunci când apare numai Elohim, Dumnezeu, intenția autorului vizează, în general, calitatea de Creator al lui Dumnezeu, iar atunci când apare DOMNUL (YHWH), teologii spun că scriitorul sfânt se referă la Numele personal al Celui Preaînalt, la Numele revelat în cadrul legământului izbăvirii. Eu înțeleg că Dumnezeu comunică în formă aluzivă, dar plin de har și de îndurare că înainte de a apărea Căderea în păcat, El Se și prezintă ca fiind Răscumpărătorul, Izbăvitorul... Înainte de a exista problema, Dumnezeu dădea soluția...
Apoi, v. 7 arată un gest plin de tandrețe și de intimitate: YHWH-Elohim, Creatorul gata să fie și Răscumpărător, în ochii Căruia sclipea deja Crucea, suflă în nările omului, îl învață, practic, să respire, îi împărtășește suflare de "vieți" (nișmat chayim)... Iar omul inspiră adânc, deschide ochii și spune:

Baruch atah YHWH Eloheynu, Melech ha-Olam!...


(Binecuvântat sa fii Tu, DOAMNE, Dumnezeul nostru, Regele Universului!)


...Da, ați intuit corect: limba edenică vorbită de Adam, lingua adamica, era ebraica... smiley


Binecuvântări tuturor!


Din El, prin El, și pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.

Romani 11:36
Deconectat RE: Genesa 2
Nikky
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
10989. Postat la 11/05/2011 13:07 - 3545z1h3m
GENEZA

Prima carte a Bibliei și a Pentateuhului. Denumirea sa ebraică, după primele cuvinte ale cărții, este Be-reșit (r0;La începutr1smiley.

Tradiția o mai numește și Sefer maase be-reșit sau Sefer beriat ha-olam (r0;Cartea Creației Lumiir1smiley. Numele de r0;Genezar1; provine din versiunea greacă a Bibliei (Septuaginta) și anume din versetul Gen. 2, 4: r0;Iată obârșia (genesis) cerului și a pământului.r1;

Urmând modelul Vulgatei latine, Bibliile ebraice tipărite împart
Cartea Genezei în 50 de capitole și 1534 de versete. Ciclul anual de citire a Torei, cel babilonian, adoptat în prezent de toate comunitățile evreiești, împarte cartea în 12 pericope (sedarot) săptămânale, în vreme ce ciclul trianual palestinian, în vigoare în timpul celui de-al Doilea Templu, o diviza în 43 de capitole.


Cartea Genezei se compune din trei secțiuni:

1. istoria originii universului și a speciei umane, care este totodată istoria relației lui Dumnezeu cu universul și cu omul (capitolele 1-11);

2. istoria patriarhilor Abraham, Isaac și Iacov (12-36); și

3. povestea lui Iosif (37-50).

Principalele învățături religioase ale cărții se referă la:

-unicitatea lui Dumnezeu;
- originea divină a universului și a omului;
-superioritatea omului față de celelalte creaturi;
-originea răului;
- legea morală, emanație a Dumnezeului unic;
- unitatea omenirii;
-alegerea lui Israel;
-făgăduiala lui Dumnezeu că va da Canaanul urmașilor patriarhilor care vor fi, în mod necesar r0;drepți și cinstițir1;, potrivit Legământului încheiat cu Dumnezeu;
- ideea unui Dumnezeu activ care determină cursul istoriei.


Conform tradiției, tot Pentateuhul, inclusiv Cartea Genezei, i-a fost dictat de Dumnezeu lui Moise. Pornind de la unele anacronisme și repetiții ale textului, ca și de la prezența mai multor nume diferite atribuite lui Dumnezeu, exegeza biblică modernă a ajuns la concluzia că Geneza, ca și restul Pentateuhului, este o operă compozită provenind din mai multe surse.

De asemenea, s-a constatat existența unor paralele frapante între primele capitole ale Genezei (în special, povestea creației și a potopului) și mitologiile altor civilizații din Orientul antic. Este însă unic, în acest context, accentul pe care Biblia ebraică îl pune asupra monoteismului și asupra legii morale.
Cartea Genezei

1,1 - 2,2 Creația lumii
2,8 - 3,24 Grădina Edenului
4,1 - 4,26 Cain și Abel
5,1 - 5,32 De la Adam la Noe
6,1 - 9,29 Noe și potopul
10,1 - 10,32 Neamurile pământului
11,1 - 11,32 Turnul Babei și genealogia lui Abraham
12,1 - 25,18 Povestea lui Abraham și tinerețea lui Isaac
25,19 - 35,29 Bătrânețea lui Isaac și povestea lui Iacob
36,1 - 36,43 Esau și urmașii lui, edomiții
37,1 - 47,31 Povestea lui Iosif
48,1 - 50,13 Ultima binecuvântare a lui Iacob și moartea lui
50,14 - 50,26 Ultimii ani și moartea lui Iosif


(Enciclopedia iudaismului)
Deconectat RE: Genesa 2
Michael Roman
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
11001. Postat la 11/05/2011 19:23 - 3544z18h47m
Shalom, chaverim!

Mai schițez câteva gânduri despre Genesa 2:8-17, a doua secvență narativă din Gen. 2.
Textul sacru spune că Dumnezeu întocmise omul și de-abia apoi a sădit grădina, făcând pomii să răsară din pământ. Doi dintre acești pomi erau absolut speciali: cel al cunoașterii binelui și răului, precum și cel plantat central, ca un axis mundi, în jurul căruia parcă întregul Paradis desfășura o mișcare de rotație.
Grădina avea o poziție geografică clară, delimitată de cele patru fluvii, din care, după Potop, au mai rămas două.
Omului i se dau însărcinări clare: să cultive grădina și s-o păzească. Ultimul verb este unul militarizat, indiciu clar că exista un pericol în afara grădinii.
În plus, omului singur, Adam-ului solitar, i se asigură abundența, cu o singură interdicție: cea a consumării fructului din pomul gnozei.
...Și, îngăduiți-mi să fantazez, atunci când Creatorul i-a spus omului primordial Adam că poate să mănânce după plăcere din orice pom, din orice rod, în imaginația mea bogată Îl și văd pe Cel Atot-bun că-i face lui Adam un semn discret spre pomul vieții: "Poți mânca după plăcere din orice pom din grădină...", dar degetul arătător divin se îndrepta spre pomul vieții. Umbra acestui pom, căzând pe pământ, avea deja formă de cruce...
Recent, pe acest forum, am citit un aforism de Toma d'Aquino, care spunea ceva de genul:
"Unii vor să cunoască... Aceștia sunt savanții... Alții, vor să se închine; aceștia sunt sfinții..."

Vă urez poftă bună la Fructul pomului cruciform al vieții!...


Din El, prin El, și pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.

Romani 11:36
Deconectat RE: Genesa 2
Michael Roman
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
11758. Postat la 05/06/2011 17:45 - 3519z20h26m
Shalom tuturor celor interesati de studiul exegetic!

Astazi adnotez secvența narativă Genesa 2:18-24.
YHWH-Elohim, adica Stăpânul Creator spune că nu e bine ca Adam, Omul primordial, sau Adam Qadmon, cum zic evreii, sa fie singur, are nevoie de un ajutor complementar (ezer kenegdo). Stăpânul Creator aduce la el toate fiarele câmpului și păsările cerului, pentru ca omul sa le denumească. Mai intîi, a da nume, a denumi, este un fapt EXTREM de important in Biblie in iudaism si in viata cotidiana. Atat Biblia, cat si iudaismul demonstreaza rostul si valoarea denumirilor care, de multe ori, au rezonante in sferele superioare ale existentei si trasează căi si destine... De multe ori, oamenii au un nume si-si potrivesc mersul si viata conform lui, alteori Preainaltul schimba numele si, implicit, caracterul di destinul unora, cum arata Scriptura, iar alteori oamenii insisi ajung sa primeasca anumite lumini privitoare la forta denumirilor si isi schimba numele...
In cazul de față, Adam, anterior Căderii, care-și utiliza forțele și potențele intelectuale si spirituale la maximum, denumeste CÂTEVA MII de soiuri de animale si ALTE CÂTEVA MII de soiuri de pasari... Desigur, după aceea, le mai si tine minte... Pe cand astăzi, cei mai inteligenti oameni isi folosesc maximum 10 procente din forta lor intelectuala...
Nu doar ca animalele trebuiau denumite, dar ele trebuiau sa mai produca ceva: să-l ajute pe Adam sa-și identifice o trebuința, aceea a unui partener identic cu sine ca natura, dar distinct, ca functie si chiar complementar... După ce Adam isi identifica trebuinta, Creatorul trimite peste el un somn adanc care mai apare in Biblie in unele momente importante (Legamantul avraamic, somnul Ghetsimanilor, etc), iar Creatorul de data aceasta nu mai creează, ci plasmuiește: din , bărbatul, El plasmuiește, modelează o ișah, o femeie.
Cand Creatorul o aduce pe Ișah la Iș, acesta nu o cunoaște, ci o re-cunoaște, deși nu o cunoscuse ... smiley și exclamă: "In sfârșit!...Am avut ceva de asteptat!..." Ea era parte integranta din el si intentia divina fusese ca ea sa-l complementeze, sa-l ajute in mod potrivit... Si acela care fusese, probabil androginul Adam-Eva si devenise doar Adam, are intuitia unei institutii, aceea a alipirii prin casatorie. Scopurile casatoriei fuseseră, intr-un fel sau altul, enuntate pana acum, dar merita recapitulate:
1: contemplarea Dumnezeirii si inchinaciunea dimpreuna, familiala, care a avut loc in primul Shabat (Gen. 1:31- 2:3);
2: crestere, multiplicare, umplerea Pamantului si supunerea sa (Gen. 1:26);
3: hranire vegetariana (Gen. 1:29);
4: lucrarea Grădinii Edenului (Gen. 2:15a);
5: păzirea Grădinii Edenului (Gen. 2:15b );
6: o valorizare a relatiilor maritale mai presus de cele filiale (Gen. 2:24).

Următorul verset, 25, din Genesa 2, este un comentariu editorial făcut de Moise la versetele anterioare.

Ajuns aici, pot spune ca am incheiat exegeza capitolelor 1 si 2 din Genesa. Castigul spiritual este mare: acum am o temelie foarte solida de pe care pot porni o dezbatere coerenta si articulata privitoare la 4 teme teologice de o importanta absolut covarsitoare:
a) doctrina despre Dumnezeu (am abordat-o in postarea 11204, parca, din Genesa 1, deci nu voi reveni la ea);
b ) doctrina despre Creatie (am abordat-o la Genesa 1, deci nu revin la ea);
c) doctrina despre om si elementele sale constitutive: vom putea aduce in discutie semnificatia "chipului", a "asemanarii", a suflarii de viata (nișmat chayim), a sufletului viu.
d) cei interesati vor putea prelua rostirile din Genesa privitoare la institutia casniciei si le vor putea jalona in Canonul ulterior al Vechiului si apoi al Noului Testament.

Aviz celor interesati: daca vreti sa studiati o TEMA biblica, asigurati-va ca mai intai ati facut o EXEGEZA temeinica a temeliilor, a originilor temei respective. Stiu ca am mai scris acest lucru, dar el merita reiterat, este de o importanta maxima... Altfel, daca țopăim prin Scripturi după poftele de a descoperi versete care fundamentează prejudecățile noastre, tratăm lucrurile sfinte ca pe cele banale, lo-alenu (Ferească DOMNUL)!
D. A. Carson spunea:

Orice text,
scos din context,
devine un pretext...
pentru poftele mele păcătoase!...


Binecuvantari tuturor, voi mai participa dupa ce reusesc sa-mi achit factura de internet smiley


Din El, prin El, și pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.

Romani 11:36
Salt la forumul:

Copyright © 2009-2020 / 5769-5781 melhisedec.ro
10232880 vizite unice Powered by PHP-Fusion