fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
6691. Postat la 08/01/2011 18:17 - 5229z3h43m
O, Lucia, daga mea, dar sotul nu-i preotul familiei?.
Vaaaaaaaaaaaaaaaaai, cat de frumos obisnuiti voi sa va odihniti in Sabat. Uite, eu nu m-am gandit ca de Sabat sa fac o mancare pe care s-o fac doar in Sabat, sa asez pe masa, o fata de masa care sa o pun doar in Sabat. E un mod de-al primi pe Isus in camin.
Dar Domnul spune undeva......................: imi place, dar mai lipseste ceva. Lasati nefacute cele mai importante lucruri din Lege: dreptatea, mila,si credinciosia.
Aici gresim noi cel mai mult ca-L invitam, si-L lasam acolo, in casa frumos impodobita. Si noi ne culcam, ne ducem in vizite de "povestit", iesim la iarba vede sa ne destindem in jocuri "crestine" , in locuri in care ne-ar fi rusine sa-L invitam sa vina cu noi.
Merita sa reflectam la :
Sabatul e sambata, sau sambata e Sabat?
Fariseii si carturarii stiau foarte bine ce sa nu faca sambata, dar nu stiau ce sa faca in Sabat.
Vine timpul in care doar ma bucur de timp cu familia mea, cu YHVH Elohim, si cu cei care ma bucur la adunarea de Shabat.
Diminiata in Shabat mergem la congregatie, unde cantam ne rugam , discutam Torah, dupa care avem o masa de dragoste intre frati, care se lungeste pana pe la 2-3 , unde vorbim diferite lucruri prin care ajugem sa ne cunoastem mai bine, bucuriile si nevoile .
Dupa aceasta mergem acasa , si de obicei tragem cate un pui de somn.
Este ziua in care chiar nu trebuie sa fac nimic ,oricate ar fi ele de facut si singura in care daca nu fac nimic nu ma simt vinovat
Shabatul pentru mine este intradevar ceva care in timpul saptamanii il astept cu nerabdare , iar cand vine imi aduce o bucurie pe toate planurile :fizic -odihna; spiritual -mana cereasca (cuvantul); emotional -timp valoros petrecut in familie si cu cei dragi.
Shabatul a ajuns pentru mine sa fie o desfatare,o placere, o delectare lucru pe care inainte nu l-asi fi inteles, chiar daca am pazit Shabatul de cand am fost mic.
Sper ca am fost de ajutor.
Shalom!!
AI DREPTATE Avodah este timpul cand toti membri familiei se intalnesc acasa se bucura impreuna stau toti la masa si la micul dejun si pranz si seara ... chiar si sa ne odihnim
VALENTINA nu vad nimic rau in asta sabatul a fost facut pentru om nu omul pentru sabat ,chiar si creatorul sa odihnit dupa lucrarea facuta desi nu cred ca era obosit sa odihnit sa ne arate ca este un timp pentru fiecare lucru
celelalte de care spui le poti infaptui si in celelalte zile ,binenteles ca daca este o urgenta asta e altceva ....fiecare e cu incredintarile lui
Cit despre problema :
circulatul cu masina aprinderea focului deschiderea telefonului : etc nu sint altceva decit lucruri fara rost cei care le au toate la indemina nu stiu ce inseamna sa nu ai nici o posibilitate sa mergi la adunare numai cu masina: Masina pentru mine este animalul pe care il duc simbata sute de kilometri la apa (adunare> DUMNEZEU sa fie in inimile noastre cu dragoste fratele Marcel
Lucia a scris:
Frate Avodah,va voi pune cateva intrebari,pentru inbunatatirea cunostintelor mele personale:
De ce aprindeti lumanarile,ce simbolistica au si unde scrie sa facem acest lucru?
Ce vreti sa spuneti prin...Eu ca preot al familiei...va insusiti acest drept sau este o simbolistica,cap de familie?In ce consta acest lucru?
In ce consta binecuvantarea painiii si vinului prin rugaciunile traditionale...si in ce consta frangerea painii,ce faceti cu vinul?
Sora Lucia nu scirie nicaieri sa aprindem lumanari, ci am specificat acest lucru este traditie evreiasca, la fel cum spre exemplu evreii religiosi in fiecare dimineata,inainte de toate , recita rugaciunea "Shema Israel, YHVH Eloheinu , YHVH ehad" ,
Asculta Israel, YHWH Elohim este unul ,
Ei nu incep nici o zi fara sa recite aceasta rugaciune, pe langa celelate rugaciuni ce le fac intr-o zi.
Acest lucru nu este scris ca trebuie sa fie asa, insa a devenit o traditie.La evrei , ca si la oricare sunt traditii bune , iar altele mai putin bune, iar unele nu sunt bune deloc.
Evreii religiosi au facut din aprinderea lumanarilor o porunca, lucru care nu este bun, pentru ca au adugat o porunca la cele lasate de Tatal.
Pentru mine aprinderea lumanarilor nu este o porunca, ci o simpla traditie, care comemoreaza inceperea Shabatului.
De obicei sunt 2 lumanari , care se aprind inainte de intrarea Shabatului , Vinerea seara, si ele reprezinta cele 2 cuvinte :Adu-ti aminte ; si pazeste.
Preot al familiei, am spus-o ca simbolistica a capului familiei.Iar dupa sistemul melhisedesc, suntem numiti preoti a celui Prea inalt Apoc 1
6. și a făcut din noi o împărăție și preoți pentru Dumnezeu, Tatăl Său: a Lui să fie slava și puterea în vecii vecilor!
Astazi suntem chemati sa-L slujim in duh si in adevar, iar duhovniceste suntem invitati sa-i aducem jerfe duhovnicesti, de multumiri si luda .
Ca parinte, si cap al familiei , imi revine datoria , si responsabilitatea in a-mi binecuvanta copii , si in ai indruma inspre El.
Deseori ii binecuvintez cu binecuvantarea din Numeri 6
24. YHVH să te binecuvânteze, și să te păzească!
25. YHVH să facă să lumineze Fața Lui peste tine, și să Se îndure de tine!
26. YHVH să-Și înalțe Fața peste tine, și să-ți dea pacea!
27. Astfel să pună Numele Meu peste copiii lui Israel, și Eu îi voi binecuvânta."
Binecuvantarea peste vin si paine din nou este o traditie , care ei spun ca dateaza de pe vremea lui Avraam si Melhisedec, cand acesta a adus paine si vin
Melhisedec, împăratul Salemului, a adus pâine și vin: el era preot al Dumnezeului Celui Prea Înalt.
Gen 14:18
In ziua de azi se stie ca si Kidusul evreiesc.
Acest kidus consta in binecuvantarea unui pahar de vin , si a celor 2 paini dospite si dulci care reprezinta dubla binecuvantare cu mana in ziua de vineri.
Traditia iudaica este ca painea sa se franga,si intalnim acest lucru fiind practicat de insusi apostoli, si de Mesia.
Idea ca frangerea painii este legata doar de cina cea de taina nu este adevarata.Mai jos se intelege:
Luca 24
30. Pe când ședea la masă cu ei, a luat pâinea; și, după ce a rostit binecuvântarea,a frânt-o, și le-a dat-o.
31. Atunci li s-au deschis ochii, și L-au cunoscut; dar El S-a făcut nevăzut dinaintea lor.
Evrei cei ce nu cred in Yahshua ca Mesia, ei au si ei aceast obicei :vinul si sa franga painea ,
Vinul si painea reprezinta sfintirea shabatului si sarbatorilor, care de fapt este traducerea cuvantului kiddush din radacina cuvantului Kadosh(Sfant)
Fiecare persoana prezenta la kidus , i-a parte din vin si din paine , aducand multumiri.
Atat timp cat prin traditie nu se inlatura poruncile Sale, nu vad o problema.
Spre exemplu la noi in Ro la o mormantare, traditia este sa mergi imbracat in negru.
Este o traditie , care nu ma afecteaza daca ma conformez ei sau nu.
Nu este neaparat un lucru rau sau bun , ci este simplu o traditie.
Sper ca v-am fost de ajutor.
In bucuria si speranta caci intro zi ne vom intilni cu totii in ODIHNA lui DUMNEZEU ivatind sa respectam de pe acest pamint ziua de odihna in care sa odihnit DUMNEZEU de toata lucrarea lui geneza cap 2 vers 3 .Nicaieri biblia nu ne porunceste sa pazim vreo alta zi a saptamini decit shabatul. Ea nu declara nici o alta zi a saptaminii ca fiind binecuvintata sau sfinta . Noul testament (legamint) nu arata ca DUMNEZEU a schimbat shabatul cu o alta zi a saptaminii Meshia sa fie cu noi shalom.
Deconectat
RE: Sărbătoarea Biblică de actualitate
nicodana82 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
6775. Postat la 10/01/2011 20:09 - 5227z1h52m
Și la noi ortoxodocșii s-a modificat calendarul de anul acesta 2011 ca să se revină la normalitate, deoarece în Evanghelie scrie ca Mântuitorul a înviat duminica, în prima zi a săptămânii. Așa că a șaptea zi corect este sâmbăta.
Am auzit pe un predicator zicand ca in Shabat de fapt ar fi interzis mersul la sinagoga, adunare, pt. ca in shabat trebuie decat sa te odihnesti , bazat pe ce scrie in exod 16
29. Vedeți că Domnul v-a dat Sabatul; de aceia vă dă în ziua a șasea hrană pentru două zile. Fiecare să rămână la locul lui, și, în ziua a șaptea, nimeni să nu iasă din locul în care se găsește."
30. Și poporul s-a odihnit în ziua a șaptea.
Cum de Yahshua nu a corectat obiceiul lui Pavel de a intra in sinagoga in ziua de Shabat, si insusi obiceiul Sau, de atatea ori Il gasim in Shabat in sinagoga, ?
El a zis ca la inceput nu se tinea program religios in Shabat , ci era o zi totala de odihna.
Ce ziceti?
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Sărbătoarea Biblică de actualitate
nadia_mol (detalii numai pentru membrii conectaţi)
7088. Postat la 18/01/2011 20:40 - 5219z1h20m
....interesant ...
...in cele 2 versete pe care le-ai postat este vorba despre o porunca ce se adresa poporului ca in cea de-a 7 zi sa nu mai iasa sa stranga mana , ci sa ia de vineri 2 "portii" ......
.....porunca a 4a suna asa "... sa nu faci nici o lucrare...."
-daca cineva considera ca a merge la adunare,sinagoga,reprezinta un efort atat de mare incat il poate considera "lucru" -atunci sa stea acasa
-daca ar fii valabil ceea ce ar spune preacher-ul,inseamna ca il acuza pe pavel de calcare de sabat si mai mult, pe Domnul Sabbatului (intrucat pavel a calcat pe urmele Lui )
predicatorul ala vrea sa para smeker ...
YHWH sa te binecuvinteze avodah , si la celalalt sa-i de intelepciune
Citatul respectiv face parte din Exod 16.29 deci daca privim asupra Scripturii Domnul a dat aceste porunci inainte de darea Legilor pe Sinai , si binenteles poporul trebuia sa respecte aceasta porunca , dar vine Legea Domnului in Levetic 23 si aici se schimba radical situatia , si se clarifica toata situatia ///Leviticul 23:3 Șase zile să lucrați; dar ziua a șaptea este Sabatul, ziua de odihnă, cu o adunare sfântă. Să nu faceți nici o lucrare în timpul ei: este Sabatul Domnului, în toate locuințele voastre. ///
Psalmul 84.11. Căci Domnul Dumnezeu este un soare și un scut, Domnul dă îndurare și slavă, și nu lipsește de nici un bine pe cei ce duc o viață fără prihană.
Doamne al oștirilor, ferice de omul care se încrede în Tine!
Cautând unele lucruri pe net, am dat peste o discuție cu privire la validitatea Sabatului, și după ce am vizionat-o, m-am gândit că ar fi bine să o menționez aici pe portal.
Poate căci unii au ascultat-o deja, dar pentru alții care nu știu de ea, cred căci merită ascultată. Este o discuție despre Sabat, difuzată la postul SperanțaTv, în care trei pastori adventiști, în fața audienței din sală, răspund la întrebări puse cu privință la ziua Sabatului, adică Sâmbăta.
La fel ca și unele postări aici pe portal, se amintește și despre schimbarea calendarului Ortodox, unde numărătoarea sau ordinea zilelor revine la forma corectă biblica, unde Sâmbăta este numărată ca ziua a șaptea, iar Duminica, ziua întâi.
În afara unor remarci cu privire la sabatele sărbătorilor, am considerat discuția destul de bună și informativă.
Puteți accesa această discuție la http://www.incepesatraiesti.ro/. Apoi dați un click la subiectul "Sabatul" care este al doilea de sus în formă de televizor.
Căutați pe Domnul câtă vreme se poate găsi; chemați-L, câtă vreme este aproape - Isaia 55:6
Deconectat
RE: Sărbătoarea Biblică de actualitate
nicodana82 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
11170. Postat la 18/05/2011 20:15 - 5099z2h45m
Eu ma bucur ca voi ați ajuns la concluzia că adevărata zi de odihnă este sâmbăta înainte ca mai marii ortodoxi să schimbe calendarul nostru.
Datorita unui nou conflict, si a unei idei gresite, a unora, sau chiar a multora, ca sa va coningeti, sambatari nu sunt de o zi sau doua, sunt dovezi istorice despre existenta acestora de-alungul isotriei, iata un paragraf:
Sabatarienii din Transilvania, adepții lui András Eössi, Mátyás Glirius-Vehe și ai lui Simon Pécs au fost, de asemenea, o ramură unitariană apărută înainte de 1600. Cum principii au început să persecute pe rsâmbătiștir1; (sâmbătari), ca fiind o inovație interzisă de legi, ceilalți unitarieni, care erau de asemenea amenințați, s-au delimitat de aceștia oficial în 1618. http://www.florinlaiu.com/tezaur/tatal-fiul-spiritul-sfant/57-triunitatea-lecii-istorice-i-teologice.html
o alta dovada:
Crainicul adevăratului sabat
Glait a supraviețuit valului de persecuții din anii 1527-1530. După fuga din Nikolsburg, urmele lui pot fi găsite în Viena, la întâlnirea anabaptistă de pe strada Kärntnerstrasse, unde a botezat pe Schiemer, în 1527. După martiriul acestui strălucit neofit, Glait nu a mai aflat odihnă nicăieri; a rămas un fugar permanent. Nu există nici o dovadă că ar fi fost prezent la Sinodul Martirilor, dar se pare că a scris despre acest eveniment. Îi găsim urmele în Bavaria, la Regensburg, unde s-a întâlnit cu Schlaffer înainte de martiriul aceluia în 1528.
După martiriul lui Hubmaier în 1528, Glait s-a întors în Silezia, unde activaseră Caspar Schwenkfeld și Valentin Crautwald, doi teologi care nu erau anabaptiști, și care visau la o cale de împăcare între catolicism și facțiunile Reformei, accentuând spiritul și relația mistică mai mult decât doctrina și expresia exterioară a religiei. Aici în Silezia, în jurul anului 1530, Glait a publicat un minitratat despre păzirea Sabatului, din care însă nu s-a păstrat nici o copie. Aflăm despre conținutul lui doar din scrierea defensivă a lui Schwenkfeld din 1 ianuarie 1532, intitulată Vom Christlichen Sabbath und Unterschaidt des alten und newen Testaments.
Glait prezenta în scrierea lui ideea că, după cum în rvechiul legământr1; păzirea sabatului era obligatorie pentru evrei, tot astfel în rnoul legământ", păzirea sabatului este obligatorie pentru creștini, din cauză că este poruncită în Decalog. Deoarece Glait și asociatul său Andreas Fischer predicaseră sabatul în Liegnitz (Silezia), Crautwald, la insistența Ducelui de Silezia, a publicat de asemenea o scriere combativă.
Glait a încercat să predice în Prusia, dar a trebuit să părăsească teritoriul aceasta, împreună cu cîțiva prieteni ai săi (anabaptistul Oswald de Grieskirchen și reformatorul rspiritualr1;Johannes Bünderlin de Linz) în urma ordinului de expulzare dat de Ducele Albrecht în 1532. Probabil că Glait, de aici a plecat la Falkenau în Boemia (Cehia), unde întâlnim sabatarieni chiar pe la 1538. http://www.florinlaiu.com/ziua-domnului/53-originile-radical-protestante-ale-sabatarismului-modern.html
si in final am gasit un documet de mare importanta, acum la ora asta, ca tare ma framanta prostia unora
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2
Da Abdon, e clar că îndată ce răsfoim un pic netul începem să dăm de multe dovezi pe care cei ce nu țin Sabatul le ignoră sau cel puțin de teama de a afla adevărul și să-i îndemne apoi inima să țină și ei poruncile Domnului preferă să nici nu caute asemenea dovezi. Și așa cum ai prezentat mai sus, sunt dovezi istorice cu sute și mii de ani înainte din care reiese că au fost oameni care au păzit poruncile Domnlui.
Daca ar fi să luăm altfel problema, mă faci să-l citez pe un frățior care a predicat odată că dacă interesează pe cineva cine a fost primul sâmbătar, atunci să afle că primul sâmbătar a fost și rămâne Domnul Dumnezeu (!) pentru că El a instituit Sabatul și l-a și sărbătorit pentru prima dată. Și că Biblia este scrisă de autori sâmbătari, și toți sfinții menționați în ea au fost sâmbătari. Simpatic fratele respectiv pentru cei care cred aceste lucruri și cu siguranță urât de cei ce nu le păzesc...
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Si gandidu-ne la ceea ce scrie in Dictionarul Biblic, la rubrica Sabat:
În relatarea actului creației nu întâlnim cuvântul rSabat", dar găsim rădăcina din care derivă el (Geneza 2:2). Lucrarea creației a durat șase zile; în ziua a șaptea Dumnezeu S-a odihnit (lit. ra sistat" de munca Sa. De aceea apare distincția între cele șase zile de muncă și ziua de odihnă. Acest lucru este adevărat chiar și în cazul când cele 6 zile de lucru au fost perioade mai mari de 24 de ore. Limbajul este antropomorfic, pentru că Dumnezeu nu este un muncitor extenuat care are nevoie de odihnă. Cu toate acestea, modelul este stabilit aici pentru ca omul să-l urmeze Exod 20:11 afirmă că Dumnezeu rS-a odihnit" (ebr. wayyanah) în ziua a șaptea și Exod 31:17 spune că El a încetat să mai lucreze și rS-a înviorat" (wayyinnapas) (în trad. Cornilescu: rS-a odihnit și a răsuflat" n.tr.). Limbajul este intenționat tare ca omul să învețe necesitatea de a respecta Sabatul ca o zi în care Însuși Dumnezeu S-a odihnit de munca Sa zilnică.
Seara după ce terminam cu munca, ne strângeam sub o stâncă: BAPTIȘTI, PENTICOSTALI EVANGHELIȘTI și SÂMBĂTARI. Țineam servicii ca în biserică. Se predica EVANGHELIA pe înțelesul tuturor. Nu se ținea seama de doctrina nimănui. Era o religie a unității tuturor. Câțiva penticostali și baptiști, am format un cor bărbătesc și plecam în misiune prin satele din jurul muntelui mic. La BORLOVA, Biserica cu turn din timpul lui Antonescu, la BALVASNIȚA, o biserică în construcție. Era foarte mare. Credincioșii de aici erau baptiști independenți. Alte localități care am vizitat au fost bisericile din ZERVEȘTI, GLIMBOCA și chiar CARNSEBES
un alt document ( aliniatul 11, daca nu gresesc )
[url]http://www.profamilia.ro/istorr03;ie.asp?antev=33 [/url]unde spune:
În 1487, arhiepiscopul de Novgorod, Ghenadiu, l-a rugat pe țarul Ivan III (1462-1505) să aplice pedeapsa focului sau spânzurătorii față de iudaizanți (sabatiști, sâmbătari), ceea ce a făcut și împăratul.
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2
Problema ca carturari si farisei la legea Sabatului o mai adaugat 1500de legi ale lorAșadar Isus și fariseii s-au certat referitor la mișna. În cadrul acestei cerți exista un lucru important foarte specific r11; întrebarea cum trebuie ținut sabatul. Legii unice pe care a dat-o Moise r11; rAdu-ți aminte de ziua de odihnă, ca s-o sfințeștir0; r11; fariseii au adăugat încă 1500 de legi. Sabatul a devenit cel mai important lucru din iudaism. Rabinii învățau că Dumnezeu Și-a creat poporul Israel spre a sfinți sabatul. Așadar Israelul a fost creat datorită sabatului. În Luca 6:1 citim: rÎntr-o zi de sabat s-a întâmplat că Isus trecea prin lanurile de grâu. Ucenicii Lui smulgeau spice de grâu, le frecau în mâini și mâncau boabele de grâur0;. După ce fariseii au văzut ceea făceau ucenicii Săi (versetul 1), ei i-au acuzat (versetul 2), deoarece ei au încălcat patru din cele 1500 de legi.
Prima, când au smuls spicele de grâu, ei au recoltat în ziua de sabat.
A doua, atunci când au curățat boabele de pleavă, ei au treierat într-o zi de sabat.
A treia, când au suflat în mâini și au despărțit pleava de boabe, ei au vânturat într-o zi de sabat.
Iar a patra, arunci când au înghițit boabele de grâu, ei le-au depozitat într-o zi de sabat. Astfel ucenicii încălcaseră patru legi ale fariseilor referitoare la sabat.
În răspunsul lui Isus se găsesc șase lucruri (Matei 12:3-4):
1. Și împăratul David încălcase legile fariseilor. Moise nu spuse că preoții nu aveau voie să dea pâinile de punere înainte unuia care nu făcea parte din seminția lui Levi, așa cum învățau fariseii. În cazul acesta ei n-au putut să răspundă nimic, deoarece David ar fi trăit înaintea apariției legilor fariseilor. Pentru că ei învățau că și legile mișnei s-ar trage din Moise. Însă ei nu l-au condamnat niciodată pe David pentru că ar fi încălcat legile mișnei. Drept urmare, dacă David a putut să încalce legile mișnei, atunci lucrul acesta putea să-l facă și urmașul lui.
2. Isus învăța că anumite legi referitoare la sabat r11; odihna în ziua sabatului r11; nu erau valabile pentru cei care slujeau la templu (Matei 12:5). Pentru aceștia sabatul nu era o zi de odihnă. Ba mai mult, în ziua sabatului ei trebuia să lucreze mai mult decât în celelalte zile. Isus subliniază că chiar în legea lui Moise erau permise anumite lucrări în ziua sabatului.
3. Isus învăța în Matei 12:6: rDar Eu vă spun că aici este Unul mai mare decât templulr0;. Prin aceasta El sublinia că Mesia este mai mare decât templul. Așadar, dacă în ziua sabatului erau permise anumite lucrări la templu, tot așa și Mesia putea să permită anumite lucrări în ziua sabatului.
4. În Matei 12:7 se spune: rDacă ați fi știut ce înseamnă milă voiesc, iar nu jertfe, n-ați fi condamnat pe niște nevinovațir0;. Aici Isus a citat din cartea prorocului Osea (6:6), și prin aceasta spune că în ziua sabatului sunt întotdeauna permise anumite lucrări: lucruri necesare și îndurare. Hrana este întotdeauna ceva necesar. Vindecarea este un act de îndurare. Astfel de lucruri erau întotdeauna permise în ziua de sabat.
5. În Matei 12:8 Isus spunea că Mesia este Domn și al sabatului, și prin aceasta poate să permită în ziua sabatului efectuarea unor lucruri pe care ei le interziceau.
6. Al șaselea punct se află în Marcu 2:27: rApoi le-a zis: sabatul a fost făcut pentru om, iar nu omul pentru sabatr0;. Aici El le spune că ei au înțeles complet greșit sabatul și legile referitoare la sabat. Ei învățau că Dumnezeu ar fi făcut poporul Israel pentru sabat. Însă sabatul fusese făcut pentru Israel, spre a-i da lui Israel un timp de odihnă și refacere. El nu fusese dat pentru a-l aduce la sclavie. Însă prin aceste 1500 de legi referitoare la sabat, rabinii îi făcuseră pe iudei sclavi ai sabatului. Isus deci nu încălca sabatul, așa cum poruncise Moise referitor la el, ci numai modul cum învățau farisei că trebuie ținut el. Căci aceștia înțeleseseră
mesia sa me lumineze
Mulțumesc frate Abdon! Cerul să te răsplătească! Nu cunosc Titlul acestui VALOROS DIAMANT, dar chiar și singura pagină 35, este de o valoare inestimabilă - un argument în plus la zecile pe care le-am mai întâlnit, că toate noțiunile, termenele, numele, ritualurile și doctrinele apărute după anul 321 (cu precădere biserică, botezul baptismatic, cruce și creștinimul în frunte cu ,,Iησους = Iesous Christous,, , cu cele 3 persoane din Matei 28.19, sunt de natura punctului 4 din pagina 35).
Multumesc frate Vasile geană!Binecuvântările Cerului să te urmărească! În afară de câteva interpretări pe care le înțeleg puțin diferit, mi-ai întărit convingerea că ,,omul fărădelegii,, și-a pus amprenta nelegiuirii în tot ce a putut atinge, mai puțin asupra martorilor de pe cer (Soarele care arată zilele și anii de 360+4zile ca echinocții și solstiții, Luna care arată începutul și durata a 12 sa 13 luni calendaristice cu câte patru săptămâni și 1 sau 2 zile, și Astrele (constelațiile) care arată numărul lunii din an.
Analizând întrebuințarea boabelor de grâu, am dat peste faptul că orzul, semnificativ pentru luna I Abib-Nisan, și de aici peste un lucru peste care până acum, deși citisem, nu mi se imprimaseră în minte.
Dacă Israelul (asemenea Karaiților de astăzi) confirmau Sărbătoarea Paștelui (ca mine - după snopul de orz), de unde știau etiopienii și răsăritenii să care plecau în călătoria lor spre Ierusalim pentru Sărbătorile Templului, cel puțin cu o lună mai înainte - dacă preoții Templului nu confirmau Pesah-ul cu orzul.. pelerinii făceau drumul degeaba?
De unde au știut Magii de la răsărit despre Steaua Împăratului care se năștea lui Israel? Până nu înțelegem mersul astrelor, constelațiile cu porțile de ieșire și intrare ale Lunei și soarelui, suntem niște nulități relative, în frunte cu toate învățăturile rabinilor și înțelepților evrei, care nu înțeleg calculul prezentat lui Enoh de îngerul Uriel.
La muncă în studiu fraților, nu să ne luăm după oameni dovediți departe de ADEVĂR. Deci, orzul este semn elementar pentru necunoscătorii tainelor cerului - bun doar în iminența desfășurării evenimentului, fără valoare pentru calculul unui calendar în avans.
Să aveți parte de veșnicie!
Har și Pace!
<< ADEVĂRUL FĂRĂ DRAGOSTE ESTE O ÎNȘELĂTORIE; DRAGOSTEA FĂRĂ ADEVĂR ESTE O ILUZIE >>
Frate dar ai vreun aparat ca să vezi luna plină?
Că cu ochiul liber nu putem să vedem bine, că ea numa atunci e plină după, jumătate de oră deja scade și nu mai putem s-o numim lună nouă, acuma când o văzut magi steaua și când o mers să vadă?
Cu privire la legea sabatului și sărbătorile din 613 care este legea ceremonială și care lege cu poruncile lor o fost desființate?
Sau sunt acele legi ale fariseilor 1500 de legi adăugate, aice e secretul.
Cel rau, prin modernismul ingaduit de Domnul, ne-a facut sa rupem legatura cu cunoasterea "naturii", oamenii pe vremuri nu aveau nevoie de aparate, de nimic din cele moderne, si cunoasteau vremurile dupa cele plantate de Domnul in jurul nostru, trist
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2
Atât Luna nouă, care se naște (vizibilă cu aparate) la 3,5 ore-4,5 ore după conjuncție (luna întunecată), și vizibilă cu ochiul liber (a doua sau a treia zi de la conjuncție - la o luminozitate de peste 3,5% din suprafață, o magnitudine aparentă=sclipire de peste 6,7, și la peste1,5 meridiane astrale), cât și Luna plină, se apreciază perfect de un ochi de putere vizuală medie.
Eu nu cunosc o Lege ceremonială vis a vis de o altă Lege morală, decât după o clasificare tendențioasă, și analfabet-agramată după doctrina adventistă pe care, cu toată reținerea, nu le pot numi altfel - eu recunosc ,,toată Legea, toate rânduielile și toate poruncile,, lui YHVH, despre care vorbesc toate variantele biblice și toate Sfintele Scripturi!
Sincer, nu am auzit nici noțiunea unui număr (1500 de legi ale fariseilor) - regret însă, că am avut și ampierdut din PC ,,enciclopedia iudaică,,.
Vă recomand cu căldură Cartea lui Enoh - se găsesc!
Lăudat, Mărit și Slăvit să fie YHVH - Yashuah HaMashiah!
<< ADEVĂRUL FĂRĂ DRAGOSTE ESTE O ÎNȘELĂTORIE; DRAGOSTEA FĂRĂ ADEVĂR ESTE O ILUZIE >>