În ce consta Leganarea snopului în Slujba preoțească? Cum avea loc slujba și cu ce materiale? Era un snop de de...?
La un moment dat Isus este surprins în lanul de grâu împreună cu ucenicii și, curios, fariseii într-o zi de Shabat. Credeți că există o legătură între acea întâmplare și Legănarea Snopului?
Daca nu ma intelegi, inainte de a ma contrazice asigura-te ca ma asculti.
Deconectat
RE: Legănarea Snopului
Michael Roman (detalii numai pentru membrii conectaţi)
2274. Postat la 24/02/2010 20:49 - 5547z2h16m
Loool, frate Lica Ma entuziasmeaza sa vad k abordezi subiectul asta...E unul destul de delicat, deci sunt convins k vei pune intrebari frumoase...Har si intelepciune, baruch ha-ba!
Din El, prin El, și pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.
Întrebari în adevăr ar mai fi dar cred că ar fi mai bine să aștept răspunsul la cele puse deja. Este un subiect care pentru mine nu este clar...sau prea puțin clar.
Daca nu ma intelegi, inainte de a ma contrazice asigura-te ca ma asculti.
Deconectat
RE: Legănarea Snopului
CorneliuS (detalii numai pentru membrii conectaţi)
2287. Postat la 26/02/2010 14:49 - 5545z8h16m
Evrei, nu cred ca au înteles ce importanta are aceasta leganare a snopului si data exacta cand acesta trebuia adus, ei doar respectau cu strictete porunca Domnului data prin Moise.
Acest snop, care era din primele roade ale anului, din care nu mai mancase nimeni din poporul Israel pana in ziua de 16 nisan, eu cred ca îl simboliza pe Mesia, sau mai precis învierea Lui.
"Răsplata smereniei, a fricii de Domnul, este bogăția, slava și viața"
Yahushua se arata Mariei,atunci cand ea venise la mormant si nu i-a gasit trupul la mormant.
Ioan 20:17
Nu ma atinge, pentru ca nu inca nu M-am suit la Tatal Meu
Nu a fost inca prezentat ca Intaiul nascut din morti pentru vesnicie, inaintea Tatalui.Primul rod.
Romani 8:29
..pentruca El sa fie cel intai nascut dintre mai multi frati
Apoc 1:5
si din partea lui Yahushua Mesia , martorul credincios, cel intai nascut din morti, domnul imparatilor pamantului!
Apoc 14 vorbeste despre 144 000 ca find cel dintai rod pentru YHWH si pentru Miel
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Legănarea Snopului
CorneliuS (detalii numai pentru membrii conectaţi)
2300. Postat la 27/02/2010 19:12 - 5544z3h52m
1 Corinteni 15:20
"Dar acum, Hristos a înviat din morți, pârga celor adormiți"
Acest snop, se aducea din pârga secerisului, cele mai frumoase spice din noua recolta, si Mesia cel înviat din morti in 16 nisan este pârga celor adormiți.
Faptul ca Mesia a inviat exact in ziua cand trebuia adus snopul, nu cred ca ar putea fi doar o simpla coincidenta.
"Răsplata smereniei, a fricii de Domnul, este bogăția, slava și viața"
Deconectat
RE: Legănarea Snopului
Michael Roman (detalii numai pentru membrii conectaţi)
2321. Postat la 01/03/2010 10:52 - 5542z12h13m
Shalom! Ziua leganarii snopului, Omer-ul, nu este o sarbatoare in sine, ci un punct temporal, de referinta, in care avea loc si o ceremonie, nu intram in detalii, pt k le stiti.
Noh, si acum apar o serie de lucruri interesante, dar si alunecoase. Ele n-au putut fi rezolvate in urma cu 2000 de ani, deci ma indoiesc k le putem noi rezolva acum, dar urez succese celui care incearca asta.
Nu se stie precis knd avea loc leganarea omerului: fariseii intelegeau k ar avea loc a doua zi de dupa Pesach, adik in 16 Aviv/Nisan, iar saducheii intelegeau k se secera in prima zi de dupa Shabbatul saptamanal, adik intr-o zi de duminica. (Personal cred k avea loc in 16 Nisan.) La 50 de zile dupa el, avea loc Cincizecimea, Shavuot.
Si mai alunecos mi s-a parut textul knd l-am studiat in original, si o sa va spun de ce, k sa imi impartasiti din iluminarea pe care ati primit-o si voi, k la sarbatori ma pricep f putin, e scurt timpul de knd am ajuns sa-mi dau seama de ele. In limba ebraica apar doi termeni diferiti, pe knd in greaca doar unul, si iar se complica lucrurile, intrucat Cornilescu a tradus din Septuaginta, traducerea greaca a Tanakh-ului, deci a facut o traducere dupa o traducere, cu tot pericolul pe care-l prezinta kestia asta...(ATENTIE: nu vreau sa spun traducerea Cornilescu nu e buna. Ea e buna si clara pt mantuire, dar mai incap nuante in ce priveste sfintirea) In ebraica apar, deci, doi termeni: reshith, inceput, si bikurim, prime roade sau pârgi (e plural). In greaca apare doar aparche, pârga, e la singular. Si de-aici incolo avem cateva glisari: exista mai multe tipuri de prime roade (bikurim), dar un singur tip de inceput (reshith). Adik, in Exod 23:16 apare Praznicul Secerisului (Chag ha-Qațir), knd se recoltează bikurim, primele roade, pârgile, si e vb de Cincizecime, dar in v. 19 apare INCEPUTUL PRIMELOR ROADE (reshit ha-bikurim), si cred k se refera la ziua Omerului, veti vedea mai tarziu d c. In Exod 34:22 apare Praznicul Saptamanilor (Chag ha-Șavuoth), a primelor roade (bikurim) de GRÂU (nu de orz), dar in v. 26 apare iar INCEPUTUL PRIMELOR ROADE (reshit ha-bikurim). In Levitic 23:10 apare INCEPUTUL (reshith) secerisului, din (presupun) 16 Nisan, iar in 23:17 e vb d Ziua Cincizecimii, apar PRIMELE ROADE (bikurim) din grâu macinat, facut franzele CU ALUAT. (PARANTEZA: ele se aduceau, qarab, care inseamna aducere de daruri inaintea unui zeu, de unde provine qorban, darul efectiv adus zeului...Semnificatia era clara, totdeauna knd veneai inaintea lui YHWH, baruch-Hu, aduceai daruri...Ma intreb de ce multi dintre noi la rugaciune nu incepem prin a duce daruri de multumire, ci prin a duce iar cereri, marturisiri, Doamne da-mi si Doamne fa-mi...)
Noh, ș-amu să merem mai departie
Stim cu totii k revelatia e PROGRESIVA, adik aceste lucruri erau TIPURI, indicatoare care aratau spre ceva din Legamantul Innoit (tradus gresit drept Noul Testament). La fel k fratele CorneliuS, parca, cred si eu k Mesia a inviat in 16 Nisan...Nu pot afirma cu certitudine, am mult de studiat si de problematizat in sensul asta, e doar o parere apriorica, dar ea ar coincide cu (la fel de relativa) aducere a snopului in 16 Nisan. Iar acum, sa vedem deosebiri si asemenari:
Deosebiri:
1:Snopul de orz nu este primul rod, ci este INCEPUTUL PRIMELOR ROADE! adik, el este Inceputul (singular) al PRIMELOR ROADE (plural).
2e ziua Omerului se aducea k ofranda, se qarab-ea, k sa zic asa, UN SNOP, si si ala de orz, iar de Cincizecime se aduceau doua challoth cu aluat. Deci, materia sau NATURA ESENTIALA A OFRANDELOR ERA DIFERITA.
3: Zilele in care se aduceau INCEPUTUL primelor roade si PRIMELE ROADE erau separate intre ele de 50 de zile.
Asemanari:
1: ambele erau considerate prime roade, pârgi, kiar dak una era adusa mai repede dkt cealalta.
2: ambele aveau natura de grâne.
3: ambele ofrande se aduceau in cadru festiv, sarbatoresc, si inaintea lui YHWH.
Trecem la NT:
1: Si Mesia si noi am inviat, dar El are alta natura dkt noi, e "orz", si n-are aluat (Omerul se secera in cadrul Sarb Azimilor, fara aluat), iar noi am inviat dar kiar dak suntem din faina cea mai buna, mai avem aluat.
2: Si Mesia si noi am inviat, dar El in ziua Omerului (cred), iar noi am "inviat" in Ziua Cincizecimii, conform planului vesnic al Tatalui (Efeseni 1, Petru, Apocalipsa)
3: Romani 8:29 arata k este primul inviat, dar nu unicul inviat. Cititi I Cor. 15:20, fapte 26:23, Col. 1:18, Apoc. 1:5, urmat de invierea noastra, I Cor. 15:23.
4: Mesia este Inceputul Primelor Roade, iar noi suntem kiar Primele Roade, Pârgile. Iacov 1:18. Dak cineva ar intreba cum se poate una ca asta, intrucat I Cor 15:20 zice Pârga, nu Inceputul Pârgii, i-as aminti k in greaca in care s-a scris NT nu exista doua cuvinte distincte, ka in ebraica, ci numai unul, aparche, deci anumite jocuri de cuvinte se pierd.
5: nu mai este nimeni k Mesia in invierea Sa, dar primele roade sunt diferite, fratele Avodah sesiza corect k exista o categorie absolut speciala de prime roade, cei 144.000 din Apocalipsa 14:4.
6: vizavi de ce spui tu, frate Avodah, referitor la porunca "Nu ma tine, căci nu m-am suit ink..." Asta trebuie citita altfel, si stiu k s-ar putea sa isc controverse Eu citesc versetul in cheie sacerdotala, adik preotzeasca... De Yom Kippur, Cohen ha-gadol, Marele Preot sacrifica tzapul, ii lua sangele si inainte sa fuga spre Locul preasfant, sa faca ispasire, striga: "Nu ma tineti!" (sau: "Nu ma atingeti!", k nu cumva cineva sa-l atinga si sa sa-l pingareasca, iar jertfa de ispasire sa fie profanata si sa-si piarda valoarea...
De-aia am zis undeva pe forum k strigatul lui Ioan Botezatorul: "Iata Mielul lui YHWH, care ridica pacatul lumii!" vesteste, de fapt, doua sarbatori, Pastele (Mielul), dar si Ispasirea din Yom Kippur. Mesia e si Pesach, si Yom Kippur.
In nadejdea k v-am putut sluji cu ceva, va las in grija Sa. Baruch ha-ba!
Din El, prin El, și pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.
1. La Legănarea snopului se folosea orz?
2. La Cincizecime se folosea grâu?
3. Azimele din 14-21 Nisan erau făcute din grâu? Dacă da...din grâul cărei recolte...noua sau vechea recoltă?
Nu încerc înlăturarea celorlalte aspecte...ci doar tratarea lor cât mai adânc și cât se poate de ordonat. Deci vor lua cât mai multe aspecte...dar pe rând.
Daca nu ma intelegi, inainte de a ma contrazice asigura-te ca ma asculti.
Deconectat
RE: Legănarea Snopului
CorneliuS (detalii numai pentru membrii conectaţi)
2326. Postat la 01/03/2010 18:02 - 5542z5h3m
Lica a scris:
3. Azimele din 14-21 Nisan erau făcute din grâu? Dacă da...din grâul cărei recolte...noua sau vechea recoltă?
Daca din noua recolta nu se manca pana in 16 nisan, nu cred ca erau evreii asa rapizi ca sa treiere in 16 si sa faca azimi, plus ca era si sarbatoare si nu se faceau lucrari la camp.
Nu am inca argumente biblice, dar cred ca azimile se faceau din vechea recolta.
"Răsplata smereniei, a fricii de Domnul, este bogăția, slava și viața"
Frate Cornel aș adăuga un argument în plus...azimele începeau să fie făcute cu 2 zile înainte de Legănarea Snopului...deci era imposibil să fie din noua recoltă (cel puțin în cele 2 zile de dinainte de 16 Nisan). Dacă am scăpat ceva din vedere sau ar mai fi ceva de adăugat...așteptăm. Să nu uitați și de celelalte întrebări!
Daca nu ma intelegi, inainte de a ma contrazice asigura-te ca ma asculti.
Deconectat
RE: Legănarea Snopului
CorneliuS (detalii numai pentru membrii conectaţi)
2369. Postat la 04/03/2010 20:29 - 5539z2h36m
Leviticul 23:12
În ziua când veți legăna snopul, să aduceți, ca ardere de tot Domnului, un miel de un an fără cusur;
"Răsplata smereniei, a fricii de Domnul, este bogăția, slava și viața"
De la inceput, as vrea, sa va rog, sa priviti aceasta expunere, doar ca un punct de studiu si analiza.
Problema snopului este discutata in pasajul din levetic 23.10-14, insa este mai putin clarificata, ziua exacta ,cand acesta trebuia prezentat inaintea preotului.
Stiam ca exista doar doua variante( ziua de 16, si dupa sabatul saptamanal, duminica), insa, pana acum, nu m-am gandit niciodata la a treia varianta. Deoarece Biblia nu vorbeste la care sabat s-a facut referire exista posibilitatea alegerii dintre cele doua amintite mai sus + a doua zi dupa ultimul sabat al praznicului, intruct sarbatoarea avea doua sabate. Nu stiu de ce acesta a fost exclus.
Sincer sa fiu, analiza pasajului(lev.23.10-14) , ma pus pe ganduri...si sunt inclinat sa cred, ca prezentarea snopului, a avut loc a doua zi dupa ultimul sabat al sarbatorii.
Am gasit unele repere in context(mai mult sau mai putin importante), care m-ar motiva sa cred asta, dar nu am inca o convingere deplina.
- primul reper, este ordinea, in care au fost descrise si prezentate, anumite reguli cu privire la sarbatoare. Dumnezeu, a vorbit de seara de pasti, apoi de consumarea azimilor, de prima si ultima zi, ca adunare sfanta, de aducerea jerfeor in cele sapte zile, si abia dupa ce termina de vorbit despre sarbatoare, incepe cu porunca privitoare la snop. Ma intreb, daca era vorba, sa se aduca snopul, de a doua zi, dupa primul sabat ,putea sa includa aceasta lucrare in sarbatoare, si sa faca referire la a doua zi a sarbatorii(adica sa se subinteleaga). Dar, regula privitoare la snop, este lasata la urma , tocmai pentru a avea o cotinuitate, cu a doua zi, dupa ultimul sabat al sarbatorii.(banuiesc).
- apoi, reiese clar ,ca aducerea acestui snop, marca deasemnea inceputul secerisului, a unei munci agricole. Deci imi vine greu sa cred ca ,evreii ar fi prestat o astfel de munca in timpul sarbatorii. Pe cand, daca snopul era adus in ziua a doua a ultimului sabat,nu mai aveau nici un fel de retineri. Lucrarea aceasta, era premergatoare si avea o continuitate cu strangerea recoltei. Fara a fi vreo intrerupere(presupun).
- apoi, de observat este, ca de aceasta zi, erau legate si alte lucrari imporante. In ziua cand se aducea snopul, mai trebuia sa se aduca ca jerfa ,un miel de un an fara cusur,cu daru lui de mancare, si tot din aceasta zi, era permis poporului a consuma paine si spice prajite sau pisate din noua recolta. Daca ziua in care se aducea snopul era 16 nissan, inseamna ca ei aveu deslegarea, ca din acea zi sa consume paine, pe cand stim ca regula interzicea acest lucru.(daca era vorba de paine cu aluat)
- o alta observatie, este legat de jerfele care se aduceau in cele sapte zile de sarbatoare(numeri 28.16-25). Dumnezeu a poruncit in numeri 28.16-25, jerfele care trebuiau aduse in cele sapte zile a sarbatorii, insa ziua a doua, nu se deosebeste cu nimic de celelalte, stiind ca mai era vorba de acel miel in plus, pentru ziua cand se aducea snopul.
- apoi, ca un aspect personal, consider logic ca numaratoarea sa inceapa de la sfarsitul sarbatorii, pentru urmatoare sarbatoare, decat sa se suprapuna(e doar un aspect).
Priviti aceasta expunere, ca un punct de studiu, si nu neaparat ca o convingere.
Dumnezeu sa ne dea lumina!
"Dragostea fara adevar insala, iar adevarul fara dragoste omoara"
sint de parere ca snopul(de orz) leganat, oferit de Marele preot in ziua de
dupa sabbath(Praznicu azimilor) 16 abbib; este un simbol al lui Ysrael care se
ofera lui Yahweh prin mijlocirea preotului Ysrael este considerat pirga primelor fructe(roade;grine) pentru Yahweh( ierem.2v3Snopul nu il reprezinta pe Yahushua(isus) pentru ca nu este un singur spic ci o multitudine de spice ;un snop,este un simbol al biserici ( Ysraelul lui Yahweh)care este oferita de marele Preot Yahshuah lui Yahweh ca un dar leganat (oferit)
Snopii pe care Joseph i-a vazut in vedenia lui erau fii lui Ysrael (semintiile) nu doar
un individ in fiecare snop; ci o multitudine;
Snopul leganat de preot in perioada templului si inainte - reprezinta Ysraelitii oferiti lui Yahweh.
Ca simbol in zilele noastre snopul e biserica lui Messiah
o multime de spice ;nu doar un pai (1 cor 10 v17)...noi care SINTEM MULTI
sintem un TRUP(snop)..
in rest -de acord cu relatarea corecta facuta de M Roman
nu ma atinge;aceasta expresie ;ori nu ma tinea ...Putea Miriam sa-l tina pe Mesia cumva ? ce putere ar fi avut ea sa -l tina pe Mesiah?
Exista in scripturi vre-o dovada ca Yahshuah sa inaltat la cer in ziua de dupa sabbat??
Exista in scriptura o dovada ca Yahshuah a inviat in 16 abbib?
Singurul semn mesianic ; pe care insusi Messiah la dat despre el insusi
de doua ori in acelasi context este (mat 12 v 39-40 si 16 v 4)
Daca acest semn cadea sa se inplineasca exact ;noi nu aveam mintuitor si Yahshuah aparea mincinos- Eu cred ca ceia ce Yahshua a profetit s-a
inplinit cu exactitate de secunda- Yahshuah nu a inviat in 16 abbib
si nu are nimic comun cu snopul leganat
Snopul leganat de preot in perioada templului si inainte - reprezinta Ysraelitii oferiti lui Yahweh.
Și totuși ce vrea să spună acest verset atunci?
1Cor.15:20
Dar, Hristos a înviat, pârga celor adormiți
sword of god te rog să ne explici conform interpretării tale acest verset
Susții de multe ori mesianismul și te identifici cu el uneori însă teologia ta trebuie să recunoști este mult diferită de majoritatea doctrinelor găsite în comunitățile mesianice (nu sunt tocmai străin de ele) de aceea este nevoie ca atunci când nu înțeleg exact ce susții să te întreb deoarece nu te încadrezi după cum am spus în general în doctrina mesianică.
Mulțumesc anticipat pentru răspuns.
Daca nu ma intelegi, inainte de a ma contrazice asigura-te ca ma asculti.
Hristos este un singur spic -nu un snop ; biserica este snopul (multime)de spice
(efes 1 v22-23)(1 cor 12 v14)m Marele preot Mesiah prezinta snopul(trupul lui biserica) inaintea Tatalui Biblia dovedeste mai multe persoane care au inviat inaintea lui Isus si totusi nu sint numiti PIRGA- dupa cum dreptul de intii nascut
nu todeauna il avea cel ce era nascut primul(exemplu Yacov ;Efraim)
tot asa Yahshuah a fost pirga celor inviati(reprezentantul lor)
dar in leganarea snopului Yahshua e parte din snop(capul trupului)
Tot trupul (snpoul)este un tot bine legat strins;plin de roada
pe care preotul il legana inainta si inapoi in gestul de a oferi
snopul ;(intro parte si alta in romineste) si se face dupa sabbatul anual
Praznicul azimiloe ,deci 16 abbib Simbolul in timpul Templului era Ysrael pe care preotul il oferea ca pirga a popoarelor pentru Yahweh
Mai tirziu e simbolul Biserici (Ysraelul lui Yahweh)(gal 6 v16 )
teoria cu prezentarea luyi Yahshua in a doua zi dupa sabbat in cer la Tatal
ca sa fie aceptat e falsa
da mesianismul care il practic e anortodox;foarte diferit de cel ortodox;prin faptul ca noi practicam mesianismul pur nu cel modern;Nu voi intra in detali doctrinale ;doar considera ca e o miscare desidenta in multe pumcte de vedere asemanatoare miscarii simbatare ;dar nu simbatari;
Deconectat
RE: Legănarea Snopului
izreelpop (detalii numai pentru membrii conectaţi)
9774. Postat la 26/03/2011 12:56 - 5152z10h8m
MASIA si-a dat duhul la ceasul al 9 lea in 14 nisan3 zile si trei nopti 17 nisan inviere suprapus la acea data cu sabatul saptaminal
cind vorbim de A DOUA ZI DE DUPA SABAT SE REFERA LA Sabatul din 15 NISAN numit SABAT MARE
binenteles ca ziua aceia de Sabbath era o zi mare(Praznicul Azimilor)
si Yahshuah a fost pus in mormint chiar ceva inainte de asfintit
daca luam in calcul si ziua de 14 abbib (desi au fost doar ceva minute inainte de asfintit)
si invierea pe 16 abbib...atunci cade profetia lui Yahshua ; cade semnul lui Iona;dat de messiah
Din 14 pina la 16 nu incap trei zile si trei nopti oricit le-ai inghesui
snopul se aduce pe 16 abbib ,si nu are nimic comun cu invierea
Dacă vreți neaparat să discutați despre aspectul duratei pe care a petrecut-o Mesia în mormânt, vă rog să treceți cu discuția la subiectul deja existent, și în cadrul căruia deja sunt discutate 4x20 de mesaje. Deci veți găsi mai multe argumente deja scrise acolo. Aici aveți link-ul:
Lica a scris:
3. Azimele din 14-21 Nisan erau făcute din grâu? Dacă da...din grâul cărei recolte...noua sau vechea recoltă?
Daca din noua recolta nu se manca pana in 16 nisan, nu cred ca erau evreii asa rapizi ca sa treiere in 16 si sa faca azimi, plus ca era si sarbatoare si nu se faceau lucrari la camp:D.
Nu am inca argumente biblice, dar cred ca azimile se faceau din vechea recolta.
Frate te intreb ce snop se lagana in 16 de griu cum scrie cornelescu sau ati scriitori sau cum spune Tora snopul era de Orz,
Si finca griul se treera dupa Orz am destul document sa cred ca azima se facea din griul vechi adica de anul care a trecut.
Shalom Tuturor celor care tin ADEVARUL curat
Deconectat
RE: Legănarea Snopului
izreelpop (detalii numai pentru membrii conectaţi)
10013. Postat la 02/04/2011 14:05 - 5145z9h59m
de ce nu se poate legana snopul in 17 abbib ? ?
snopul trebuia sa fie cu spicul copt?
snopul leganat era simbol ?
pentru informatii la aceasta tema trebuie sa apelam RABINII Evrei caci ei stiu cum sta problema.
daca am apela in alta parte e degeba,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,