Nu , nu ma intelege gresit , nu am zis ca ar fi fost pacat , multumesc pentru grija , stiu ca se faceau aceste lucrari si nu era vorba de incalcare de sabat .
Exodul 12 : 10 " Sa nu lasati nimic din el pana a doua zi dimineata ; si daca va ramanea ceva din el pe a doua zi dimineata , sa-l ardeti in foc ".
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Rezulta ca ceia ce trebuia ars , se facea in opinia voastra in dimineata zilei de 15 Nisan , cand avea loc adunarea sfanta si care era si este ca o zi de Sabat . Aceasta diferenta de intelegere , ramane in continuare . Sorry .
Si acum mai reiau inca un citat din postarea respectiva:
Iedidia a scris:
Eu sustin si cred ca mielul era jertfit pe 14 Nisan la inceputul lui ( adica dupa ce asfintea soarele pe 13 Nisan , intre cele doua seri insemnand pentru mine perioada de la asfintit si pana se intuneca deabinelea
...Era sa ma apuc iar de ironii, dar ma abtin.. ;-) Daca trebuiau taiati acolo...un miel, doi sau trei...poate ma mai gandeam la ideea ta... dar asa, o astfel de lucrare ar fi irealizabila din punct de vedere al timpului. Gandeste-te ca la Pasti se jertfeau sute de mii de miei cum sa poata fi acestia jertfiti intr-un interval atat de scurt de timp ??? De la apusul soarelui si pana "se insereaza de-a binelea" cum zici sunt maxim 30 min sau chiar si o ora sa fie... dar gandeste-te ca injungherea Pastelor o faceau preotii si levitii si ajutau ( nu stiu in ce fel) nu ingerii ! Plus sa nu mai vorbim ca portile templului se inchideau la asfintitul soarelui conform versetului citat de tine din Neemia 13:19
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Sutele de mii de miei care se jertfeau pentru praznicul Pastelor , insemna cate un miel de familie , iar un singur miel sacrificat , jupuit , scoase intestinele si fript la protap , nu dureaza mai mult de aproximativ 2 ore . Ori de la apusul soarelui si pana in momentul consumului , care putea dura pana spre miezul noptii nu era nici o problema , pentru seara aceia hrana consta din carnea mielului , azimi si ierburi amare .
Exodul 12 : 42 " Noaptea aceasta trebuie praznuita .......
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Dati-mi voi sa-mi spun si eu parerea
De ce credeti caci Isus a spus << inca nu mi-a sosit ceasul>>?
Eu cred caci moartea Lui pe cruce a trebuit sa fie in exactitate cu timpul cind se jertfeau miei,
.........................................................................
- s-a intimplat in ziua lui 14 caci spre seara si-a dat duhul,
-iar Iosif a cerut lui Pilat trupul ca sa nu ii apuce sabatul sarbatorii 15 nisan care incepea in seara aceea
................................................................................................
- mielul trebuia tinut pina in<< ziua 14 >>spre seara jungiat
-in noaptea aceea mincat ,cu uncaltamintea in picioare Caci
-dimineata in 15 nisan iesirea din egipt si totodata Azimile >vezi vs17 ,,Sa tineti sarbatoarea azimilor ,caci chiar in ziua aceea voi scoate ostile voastre din tara Egiptului;
Sau,poate ajuta
vs. 19 Timp de 7 zile sa nu se gaseasca aluat in casele voastre....
- sarbatoarea e de 7 zile
vs.18 In luna intii ,din a patrusprezecea zi a lunii,<<seara>>sa mincati azimi, pina in seara zilei a DOUAZECI SI UNA.>>>>
-Ca sa iasa 7 zile nu poti sa numeri din 13 caci iti ies 8 zile pina in ziua a DUOUAZECI SI UNA seara
Pt . noi nu ni se pare normal ca o zi sa aiba doua seri-caci suntem romini si avem altffel de calendar .. dar probabil pt. evrei e mai simplu caci ei nu au problema aceasta(pt. ei o zi de sabat are 2 seri)
Ar trebuii si pt noi sa fie la fel
Si cel mai usor de inteles exemplu il aflam in Levetic23:32
Ziua ispasirii: vs.27 In ZIUA A <<<ZECEA>>a acestei sapte luni.....
ziua a ZECEA ni se explica ca are 2 SERI
vs.32 .........si sa va smeriti sufletele din SEARA zilei a 9 pina in SEARA urmatoare....
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Foarte bine postat "daniel78" Ma bucur ca vezi lucrurile astfel, macar ca noi nu am discutat asemenea chestii niciodata.
Iedidia... dragul meu frate... singura data cand capul familiei a jertfit un miel sau un ied pentru familia lui a fost la iesirea din Egipt, pentru ca pe atunci nu erau preoti ! In rest, orice jertfa trebuia jertfita la "Sfantul Locas" (Cortul intalnirii" sau "Templu" ) si acolo slujbele erau facute de preoti si de leviti. De aceea am zis ca erau atatia miei de Paste de jerftit. In priviinta asta ne mai documentam
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Iedidia... dragul meu frate... singura data cand capul familiei a jertfit un miel sau un ied pentru familia lui a fost la iesirea din Egipt, pentru ca pe atunci nu erau preoti ! In rest, orice jertfa trebuia jertfita la "Sfantul Locas" (Cortul intalnirii" sau "Templu" ) si acolo slujbele erau facute de preoti si de leviti. De aceea am zis ca erau atatia miei de Paste de jerftit. In priviinta asta ne mai documentam
2 Cronici , capitolul 35 , da levitii au sacrificat nu numai mieii , ci si celalte jertfe . Versetul 17 , este edificator , caci lucrul acesta s-a facut pentru copii lui Israel care erau veniti la Yerusalem , dar Pastele trebuia mancat de tot poporul si nu a ramas tara goala , fara nici un locuitor , nu toti s-au dus la Yerusalem . Deci Pastele l-au praznuit acolo unde se gaseau ficare in satucul lui .
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Nu de dragul de a te contrazice spun asta, ci din dorinta de a ne adanci in studiu... Deci eu cred ca tara nu ramanea tara goala, fara nici un locuitor, ci ramaneau acasa exceptiile, cei necurati, robii, probabil batranii iar pentru acestia probabil ca existau preoti si leviti raspanditi prin toata tara care sa faca lucrarea, dar majoritatea (bineanteles, in vremurile in care poporul asculta de Dumnezeu si nu era razvratit si se inchina la idoli, ci noi discutam aici o situatie ideala..) si in special barbatii erau la Ierusalim ! Iata dovada ca insusi Dumnezeu se angajeaza sa le pazeasca hotarele in mod exclusiv, atata timp cat barbatii vor fi plecati la Ierusalim, dupa porunca Domnului:
Citat:
VDC Exod 34:23 De trei ori pe an, toti cei de parte barbateasca sa se infatiseze inaintea Domnului Dumnezeu, Dumnezeul lui Israel.
24 Caci voi izgoni neamurile dinaintea ta si-ti voi intinde hotarele;si nimeni nu-ti va pofti tara in timpul cand te vei sui de trei ori pe an ca sa te infatisezi inaintea Domnului, Dumnezeului tau.
Deci majoritatea erau la ierusalim, pentru ca multi mergeau cu tot cu familie ( ca de exemplu Domnul Isus ) deci rezulta ca totusi erau multi miei de jertfit fratele meu!...
Uite inca o dovada ca era foarte mult de lucru pentru preoti si leviti la Paste:
Citat:
2 Cronici 35:14 Apoi au pregatit ce era pentru ei si pentru preoti, caci preotii, fiii lui Aaron, au avut treaba pana noaptea cu aducerea arderilor-de-tot si a grasimilor. De aceia au pregatit Levitii pentru ei si pentru preoti, fiii lui Aaron.
Si aici poporul abia era venit din robie, probabil nu erau nici asa de multi ca si dupa ce locuiau de cateva zeci sau sute de ani in tara si totusi fii lui Aaron nu au avut timp sa friga Pastele si sa-l pregateasca pentru ca au avut de lucru cu celelalte jertfe pana noaptea..
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Pai, uite deocamdata o dovada clara ca ceea ce au mancat Domnul Isus si ucenicii la acea cina, inainte ca Domnul sa le explice despre "Trupul si Sangele Lui" nu au fost Pastele vechiului legamant:
Citat:
VDC Ioan 18:28 Au adus pe Isus de la Caiafa in odaia de judecata: era dimineata. Ei n-au intrat in odaia de judecata, ca sa nu se spurce si sa poata manca Pastele.
Acum nu mai pot sa stau pe forum, dar mediteaza la acest verset, si spune-mi ce ai inteles. Fi binecuvantat
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Aurelc a scris:
Pai, uite deocamdata o dovada clara ca ceea ce au mancat Domnul Isus si ucenicii la acea cina, inainte ca Domnul sa le explice despre "Trupul si Sangele Lui" nu au fost Pastele vechiului legamant: Citat:
VDC Ioan 18:28 Au adus pe Isus de la Caiafa in odaia de judecata: era dimineata. Ei n-au intrat in odaia de judecata, ca sa nu se spurce si sa poata manca Pastele.
Acum nu mai pot sa stau pe forum, dar mediteaza la acest verset, si spune-mi ce ai inteles. Fi binecuvantat
Mai frate scump , ce se intampla cu tine !?
Citeste in cele trei evanghelii sinoptice si-ai sa vezi ca Mantuitorul cu ucenicii a mancat mielul pascal , cu azimi , avand si must de struguri , a facut si spalarea picioarelor . Deja imi vine sa dau bir cu fugitii , o asa afirmatie inca nu am mai intalnit la nimeni , iar daca acesta face parte din crezul acestei biserici , cum ca Yahsuah nu a mancat pastele in acea seara cu ucenicii , ma pune serios pe ganduri .
Versetul pe care mi l-ai indicat tu , face referire la evrei , cei ce-L tarau la judecata , acestia urmau sa manance pastele in dupaamiaza rastignirii . Cum crezi ca Iosif din Arimateia si ceilalti care L-au coborat de pe cruce si l-au uns cu miruri au mai mancat pastele , atingandu-se de un mort ?
Atunci , ca si acum , erau multe curente , iar o anumita grupare tineau praznicul de Pesah asa cum sustin eu , printre ei fiind esenienii din care facea parte si Iosif din Arimateia si multi altii , iar ceilalti erau ca tine , adica tineau praznicul in dupaamiaza zilei de 14 si seara lui 15 Nisan .
Cel Vesnic sa va deschida inima spre Adevar . Amin .
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Daca D-l Isus ar fi mincat passover din 14 Nisan, atunci el a murit rastignit o zi mai tirziu decit cind erau jertfiti mieii de pasti
Eu cred caci a mincat acea cina cu ucenicii, o seara inainte de passover, si moartea lui a fost exact cind trebuiau jerfiti mieii
Dar traduceriile ne despart fratilor
Iar in legatura cu <<mustul>>amintit mai sus-
Eu sint sigur ca era vin , pt ca in cultura evreiasaca se consuma vin,si nu numai. Vezi porunca de la Domnul a cumpara vin Deut.14:26Acolo, sa cumperi cu argintul acela tot ce vei dori: boi, oi, vin si bauturi tari, tot ce-ti va placea, sa le mananci inaintea Domnului, Dumnezeului tau, si sa te bucuri tu si familia ta. Dar pt. noi rominii e mai bine a nu se consuma alcool
Exceptie la pasti
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Frate , Daniel ! in fiecare zi se aducea ca ardere de tot doi miei . Unul la jertfa de dimineata , adica la ceasul al 3 - lea , care corespunde cu ora 9 cand a fost tintuit pe cruce Mantuitorul , iar al 2 - lea , la jertfa de seara care era ceasul al 9 - lea , respectiv ora 15 , moment cand a murit Mantuitorul . Mielul de Passover ( cum ai postat in scris tu ) , se junghia la apusul soarelui ( Deuteronom 16 : 6 ) si nu in alt moment . Cred ca nu degeaba este introdus acest verset pentru a indentifica momentul jertfirii mielului de Pesah .
Am mai postat ca Mantuitorul ( si stiti si voi ) este " Jertfa de ispasire ", iar aceasta se aducea in ziua a 10 - a a lunii a 7 - a si Mantuitorul nu a murit atunci .
Mai erau jertfe de ispasire atunci cand pacatuia preotul care a primit ungerea , sau tot poporul si din sangele vitelului se ducea in cortul intalnirii , iar vitelul era adus ca ardere de tot . Aici nu se stipuleaza ora cand se aduceau aceste jertfe .
Arderea de tot necurmata , era mistuita in totalitate prin ardere , iar mielul de Pesah se consuma . Erau lucruri diferite cu toate ca tot pe Mantuitorul il viza .
Cat despre faptul ca la praznicul de Pesah se poate servi vin alcoolizat , care se obtine prin fermentare , ( lucru cu care personal nu sunt deacord ) , intrucat putreziciunea ( fermentatia ) reprezinta pacatul , cei ce folosesc paine dospita cu aceasta ocazie , nu sunt de batjocorit .
Intelege ca la praznicul de Pesah , se consuma cu mielul azimi fara aluat si verdeturi amare . De ce simbolul trupului a fost ales ca sa fie azimi fara plamadeala ( drojdie ) , iar simbolul sangelui poate contine in el efectul putrezirii ?
Vinul si bauturile tari din citatul postat de tine nu se consuma la masa de Pesah . Punct . Cel Adevarat , sa ne lumineze .
Penrtu Aurelc si ceilalAli care cred ca el .
Uite ce a mancat Mantuitorul cu ucenicii :
Matei , capitolul 26 : 17 - 29 ; vers . 19 u . p . " ....au pregatit Pastele " ;
Marcu , capitolul 14 : 12 -18 ; vers . 16 u . p " si au pregatit Pastele " ;
Luca 21 , capitolul 22 . 7 - 13 . Vers . 13 " Si au pregatit Pastele " .
Cred ca si eu , fara sa-mi dau seama tanjesc sa fiu " lider de opinie " , dar va intreb pe toti care sustineti ca Mantuitorul nu a mancat Mielul de Paste cu ucenicii la acea cina ( masa de seara ) , ce fac cu aceste versete ????
AURELC . In privinta faptului ca preotii trebuiau sa sacrifice mieii de Paste , ai dreptate , pentru ca asa scrie Biblia . Ce faceau cei care nu se puteau urca la Yerusalem , sau inainte acolo unde era instalat " Cortul Marturiei " dupa intrarea in Caanan , nu stiu , probabil ca se facea asa cum ai zis tu , intrucat erau numai doua motive cand un evreu nu putea manca Pastele ; cand se atingea de un mort si cand era in calatorie . Acestia trebuiau totusi sa-l manance a doua luna , altfel erau nimiciti din popor . ( Numeri 9 : 6 , 7 ,10, 11, 13 .)
A murit la ceasul jertfei de seara , pe data de 14 Nisan , nu stiu de ce mai incerci sa ma convingi de altceva , mielul de Pesah se sacrifica inaintea prinderii Lui in gradina Ghetsimani , ca moment fiind apusul soarelui care marca inceperea zilei a 14 - a .
Ideia ca Mantuitorul trebuia sa moara la ora care se sacrifica mielul de Pesah , este o afirmatie si sustinere AZS , a lui Ellen White . Probabil ca ai trecut pe acolo , caci si eu am trecut .
Este o vorba pe la noi la moldoveni si anume ca : " Cine s-a fript cu ciorba , sufla si in iaurt " .
Eu m-am fript cu ciorba BO. fara sa stiu , AZS a fost iaurtul in care am suflat destul , iar acum dau peste alte.................
Imi dau seama ca suteti tineri si cu posibilitati de studiu , de care eu nu prea am avut parte . Documenteaza-te si-ai sa afli ca in epavele corabiilor antice din Mediterana s-au gasit "amfore" cu continutul intact de " must de struguri " . Si Canaanul fiind o zona cu probleme hidrologice , bastinasii obisnuiau sa-si conserve sucuri de fructe pentru consumul cotidian .
Mantuitorul io fi invatat , ca nu s-a scris orice vrei tu sau eu in Biblie este altceva , pentru ca ultimul verset din Ioan spune multe . Mai e posibil ca traducatorii sa fi neglijat anumite aspecte . Nu obisnuiti si voi sa luati un verset din alta traducere care este mai pe potriva crezului vostru ?
Nu poate fi scrisul despre acest lucru spre osanda celor care sustin ca la masa de Pesah , sau Cina , se consuma obligatoriu must si nu vin fermentat , pentru ca simbolul sangelui trebuie sa indeplineasca conditiile simbolului trupului Mantuitorului .
Painea crestea , dospea prin adaugarea fermentului care era produs de bacteriile ce se gaseau atunci in plamadeala , iar acum in drojdia de bere . in schimb , bacteriile care declanseaza fermentatia mustului din orice fruct , se gaseste in el si datoria celor care vor sa pastreze mustul in starea lui initiala , trebuie sa distruga acele bacterii , adica sa le scoata din compozitie .
Daca acest simbol al sangelui , care este din rodul vitei trebuie luat asa , pacat au cei care nesocotesc faptul ca nici sangele Mantuitorului nu a avut pacat , asa cum nici trupul carnal nu a avut . Eu oricum iau din rodul viei si daca efortul nu este necesar , nu am de ce fi condamnat , dar cei ce ar trebui sa-l ia pur si nu o fac , se condamna singuri , caci prin atitudinea lor marturisesc ca Mantuitorul ar fi avut ceva cu pacatul , care este simbolizat prin "putreziciune " , in cazul nostru "fermentatia ".
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
ok daca ii asa cum spui Atunci pentru dumneata trebuie sa recunosti caci Mintuitorul nu a murit pe cruce exact la timpul cind se jertfea mielul de pesach, ci cu o zi mai tirziu
Cit despre Vin- daca era asa de important fermentarea mustului-sunt sigur caci Isus ar fi specificat cu exactitate sa nu se consume vin ci must la pasti(care nu stiu cum l-ar fi pastrat ei din toamna pina in primavara),dar nu a facut-o
Acum daca cineva vrea sa adauge ceva la cele scrise sa nu o faca spre osinda lui
Ps.
Evrei din vechime consuma la masa de pesah azimi(fara aluat)si consumau vin (fermentat)-cum de nu li s-a spus sa consume must?
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
A murit la ceasul jertfei de seara , pe data de 14 Nisan , nu stiu de ce mai incerci sa ma convingi de altceva , mielul de Pesah se sacrifica inaintea prinderii Lui in gradina Ghetsimani , ca moment fiind apusul soarelui care marca inceperea zilei a 14 - a .
Ideia ca Mantuitorul trebuia sa moara la ora care se sacrifica mielul de Pesah , este o afirmatie si sustinere AZS , a lui Ellen White . Probabil ca ai trecut pe acolo , caci si eu am trecut .
Este o vorba pe la noi la moldoveni si anume ca : " Cine s-a fript cu ciorba , sufla si in iaurt " .
Eu m-am fript cu ciorba BO. fara sa stiu , AZS a fost iaurtul in care am suflat destul , iar acum dau peste alte.................
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Frate eu ma bucur caci vad caci studiezi in deamanunt lucrurile si cred ca o faci cu mare sinceritate si vointa de a afla voi celui de sus, caci altfel te-ai fi inpotmolit prin scrierile asa zisei profet Elen White.
Ma bucur pt. ca D-l are un plan cu viata mitale ,si ai iesit din "linistea nepasatoare" a fratilor romini.
Acum caci avem unele lamuriri diferite din scriptura se datoreaza tocmai din cauza caci ne dam silinta si cercetam mai multe traduceri scripturale si informatii,de a afla curatul adevar.
Caci daca ne-am numii penticostali, sau baptisi, sau ortodox-atunci ar trebuii sa urmam principiile ''LOR'' de credinta care deja sunt stabilite .
De acea eii nu au problemele noastre , pt ca ei au incetat a cerceta lucrurile cu deamanuntul, pt. ca trebuie sa se conformeze statutului bisericilor din care fac parte-caci de nu trebuie sa-si caute alt loc.....
Chiar daca o mai fac o fac din perspectiva principiilor stabilite deja--si atunci ajung mai toti la acelasi rezultat.
DAR nu cred ca mai e mult si insusi D-l ne va lumina si pe mine si pe mata , si pe ceilalti, atunci chiar nu mai vom cunoste in Parte.
Pace voua .
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Deci : daca mielul de Paste era separat de turma in ziua a 10 - a si sacrificat in dupa amiaza zilei a 14 - a , dupa cum sustineti voi , cate zile era tinut de la separare pana la sacrifiacre ? Mie imi iese 5 zile in loc de 4 , doar daca nu o mai puneti la calcul pe ziua a 10 - a .
10 , 11 , 12 , 13 , 14 = 5 zile .
Cate zile trebuia tinut separat de turma si ce simbol au avut acele zile ?
Duhul Creatorului sa va calauzeasca in studiu .
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Spun ceia ce te intriga33; pe tine , ca33; Paa33;tele era sacrificat la asfina33;itul soarelui dupa33; ziua de 13 , care era ziua prega33;tirii , ca33;nd evreii scoteau aluatul din casele lor , asfina33;it care marca momentul a33;nceperii zilei a 14 - a a33;i se termina la urma33;torul asfina33;it care marca a33;i a33;nceperea zilei a 15 - a . Ei , a33;ntruca33;t pentru mine Moise a33;i poporul au jertfit Paa33;tele la a33;nceputul zilei a 14 - a la asfina33;itul soarelui a33;i nu la sfa33;ra33;itul ei , Paa33;tele fiind ma33;ncat cu AZIMI , acela era momentul perioadei de 7 zile ca33;nd se ma33;ncau azimi . Dar probabil ca33; te inervezi de numa , ca33; daca33; citeai posta33;rile mele , le descopereai a33;i nu mai trebuia sa33; repet .
Daniele , aa33;a consider eu conform cu Scriptura ca33; trebuie a33;nceputa33; lucrarea de Paa33;te .
a33;n Piatra - Neama33; este o sora33; care a fost menajera33; timp de 10 ani a33;n Israel la o familie israielita33; binea33;na33;eles . Ei , ori a avut timp suficient sa33; se acomodeze cu ritualurile ebraice . Ei susa33;in ca33; nu au treaba33; cu 14 Nisan , pentru ca33; nu cred a33;n acel Yaha33;uah din Nazaret , dar noi crea33;tinii care credem a33;n El , trebuie sa33;-l respecta33;m . a33;n dimineaa33;a de 14 , deci a33;n cele 12 ore care au mai ra33;mas din aceasta33; zi , ultima masa33; cu pa33;ine dospita33; o iau la orele 10 ( respectiv , ceasul al 4 -lea ), apoi procedeaza33; la scoaterea aluatului din case , fa33;ca33;nd o cura33;a33;enie generala33; , aduna33;nd ultima firimitura33; de pa33;ine dospita33; . Masa de la ora 12 deja o iau cu AZIMI . Este relatarea sorei care este membra33; a acestei Biserici de zeci de ani . Aa33;a fac marea masa33; a sa33;mba33;tarilor de asta33;zi .
a33;n perioada 14 - 21 Nisan , sunt cuplate DOUa33; sa33;rba33;tori ( praznice ) :
-Praznicul Paa33;telui , care este o amintire pentru faptul ca33; Ziditorul i-a protejat pe evrei de lovitura Nimicitorului ( Vezi Exod 12 : 21 - 27 ) ;
- Praznicul Azimilor , care era o amintire a scoaterii lor din Egipt , ca33;ci a33;n seara lui 15 Nisan au iea33;it din Egipt ( Exodul 12 : 17 a33;i alte texte )
Cu toate acestea , nea33;na33;elegerea pleaca33; de la momentul a33;nceperii consumului AZIMILOR , care coincidea cu jertfa de Paa33;te , dar ca sa33;rba33;tori se serbau a33;n cele doua33; zile diferite , ca33;ci fiecare aveau importana33;a lor . Nu putea , nu avea cum sa33; iasa33; poporul din Egipt a33;n aceiaa33; seara33; ca33;nd a fost jertfit Paa33;tele a33;i ca33;nd la miezul nopa33;ii au murit a33;nta33;ii na33;scua33;i .
Studiul va fi marcat cu expresia " Sfa33;ra33;it " , iar acest mesaj nu a fost din studiu .
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Sambata la biserica , americani ucg.org, care sarbatoresc pastile in 13 respectiv inceputul lui 14,sau prima seara a lui 14 , au adus un argument, care vreau sa-l plasez aici pentru al desbate putin intre noi cei care credem caci corect este in 14 seara trebuie jertfit.
Argumentul era caci D-zeu a poruncit in ziua de 14 sa aveti passover:
r16;Citat:
In the first month, on the fourteenth day of the month at twilight is the LORDr17;S Passover
care tradus la noi PASSOVER inseamna a trece peste
deci se refera la ingerul nimicitor care a trecut peste
Acum ei zic caci daca D-zeu a poruncit sa ai Passover in 14 , dupa cum tinem noi ar reiesii caci ingerul a trecut peste>>passover in 15 si nu in 14 cum e poruncit
Am gasit intimplator in luca 24 :29, care ar explica putin cuvintul "spre seara" >>care se vede caci era la sfiarsitul acelei zile,ci nu la inceput cum sustin uni caci de fapt 14 spre seara ar fi fost imediat ce se termina 13:
Citat:
Cînd s'au apropiat de satul la care mergeau, El S'a făcut că vrea să meargă mai departe. 29 Dar ei au stăruit de El, și au zis: ,,Rămîi cu noi, căci este spre seară, și ziua aproape a trecut.`` Și a intrat să rămînă cu ei
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Imi place exemplul pe care l-ai adus din ev. dupa Luca, daniel78. Iar faptul ca acolo scrie ca in 14 Nisan sunt Pastele Domnului se explica tocmai prin faptul ca prima parte din sarbatoare prinde si putin din 14 Nisan de aceea si scrie ca vor fi "intre cele doua seri" sau " spre seara" sau "seara, la apusul soarelui " pentru ca lucrarea incepe la sfarsitul zilei de 14 Nisan. Good point !
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.