Isus nu a facut nimic, nici luni , nici marti , nici vineri, aseaza-le sora dupa data, adica 10 nisan, 11 nisan, 12 nisan, etc, si o sa iti iasa mai bine, comparand cu implinirea sarbatorilor in Hristos, sau de catre El, totul cade exact, doarece a venit ca sa moara, si sa invieze dupa cum e scris. Unde este scris? In sarbatori!
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2
symy a scris:
Eu raman la cele spuse mai sus , deocamdata . . . si ma rog la Dumnezeu sa ne lumineze El si in aceasta privinta.Nu vreau sa ma iau dupa alte carti ,ci doar dupa CARTEA SFANTA BIBLIA care ne-a fos lasata ca sa o implinim.Asa cum voi vedeti ca Domnul Isus a murit miercuri sau joi,eu vad in SFANTA SCRIPTURA scris ca El a murit inainte de ziua pregatirIi Sabatului si a inviat in prima zi a saptamanIi si nu mai vreau sa adaug nimic la ceia ce sta scris in Biblie.Asta nu inseamna "TRADITIE",ci SCRIPTURI.
Este foarte bine daca va rugati pentru lumina , si nu ati inchis usa la acest capitol.
Ziua ce urmeaza dupa Pasti ,este intotdeuna o zi cu adunare sfanta , este o zi de Shabat.
Adica indiferent in ce zi cad Pastile , ca e Miercuri , ca e Joi, totdeuna ziua urmatoare este Shabat.
Astfel acea zi de pregatire nu trebuia sa fie neaparat o zi de Vineri, care vedem ca nu ne iese la numaratoarea celor 3 zile si 3 nopti, ci putea fi orice zi din saptamana, premergatoare a primei zi de Azimi , care este si ea Shabat. De aceea zice in Ioan 19, ca acea zi de Shabat era o zi Mare, pentru ca nu era un Shabat saptamanal.
Recunosti sora ca acest fapt este scriptural?
Cred ca da.
Scriptura nu ne spune in ce zi au fost Pastile in acel an , dar ne spune cand a fost inviat , respectiv cand a fost prezentat ca primul rod -intr-o zi de duminica.
Atunci haidem sa numaram 3 zile si 3 nopti inapoi , din ziua de Duminica si sa vedem ce zi ne da Pastile, si astfel aflam in ce zi a fost acel Shabat Mare.
Este imposibil, ca sa iti iasa ziua de Vineri.
Dar daca consideram ziua de Joi ca Pasti(14 Nisan) Vineri -zi de shabat(prima zi de azimi) Sambata (shabatul saptamanal), Duminica dimineata deja nu mai era in mormant.In acest mod ne iasa calculul si suntem si in cuvintele ce le aflam in scriptura:3 zile si 3 nopti.
Sora Pop eu optez mai mult pentru ziua de joi , din cauza ca nu imi explic daca el ar fi murit Miercuri, joi era Shabat, Vineri zi normala de azimi, Sambata iar Shabat, Duminica dimineata femeile s-au dus la mormant;
de ce nu s-au dus in acest caz femeile la mormant Vineri, pentru ca daca consideram Miercurea , atunci Vineri puteau sa mearga la cumparaturi?
Daca consideram ziua de Joi ca ce in care a fost crucificat, atunci Vineri era Shabat , nu puteau sa cumpere, apoi Sambata iar , de aceea au astepata pana Duminica.
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Cât timp a stat Mesia în mormânt?
pop jeniffer (detalii numai pentru membrii conectaţi)
4444. Postat la 18/11/2010 19:41 - 5280z4h2m
O comparare atenta a pasajului din Marcu 16:1 cu cel din Luca 23:56 aduce o dovada in plus ca au existat doua sabate in acea saptamana , cu o zi obisnuita de lucru intre cele doua sabate . Marcu 16:1 spune: "Si cand a trecut sabatul, Maria Magdalena si Maria, mama lui Iacov, si Salome, au cumparat mirodenii ca sa vina si sa-L unga". acest verset afirma ca dupa sabat au cumparat aceste femei mirodeniile. Totusi, Luca 23:56 afirma ca ele au pregatit mirodeniile, si dupa ce le-au pregatit s-au odihnit in ziua de sabat:"Si ele s-au intors si au pregatit mirodenii si uleiuri mirositoare, si s-au odihnit in ziua de sabat dupa porunca".Unul dintre versete spune ca femeile au cumparat mirodeniile dupa ziua de sabat, celalalt verset spune ca ele au pregatit mirodeniile inaintea zilei de sabat. Deoarece ele nu puteau pregati mirodeniile pana nu le-au cumparat mai intai, dovada in favoarea a doua zile de sabat si ca intre ele a existat o zi lucratoare in aceea saptamana pare a fi convingatoare.
(SURSA: Religia tainica a Babilonului)
,,Eu-zice Domnul-te voi invata,si-ti voi arata calea pe care trebuie s-o urmezi,te voi sfatui si voi avea privirea indreptata asupra ta."
psalmul 32,8
Deconectat
RE: Cât timp a stat Mesia în mormânt?
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
4445. Postat la 18/11/2010 19:47 - 5280z3h57m
N-am inteles de ce zici ca Domnul Isus n-a facut nimic in saptamana dinainte de Ghetsemani?
Matei 21;1-17- duminica
Matei 21;18/ Marcu 11;12/ luni
Luca 19; 47 Isus invata in toate zilele pe norod in Templu............./ 20;1 Intr-una din acele zile.............
Avem in Biblie cateva repere.
Luca 13;31-33 : aici eu inteleg ca Domnul Isus spune ca mai trebuie sa lucreze 3 zile. Luni, marti miercuri. Joi cina cea de taina si noaprea este prins, vineri dus pe Golgota si la apus moare.
Sora pop geniffer, de profesie sunt filolog si detin o functie pe masura profesiei si, anume, aceea de bibliotecar la Biblioteca Municipala Petrosani.Cartea amintita de tine, "Religia tainica a Babilonului ", o am atat in biblioteca personala cat si in biblioteca in care lucrez.
Articolul citit de tine din care ai extras acele citate postate mai sus, m-au pus si pe mine pe ganduri, in urma cu 7- 8 ani.Asa este el facut, sa te bulverseze, orice teorie nu ar avea "trecere" daca nu s-ar baza pe o anumita logica.Tocmai oamenii intelepti sunt prinsi in mreaja acelei explicatii.
Problema este ca subiectul discutat si tratat exclude cu desavarsire Legea lui Iehova.Aici e problema.Oricat am incercat sa includ in aceasta teorie "snopul leganat" nu am reusit.
Raman doua alternative;1- fie renunti la snopul leganat, adica la o parte din Legea Domnului si accepti acea teorie minunat expusa, sau......
2- nu renunti la snopul leganat, ii intelegi rostul si, prin urmare, renunti la teorie
Sa luptam pentru credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna!!!!!
Deconectat
RE: Cât timp a stat Mesia în mormânt?
pop jeniffer (detalii numai pentru membrii conectaţi)
4518. Postat la 20/11/2010 18:30 - 5278z5h13m
Eu am specificat inca la prima mea postare la acest subiect ca "ma pus pe ganduri" sincer inca balansez intre cele doua variante ,va spun sincer ca de mulote ori mi-a venit si gandul sa las balta deoarece cred ca mai importanta decat filozofia asupra acestui subiect este jertfa de pe cruce , bine ar fi ca totus pana la urma sa ajung la o convingere (bineinteles la cea corecta)si ceea ce priveste acest lucru. Dumnezeu sa ma lumineze!
,,Eu-zice Domnul-te voi invata,si-ti voi arata calea pe care trebuie s-o urmezi,te voi sfatui si voi avea privirea indreptata asupra ta."
Am inteles perfect punctul tau de vedere si sinceritatea ta.Nu abandona acest subiect.Acest subiect este 'inceputul evangheliei", conform cu spusele sfantului Apostol Pavel.Deci nu e filosofie, e un lucru cert, real.Cea mai importanta, evident , este jertfa de pe cruce (adica moartea) si LA FEL DE IMPORTANTA este invierea care trebuie sa fie incadrata in Scripturi.Cine intelege acest lucru a trecut de stadiul de incepator deoarece acesta este inceputul Evangheliei.
Sa luptam pentru credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna!!!!!
Avram_76 a scris:
Problema este ca subiectul discutat si tratat exclude cu desavarsire Legea lui Iehova.Aici e problema.Oricat am incercat sa includ in aceasta teorie "snopul leganat" nu am reusit.
Raman doua alternative;1- fie renunti la snopul leganat, adica la o parte din Legea Domnului si accepti acea teorie minunat expusa, sau......
2- nu renunti la snopul leganat, ii intelegi rostul si, prin urmare, renunti la teorie
Frate Avram daca esti binevoitor sa-mi explici ce anume nu poti sa incluzi in acea teorie.
Sunt sincer foarte interesat, pentru ca ma intereseaza orice detaliu cand e vorba de credinta ce o am, si in cea ce cred.
Multumesc anticipat.
Frate avodah, eu predic, ca Isus a inviat de sarbatoarea leganarii snopului, si totusi in coltul mintii, sau a inimii, ma framanta, ca parca ceva nu bate!?
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2
Frate, Abdoane, bine predici!
Frate avodah, ma bucur pt. sinceritatea si interesul tau.Deseara o sa postez ceea ce m-ai rugat, acum nu pot, iarta-ma, 5 weekend-uri la rand am fost plecat de acasa si acum chiar trebuie sa tai niste lemne la circular.Iarna vine si, stii tu cum este "iarna nu-i ca vara" ).
Sa luptam pentru credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna!!!!!
Frate avodah, eu predic, ca Isus a inviat de sarbatoarea leganarii snopului, si totusi in coltul mintii, sau a inimii, ma framanta, ca parca ceva nu bate!?
Frate sambataru, suntem curioși ce anume ți se pare că nu bate?
"Dacă crede cineva că știe ceva, încă n-a cunoscut cum trebuie să cunoască" - 1 Cor 8:2
Frate avodah, iti sunt dator cu o explicatie.
Asa cum am spus, teoria aia descrisa in cartea, Religia tainica a Babilonului, este f. frumoasa si cum am spus chiar eu , acum 7-8 ani era cat pe ce sa o imbratisez, tocmai pt. ca pare o explicatie f. logica.Am spus ca daca reusim sa introducem si snopul leganat in aceasta teorie, e super ok, chiar eu o sa o imbratisez.Problema este ca e imposibil sa bagi snopul leganat in teorie ).
Plecam de la ideea ca "Hristos a murit si inviat dupa Scripturi", asa certifica Pavel.Care Scripturi?Evident, Tora...mai mult, noi stim ca adevaratul plan de mantuire se descopera si deruleaza dupa sarbatorile Domnului.Deci, data de 14 nisan urmata imediat de praznicul azimilor...trebuie sa ne arata exact cum s-au derulat lucrurile deoarece "Legea este umbra lucrurilor viitoare".Tu, un cunoscator al Legii, stii f . bine ca Mesia cel adevarat nu avea cum sa calce Legea in nici un fel.
Cu privire la 14 nisan, nu avem nici unul din noi dubii.Mesia a murit exact in 14 nisan, dupa Scripturi.Mielul pascal il prefigura pe El.Faptul ca a murit intocmai dupa cum indica legea certifica faptul ca El e Mesia si nu este un Hristos fals.Acum daca moartea o putem identifica in Lege, trebuie obligatoriu ca si invierea sa fie regasita tot in Lege.Moartea Domnului, fara inviere e zadarnica.Deci si invierea este la fel de importanta ca si moartea.Eu cred ca Iehova, a marcat pe undeva in legislatia Lui si invierea Fiului Sau.Nu ne ramane de facut decat sa incepem cu fiecare zi a praznicului azimilor si sa vedem ce spune Legea cu privire la fiecare zi.Importanta zilelor, este data, conform Numeri 28 si de numarul jertfelor aduse intr-o zi.
Avem 7 zile.Prima si ultima sunt cu adunari sfinte (sabate) iar in toate cele 7 zile trebuie mancata azima.In fiecare din zile se aducea jertfa zilnica plus inca niste jertfe, descrise in numeri 28, afara de zertfa necurmata, tocmai ca aceste zile sunt mai importante decat celelalte zile.Conform Levetic 23, in una din aceste 7 zile ale prazniclui mai trebuia facuta o slujba f. importanta, aparte de oricare alta zi.Ma refer la snopul ce trebuia adus ca parga a secerisului, preotului, iar acesta trebuia sa-l legane intr-o parte si in alta, a doua zi dupa Sabat.
Problema acum incepe; reprezinta acest snop leganat ceva?Eu sunt convis ca da.Sigur ca reprezinta ceva....tocmai de aceea a poruncit Iehova asa ceva ca noi sa intelegem ceva.Ei bine, pe baza versetului din ! Cor. 15; 20 "Dar acum Hristos a inviat din morti, parga celor adormiti", eu cred ca acel snop, parga al secerisului il prefigureaza pe Hristos, mai bine zis invierea Lui, cu precizie.
Asadar, trebuie sa identificam data in care se aducea acest snop.Conform Scripturii el trebuia adus a doua zi dupa sabat. Lev 23 ; 11.Aici parerile sunt impartite.Unii cred ca-i vorba de sabatul saptamanal iar altii cred ca este vorba de sabatul sarbatorii, adica dupa sabatul din 15 nisan.Personal cred ca dupa sabatul sarbatorii ca altfel e jale.Argument; daca 14 nisan cade sa zicem, intr-o zi de luni si, cineva o sa aduca snopul dupa sabatul saptamanal inseamna ca Hristos a inviat nu dupa 3 zile ci dupa 6 zile ))).
Deci eu cred ca moartea a avut loc in 14 nisan iar invierea a doua zi dupa sabatul sarbatorii, adica in 16 nisan, adica a treia zi DUPA SCRIPTURI.
Inca un element important, extrem de important.In lev cap 23 cu vers 15 spune;"de a doua zi dupa sabat, din ziua in care veti aduce snopul ca sa fie leganat intr-o parte si intr-alta, sa numarati sapte saptamani intregi. Sa numarati cincizeci de zile.....".Deci numaratoarea celor 50 de zile incepe de la data in care trebuie adus snopul.Acuma, daca te uiti in calendarul evreiesc ai sa constati din ce data incepe numaratoarea pt a stabilii cicncizecimea.Ai sa vezi ca data respectiva este 16 nisan.Pt ca asta este realitatea.
Deci de asta zic ca nu ai cum sa bagi snopul in teoria aia cu 72 de ore.Ca daca vrei sa-l bagi, ajungi cu snopul nu in 16 ci, in 17 nisan.problema este ca snopul se aducea in 16 si nu in 17.Daca crezi ca se aducea in 17 o sa trebuiasca sa incepi numaratoarea celor 50 de zile pt cincizecime din data de 17 si ai sa ajungi sa ti sarbatoarea cincizecimii, in fiecare an, cu o zi mai tarziu decat evreii ))) ceea ce , cred ca nu-ti da bine deloc .Deci, fie renunti la teorie fie la snop.Eu mi-as dori sa nu renunti la Tora in favoarea unei teorii scrise intr-o carte.AMEN!
Sa luptam pentru credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna!!!!!
liviu, care sunt aceia care sunte-ti curiosi, cine mai e pe langa tine?
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2
Multumesc frate Avram .
Deci inteleg ca nu alegi aceasta teorie , ca sa nu renunti la snop ,adica nu vrei sa te afli in calcarea Cuvantului.
Dar prin aceasta alegere ce o faci, te afli in incalcarea altui cuvant , si nu mi se pare corect.
Adica nu vrei sa calci un cuvant, dar neglijezi importanta altuia:
Si anume 3 zile si 3 nopti.
Dupa versiunea ce ai ales sa crezi ,nu ai nici macar 3 zile ,dar sa mai ai 3 nopti de Duminica pana Vineri.
Sa nu uitam ca Duminica in zori diminetii El deja era inviat, dar inca nu s-a prezentat Tatalui ca primul rod.
Sunt 100% de acord cu tine , ca snopul insemna prezentarea Lui ,ca primul rod inviat in nemurire.
Unde noi nu dam nici cea mai mica importanta ,este cum stateau lucrurile in iudaism , pe vremea lui Mesia?
Daca esti sincer si vrei sa afli raspunsul, vei cerceta si vei afla ca pe vremea lui Mesia "snopul"se prezenta intotdeuna in ziua de Duminica , care este a doua zi dupa Shabatul saptamanal din sapt. azimilor.
Deci pe vremea Lui nu se aducea snopul in fiecare an in data de 16 nisan cum se procedeaza astazi.
Aici este cheia care daca vrei sa o iei in considerare , nu vei fi nevoit printr-o teorie sa anulezi alta cele 3 zile si 3 nopti, si nici snopul.
Si anume , stim ca El a fost inviat deja in prima zi a saptamanii, si in acea zi a fost prezentat ca primul rod .
Acesta teorie cred ca suntem toti de acord.
Acum numeri inapoi 3 nopti si 3 zile, ca sa implinesti si celalat cuvant si vei afla ca EL a murit in ziua de Joi.
Cum putem avea Pastile in ziua de JOI si Leganarea snopului in ziua de Duminca?
Raspunsul il aflam in istoria iudeilor.
Pe vremea lui Mesia , in controlul Templului erau Saducheii, care difereau in opinii cu Fariseii la acest exact subiect.
Saducheii nu considerau ca snopul trebuie adus in ziua de 16 Nisan , ci totdeuna in ziua intai a saptamani din saptamana azimilor.
Deci ca sa impacam o teorie si sa nu desfintam pe alta, raspunsul este foarte simplu.
Nu putea sa fie Vineri 14 Nisan in acel an ca nu avem cele 3 zile si 3 nopti.
Dar dupa cum Saducheii tineu, Pastile in acel an puteau sa cada in ziua de JOI , (care ne da cele 3 zile si 3 nopti)si leganarea snopului era ca de obicei in prima zi din Saptamana ,
Saducheii aveu Sarbatoarea Cinzecimii intotdeuna in ziua intai a sapt. (50 de zile, dupa leganarea snopului), pe cand fariseii intelegeau ca snopul trebuie sa fie laganat in 16 Nisan .
Calendarul evreiesc din ziua de azi este conceput de catre farisei, care au preluat fraiele iudaismului , odata cu darmarea Templului, si odata cu acesta, dizolvarea saducheilor care detineau controlul acestuia.
Aceste llucruri poti sa le studiezi daca esti cu adevarat interesat in a afla adevarul, cum si cand se prezenta snopul pe vremea lui Mesia, si vei afla ca Saducheii tineau diferit ,decum calendarul evreiesc este conceput astazi, si vei afla ca pe vremea Mantuitorului, Saducheii erau cei in controlul Templului, ca prin urmare snopul si cinzecimea se tineau in felul lor.
Si astazi in Israel sunt evrei care tin sarbatorile asa cum saducheii tineau pe vremea Templului.
Doar in felul saducheilor, vei putea ca printr-o teorie sa nu o desfintezi pe cealata din Cuvant.
Daca alegi felul fariseilor, care reprezinta iudaismul ortodox din ziua de azi, vei putea sustine ca snopul a fost prezentat in ziua de Duminica in acel an, dar nu vei putea respecta celalat Cuvant "3 zile si 3 nopti"
De Duminica pana Vineri nu poti incadra 3 nopti,doar daca ignori acest Cuvant, vei putea merge inainte cu aceasta teorie.
Daca alegi felul saducheilor , care au condus Templu pe vremea aceea, nu trebuie sa ignori nici un aspect din cuvant, ca dupa felul cum ei inteleg , o teorie nu desfinteaza pe cealata.
Este singura modalitate de a incadra Tot ce este scris, si sa faca sens.
Spor la studiat.
Multumesc de urare.Ea este reciproca.
Am fost curios ceea ce vei scrie.
Nu cred ca este atat de important cum credeau saducheii sau cum credeau fariseii.Important este cum vrea Domnul sa fie.Da, prin sinceritate o sa aflam.Acum nu pot posta anumite lucruri pt. ca trebuie sa ajung la servici, la biblioteca, sa-ti pun niste pasaje.
Acum iti spun urmatoarele, doar.Nu mai pune atat accentul pe zilele saptamanii, ci pune accect pe data.Intrebare concreta!Daca la anul , 14 nisan o sa cada in a doua zi a saptamanii, lunea, tu, saucheii, etc. de cand o sa incepi numaratoarea ca sa ti corect cincizecimea?Hai mai, ca de la tine am pretentii.
Sa luptam pentru credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna!!!!!
liviu, care sunt aceia care sunte-ti curiosi,
cine mai e pe langa tine?
Mă refeream la "noi, membri de pe forum", care am vrea să vedem (adică să evidențiezi explicit) care sunt acele aspecte care ți se par că nu "bat" la varianta cu învierea în 16 Nisan deoarece poate tu "vezi" mai bine anumite aspecte...
"Dacă crede cineva că știe ceva, încă n-a cunoscut cum trebuie să cunoască" - 1 Cor 8:2
Deconectat
RE: Cât timp a stat Mesia în mormânt?
pop jeniffer (detalii numai pentru membrii conectaţi)
4619. Postat la 22/11/2010 12:27 - 5276z11h16m
Fratilor desi indirect postarile voastre (ultimele postari a fr.Avodah si a fr. Avram) si o lunga convorbire cu un frate ,si tot odata foarte bun prieten al familiei mele ma ajutat sa inteleg si aceasta "taina " din Scriptura . Dumnezeu sa ramana incontinuare alaturi de noi si sa ne ajute sa gasim raspunsurile corecte pentru intrebarile noastre.
pace!!
,,Eu-zice Domnul-te voi invata,si-ti voi arata calea pe care trebuie s-o urmezi,te voi sfatui si voi avea privirea indreptata asupra ta."
Domnul să te binecuvânteze frate Avram pentru lămuririle aduse mai sus cu privire la Legea lui Dumnezeu în legătură cu snopul ce trebuia adus . Deci și în această priviință suntem exact pe aceeași lungime de undă.
Frate avodah, mi se pare că ești cam subiectiv atunci când afirmi că evreii caraiți după care zici că te ghidezi au aceleași principii ca saducheii ce au trăit acum 2000 de ani. Am citit despre evreii caraiți și ei s-au identificat doar acum câteva sute de ani. Faptul că ei au decis să se țină doar de Tora fără să ia în considerare tradițiile fariseilor e un lucru bun pentur ei. Dar asta nu înseamnă că orice fac sau spun ei e bun și bine. Iar cu descendența lor din preoție aș vrea să-ți spun că evreii au mai fost alungați din țara lor de cel puțin 2 ori și de fiecare dată după ce s-au întors, erau pe dinafară cu cunoștințele pe care le-au avut strămoșii lor dinainte de a merge în robie așa că trebuia să înceapă de la zero. Aceste 2 robii mă fac să cred că nu a fost altfel nici de data asta cu evreii caraiți. Este decizia lor, nu perpetuarea învățăturii de la templu de pe vremea Domnului Isus.
Și încă ceva la ideea asta. Noi am mai discutat despre ea și la Cinzecime mi se pare. Tu ai spus că saducheii și atunci ca și acum țineau sărbătoarea diferit de farisei. Eu n-am fost deacord. Acum poate că o țin diferit, dar atunci nu cred, pentru că Domnul Isus i-ar fi avertizat pe ucenici care mod de a sărbători este corect. Îți mai dau un exemplu. Apostolul Pavel era fariseu convins și a trăit în felul fariseilor ca fiind cea mai îngustă partidă de la acea vreme (deci cel mai aproape de adevăr... saducheii nici măcar nu credeau în înviere... e jale) Dacă ajungând să se converteacă el a făcut afirmația despre învierea lui Mesia și saducheii ar fi ținut corect și cum spui tu în fiecare an Duminica acest eveniment, atunci el ar fi scris în 1 Corinteni 15:4 că a înviat în prima zi a săptămânii după scripturi, sau în prima zi după Sabat. Dar nici vorbă. El afirmă exact ce trebuia să afirme și anume:
Citat VDC:1 Corinteni 15:3 V-am învățat înainte de toate, așa cum am primit și eu: că Hristos a murit pentru păcatele noastre, după Scripturi;
4 că a fost îngropat și a înviat a treia zi, după Scripturi;
Nu de alta, dar cu o asemenea afirmație s-ar fi bătut cu pumnul în piept toți cei care țin Duminica ziua de închinare... Plus că eu nu am găsit în tot restul Torei să fie prima zi a săptămânii o zi importantă. Dar expresii că a treia zi va învia, găsim în Biblie mai multe ca după trei zile. Le-am postat câteva la subiectul Cinzecimea mi se pare.
pop jeniffer a scris:
As vrea si eu sa adaug ceva la cele spuse pana acum : sun unele idei pe care le-am extras din cartea "Religia tainaca a Babilonului antica si moderna" de Ralph Edward Woodrow , pe mine va spun sincer ca ma -au pus in dubii .
..................................................................................................................
Ce avem insa de spus despre discutia celor doi discipoli de pe drumul de spre Emaus: "Dar noi credeam ca El fusese Cel care va izbavi pe Israel, si pe langa toate acestea astazi este a treia zi de cand s-au intamplat aceste lucruri"(Lc.24:21)?Pentru ca acestea s-a intamplat in prima zi a saptamanii(vs.13),si aceasta era "a treia zi de cand s-au intamplat aceste lucruri",nu ar indica lucrul acesta ca Isus a murit vineri? Ar fi posibil, daca parti ale unei zile ar fi socotite ca o zi intreaga.
Pe de alta parte , numarand in celalat mod, o zi "dupa" vineri ar fi fost sambata, a doua zi "dupa"vineri ar fi fost duminica si a treia zi dupa"dupa" vineri ar fi fost luni! Lucrul acesta nu ar fi fost corect, si aceasta metoda de numarare n-ar indica ziua de vineri ca zi a crucificarii.
Discipolii pe drumul catre Emaus vorbeau despre mai multe evenimente. Daca"tot"a inclus arestarea, crucificarea, inmormantarea, punerea pecetii si pazirea mormantului, toate aceste lucruri nu sau facut pana joi.
Concluzia ar fi ca Isus a fost in mormantat chiar in preajma asfintitului in ziua de miercuri. Dupa 72 de ore... El a inviat din mormant.
Despre faptul ca in aceea saptamana au fost doua sabate se mai pot aduce argumente (sincer nu ma prea inteleg bine cu tastatura asa ca cu alta ocazie am scris doar cateva pasaje dar mai sunt foarte multe care sustin aceasta teorie)
Sper ca nu am suparat pe nimeni Dumnezeu sa ne lumineze
Aș face 2 referiri la aceste citate din cartea Religia tainică a Babilonului de R.Edward Woodrow.
1. Nu-mi amintesc nicăieri să scrie în Biblie sau să se folosească în limba română o asemenea numerotare a zilelor unui eveniment. În narațiune nu există ziua zero ca să zici că a treia zi după ce a fost înmormântat vineri, ar fi fost luni. Dacă ieri s-a petrecut un eveniment, azi e deja a 2-a zi iar mâine e a 3-a zi. În matematică și anumite științe există acel punct zero, dar nu la așa ceva. O să argumentez cu 2 versete din zecile care se găsesc în Biblie.
Citat VDC: Exod 19:10. Și Domnul a zis lui Moise: "Du-te la popor, sfințește-i azi și mâine, și pune-i să-și spele hainele.
11. Să fie gata pentru a treia zi; căci a treia zi Domnul Se va pogorî, în fața întregului popor, pe muntele Sinai.
Levitic 7:16. Dacă aduce cineva o jertfă pentru împlinirea unei juruințe, sau ca dar de bună voie, jertfa să fie mâncată chiar în ziua când o va aduce; iar ce va rămâne din ea, să se mănânce a doua zi.
17. Ce va mai rămâne din carnea vitei până a treia zi, să fie ars în foc.
Exemplele sunt de prisos că e plină Biblia de ele. Deci ziua evenimentului este deja prima zi... clar pentru mine, nu știu dacă și pentru alții
2. După cum văd eu lucrurile acea săptămână nu a avut 2 Sabate (Joi și Sâmbătă) deoarece femeile ar fi mers vineri la mormânt să-L îmbălsămeze pe Domnul. Știu argumentul scris mai sus că ele au trebuit să "pregătească" mirodeniile pentru îmbălsămare. De ce nu-s deacord cu el? Pentru câ nu-mi închipui că pregătirea mirodeniilor pentru un mort ar dura o zi întreagă. Pe baza acestui citat
Citat VDC:Deuteronom 21:22. Dacă se va omorî un om care a săvârșit o nelegiuire vrednică de pedeapsa cu moartea, și l-ai spânzurat de un lemn,
23. trupul lui mort să nu stea noaptea pe lemn; ci să-l îngropi în aceeași zi, căci cel spânzurat este blestemat înaintea lui Dumnezeu, și să nu spurci țara pe care ți-o dă de moștenire Domnul, Dumnezeul tău.
putem deduce că mai erau oameni care au murit pe lemn ca Mesia, și pe ei trebuia să-i îngroape în aceeași zi, deci îmbălsămarea ar fi trebuit să meargă ceva mai repede. Și-apoi nu mi le închipui pe femeile acelea arzând de dorința de a-L îmbălsăma că ar fi pierdut o zi întreagă cu pregătitul mirodeniilor din moment ce ele în ziua învierii, de neăbdare au plecat cu noaptea-n cap... Voi ce ziceți ?
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Liviu, tu te-ai oprit asupra ultimei parti, adica ai luat ce ai vrut, eu am spus mai multe, in fine, 0, nu are rost
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2