Portal melhisedec.ro

Pagina principală · Biblia online · Articole · Cântări · Poezii · Descărcări · Forum de discuţii · Calendar
Conectare
Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Apasă aici pentru înregistrare.

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă aici.

Navigare
Pagina principală
Biblia online
Sărbători
Luni noi
Articole
Cântări
Poezii
Descărcări
Întrebări frecvente
Forum de discuţii
Calendar
Legături pe internet
Categorii știri
Contactaţi-ne
Galerie foto
Căutare

Versetul zilei
"Pacea să fie între zidurile tale, și liniștea în casele tale domnești!"
Psalmii 122:7

Cugetarea zilei
"În lumânare, esențialul nu este ceara care lasă urme, ci lumina."

Antoine de Saint-Exupery


Noi articole
Sarbatoarea Pesah / ...
Nu-i altă dragoste..
Religie launtrica..
Pâine vie...
Străpuns..

Statistici utilizare
Vizitatori online: 8
> Membri conectaţi: 0
Membri înregistraţi: 693
Cel mai nou membru: Ioana Cristina
> Membri banați: 0

Ajutor utilizare
Aici puteti vedea un tutorial al portalului. Daca nu aveti PowerPoint instalat va sugeram PowerPoint Viewer 97.

Vezi discuţia
Portal melhisedec.ro - index forum | Sărbătorile Domnului | Paștele
Pagina 15 din 15 << < 12 13 14 15
Deconectat RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Ionica
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
27497. Postat la 12/11/2015 14:06 - 3460z9h29m
OK. La iesirea din 14 nisan. Dar pe ce data pica? Cand este 1 nisan?


"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Deconectat RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
emil_nedelea
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
27500. Postat la 21/11/2015 17:59 - 3451z5h36m
Exista calendare si daca cineva se indoieste de corectitudinea lor, daca este credincios poate intreba pe Domnul, ca Domnul este viu in vecii vecilor, si îi va raspunde!


Orice om să fie grabnic la ascultare, încet la vorbire, zăbavnic la mânie! (Iacov 1:19)
Deconectat RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Ionica
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
27509. Postat la 24/11/2015 14:48 - 3448z8h47m
Shalom,

Când se va sărbători Paștele Ortodox în anii 2013-2025

2013 - 5 mai

2014 - 20 aprilie

2015 - 12 aprilie

2016 - 1 mai

2017 - 16 aprilie

2018 - 8 aprilie

2019 - 28 aprilie

2020 - 19 aprilie

2021 - 2 mai

2022 - 24 aprilie

2023 - 16 aprilie

2024 - 5 mai

2025 - 20 aprilie

Paștele Catolic între anii 2013-2020:

2013 - 31 martie

2014 - 20 aprilie

2015 - 5 aprilie

2016 - 27 martie

2017 - 16 aprilie

2018 - 1 aprilie

2019 - 21 aprilie

2020 - 12 aprilie

Pastele evreiesc actual e la fel de oscilant. Logica indica spre un punct fix in calendarul ebraic antic, si acest punct nu putea fi decat echinoctiul de primavara ca data fixa si sigura pentru 1 nisan. Daca am pune echinoctiul de primavara ca data fixa pentru 1 nisan, toata aceasta problema s-ar rezolva pentru totdeauna.



"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Deconectat RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
emil_nedelea
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
27510. Postat la 25/11/2015 21:17 - 3447z2h18m
Eu inteleg ca propunerea ar fi binevenita si pe placul oamenilor ca 1 nisan sa fie la echinoctiul de primavara. Calendarul biblic este stabilit de Dumnezeu si echinoctiul este stabilit de oameni. Astfel 1 nisan este totdeauna dupa porunca data Dumnezeu la formarea calendarului in fiecare an si nu poate fi modificata de oameni.


Orice om să fie grabnic la ascultare, încet la vorbire, zăbavnic la mânie! (Iacov 1:19)
Deconectat RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Ionica
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
27514. Postat la 28/11/2015 13:29 - 3444z10h6m
Shalom,

Calendarul actual al evreilor turci, adica khazari, nu este calendarul evreiesc antic. Majoritatea evreilor actuali sunt de neam turcic, khazar, dar ei nu stiau asta, pana nu demult, ci au crezut ca sunt evrei pursange. Daca nu si-au cunoscut istoria pana nu demult, cum si-ar cunoaste calendarul?

https://cersipamantromanesc.wordpress.com/2014/03/08/dosare-secrete-o-istorie-nestiuta-triburile-de-khazari-poporul-alessi-maghiarii/

Uitati-va la https://www.google.ro/#q=al+treisprezecelea+trib+khazarii


"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Deconectat RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Ionica
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
27548. Postat la 03/01/2016 19:45 - 3408z3h50m
Despre calendarul mozaic, gasit in Israel, la Qumran, langa Marea Moarta


Anul a fost compus din 364 zile, divizate în 4 anotimpuri egale de 91 de zile fiecare. Fiecare sezon (anotimp) a fost compus din trei luni egale de 30 de zile, plus o zi în plus, la sfâritul lunii a treia. Asadar fiecare an avea strict 12 luni. Întregul an a fost, astfel, compus din exact 52 de săptămâni, si fiecare zi calendaristică a cazut întotdeauna în aceeasi zi a săptămânii. Fiecare an calendaristic, si fiecare sezon a început întotdeauna in a patra zi a saptamanii, deoarece este ziua în care soarele, luna, stelele din cer si anotimpurile au fost create, luminand si aratand semnele, sezoanele, zilele si anii (Geneza 1:14-19).


Pentru a concilia acest calendar cu anul tropical de 365 zile, adaugau o zi la calendar, zi care nu avea valoare numerica (era ziua "0" din anul respectiv).


Avem de a face cu un calendar foarte performant, mai ales pentru calcularea lucrarilor agricole si a sarbatorilor, sarbatori care astfel cadeau in aceeasi luna, saptamana si zi a saptamanii, an dupa an.


Este clar, ca ceea ce au evreii in momentul de fata, nu este calendarul lor stravechi, ci o inovatie sau o preluare de calendar de la un alt popor.


Dupa calendarul de la Qumran, prima zi calendaristica a anului, adica 1 Nisan, cadea intotdeauna in a patra zi din saptamana (asadar joi, dupa zilele saptamanii calendarului actual din Romania), iar 14 Nisan cadea intotdeauna in a treia zi din saptamana (asadar miercuri, dupa zilele saptamanii calendarului actual din Romania). Pastele, conform cu acest calendar a avut loc intr-o zi de miercuri "seara" (dupa zilele saptamanii calendarului actual din Romania). Dar cand este seara zilei la evrei? Daca fariseii si saducheii tineau seara zilei in stil grecesc si roman, adica dupa asfintit, iar Ieshua si apostolii socotea prima data seara si apoi ziua (a se compara cu ordinea din Geneza 1:5, Daniel 8:14), inseamna ca se rezolva problema discrepantei de o zi, deoarece ei aparent ar fi luat Pastele cu o zi mai repede, ceea ce vedem ca nu e adevarat, cei ce au rupt traditia stramoseasca in calcularea serii unei zile, fiind fariseii si saducheii (Ioan 19:28). In aceasta conjunctura, totul se cristalizeaza: Ieshua si trimisii (apostolii) sai, au luat masa pascala in seara zilei de marti (dupa zilele saptamanii calendarului actual din Romania) iar fariseii si saducheii au luat cina pascala intr-o zi de miercuri (dupa zilele saptamanii calendarului actual din Romania). Rastignirea a fost miercuri si cele trei zile si trei nopti cat timp a fost in mormant au durat pana sambata seara. Ivierea s-a produs undeva sambata seara, seara acelei zile fiind considerata de apostoli ca apartinand deja primei zile din saptamana.

Iar daca 1Nisan cadea intotdeauna pe prima zi de dupa echinoctiul de primavara, e totul ceas. Putem reconstitui cu exactitate acest calendar.


"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Deconectat RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Pedro V
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
27549. Postat la 03/01/2016 20:04 - 3408z3h31m
Domnule Ionica sunt destule probleme cu scrierile gasite la Marea Moarta,mai mult incurca decat descurca adevarurile Sfintei Scripturi.

Cat despre calendare,nu exista unul mai fix ca luna plina de pe cer la Sarbatoarea Pastelui si a Corturilor,care a mers,merge si va merge cum spune Stapanul ei,aratand Sarbatorile Domnului cum spune Biblia.

Ce vreti sa spuneti cu ziua a 4 in tara noastra este joi?
Stim bine ca duminica ii ziua 1 de la facerea pamantului cum a zis Creatorul,si caci la momentul actual statul si biserica,spun ca saptamana incepe cu duminica,deci a 4 zi este miercuri,nu joi.
Sunt destul de fortate lucrurile,in legatura cu moartea Domnului,in ziua de miercuri.
Numai Bine.


Pe Calea Credintei Sfintilor nu mergi ca repetentii si corigentii ci mergi ca Sfintii ,din har in har si din putere in putere!!!!!!
Deconectat RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Ionica
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
27550. Postat la 05/01/2016 07:19 - 3406z16h16m
Domnule Pedro V, nu am scris ca ziua a saptea este duminica dupa calendarul biblic, ci doar dupa calendarul actual din Romania.

Am recunoscut demult si pe acest forum si in alta parte ca, din pacate pagano-crestinii au sucit numerotarea zilelor si lunilor. Fii binecuvantat!


"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Deconectat RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
ioandaraban77
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
27622. Postat la 25/07/2016 18:07 - 3204z6h28m
Pâinea și vinul (nafura) se poate consuma începând din Saptamâna Mare până după Paști (care cade întotdeauna Duminica și nu după dată).
Terenul corect este Paști și nu Paște. Denumirea crestina de Pasti, a Sarbatorii Invierii Domnului, a inlocuit cu succes Pastile Vechiului Testament (vedeti adresa urmatoare):
http://www.crestinortodox.ro/paste/sfintele-pasti/nu-paste-ci-pasti-135514.html
Deconectat RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Dani
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
27623. Postat la 26/07/2016 11:49 - 3203z12h46m
Stimate utilizator ioandaraban77, afirmațiile tale nu au suport biblic, te-aș sfătui să citești puțin biblia și vei constata că ce ai scris nu corespunde cu scriptura.

ioandaraban77 a scris:
Denumirea creștină de Paști, a Sărbătorii Învierii Domnului, a înlocuit cu succes Pastile Vechiului Testament

Te rog să aduci dovezi cu scriptura unde scrie că a inlocuit Pastile cu Invierea?


Fiți și voi îndelung răbdători, întăriți-vă inimile, căci venirea Domnului este aproape.Iacov 5:7
Deconectat RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
boier_ioan
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
27624. Postat la 30/07/2016 19:15 - 3199z5h20m
Pentru ioandaraban77:
Am citit cu interes articolul ce l-ati postat de la ortodoxi.
In acel articol exista si unele greseli ca de exemplu:
1. Paste = Azime (in realitate sunt sarbatori diferite).
2. "Denumirea de Pasti s-a extins, in timp, la intreaga perioada a Azimelor (14-21 Nisan)" - nu este adevarat ca Pastele s-ar fi extins, evrei sarbatoresc numai in 14 Nisan.
3. Afirmatia "Cu timpul, insa notiunea de Pasti s-a clarificat si s-a restrans numai la Sarbatoarea Invierii Domnului" nu este adevarata pentru ca si astazi exista credinciosi crestini care serbeaza Pastele corect dupa Biblie in 14 Nisan.
Faptele apostolilor 20:7 scrie ca "În ziua dintâi a săptămânii, eram adunați laolaltă ca să frângem pâinea" dar nu la Cina Domnului ci la o frângere de pâine. De aici nu se trage invatatura corecta ca ar fi practicat biserica primara Cina (Paștele) în ziua dintâi a săptămânii (duminica).


Si viata vesnica este aceasta: sa Te cunoasca pe Tine singurul Dumnezeu adevarat si pe Isus Hristos pe care l-ai trimis Tu (Ioan 17:3)
Deconectat RE: Când consumăm Paștele - la intrarea sau ieșirea din 14 Nisan?
Ionica
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
27904. Postat la 07/04/2020 03:12 - 1852z21h23m
Dating Nisan
Date of Nisan events


Purchase of lambs, Passover - the day of the crucifixion, the Great Feast of Unleavened Bread, the Omer with barley, the three days and three nights in the grave

Immediately after the Passover of 14 Nisan, on the 15 Nisan the great Feast of Unleavened Bread began, concurrently with the barley baking. When was barley baked in Israel since the time of Moses? Near the middle of the month Nisan appeared the first ripe barley spikes, which were gathered and put to dry, so that they could be sorted and presented at the Temple in Jerusalem on 16 Nisan.

Leviticus 23.10 "Speak to the Israelites and say to them: r16;When you enter the land I am going to give you and you reap its harvest, bring to the priest a sheaf of the first grain you harvest. 11He is to wave the sheaf before the LORD so it will be accepted on your behalf; the priest is to wave it on the day after the Sabbath.

Since barley is first baked, it is obvious that barley is mentioned above.
When is the "next day after the Sabbath"? What does the Sabbath refer to? When was this ritual performed?

Let's read the explanation of a Jew from the first century:
"Moses also commanded that, every year, in the month Xanthicos, named by us Nisan, and with which our year begins, on the fourteenth day of the beginning of the month, when the sun is in the constellation of Aries - for this month we were free from the bondage of the Egyptians, to bring the same sacrifice that we performed, as we have said, when we left Egypt. For on the fifteenth day, the Passover is followed by the Feast of Unleavened Bread, which lasts seven days, when nothing but unleavened bread is eaten: two bulls, one ram and seven lambs are stabbed each day. Besides, to which is added a goat as a sacrifice for sin, to serve daily for the priest's glut; on the second day of the Feast of Unleavened Bread (so on the sixteenth day), we eat the first part of the new harvest (of which no one has touched before);"

Josephus Flavius (of the Jewish priesthood, who lived in the first century AD), Jewish Antiquities, Book 3, Chapter 10.
Note: The sun is in the constellation Aries from March 21 until April 20, so from the above account, it is obvious that the Jews during Joseph Flavius's time were taking the sun, to set the beginning of the new year and not the moon.
So 1 Nisan or the ancient Jewish New Year, started on the night of March 20 until March 21 (March 21 being 1 Nisan), exactly at the spring equinox, and 14 Nisan was on April 3.

On April 5, the barley omer was swinged at the Temple in Jerusalem.
In Talmud, it is mentioned that there were years when the barley was not yet baked at Passover. In order to be able to bring the Omer Barley offering in time to the Temple, they sowed barley on some flat roofs in the Jericho Valley, which would be ready and fit after the Passover. Omer is not a large quantity of cereals.

If the solar calendar, the one used by Moses - described in the Dead Sea Scrolls, were reintroduced, this oscillation of the Passover date could be avoided.

What important omission exist in some versions?

Luke 6:1 New Heart English Bible
Now it happened on the second chief Sabbath that he was going through the grain fields. His disciples plucked the heads of grain, and ate, rubbing them in their hands.

Luke 6:1 Young's Literal Translation
And it came to pass, on the second-first sabbath, as he is going through the corn fields, that his disciples were plucking the ears, and were eating, rubbing with the hands,

In Luke 6:1 of the Greek text, the word "wheat" does not appear and a technical term, "the second chief Sabbath" (or "on the second-first sabbath" ), appears, which some manuscripts do not contain, since the copyists misunderstanding the phrase simplified it to "Sabbath." This is not a Sabbath of the seventh day, in which all travel was forbidden, but a "chief" (or first) Sabbath of feast, mentioned in Leviticus chapter 23.

This mention is important, to see that in a given week, there may be two Sabbaths, one on the feast and one on the seventh. In Luke 6:1 the Sabbath in question was the Sabbath that closed the Feast of Unleavened Bread, the second "chief (first)" Sabbath of feasting. These feasts were called the Sabbaths, because no work was done on them, see also John 19:31.

If there were two Sabbaths in the week of the crucifixion, we can reconstruct the thread of events per day:

Friday 10 Nisan - buying the Passover lambs, see Exodus 12: 3-6
Saturday 11 Nisan - Weekly Sabbath
Sunday 12 Nisan r11; the second day before the Passover, see Matthew 26: 2
Monday 13 Nisan - the first day before Passover, see Matthew 26:2
Tuesday 14 Nisan - is the day when some of the people and disciples of the Lord and our Savior Jesus Christ prepare the Passover; Between the calendar used by them and the priest was a one-day gap
Wednesday 15 Nisan - it is the day of the crucifixion, it was the day of preparing the Passover lamb according to the temple officials, who considered it 14 Nisan; not the Sabbath was prepared, but the Passover, that is, the Passover lamb, as it is plainly written in John 19:14
Thursday 16 Nisan - is the first "chief (first)" Sabbath in the cycle of the Feast of Unleavened Bread, the great Sabbath of John 19:31, see Leviticus 23: 5-7, which clearly states that no servant work was done
Friday 17th Nisan - is the day of the ceremonial at the Temple, when the barley omer swinged
Saturday 18th Nisan - it's the weekly Sabbath
Sunday 19 Nisan - is the day when faithful women visited the tomb and found it empty

This is how the prophecy of our Lord and Savior Jesus Christ was fulfilled, about the three days and three nights, as long as he was to remain in the heart of the earth (Matthew 12:40, Matthew 27:63).

Nisan, the first month of the biblical year, the Barley Spice Month: Exodus 12:2

Spring Season, Aries Constellation Sign: Genesis 1:14, Exodus 13:4

See the events in that month, according to our calendar:

5 12 19 26
6 13 20 27
7 14 21 28 the Passover and the second "chief" Sabbath
1 8 15 22 29 the "chief" Sabbath of the Feast of Unleavened Bread
2 9 16 23 30 the Omer Barley offering in the Temple
3 10 17 24 ordinary or weekly Sabbaths
4 11 18 25 the day of resurrection


"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Pagina 15 din 15 << < 12 13 14 15
Salt la forumul:

Copyright © 2009-2025 / 5769-5785 melhisedec.ro
19164768 vizite unice Powered by PHP-Fusion