Portal melhisedec.ro

Pagina principală · Biblia online · Articole · Cântări · Poezii · Descărcări · Forum de discuţii · Calendar
Conectare
Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Apasă aici pentru înregistrare.

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă aici.

Navigare
Pagina principală
Biblia online
Sărbători
Luni noi
Articole
Cântări
Poezii
Descărcări
Întrebări frecvente
Forum de discuţii
Calendar
Legături pe internet
Categorii știri
Contactaţi-ne
Galerie foto
Căutare

Versetul zilei
"Pacea să fie între zidurile tale, și liniștea în casele tale domnești!"
Psalmii 122:7

Cugetarea zilei
"În lumânare, esențialul nu este ceara care lasă urme, ci lumina."

Antoine de Saint-Exupery


Noi articole
Sarbatoarea Pesah / ...
Nu-i altă dragoste..
Religie launtrica..
Pâine vie...
Străpuns..

Statistici utilizare
Vizitatori online: 9
> Membri conectaţi: 0
Membri înregistraţi: 693
Cel mai nou membru: Ioana Cristina
> Membri banați: 0

Ajutor utilizare
Aici puteti vedea un tutorial al portalului. Daca nu aveti PowerPoint instalat va sugeram PowerPoint Viewer 97.

Vezi discuţia
Portal melhisedec.ro - index forum | Sărbătorile Domnului | Paștele
Pagina 4 din 4 < 1 2 3 4
Deconectat RE: Istoricul Sărbătorii Paștelor
abdon
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
17823. Postat la 09/04/2012 21:53 - 4772z2h28m
Pe acest portal nu se da "like"? Ai o stea frate Nica din partea mea, Domnul sa te binecuvinteze!


 
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2

Deconectat RE: Istoricul Sărbătorii Paștelor
fullban10
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
17825. Postat la 10/04/2012 05:38 - 4771z18h43m
Și chiar dacă știam, vag , câteceva, îmi face plăcere să citesc mărturia voastră:
nu vă săturați să Mă mărturisiți, chiar dacă o repetați de sute de ori, citesc eu în Biblie ( chiar dacă nu am reprodus cu exactitate).
Ieșiți în uliță, la garduri și mărturisiți. De unde știi , tu, omule dacă ,............... odată, scrisul tău nu va fi o sămânță roditoare?
Vă e teamă de ce voi scrie eu?.
Nu, fraților, să ne temem de ce va zice Domnul când citește ce scriem!.
Așa că , vă rog, acordați atenție fiecărei întrebări, din partea oricui ar veni. Poate aveți tineri care ar voi să întrebe și ei , dar văzând că sunt mustrați nu îndrăznesc.
Să știi că abia acum am primit un răspuns: da au fost perioade în care nu s-a serbat Paștele. Mulțumesc de răspuns!


Biblia are răspuns la toate intrebările.
Deconectat RE: Istoricul Sărbătorii Paștelor
Nica Schirod
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
17833. Postat la 11/04/2012 04:25 - 4770z19h56m
În vremurile pe care le trăim noi acum, ca să se consemneze ceva în istorie, trebuie să treacă cel puțin 50 de ani, sau mai sigur o generație, asta este legea pentru consemnarea unor puncte în istorie și ca să nu se consemneze părtinitor, de aceia trebuie să treacă o generație ca să fie adevărat ce se scrie.

În ce privește istoricul/istoria Sărbătorii Paștelui, nu se poate aplica legea arătată mai sus, pentru că Cel ce a poruncit să se țină Paștele prin Sărbătoare sacră, generația Lui este veșnică și așa cum a zis îngerul care a venit la Daniel, - Cuvântul a ieșit și eu am și venit să ți-l aduc, deci cuvântul ieșit din gura Lui Dumnezeu, în secunda aceia este și valabil și istorie și oameni de știință din timpul nostru au o zicere; Cine uită istoria nu are viitor! Iată istoria Paștelui:

1. Domnul a vorbit lui Moise, și a zis:
2. "Vorbește copiilor lui Israel, și spune-le: ,Iată sărbătorile Domnului, pe care le veți vesti ca adunări sfinte, iată sărbătorile Mele:
3. Șase zile să lucrați; dar ziua a șaptea este Sabatul, ziua de odihnă, cu o adunare sfântă. Să nu faceți nici o lucrare în timpul ei: este Sabatul Domnului, în toate locuințele voastre.
4. Iată sărbătorile Domnului, cu adunări sfinte, pe care le veți vesti la vremurile lor hotărâte.
5. În luna întâia, în a patrusprezecea zi a lunii, între cele două seri, vor fi Paștele Domnului. Leveticul 23.

Dar trebuie să vă aduc aminte că ce vorbește/a vorbit Dumnezeu chiar prin gura Lui Mesia, eu sunt sigur că se va împlini și-mi permit și sigur nu greșesc, este o istorie anticipată!
De pildă iată o istorie anticipată a Paștelui:

Luca 22: 15. El le-a zis: "Am dorit mult să mănânc Paștele acestea cu voi înainte de patima Mea;
16. căci vă spun, că de acum încolo, nu le voi mai mânca, până la împlinirea lor în Împărăția lui Dumnezeu."



- Dacă nu putem să fim buni, să încercăm să fim măcar politicoși. (Nicolaie Steinhardt)

- Dacă nu putem să fim buni, degeaba încercăm să fim politicoși.- Nica Schirod!
Deconectat RE: Istoricul Sărbătorii Paștelor
deysimoni
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
17847. Postat la 12/04/2012 11:09 - 4769z13h12m
Buna.
Avem si noi o nelamurire la care a aparut, prin studierea noului numar al revistei noastre "Sunetul Trambite"nr.2- 2012,referitor la primul nascut de pasti.
S-a subliniat (nu as dori sa deranjez pe Ovidiu sau altcineva - ci doar sa-mi clarific o nelamurire) printr-o pilda explicita, cum ca in situatia de fata am fi primul nascut al Domnului. Puteti fi mai expliciti la acest subiect (intai nascut ).
Intai nascut - ca noul popor adoptat in locul poporului Israel (cea ce mi se pare normal) ;
- ca frate, mama, sora cu Hristos (cea ce mi se pare exagerat - ptr.ca doar prin El suntem rascumparati-> atunci nu putem fi deopotriva cu El in nici un drept, chiar daca El ne numeste in felul acesta, ca sa-si arate dragostea).
Repet - nu doresc sa supara pe nimeni, ci doar sa-mi clarific niste idei care le-am descoperit acum.
Deconectat RE: istoria sarbatori pastelui
fullban5
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
17925. Postat la 16/04/2012 19:22 - 4765z4h59m
La aceasta Sarbatoare pentru a condamna pe Mesia iudeii, carturarii si farisei ca să-l poată condamna la moarte au calcat 22 de LEGII, era interzis sa fie comndamnat înaite de Paști.

Pentru accelera procesul si codamnarea, farisei încălcau 22 din propriile lor legi,
în mișna există un pasaj referitor la regulii si legii care trebuiau respectate la arestarea și la procesul cuiva eu va scriu primele 3:
Legea nr.1-Din partea autoritaților religioase era interzis efectuarea vre-unei arestari, dacă ea se realiza prin mituire (EXOD23v8).

Legea nr.2 -Era interzis să aibă un proces după apusul soarelui.

Legea nr.3 Judecătorilor sau membrilor sinedriului le era interzis să participe la arestare, mă opresc aici să nu plictisesc frati.


Mesia sa fie in inimile noastre
Deconectat RE: Istoricul Sărbătorii Paștelor
fullban8
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
18071. Postat la 21/04/2012 22:31 - 4760z1h50m
Cu tot respectul, și cu dorința sinceră de a cunoaște ceva ce până acum nu am avut favoarea să aflu, neînțelegând esența din postarea17847, subscriu la solicitarea explicațiilor, dacă nu cât mai complete, cel puțin succinte.
Îmi pare interesant - după câte înțeleg.. să fie mai mulți întâii născuți? - sincer, eu nu înteleg decât în mai multe naturi!
La câte am descoperit în afara predicilor de pregătire pentru somnul de veci, nu mă mai miră nici o posibilă noutate - orice este posibil - Biblia este un nesecat izvor de taine!
Cu prețul ridicolului, nu am reținut nimic în nici una din Bibliile care le am, despre ,,un prim născut de paște,,.
Să fie vorba despre un alt Israel spiritual în afara aberației adventiste?
Aș putea vedea și eu Sunetul de trâmbiță? 1Tesaloniceni 5.21!
Niciodată să nu privești la sol, cercetează solia! Romani 8.22!
Mult Har și binecuvântări!


<< ADEVĂRUL FĂRĂ DRAGOSTE ESTE O ÎNȘELĂTORIE; DRAGOSTEA FĂRĂ ADEVĂR ESTE O ILUZIE >>
Deconectat RE: Istoricul Sărbătorii Paștelor
Aurelc
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
18080. Postat la 21/04/2012 23:52 - 4760z0h29m
Îmi cer scuze. Abia acum am văzut solicitarea ( de fapt solicitările..) Mă voi strădui să găsesc un spațiu mai potrivit pentru această temă, deoarece acest subiect ( Istoricul sărbătorii Paștelor) nu este cel mai indicat și când voi avea timp o să încerc să prezint ceva mai pe larg ideea, sau cel puțin să lansez câteva provocări.
Aici se discută despre altceva...


Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Deconectat RE: Istoricul Sărbătorii Paștelor
fullban5
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
18196. Postat la 28/04/2012 18:40 - 4753z5h41m
Acuma vrem sa vedem daca iudei au respectat legea cu privire la arestarea lui.
Acest fragment de mai jos, il puteti accesa si pe Blogul de la aceasta pagina:


http://dictionarebraicroman.wordpress.com/2012/04/02/viata-lui-mesia-evenimente-centrale-din-perspectiva-iudaica/

Tema dezbatuta:
2 Arestarea


(Marcu 14:43-52; Matei 26:47-56; Luca 22: 47-53; Ioan 18:1-2).
În Ioan 18:2 citim: rIuda, vânzătorul, știa și el locul acela, pentru că Isus Se adunase de multe ori acolo cu ucenicii Luir0;. Din alte locuri din Scriptură știm că pentru a-L vinde pe Isus, Iuda a primit 30 de arginți. Aici, în versetul 2, avem încălcarea legii nr. 1, care interzicea orice arestare care era posibilă numai printr-o mituire.
La sfârșitul versetului 3 se spune că ei au venit cu felinare și făclii. Lucrul acesta arată că era deja noapte, iar prin aceasta se încălca legea nr. 2, care interzicea orice procedură după apusul soarelui.
În Luca 22:52 citim că printre cei care L-au arestat pe Isus se aflau marii preoți și ofițeri. Primii erau membri sinedriului, iar prezența lor la arestare încălca legea nr. 3. Membrilor tribunalului, sinedriului, le era interzisă participarea la arestări. Iuda a fost folosit și plătit pentru trei lucruri. Două dintre acestea le-a efectuat, pe al treilea nu.
Primul, a fost nevoie de Iuda, ca să le arate unde putea să fie arestat Isus, izolat de mulțimea de oameni. Deoarece el fusese mult timp ucenicul lui Isus, el Îi cunoștea obiceiurile Lui. De câte ori se afla în Ierusalim, El petrecea mult timp în grădina Ghețimani. Textul de aici este singurul loc unde se amintește că Isus Se afla în grădina Ghețimani, însă Ioan 18:2 arată că acesta era un obicei de-al Lui. Iuda știa lucrul acesta, și astfel el a putut să le arate cum puteau să-L aresteze departe de mulțime. Ceea ce el a și făcut, și prin care s-a achitat de prima misiune pentru care fusese plătit.
Al doilea motiv are de-a face cu legea romană. O cohortă romană nu putea fi trimisă pentru a aresta pe cineva, fără ca mai înainte să se fi înfățișat cineva înaintea autorității romane și să fi prezentat o acuzare care să constituie un delict conform legii romane. Numai atunci putea fi trimisă o cohortă romană. În Ioan 18:3 stă scris: rIuda, deci, a luat ceata soldaților r30;r0;. Cuvântul grecesc folosit aici arată clar că este vorba de o cohortă romană. Lui Iuda i s-a pus la dispoziție o cohortă. Mai înainte Iuda trebuia însă să se prezinte înaintea guvernatorului roman, care pe timpul acela era Pilat din Pont, spre a-L acuza pe Isus de lucruri care constituiau delicte conform dreptului roman. În complotul propriu-zis, pus la cale de Iuda și marii preoți nu era prevăzut ca arestarea să aibă loc în noaptea aceea. Căci era noaptea Paștelui. Ei se înțeleseseră ca Iuda să-L trădeze pe Isus, dar ei plănuiseră să aștepte mai întâi încheierea sărbătorii Paștelui, căci atunci sute de mii de pelerini ar fi părăsit iarăși orașul. Însă la ultima masă de Paști Isus l-a numit pe Iuda de două ori vânzător, iar aceasta a devansat timpul stabilit pentru complot. Înainte de încheierea mesei de Paști a lui Isus cu ucenicii Săi, Iuda a plecat de la ei. El a relatat marilor preoți că Isus știe că s-a făcut un complot împotriva Sa, iar marii preoții l-au dus pe Iuda la Pilat. Acolo Iuda L-a învinuit pe Învățătorul său de un delict care conform dreptului roman constituia un delict. De aceea i s-a pus la dispoziție o cohortă de soldați.
În mod normal guvernatorul roman nu se afla în Ierusalim, ci în Cezarea; însă în timpul sărbătorii Paștelui el se afla în Ierusalim, pentru a păstra ordinea și liniștea în oraș. Ceea ce era practic. Lucrul acesta explică de ce Pilat era gata să-L judece pe Isus, deși era dimineața când L-au adus la el. El Îl aștepta, deoarece trimisese cohorta să-L aresteze.
Acuzarea nu era bine organizată în stadiul acesta inițial. Ei nu aveau nici un martor, deoarece ei nu-i planificaseră așa de devreme. Isus i-a forțat să acționeze. Aici Iuda își împlinește a doua sa obligație luată. A treia sa obligație era să se înfățișeze ca martor la judecata romană. Pentru judecata iudaică nu avusese nevoie de el. Iuda nu-și va mai împlini a treia sa obligație.
Este interesant ce mulțime mare a participat la arestarea lui Isus, a unui singur om. Au fost patru grupuri diferite.
Primul, cohorta romană, care număra 400-600 de soldați. 400-600 de soldați romani pentru arestarea unui singur om! Însă nu a fost numai cohorta romană.
Al doilea grup îl găsim amintit în Luca 22:50: robul marelui preot. Era în timpul dintre prima noapte și prima zi a Paștelui. În timpul acesta marele preot nu avea voie să părăsească templul, altfel el s-ar fi spurcat din punct de vedere ritual. El l-a trimis pe robul său, spre a se asigura că totul decurge așa cum se înțeleseseră. În Luca 22:52 citim în fine de marii preoți și bătrânii, al treilea grup, și al patrulea grup, ofițerii gărzi templului. Ultimii constituiau poliția templului. Era permis ca pentru păstrarea ordinii în curtea templului r11; unde aveau acces și cei dintre națiuni r11; să fie folosită o poliție formată din străini. În interiorul templului nu avea voie să intre nici un străin, de aceea exista o poliție separată, formată din iudei. Deci la arestare erau prezente și aceste două grupuri. Deci era o mulțime mare care a participat la arestarea unui singur om.
În Marcu 14:43 citim că a venit o mulțime de oameni cu bețe (ciomege) și săbii. Cuvântul grec folosit aici pentru sabie definește o sabie de război lată și lungă de cca. un metru. Ea nu se folosea în luptă pentru a înțepa r11; căci era prea grea. Se folosea pentru a lovi cu ea de sus capul dușmanului. Datorită greutății ei și a faptului că era ascuțită, ea putea să treacă prin coif și să zdrobească capul. Trebuie să ne imaginăm un număr de cel puțin 400 de soldați romani care purtau această sabie mare de război. Să nu uităm aceste amănunte, căci mai târziu voi reveni la ele.
În Ioan 18 citim că Isus a preluat inițiativa, atunci când mulțimea a venit în grădină. La sfârșitul versetului 4 El îi întreabă: rPe cine căutați?r0;, iar ei răspund în versetul 5: rPe Isus din Nazaretr0;. Isus le-a răspuns: rEu sunt!r0; În ebraică rEu suntr0; este un singur cuvânt. Răspunsul Lui se poate interpreta în două feluri. Primul poate fi o referire la rEu suntr0; Dumnezeul din vechiul testament, așa cum S-a descoperit Dumnezeu lui Moise, atunci când i-a spus: rEu sunt Cel ce suntr0;. Al doilea mod de interpretare este o formă mai simplă r11; să spui în mod simplu rEu sunt Cel pe Care-L căutațir0;.
Isus spune de două ori Eu sunt. Prima dată prin rEu suntr0; El Se referă la expresia din vechiul testament, a doua oară este într-o formă simplă: rEu sunt Isus pe care-L căutațir0;. În versetul 5 din Ioan 18 El spune aceasta pentru prima dată. După mica precizare că Iuda se afla în mulțimea venită, citim în versetul 6: Când Isus a pronunțat cuvintele rEu suntr0;, toată mulțimea s-a retras și a căzut la pământ. De aceea știm că primul rEu suntr0; a arătat dumnezeirea Sa. A fost un semn al puterii Lui dumnezeiești. La pronunțarea celor două cuvinte au căzut toți la pământ, și El arată cine era suveran în situația aceea.
Cum soldații au căzut la pământ ca morți, ei nu ar fi fost în stare să-L aresteze, dacă El nu le-ar fi permis. Aici avem un mic indiciu a ceea ce se va întâmpla odată în viitor.
După ce El a arătat cine este suveran, El întreabă iarăși: rPe cine căutați?r0; Ei au răspuns: rPe Isus din Nazaretr0;. După care El spune în versetul 8: rEu suntr0;. Aceasta este a doua formă simplă de a spune, Eu sunt acela pe Care-L căutați. Iar pentru că El era Acela pe Care-L căutau, la sfârșitul versetului El spune: rr30; lăsați-i pe aceștia să plecer0;. Trebuia să li se permită apostolilor să plece.
În momentul acesta Isus li S-a prezentat de două ori. Dar în Marcu 14:44 citim că Iuda se înțelesese cu ei să le arate un semn. Ei nu aveau voie să aresteze pe nimeni, în afară de Cel pe care-L va săruta el. Isus însă le spusese de două ori că El este. Deci nu mai era nevoie ca Iuda să-L sărute. Însă el a făcut-o, pentru banii cu care se înțelesese cu marii preoți. În Luca 22:47 citim: rEl s-a apropiat de Isus, ca să-l săruter0;.
Însă înainte ca el să aibă ocazia să-L sărute, Isus l-a avertizat (Luca 22:48). Însă el a făcut-o totuși, așa cum citim în Marcu 14:45. rȘi L-a sărutat multr0;. Nu numai o dată. Iuda a murdărit ceea ce pentru iudei era sfânt. Când cineva săruta pe un rabin, aceasta însemna că el i se supune lui, ca un ucenic. Însă sărutul lui Iuda n-a fost pentru ca să arate că el este ucenicul Lui, ci un sărut al trădării.
În Ioan 18:10 citim că Petru preia inițiativa și scoate sabia din teacă. Cuvântul grecesc folosit aici nu se referă la o sabie de luptă, lungă de un metru, ci la un cuțit lung subțire, care se folosea la înjunghierea mielului de Paști.
Vreau să ne imaginăm tabloul de atunci din grădină. Pe deoparte 400-600 de soldați, poliția romană a templului și alții r11; înarmați cu săbii de luptă lungi de un metru, iar de cealaltă parte Petru, care scoate din teacă un cuțit obișnuit. El se gândea că poate să joace rolul unui rRambor0;. Însă dovedește repede că el nu era un soldat adevărat, ci numai un pescar iudeu, prin aceea că la prima sa lovitură cu cuțitul el nu-și atinge ținta, ci taie decât urechea unui om. El nu a atacat însă vreun soldat sau pe vreunul din poliția templului, ci pe robul marelui preot, care nu era nici măcar înarmat. Isus intervine imediat și vindecă (îi lipește) urechea tăiată. Prin intervenția Sa, el îi scapă viața lui Petru.
Comparând cele patru evanghelii, observăm că toate amintesc că Petru a tăiat o ureche, însă numai doctorul Luca scrie de vindecarea ei. Pentru ceilalți trei a fost interesant numai că i-a tăiat urechea. Pentru ei vindecarea ei nu a fost așa de interesantă r11; ei Îl văzuseră pe Isus făcând lucruri mai mari ca acesta. Însă pentru doctorul Luca a fost important să relateze și despre vindecarea aceasta.
În momentul acesta Isus îl învață pe Petru trei lucruri importante, și pe toate le găsim relatate în Matei 26. Primul în versetul 52: rr30; toți cei care scot sabia, de sabie vor murir0;. Sabia nu poate fi folosită în lupta pentru credință. Există un timp când trebuie să pui mâna pe sabie, dar nu ca să aperi credința. Pentru credință trebuie să oferim și celălalt obraz. Pentru credință trebuie să fim gata să murim ca martiri.
A doua lecție o găsim în versetul 53: lupta spirituală trebuie dusă cu arme spirituale. Aici era vorba de o luptă spirituală. Isus avea 12 legiuni de îngeri la dispoziție, de care S-ar fi putut folosi oricând. El nu depindea de cuțitul lui Petru, folosit la înjunghierea ceremonială a mielului de Paști.
A treia lecție se află în versetele 54-56: toate aceste lucruri trebuia să se întâmple pentru a se împlini prorociile vechiului testament. Dacă nu s-ar fi întâmplat aceste lucruri, nu puteau fi împlinite toate prorociile. Când ucenicii au văzut că El nu va face nimic pentru a Se apăra, decât ceea ce făcuse, ei L-au părăsit și au fugit. În Marcu 14:51-52 mai există încă o completare a relatărilor evenimentului. Este un tânăr care a trebuit să fugă în pielea goală. Această întâmplare nu are de fapt nici o legătură cu situația propriu-zisă. Când un autor scria în istoria antică o biografie, el insera undeva și legătura lui cu cele întâmplate. El scria ceva despre el însuși, pentru a arăta de unde știe acele lucruri. El nu-și folosea numele, ci vorbea despre el la persoana a treia. Spre exemplu, în evanghelia sa, Ioan se numește pe sine ucenicul pe care-l iubea Isus. Prin aceasta el nu vrea să spună că Isus nu-i iubea și pe ceilalți ucenici. Era numai un mod de a se indica pe sine, pentru a explica de unde știe el toate aceste lucruri. Tot așa ceva asemănător avem și în Marcu 14:51-52. Știind cum se referea un autor la el însuși în istoria antică, se poate deduce că Marcu era acel tânăr.
În momentul acesta Isus permite să fie arestat.
4.3 Judecarea religioasă
Isus a trebuit să treacă prin două proceduri juridice diferite. Prima religioasă, care era un proces iudeu. A doua un proces civil, o procedură romană. Ambele se pot împărți în câte trei părți. În procesul religios acuzarea era blasfemie. În procesul civil a fost schimbată acuzarea.
4.3.1 Judecarea de către Ana (Ioan 18:12-14 și 19-23)
Ana a fost mare preot între anii 7 și 14 d. H. El a fost demis de regentul roman în anul 14 d. H., însă el și-a păstrat influența asupra preoților, deoarece patru din urmașii lui au fost chiar fii lui, iar în final nepotul lui. După orientarea lui religioasă el era un saducheu. El a transformat curtea templului într-o afacere personală. El încasa din toate veniturile schimbătorilor de bani și a celor care vindeau animale de jertfă. Și tocmai aceste afaceri au fost tulburate de două ori de Isus (la primul și la ultimul Paști din activitatea Sa publică). Pot presupune că el a vrut să se răzbune pe Isus.
Motivul acestei părți a procedurii religioase a fost de a obține o anumită acuzare religioasă. Ne amintim că la începutul procedurii nu exista nici un fel de organizare, deoarece ea nu era programată pentru noaptea aceea. Conform Ioan 18:13, ei L-au dus direct la marele preot Ana, ceea ce încălca legea nr. 4, deoarece erau interzise orice proceduri înainte de aducerea jertfei de dimineață.
Versetele 22-23 arată clar că nu era o procedură publică, ceea ce încălca legea nr. 5, căci erau interzise orice proceduri secrete.
Conform cu versetul 19, Ana Îl întreabă pe Isus despre două lucruri: rMarele preot a întrebat pe Isus despre ucenicii Lui și despre învățătura Luir0;. Despre El Însuși, spre a-L putea acuza; și despre ucenicii Săi, spre a-i putea prezenta drept criminali pe fiecare dintre ei. Însă lucrurile au fost schimbate dintr-o dată. Isus le-a reamintit dreptul iudaic. Conform dreptului iudaic, le era interzis să-L interogheze. Ei erau obligați să aducă doi sau trei martori. Cum El îi învățase numai în public, ar fi trebuit să nu fie ceva greu pentru ei de a arăta dacă El ar fi spus într-adevăr ceva greșit. El a fost lovit pentru răspunsul acesta, deși după dreptul iudaic El a procedat corect. Aceasta a fost prima din torturile pe care a trebuit să le suporte El în noaptea aceea. Însă rezultatul final al acestei prime părți a fost că ei n-au putut formula nici o acuzație religioasă.
4.3.2 Judecarea Lui de către Caiafa și sinedriu (Marcu 14:53, 55-65; Matei 26:57, 59-68; Luca 22:54, 63-65; Ioan 18:24)
Aici este vorba de a doua parte a procedurii religioase. Isus a fost dus înaintea lui Caiafa și a sinedriului. Caiafa era ginerele lui Ana, și a fost mare preot între anii 25 și 36 d. H. Procesul a avut loc în anul 30, la jumătatea mandatului său de mare preot. În Luca 22:54 citim că El a fost dus în casa marelui preot. Lucrul acesta a încălcat legea nr. 6, conform căreia procesele conduse de sinedriu trebuia să aibă loc în sala de judecată din curtea templului.
Mai înainte am amintit că sinedriul avea 71 de locuri, care erau repartizate cu multă grijă. 24 de locuri le dețineau marii preoți, care erau toți saduchei. 24 de locuri dețineau bătrânii, care erau toți farisei. 22 de locuri dețineau cărturarii, care și ei erau farisei. Ultimul loc era ocupat de marele preot, care și el era saducheu. Procedura era condusă așadar de un saducheu, însă fariseii formau majoritatea. Nu trebuia să fie prezenți toți cei 71 de membrii ai sinedriului, minimum însă 23. Când erau prezenți 23 dintre ei, pentru o achitare erau suficiente 11 voturi. Pentru o condamnare erau necesare 13 voturi. Era interzisă luarea unei decizii de condamnare cu o diferență de voturi de numai un vot.
Nu știm câți au fost prezenți, însă putem presupune că doi nu au fost prezenți. Unul era Nicodim, iar cel de al doilea Iosif din Arimatea. În Matei 26:59 se spune: rPreoții cei mai de seamă, bătrânii și tot sinedriul căutau vreo mărturie mincinoasă împotriva lui Isus, ca să-l poată omorîr0;. Prin aceea că ei au început să caute o mărturie mincinoasă, ei au încălcat legea nr. 7 r11; procedura trebuia să înceapă cu audierea apărării.
În versetul 59 mai citim că tot sinedriul era împotriva Lui. Ceea ce încălca legea nr. 8, conform căreia toți puteau pleda în favoarea unei achitări, dar nu în favoarea condamnării.
Ei au citat martorii unul după altul, însă existau prea multe diferențe între mărturiile lor. Nu au găsit doi martori care să aibă aceeași mărturie. Este vizibil că ei nu erau pregătiți pentru proces. Ei nu intenționau să facă procesul în această noapte. În final au găsit doi martori a căror mărturie era aparent aceeași. Despre aceasta citim în Marcu 14:58. Însă în Matei 26:59 se spune: rDar n-au găsit nici unar0;. Dacă comparăm Marcu 14:58 și Matei 26:61, se poate vedea în ce consta deosebirea: în Marcu citim de intenția de a distruge templul și de a construi altul, în Matei despre capacitatea Sa de a-l construi. Prin această deosebire între mărturii au fost eliminați și acești ultimi doi martori. Nu mai aveau nici un martor la dispoziție. Conform legii iudaice El trebuia eliberat (Marcu 14:59). Ei însă n-au făcut așa ceva, și astfel au încălca legea nr. 9, care prescria doi sau trei martori.
De aceea Caiafa era foarte frustrat, s-a ridicat și a zis: rNu răspunzi nimic? Ce mărturisesc aceștia împotriva Ta?r0; (Matei 26:62). Iar pentru faptul că el Îl interoga pe Isus în momentul acesta, el încălca legea nr. 10, prin aceea că acuzatului îi era interzis să se acuze singur.
Conform dreptului iudaic, Isus nu a răspuns la această întrebare (Matei 26:63), ceea ce l-a înfuriat și mai mult pe Caiafa. După aceea el pretinde de la Isus să jure, spunându-I: rTe jur, pe Dumnezeul cel viu, să ne spui dacă ești Hristosul, Fiul lui Dumnezeur0;! Din cuvintele pronunțate aici de Caiafa putem să deducem două lucruri: primul, el știa foarte bine că Isus spusese că El este Mesia. Al doilea, Caiafa știa cine va fi Mesia: Fiul Dumnezeului cel viu. Conform dreptului iudaic, când se cerea acuzatului să jure, acesta trebuia să răspundă. Și Isus a răspuns, așa cum citim în Marcu 14:62: rDa, suntr0;. Cu alte cuvinte: Eu sunt Mesia, Fiul lui Dumnezeu. În Matei 26:64 citim iarăși: rDa, suntr0;, ceea ce corespunde unui Da accentuat. După care El continuă, numind două lucruri prin care ei Îl vor recunoaște în viitor. Primul, Îl vor vedea așezat la dreapta puterii lui Dumnezeu, iar al doilea, la a doua Sa venire Îl vor vedea venind pe nori. A doua Sa venire va fi vizibilă, rr30; orice ochi Îl va vedea r30;r0; (Apocalipsa 1:7).
Conform Matei 26:65 s-au întâmplat două lucruri. Primul, marele preot și-a rupt hainele, ceea ce-i era interzis conform legii nr. 11.
Al doilea, el Îl acuză pe Isus de blasfemie. Aceasta încălca legea nr. 12, deoarece judecătorii nu puteau să acuze, cât și legea nr. 13, după care acuzarea de blasfemie putea fi făcută numai atunci când era pronunțat direct Numele lui Dumnezeu. Iar în această procedură Isus nu făcuse așa ceva.
Apoi în versetul 65 Caiafa adaugă: rCe nevoie mai avem de martori?r0; Această întrebare este interesantă, ținând cont de faptul că el nu mai avea și așa nici un martor. Prin ceea ce spune Caiafa, el încălca legea nr. 14, conform căreia nimeni nu putea fi condamnat pe propria sa mărturie. El a vrut să-L condamne pe propria Sa mărturie; însă lucrul acesta era interzis de legea nr. 14.
Conform Matei 26:66, ei L-au declarat vinovat. Prin aceasta ei au încălcat legea nr. 15, conform căreia pronunțarea sentinței nu avea voie să aibă loc niciodată noaptea, ci numai ziua.
În plus aici era vorba de o sentință de condamnare la moarte. Ei au pronunțat sentința în aceeași zi cu judecata, ceea ce încălca legea nr. 16. În cazul pronunțării sentinței, între judecată și sentință trebuia să treacă cel puțin 24 de ore.
Când ei au stabilit sentința, au făcut-o prin vot comun, și nu individual, începând cu cel mai tânăr membru, așa cum era prescris. Astfel ei au încălcat legea nr. 17.
În Marcu 14:64 citim că ei L-au condamnat la moarte. Ceea ce încălca legea nr. 8 și nr. 18. Conform legii nr. 18, decizia unanimă arăta nevinovăția acuzatului, deoarece în cazul iudeilor o astfel de unanimitate era posibilă numai în cazul unui complot. Conform dreptului iudaic, ei trebuia să-L achite, ceea ce ei n-au făcut-o.
În plus, în același verset se spune că ei L-au condamnat toți la moarte. Iar o sentință de condamnare la moarte nu putea fi pronunțată decât la trei zile după încheierea judecății; aici ea s-a făcut în aceeași zi. Ceea ce încălca legea nr. 19.
În Marcu 14:65 citim apoi: rȘi unii au început să-L scuipe, să-I acopere fața, să-L bată cu pumnii și să-I zică: prorocește! Iar aprozii Îl pălmuiau peste fațăr0;. Iar în Matei 26:67: rAtunci L-au scuipat în față, L-au bătut cu pumnii și L-au pălmuitr0;. Aici avem încălcarea legilor nr. 20 și 21. Legea nr. 20 spune că judecătorii trebuie să fie umani și prietenoși. Legea nr. 21: era interzisă biciuirea unei persoane condamnate la moarte.
Isus a suferit aici trei feluri de torturi. Conform legii iudaice, toate aceste trei torturi trebuia să fie pedepsite. Unii L-au lovit cu pumnii; ceea ce trebuia să fie sancționat cu o amendă de până la 4 dinari, ceea ce corespundea prețul muncii pentru 4 zile. Mai rău, ceea ce era foarte jignitor, era ca cineva să fie lovit cu palmele. Lucrul acesta trebuia sancționat cu o amendă de 200 dinari, deci salariul pentru 200 de zile de muncă. Și mai rău, o jignire și mai mare, a fost a treia nedreptate pe care El a trebuit să o suporte: scuiparea pe față. Scuiparea pe față se sancționa cu o amendă de 400 dinari. Ceea ce depășea venitul anual al unui muncitor zilier. Însă nici unul dintre cei care participaseră la aceste nedreptății nu a fost pedepsit.
Ultima lege, nr. 22, a fost încălcată prin aceea că judecarea Sa a avut loc în seara dinainte de Paști.
4
Mesia



Mesia sa fie in inimile noastre
Deconectat RE: Istoricul Sărbătorii Paștelor
Aurelc
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
22044. Postat la 12/03/2013 23:17 - 4435z0h3m
beyond a scris:

Este același moment în care se jertfea al doilea miel din jertfa zilnică în 14 Nisan.
Numai că acesta de la urmă se jertfea la Sanctuar, iar mielul pascal se jertfea în cadrul fiecărei familii.


Frate drag, după cunoștințele mele biblice, singura dată când Paștele a fost jertfit în cadrul familiei a fost în Egipt. De atunci încolo, atâta vreme cât evreii au avut un Locaș pământesc de închinare (Evrei 9:1) porunca lui Dumnezeu a fost foarte clară, și eu înțeleg că așa au și făcut:

Citat VDC:
Deuteronomul 16:5. Nu vei putea să jertfești Paștele în vreunul din locurile pe care ți le dă Domnul, Dumnezeul tău, ca locuință;
6. ci în locul pe care-l va alege Domnul, Dumnezeul tău, ca să-Și așeze Numele în el, acolo să jertfești Paștele, seara, la apusul soarelui


Eu îți spun sincer frate beyond, înțeleg că Paștele pe vremea Mântuitorului și a Apostolilor se jertfeau la Templu, de către preoți, și doar într-o zi pentru toți. Eu știu că erau unele opinii diferite între evrei ( ca și acum dealtfel) dar nu cred că se mâncau 2 Paște la interval de 24 de ore în Israel. Ei doar simbolic și ceremonial difereau, dar Paștele se jertfeau și se consumau doar când erau jertfite de la Templu.
Deocamdată sunt curios pe ce argumente te bazezi când faci această afirmație și apoi când voi mai prinde puțin timp o să încerc să mai scriu și eu câte ceva, sau de ce nu, și alții.


Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Deconectat RE: Istoricul Sărbătorii Paștelor
beyond
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
22046. Postat la 13/03/2013 11:03 - 4434z12h17m
Ai dreptate, Aurelc.
Poate că m-am exprimat eu inexact, dar în intenția mea nu locul unde se aducea jertfa a fost ținta acelei fraze, ci domeniul ei de acțiune.
Am vrut să zic despre faptul că jertfa pascală era rânduită în cadrul fiecărei familii, nu o jertfă ritualică pentru Templu. Ci ea era o jertfă în cadrul familial, cu totul distinctă față de scopul pe care îl avea jertfa mielului arderii de tot necurmate.

Asta am dorit să zic, nu altceva.
Spre deosebire de mielul arderii de tot care ținea doar de Sanctuar, mielul pascal era o comemorare a ieșirii din Egipt de către fiecare familie care jertfea.
Tu ai citat versetele corecte (Deut.16.5,6).
Da, jertfa trebuia să se facă la Ierusalim (pe vremea Domnului Iisus). Sau la Șilo pe vremea lui Samuel.
Deconectat RE: Istoricul Sărbătorii Paștelor
Moderator1
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
25507. Postat la 24/03/2014 20:53 - 4058z2h27m
Postarea de la Chat a fost mutată la acest subiect.

Ionica a scris:

Draga sora Lucia,
Daca am fi in timpul lui Moise si am locui in Israel am tine Pastele in prima luna, numita nisan. Semantic, in limbile semitice inseamna "primele fructe", probabil, deoarece atunci se coceau primele fructe, la fel si orzul.
Exod 9:31,32
"Si inul si orzul au fost lovite, pentru ca orzul e'n spic si inul e'nflorit. Dar graul si secara nu au fost lovite, fiindca nu-s coapte."
Deci, in timpul de inaintea Pastelui, orzul era in spic si suntem la plaga a 7-a. Au mai fost trei plagi, deci puteau sa treaca inca cateva zile bune si orzul sa fie copt in luna Nisan, dat fiind caldura propice din Orientul Mijlociu.
Acum daca snopul de orz trebuia sa fie adus in aceasta luna sau nu?
In textul ebraic la Leviticul 23:15 scrie "sabate" (la plural), la fel ca si in Matei 28:1 in textul grec, sarbatorile ce picau in acel timp, erau considerate sabate mari (Ioan 19:31), pentru ca nu se lucra in ele. Asadar in saptamana patimilor existau doua sau trei sabate: sabate mari pe Nisan 14 si Nisan 15 (care nu erau sabate de ziua a saptea, ci sabate de sarbatoare anuala) si unul mic (adica ziua a saptea). Cum trebuie interpretata expresia 'a doua zi dupa sabat' - Levitic 23:11? E vorba de sabatul de dupa 15 Nisan sau e un sabat independent de acesta? Daca versetul din Levitic 23:14 e legat de 15 Nisan, el trebuie legat de Sarbatoarea Azimilor si in acest caz azimile nu trebuiau facute cu faina noua, ci cu cea veche. In aceasta varianta de interpretare "Snopul De Leganat" se facea in aceasta perioada si cadea la cateva zile dupa 14 Nisan.





Moderator
Pagina 4 din 4 < 1 2 3 4
Salt la forumul:

Copyright © 2009-2025 / 5769-5785 melhisedec.ro
19164665 vizite unice Powered by PHP-Fusion