Răspuns: Fr Nica! Da este adevărat conform exod 12:4. este un act familiar...Mielul or iedul fript la foc se mănîncă cu azime și verdețuri amare la începutul lui 15 abbib (aviv) acesta este mielul, iedul, în cinstea TRECERI PESTE casele israeliților, (Pesach).
Conform dicționarului romînesc Jertfa = viață sacrificată și pusă pe Altar...In mielul, iedul pentru Sărbătoarea Azimilor (care se începe cu amintirea treceri peste, (Pesach) nu are nimic comun cu altarul ...nu este poruncă să se aducă la altar, deci nu este jertfă. Jertfele care se aduceau pe altar la Sarbatoare cînd se mănîncă mielul, iedul de pesach (trecere peste) sînt cele arătate la numeri 28: 16-15: acestea sînt jertfe care se aduceau la altar cu ocazia Sărbători Azimilor. Jertfele poruncite de Yaue cu ocazia Sărbătorii nu puteau fi făcute oriunde, ci numai la Ierusalim, locul ales de YAUE.
Mielul, iedul fript nu este Jertfă ...nu nu are nimic comun cu altarul, niciodată nu a fost adus la altar, nici în Egipt, nici în pustie, nici cînd au intrat în Țara promisă. Mielul, iedul de pesach (trecere peste) este o mîncare prescrisă, poruncită de YAUE, pentru SĂRBĂTOAREA AZIMILOR, care este la începutul lui ABIB (aviv) 15 și se deschide cu această mîncare, miel or ied fript la foc, cu azimi și verdețuri amare și se amintește MINUNILE FĂCUTE DE YAUE pentru Israel, poporul LUI.
Lucia - Cum vad Eu Melul de Paste ? Evr 9:15 . Și tocmai de aceea este El mijlocitorul unui legământ nou, pentru ca, prin moartea Lui pentru răscumpărarea din abaterile făptuite sub legământul dintâi, cei ce au fost chemați, să capete veșnica moștenire, care le-a fost făgăduită.Insemnatatia Melul de Paste consta in moarte si invierea lui Yasua , pentru IZRAIL sub legământul dintâi, si toti care vor crede.Izbavirea de frica mortii ,primin nadejea la un bun viitor care a fost promis.
Deconectat
RE: Paștele Domnului: Sărbătoarea Biblică de actualitate
Ma fratilor nu sariti ca lupii , spunetiva pozitia LINISTIT.......Yaue sa fie cu vai
Deconectat
RE: Paștele Domnului: Sărbătoarea Biblică de actualitate
Nica Schirod (detalii numai pentru membrii conectaţi)
25469. Postat la 18/03/2014 22:49 - 4064z0h2m
Shalom frate misionar și multă Pace la toți.
În primul rând, la cei 70 de ani ai mei, când am văzut postarea de mai sus, de numai un rând, am simțit o mare durere din cauza catalogării, te rog scoate-mă de pe lista lupilor, dar să ști, chiar dacă am scris foarte rar, am citit tot ce s-a scris, dar nu am văzut nici un lup și sincer, nici miros de lupi.
Eu am o părere și dacă mă veți înțelege, veți zice și voi că părerea mea este bună așa cum zic și eu, deci părerea mea ete asta:
Este cât se poate de periculos, când se înțelege Biblia prin prisma părere ii noastre și când nu ne uităm în ea cu ochiu Celui Prea Înalt, o să vedem umbra părerii noastre și vom stabili căci numai noi deținem tot adevărul.
Scumpul meu, este foarte adevărat, că dacă vrem să ascundem ceva, să susținem ceva, să demonstrăm ceva, vom găsi destule versete în Biblie ca să le folosim, aici vorbesc despre Jertfe.
Este foarte adevărat că aproape toate Jertfele trebuiau duse la Altar, și ținem cu tărie și zicem că toate Jertfele au fost duse și puse pe Altar.
Dar în ce privește Jertfele, unii se uită prin Altar la Jertfă, alții se uită prin Jertfă la Altar și aici este secretul, de ce unii văd într-un fel, iar alții văd în alt fel,- eu acum în epoca noului Legământ - când nu mai avem Jertfe "animal, (miel ied) " nici mare preot "om", trebuie să fiu mult mai atent, din cauza acestui verset: ....... ia seama bine la citire, la îndemnare, și la învățătura pe care o dai altora. 1 Timotei 4:13
Dacă eu voi zice că Jertfă este numai aceia care se pune pe Altar și se arde, atunci, nu mai cred că Yașua ha,Mașiah - Isus Hristos este Jertfa Supremă valabilă de când a fost adusă și va fi valabilă până când se va termina, lucrarea de mântuire, cât va fi om pe planeta aceasta, pentru că Această Jertfă, nu a fost arsă pe Altar și totuș, Biblia zice că este Jertfă și noi credem că este, deci pică teoria că melul/iedul de Pesah - Paște nu a fost Jertfit.
Aduc un verset care desparte/sortează/decide, cât despre mine, eu cred cu tot ce îmi aparține, că acest verset este literă de Evanghelie!
Măturați aluatul cel vechi, ca să fiți o plămădeală nouă, cum și sunteți, fără aluat; căci Hristos, Paștele noastre, a fost jertfit. 1 Corinteni 5:7.
Deci fraților, A FOST SAU NU A FOST!!!,???
- Dacă nu putem să fim buni, să încercăm să fim măcar politicoși. (Nicolaie Steinhardt)
- Dacă nu putem să fim buni, degeaba încercăm să fim politicoși.- Nica Schirod!
Deconectat
RE: Paștele Domnului: Sărbătoarea Biblică de actualitate
misionar a scris:
Conform dicționarului romînesc Jertfa = viață sacrificată și pusă pe Altar...
Frate drag... ți-am arătat mai întâi cu Scriptura (din Exod 12 și în multe alte părți scrie așa) faptul că însuși mielul sau iedul de Paște se numea de fapt JERTFĂ DE PAȘTE. Te rog mai întâi meditează asupra acestui fapt biblic și a ceea ce scria și fratele Nică mai sus. Încearcă să-ți dai ție personal mai întâi un răspuns corect și apoi dacă vrei ne poți spune și nouă la ce concluzie ai ajuns restudiind pasajele recomandate.
Apoi, dacă tot ai vrut să pomenești dicționarul explicativ al limbii române, te rog dă-mi voie să îți vin puțin în ajutor cu o explicație ceva mai complexă din ceea ce înseamnă în limba română cuvântul JERTFĂ, nu doar ce ai selectat tu în mod subiectiv. Hai să privim împreună câteva dicționare ale limbii române:
Dicționar Religios 1994: jértfă, jertfe s. f. 1. Prinos (de obicei un animal înjunghiat sau bucate ori roade) pe care popoarele păgâne îl aduceau zeilor; sacrificiu, holocaust, ardere-de-tot. ◊ Jertfă euharistică = centrul cultului liturgic, care actualizează în timpul Liturghiei jertfa unică de pe cruce a lui Hristos, când darurile se sfințesc și se prefac în trupul și sângele Lui; jertfa cea fără de sânge. 2. (Pop.) Darul pe care credinciosul îl aduce la bis. pentru iertarea păcatelor, împlinirea dorințelor sau de mulțumire etc. b30; Fig. Victimă. ◊ Expr. A cădea jertfă = a fi sacrificat. b30; Fig. Sacrificiu, jertfire. 3. (Pop.) Prisos, belșug (de bucate etc.). r11; Din sl. Ÿrŭtva.
DER- 1958-1966: jértfă (jértfe), s. f. r11; 1. Sacrificiu, ofrandă. r11; 2. Ofrandă, dar, prinos. r11; 3. Sacrificiu, jertfire. r11; 4. Victimă. r11; Var. (înv.) jertvă. Sl. Ÿrŭtva (Miklosich, Lexicon, 200; Cihac, II, 157; Tiktin; DAR), cf. bg., rus., pol. Ÿertva, sb. Ÿrtva. r11; Der. jertfi, vb. (a sacrifica; a aduce o jertfă), der. intern;
DEX -1998 JÉRTFĂ, jertfe, s. f. 1. (În unele ritualuri religioase) Ceea ce se aducea ca dar divinității (mai ales vietăți sacrificate pe altar); ofrandă. b30; Fig. Victimă. ◊ Expr. A cădea jertfă = a fi sacrificat; a muri. 2. Sacrificiu, jertfire. 3. (Pop.) Prisos, belșug (de bucate, vin etc.) r11; Din sl. Ÿrŭtyva.
NODEX - 2002 JÉRTFĂ ~e f. 1) (în unele ritualuri religioase) Dar oferit unei divinități; ofrandă; prinos. 2) Renunțare de bună voie la ceva scump în folosul cuiva sau pentru realizarea unui scop; sacrificiu. 3) fig. Persoană care suferă din cauza unor circumstanțe sau factori neprielnici; victimă. 4) Persoană omorâtă sau rănită; victimă. ◊ A cădea ~ a fi sacrificat; a muri. [G.-D. jertfei; Sil. jert-fă] /<sl. Ÿrutva
Privind aceste 4 dicționare și altele asemănătoare putem constata că
jertfă înseamnă în primul rând un dar sau un prinos adus cuiva, de regulă divinității dar nu numai (de exemplu eroii căzuți în lupte și războaie sunt tot jertfe pentru cauzele pentru care au murit, etc...)
Dacă privim din punct de vedere religios, erau (e posibil să-mi scape ceva că le enumăr din memorie):
1. jertfe de mâncare (cereale, etc)
2. jertfe de băutură (vin de struguri)
3. jertfe de animale (animale curate și uneori necurate)
4. jertfe umane ... au fost câteva cazuri enumerate în Biblie dar nu intrăm în amănunte.
Din cele 4 exemple, primele două aveau particularitatea că deși erau considerate jertfe, totuși nu trebuiau omorâte mai întâi, sacrificate... La punctul 3 sunt enumerate în Biblie foarte multe feluri de jertfe de animale, dintre care jertfa de Paște de exemplu avea printre altele particularitatea că deși nu era ardere de tot (decât resturile care rămâneau până dimineața) totuși preotul nu primea nici o parte din ea. Era în întregime a aceluia care o aducea. La punctul 4, au fost exemple de oameni care și-au omorât copii, alții i-au trecut (doar!)prin foc, alții i-au ars de tot, iar alții i-au închinat Domnului pentru toată viața lor sau pentru un timp cum erau nazireii... (și aceasta poate fi considerat un fel de jertfă)
În concluzie, pentru mine nu încape îndoială că mielul sau iedul de Paște era o jertfă pentru YHWH care avea obligatoriu legatură cu altarul. Altfel s-ar fi putut aduce în tot Israelul, nu mai era nevoie de prezența obligatorie la Altar!
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Deconectat
RE: Paștele Domnului: Sărbătoarea Biblică de actualitate
Doresc sa scriu cateva lucruri despre SARBATOAREA PASTELUI azi.
Multi citind pe portal, cred ca noi tinem o sarbatoare antica dupa o lege veche, care nu are nici o legatura cu prezentul.Lucrul acesta poate ca reiese si din faptul ca noi aducem foarte multe referinte din Vechiul Testament unde era implicata legea ceremoniala a jertfelor.
Asa ca am decis sa intru in sfera SARBATORII DOMNULUI Nou Testamentala, sau mai bine zis dupa Hristos.
Pana nu vom intelege ca toata Biblia se invarte in jurul unui mare eveniment acela a JERTFEI MANTUITOARE, Isus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, nu putem sa estimam nici valoarea acestei Sarbatori, PASTELE DOMNULUI.
Este o sarbatoare care puncteaza cel mai mare eveniment din istoria omenirii, Moartea Mantuitorului indica centrul evenimentului principal din planul de mantuire, Hristos este inima care da viata Cuvantului sfant , inima care bate pentru intreaga omenire, Sangele Lui ne spala, ne iarta, ne da salvare .
Sarbatoarea Pastelui comemoreaza acest eveniment central, as putea spune ca Vechiul Testament ne prezinta istoria unei natiuni, scena in care apare cel mai important personaj care a existat vreodata, iar Noul Testament ne prezinta istoria acestui personaj, Isus Hristos.
Trebuie sa intelegem ca SARBATOAREA PASTELUI ne prezinta JERTFA prin care am fost salvati, ca FRANGEREA PAINII si VINUL, este o aducere aminte a mortii Lui pentru noi.
De ce este atat de important sa ne amintim acest lucru la TIMPUL HOTARAT?
Pentru ca intr-o zi ca aceasta, acum doua mii de ani, a murit Fiul lui Dumnezeu ca sa ne salveze, sa ne impace cu Tatal ceresc si sa devenim copiii lui.
Desi aceasta sarbatoare isi are radacini vechi, ea arata fara nici un gram de indoiala spre Hristos.
Paralelismul si simbolistica evenimentelor vorbesc de la sine ca in vechime erau UMBRA a ceea ce s-a implinit in mod real pe Calvar.
In trecut, sangele mielului jertfit a salvat poporul Israel de la moarte.
In prezent, sangele Mielului jertfit ne-a salvat de la moarte si ne daruie viata vesnica.
In trecut, i-a scapat pe evrei din robia Egiptului.
Azi, ne scapa de robia pacatului.
In trecut, painea nedospita reprezenta graba poporului de a scapa de cei care ii subjuga.
Azi, reprezinta curatia inimii noastre prin Hristos, care grabeste impacarea cu Dumnezeu.
Daca in mod normal, noi NU reusim azi sa mancam o saptamana azimi, cum putem crede ca spiritual PRIN FRANGEREA PAINII (azima)suntem curatitii de dospeala pacatului?
Tocmai dorinta noastra de a manca anual o saptamana azimi, traim adevarul scris, dovedim credinta noastra si credinceosia fata de Tatal.
"Mielul care ridica pacatul lumii" sta in mintea si inima noastra, insa, sarbatorind Pastele LA TIMPUL HOTARAT, cu o sarbatoare sfanta in adunarea in care se cheama numele Lui, dovedim ca avem credinta in Cel care a devenit pentru noi JERTFA DE ISPASIRE pentru totdeauna.
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deconectat
RE: Paștele Domnului: Sărbătoarea Biblică de actualitate
Pace si har sora Lucia,
Studiind evenimentul din acel timp, reiese ca evenimentul era o primavara tarzie, spre vara, cand unele paioase dadusera in spic si a fost distrusa recolta si altele inca nu. In plus in lege se cerea ca in data de 16 Nisan sa se aduca un snop de orz din acel an, deci trebuie sa existe lanuri gata de copt. Marturia autorului Cartii Jubileelor este evidenta, daca nu tii calendarul vechi, nu mai ies timpurile sarbatorilor dupa cum au fost stabilite.
"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Deconectat
RE: Paștele Domnului: Sărbătoarea Biblică de actualitate
Lucia a scris:
Mielul de Pasti, nu numai ca ESTE JERTFA, EL a inlocuit TOATE JERTFELE Vechiului Testament.
"...apoi zice:"Iata-Ma vin sa fac VOIA Ta."El indeparteaza pe cele dintai(jertfele de tot felul, vezi pluralul), ca sa puna in loc pe a doua.(Mesia-Mielul, vezi singularul)
Soră Lucia, vă rog să-mi permiteți o mică dar foarte importantă obiecție legată de afirmațiile ce le-am citat mai sus: eu nu am putut pune niciodată semnul egal între a desființa și a înlocui sau a îndepărta cum spuneați dumneavoastră mai sus. Vreau mai întâi să postez citatul exact așa cum este scris și apoi o să scriu câteva cuvinte legat de ce am spus mai sus.
Citat VDC:
Evrei 10:9 apoi zice: "Iată-Mă, vin să fac voia Ta, Dumnezeule." El desființează astfel pe cele dintâi, ca să pună în loc pe a doua.
1. Din punct de vedere gramatical nu este corect deoarece:
A DESFIINȚÁ vb. 1. v. anula. 2. v. aboli. 3. a anula, (fig.) a ridica. (A ~ orice restricție de circulație.) 4. a suprima. (A ~ un post.) 5. v. dizolva. 6. v. lichida. 7. a distruge, a lichida, a nimici, a prăpădi, (fig.) a topi. (A ~ pur și simplu totul în calea lui.)
A ÎNLOCUÍ, înlocuiesc, vb. IV. Tranz. 1. A pune ceva sau pe cineva în locul altuia, a substitui. 2. A îndepărta pe cineva dintr-un post, numind pe altcineva în locul lui. 3. A ține cuiva locul într-o funcție, într-o muncă etc. r11; Din loc. adv. în loc + suf. -ui.
A ÎNDEPĂRTÁ ~éz tranz. 1) A face să se îndepărteze. 2) (obiecte) A muta mai departe (unul de altul). 3) pop. (persoane) A scoate drept pedeapsă (dintr-o funcție); a da afară; a destitui; a elibera; a concedia. L-au ~at de la conducere. 4) fig. A ține la distanță; a distanța. /în + a depărta
Deci a desființa înseamnă a anula, a aboli, a face să nu mai existe, a scoate din ființă. Asta înseamnă că dacă iau 5 feluri de jertfe și le desființez pentru că nu-și mai au rostul, deoarece a venit una singură care e mai bună decât toate, nu înseamnă în nici un caz că înlocuiesc fiecare fel de jertfă cu cea care este venită ulterior, ci voi folosi acea jertfă la locul ei, în parametri în care a fost instituită, iar celelalte jertfe rămân desființate.
2. Din punct de vedere religios, eu am găsit în Scripturi doar două feluri de jertfe la care se aplică jertfa Mântuitorului Isus Christos:
a ) Jertfă de ispășire al cărei sânge este dus de Marele Preot în locul preasfânt și care apoi era arsă afară din tabără (în cazul Său, El a fost Marele Preot care a dus propriul sânge pentru a ierta și curăți totul și care a suferit dincolo de zidul cetății, adică înafara taberei):
Citat VDC :
1 Ioan 2:1. Copilașilor, vă scriu aceste lucruri, ca să nu păcătuiți. Dar dacă cineva a păcătuit, avem la Tatăl un Mijlocitor, pe Isus Hristos, Cel neprihănit. 2. El este jertfa de ispășire pentru păcatele noastre; și nu numai pentru ale noastre, ci pentru ale întregii lumi.
Evrei 13:11 În adevăr, trupurile dobitoacelor, al căror sânge este adus de marele preot în Locul prea sfânt, pentru păcat, "sunt arse de tot afară din tabără." 12. De aceea și Isus, ca să sfințească norodul cu însuși sângele Său, a pătimit dincolo de poartă.
b ) Aici voiam să ajung pentru că la acest subiect vorbim despre Paște și jertfa de Paște.
Citat VDC:
1 Corinteni 5:7 Măturați aluatul cel vechi, ca să fiți o plămădeală nouă, cum și sunteți, fără aluat; căci [coloe=red]Hristos, Paștele noastre, a fost jertfit[/color].
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Deconectat
RE: Paștele Domnului: Sărbătoarea Biblică de actualitate
Frate Ovidiu, vreau sa-ti spun ca in Biblia din care am copiat citatul scrie INDEPARTEAZA, deci l-am scris asa cum era scris.
Apoi, aceste trei cuvinte pe care le-ai explicat tu, nu le poti pune ca semn de egalitate UNUL langa CELALALT.
Insa, intr-un context "a inlocui, a indeparta" pot sa ne faca sa intelegem ca ceva s-a desfiintat.
Si am sa-ti dau un exemplu:
Intr-o institutie se gasesc doua invatatoare care predau clasei intai.A venit o profesoara capabila sa predea singura clasei acesteia.
Directorul "INDEPARTEAZA pe cele dintai, ca sa puna in loc pe a doua."
Indepartand pe cele doua, instantaneu se desfiinteaza FUNCTIILE lor.
Asa ca eu am inteles contextul de la Evrei si fara cuvantul desfiinta, pentru ca este logic ca atunci cand Jerfa Domnului Isus a INDEPARTAT celelalte jerfe de animale, ele s-au desfiintat instantaneu, mai ales ca stim superioritatea JERTFEI LUI HRISTOS.
Eu cred ca JERTFA PASCALA-MESIA-MIELUL a INLOCUIT toate jertfele de animale, daruri, arderi-de-tot, jertfe pentru pacat, TOATE!
Inainte de versetul pe care l-am adus, si l-ai adus in discutie...este un alt verset EXPLICATIV:
"Dupa ce a zis intai:"Tu n-ai voit si n-ai gasit placere nici in JERTFE, nici in DARURI, nici in ARDERI-DE-TOT, nici in JERTFE PENTRU PACAT,
apoi zice:"El indeparteaza astfel pe cele dintai, ca sa puna in loc pe a doua."
Cred ca acesta insiruire de jertfe ne fac sa intelegem ce vrea sa spuna cu expresia "CELE DINTAI".
Ovidiu, tu spui, ca JERTFA PASCALA a "desfiintat" doar doua jertfe...sau ca doar doua din toate acestea aratau catre acesta jertfa.
Mai departe, versetul urmator ne face sa intelegem CLAR contextul de la Evrei, ca de fapt JERTFA PASCALA a inlocuit toate JERTFELE.
"Si orice preot facea slujba IN FIECARE ZI si aducea de multe ori aceleasi jertfe care niciodata nu pot indeparta pacatele, dar El, dupa ce a adus O SINGURA JERTFA pentru pacate ....(Evrei cap.10:7-12)
Dar cred ca cel mai bine este sa se citeasca cu atentie Evrei capitolul 9 si 10 .
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deconectat
RE: Paștele Domnului: Sărbătoarea Biblică de actualitate
Soră Lucia, verbul "a îndepărta" are într-adevăr și un sinonim: a destitui (a scoate din funcție) care ne ajută să înțelegem situația mai clar.
Însă exemplul ce mi l-ați dat cu școala nu e corect, pentru că aplicat la situația cu jertfele, ar însemna că doar preoția a fost schimbată, iar noi trebuie să aducem și să mâncăm aceleași jertfe. Dar Biblia spune altceva:
Citat VDC: Evrei 7:12 Pentru că, odată schimbată preoția, trebuia numaidecât să aibă loc și o schimbare a Legii.
Dacă vreți, o să încerc să vă dau un exemplu din domeniul școlii:
De exemplu, noi oamenii atât la școală cât și în restul vieții învățăm o seamă de "materii" cum ar fi: evoluționismul (cu o grămadă de ramuri ale sale), istoria religiilor, istoria formării și canonizării Bibliei (ca să putem afla care-i cea mai aproape de adevăr) și multe, multe alte lucruri care deocamdată într-o oarecare măsură ne trebuie sau suntem obligați de alții să le învățăm, ÎNSĂ va veni răpirea și împărăția lui Dumnezeu (aleluia!) Atunci și acolo, toți cei ce vor ajunge, nu vor mai avea nevoie de toate aceste "materii", pentru că-L vom cunoaște în mod direct pe Dumnezeu și pe Domnul Iisus Christos. Așa că nu va mai fi nevoie ca cineva să-și dea cu părerea ce este și cum este EL. Ei bine, atunci când se va întâmpla acest lucru, nu va mai fi nevoie nici de profesori și de surse de informare, ci însăși prezența Sa va fi suficientă și desăvârșită. Deci în felul acesta toate jertfele au fost înlăturate (cum vă place să spuneți) sau desființate, ne mai fiind nevoie să mâncăm din ele (din cele din care se mânca, mă refer, nu din arderile-de-tot) ca să ne sfințim atunci când suntem păcătoși (nici măcar nu e voie să ne atingem de El când suntem în stare de păcătoșenie conform 1 Cor. 11). Singurul loc și mod când mâncăm ceva, (care deasemenea este un simbol) este la Paște, pentru că El însuși s-a prezentat ca jertfă de Paște și a făcut lucrarea aceasta nouă cu Trupul și Sângele Său la Paște. Inclusiv Scriptura spuneam că-L declară "Paștele nostru". În rest, din celelalte jertfe nu se mănâncă din Trupul Său ca înlocuitor de jertfe, ci ele au fost destituite, anulate.
Citat VDC: 1 Corinteni 13:12 Acum, vedem ca într-o oglindă, în chip întunecos; dar atunci, vom vedea față în față. Acum, cunosc în parte; dar atunci, voi cunoaște deplin, așa cum am fost și eu cunoscut pe deplin.
Nu știu dacă am reușit să mă fac înțeles... E și târziu și sunt obosit. Domnul să ne binecuvânteze pe toți!
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Deconectat
RE: Paștele Domnului: Sărbătoarea Biblică de actualitate
Frate Ovidiu, eu am explicat CLAR, de ce am adus exemplu...
Asa ca, te rog sa-mi citesti cu atentie postarea, pentru ca nu am facut nici o paralela intre el si jertfe, ci am vrut sa-ti spun, ca intr-un context sau altul, anumite cuvinte pot exprima DESFIINTAREA.
..........................
Apoi, nu cred ca invatam anumite materii ca sa vedem care este adevarul cu privire la Cuvantul lui Dumnezeu, nu, nu!
Vreau sa spun ca Duhul Sfant ne va calauzi in tot adevarul...azi cei mai multi il exclud din casa, adunare, din inimii, doresc sa ne amintim ca Biserica primara s-a format cu ajutorul acestei puteri, exista azi si va dainui pana la venirea Domnului Isus Hristos doar prin Duhul Sfant.
Nu trebuie decat sa cercetam Scripturile si in ansamblu sau la general... si Duhul ne va arata ADEVARUL.
Faptul ca imi place sa citesc despre fauna, geografie, istorie, popoarele Bibliei...etc, nu-mi permit sa spun, ca aceste lucruri ma desavarsesc mai mult decat ma invata si ma desavarseste Duhul Sfant.
Pastele nostru a fost jertfit odata pentru totdeauna, azi, aceasta sarbatoare este COMEMORAREA MORTII MANTUITORULUI.
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deconectat
RE: Paștele Domnului: Sărbătoarea Biblică de actualitate
În această zi specială de 14 Nisan vă doresc și eu împreună cu familia noastră să aveți parte de o Sărbătoare binecuvântată de Paști, de comuniune cu DOMNUL și cu ai Săi și îmi doresc și mie și vouă ca El să ne ajute să fim în toate privințele niște azime vii, spre slava Sa!
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.