Mulțumesc pentru urare, eu credeam că ăsta e un forum pentru discuții. Dacă discuțiile deviază în ceartă, atunci ne oprim, dar eu cred că dacă sunt susținute mai multe păreri care nu sunt la fel nu neaparat ne certăm între noi.
Eu nu mă bag neaparat pentru că el vrea să țină duminica, ci doar am încercat să văd dacă ar trebui să țin și eu la fel, sau cel puțin dacă ce țin eu e corect din punct de vedere biblic. Iar asta se mai analizează uneori și prin comparație cu alte idei.
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Iedidia a scris:
Dupa atatea discutii , despre data sarbatorii cincizecimii , anul acesta doi frati ( unul vechi in credinta de cand e copil , acum avand 52 ani si unul nou ) mi-au pus in fata nu numai mie , ci la foarte multi frati , cateva argumente care i-au lasat pe toti fara replica . Le voi posta , pentru analiza si armonizare .
Iosua 5 : 10-11
10) Copii lui Israel au tabarat la Ghilgal ; si au praznuit Pastele in a patrusprezecea zi a lunii, spre seara , in campia Ierihonului .
11) A doua zi de Paste au mancat din graul tarii , azimi si boabe prajite ; chiar in ziua aceia au mancat .
Leviticul 23 : 11 si 14
11) In ziua cand veti legana snopul , ......................
14) Sa nu mancati nici pane , nici spice prajite sau pisate , pana in ziua aceasta .................
In Iosua rezulta ca snopul de leganat s-a adus pe 15 Nisan si nu pe 16 cum se zice " in a doua zi dupa sabat " .
Un singur lucru ar putea justifica sau clarifica situatia din Iosua si anume aceia ca in anul acela 14 Nisan a cazut in Sabatul saptamanal , iar a doua zi dupa Sabatul saptamanal , concomitent cu adunarea sfanta din 15 Nisan , au adus si snopul de leganat si astfel au putut manca din graul nou al tarii , paine , boabe prajite si pisate .
Poate am gresit , dar nu am gasit alta iesire !
Frate Sambataru te salut cu Shalom dupa o mare pauza ,care am inteles ca se datoreaza calatoriei tale in Italia.
Am repostat postarea lui Iedidia din care reiese ca mai sunt frati care inteleg la fel ca mine , sau eu ca ei .
Probabil suntem un numar mai mic .
Faptul ca Ovidiu si cu mine am abordat acest subiect cu deamanuntul nu inseamna ca ne certam.
Din contra cred ca ne intarim in cea ce credem fiecare din noi, prin faptul ca suntem provocati a ne sustine intelegerea .
Altfel cum am putea raspunde cuiva care ne intreaba : dar de ce ti asa cum ti?
Sora Valentina bineinteles ca dmv. nu intelegeti mai nimic din schimbul nostru de cuvinte , prin faptul ca credeti ca aceste sarbatori nu mai trebuie tinute ,nu va intereseaza cand trebuie tinute , si tot ce vedeti este o cearta de vorbe.
Pentru noi nu sunt doar vorbe ci ne dam si eu si Ovi interesul de a afla adevarul cand aceasta sarbatoare s-a tinut pe timpul lui Mesia sa nu ne trezim ca o tinem cand nu trebuie.
Astfel ne vedem siliti in a cerceta Septuaginta, scrieri vechi ale scholarilor, etc.
Este aceasta o pierdere de vreme in ochi dmv? Pentru mine este o provocare in a ma adanci in studiu .
Faptul ca nu am ajuns la un consens este faptul ca citim scriptura pentru noi insine, adica nu ne supunem unei organizari religioase , care deja a stabilit cand si cum si ce a ramas din scriptura, si facand o doctrina se impune tuturor, fara loc de interpretari .
Asadar cel putin stiu de ce Ovi tine cum tine, iar Ovi stie de ce eu inteleg cum inteleg, pentru ca fiecare din noi am adus punctele diferente si le-am dezbatut.
Va intreb pe dumv. de ce nu tineti aceasta sarbatoare deloc ?
Vedem ca ucenici au tinut aceasta sarbatoare dupa inaltarea lui Mesia .
Sunt de acord cu raspunsul fratelui Ovidiu - acest forum este pentru discutii. Nu am sesizat aici nici vreo cearta ci exprimarea opiniilor. Este bine sa studiem si sa fim documentati pe credinta noastra ca atunci cand suntem confruntati sa stim cum sa raspundem. Pe linga asta, un motiv in plus de a studia mai mult.
Frate Avodah,
Ai intrebat Unde sunt forumistii?? Pai unde? La biblioteci si pe internet cautand si cercetand . ...Sau poate in vacanta de vara. Oriunde or fi, Domnul sa-i binecuvinteze si sa fie lumina.
Dupa ce am postat mai de mult despre traducerea bibliei Septuagint si am primit raspuns la postarea mea cu texte in greaca si ebraica, m-am gandit ca or fi diferite versiuni in greaca ale acestei traduceri. Asa caci m-am apucat sa studiez si sa ma documentez un pic, dar am aflat ca de fapt este numai o singura traducere si ea la Levetic 23:11 indica clar, cum am mai postat si alta data "a doua zi dupa prima zi" referindu-se la a doua zi dupa Sabatul sarbatorii Pastelor sau Azimilor, adica 16 Nisan, ziua in care se aducea snopul.
Inca o data , este foarte interesant ca cei 70 de traducatori evrei care erau experti (scholars,) in citirea si interpretarea textului Ebraic au tradus la acest verset "a doua zi dupa prima zi".
Mi-a placut sa aud si versiunea traducerilor vechi romanesti citate de fratele Ovidiu din biblia Bucuresti 1688 si Blaj 1795 din care la fel se intelege caci ziua aducerii snopului este a doua zi dupa prima a sarbatorii. Se pare ca amandoua sunt in concordanta cu traducerea Septuagint.
Frate Avodah, ai spus intr-o alta postare caci evidenta asupra textului din Lev 23:11 din aceasta traducere cade caci nu se potriveste cu traducerea cuvantului "Sabat" in evreieste. Oare nu scriere evreiasca au avut si cei 70 de intelepti evrei, experti in Tora care au tradus cu mare atentie si precizie documentele existente in acele timpuri? Ce interese ar fi avut ei ca intentionat sa faca o greseala de proportie asa de uriasa, care sa fi alterat data unei sarbatori atat de importante? Nimeni nu a detectat aceasta greseala de traducere daca ar fi fost o greseala? Ceva de gandit.
Traducerea Septuagint a Bibliei isi are rolul ei forte important in istorie si al traducerii bibliei in general. Nu putem sa ignoram evenimentele si detaliile legate de aceasta traducere. De fapt toate traducerile si documentele pe care le citim trebuiesc bine cercetate inainte ca se ne facem o opinie asupra lor.
Cam ironic, caci chiar tu ai mentionat traducerea Septuagint la rubrica "traduceri ale Bibliei in limba Romana" la intrebarea "traduceri preferate" . De asemenea ai postat despre aceasta traducere: "Pana la inceputul erei crestine, evreii folosesc Septuaginta fara urma de suspiciune"
Cu privire la "a doua zi dupa prima zi" ("on the morrow of the first day" )
Avodah a scris:
"On the morrow of the first day inseamna In dimineata a zilei intai Pe mine ma face sa cred ca vorbeste de ziua de duminica"
Definitia principala a cuvantului "morrow" in limba engleza este a "doua zi" sau "ziua dupa/urmatoare", nu dimineata (Morrow is an English word meaning "the next day" or "the day after" (the morrow of the feast) or "tomorrow" - ref Wikipedia.
De asemenea este asociat cu trecerea unei perioade de 24 ore.
Asa ca " morrow of the first day" inseamna "a doua zi dupa ziua intai" (the next day; the day after first day) nu "in dimineata zilei intai".
Acesta este intelesul cuvantului "morow" in zilele noastre - dupa lingvistii si enciclopediile pe care le-am studiat.
Dar daca tu vrei sa alegi versiunea archaica a cuvantului ca sa ti se potriveasca pareilor tale , atunci este altceva.
Azi am cam accentuat pe traducerea Septuagint si "a doua zi dupa ziua intai" dar cred caci amandoua sunt pertinente la subiectul datei Sarbatorii Saptamanilor ca este in discutie.
Pana data viitoare, Pacea Domnului Isus sa va insoteasca.
Asa ca " morrow of the first day" inseamna "a doua zi dupa ziua intai" (the next day; the day after first day) nu "in dimineata zilei intai".
Acesta este intelesul cuvantului "morow" in zilele noastre - dupa lingvistii si enciclopediile pe care le-am studiat.
Dar daca tu vrei sa alegi versiunea archaica a cuvantului ca sa ti se potriveasca pareilor tale , atunci este altceva.
Frate Gershom expresia "Morrow "s-a putut referi la urmatoarele:
1. The following day.
2. The time immediately subsequent to a particular event.
3. Archaic The morning.
Archaic inseamna ca in engleza veche cand acest termen "morrow "a aparut acest cuvant insemna "The morning"=In dimineata.
Deci trebuie sa recunosti ca exista aceasta posibilitate si nu poti sa o negi
Pe mine ma interseaza mai putin cum se intelege in zilele noastre , ci ma intereseaza cum a fost inteles acest cuvant in vremurile vechi.
Frate trebuie sa intelegi ca nu sunt singururl care intelege in felul acesta expresia din Septuagint "On the morrow of the first day ".
Saducheii care reprezentau clasa preotimii intelegeau asa , asa ca nu vreau sa crezi ca eu aleg versiunea archaica ca mi se potriveste mie.
S-a potrivit si acum 2000 de ani.
Mai jos postez din Encyclopedia Iudaica sa vezi cum se recunoaste unele schimbari la sarbatori facute de catre Farisei odata intrati in control, si acolo spune ca cea mai significanta schimbare a fost cea de la ziua cinzecimii:
Sabbaths and Festivals.
Of decisive influence, however, were the great changes wrought by the Pharisees in the Sabbath and holy days, inasmuch as they succeeded in lending to these days a note of cheerfulness and domestic joy, while the Sadducees viewed them more or less as Temple festivals, and as imposing a tone of austerity upon the common people and the home. To begin with the Day of Atonement, the Pharisees wrested the power of atoning for the sins of the people from the high priest (see Lev. xvi. 30) and transferred it to the day itself, so that atonement was effected even without sacrifice and priest, provided there was genuine repentance (Yoma viii. 9; Sifra, Am17;are Mot, 8). So, too, the New Moon of the seventh month was transformed by them from a day of trumpet-blowing into a New-Year's Day devoted to the grand ideas of divine government and judgment (see New-Year). On the eve of Passover the lessons of the Exodus story, recited over the wine and the man27;n27;ah, are given greater prominence than the paschal lamb (Pes. x.; See Haggadah [Shel Pesam17;]). The Biblical command enjoining a pilgrimage to the Temple in the festival season is fulfilled by going to greet the teacher and listen to his instruction on a festal day, as in former days people went to see the prophet (Suk. 27b, after II Kings iv. 23; Ben27;ah 15; Shab. 152a; Sifra to Lev. xxiii. 44).
But the most significant change was that which the Feast of Weeks underwent in its transformation from a Feast of Firstlings into a Feast of the Giving of the Law (Mek., Yitro, Bam17;odesh, 3; Ex. R. xxxi.; see Jubilees, Book of). The Boethusians, as the heirs of the Sadducees, still retained a trace of the agricultural character of the feast in adhering to the letter of the law which places the offering of the 'omer (sheaf of the wave-offering) on the morrow after the Sabbath and the Shabu'ot feast on the morrow after the seventh Sabbath following (Lev. xxiii. 15-16); whereas the Pharisees, in order to connect the Shabu'ot feast with Passover and lend it an independent historical character, boldly interpreted the words "the morrow after Sabbath" as signifying "the day following the first Passover day," so that Shabu'ot always falls upon the close of the first week of Siwan (Meg. Ta'an. i.; Men. 65a, b; Shab. 88a).
Textul incepe cu :
the great changes wrought by the Pharisees in the Sabbath and holy days,
marile schimbari aduse de farisei in legatura cu Shabatul si zilele de sarbatoare.
Si vorbeste de mai multe schimbari care nu vreau sa ma lungesc acum sa le traduc, (le pot face daca cineva este chiar interesat, sau mai tarziu pe parcursul discutilor) , vreau doar sa scot in evidenta la inceputul celui de al doilea paragraf adica
But the most significant change was that which the Feast of Weeks ..
;
unde se recunoaste ca" cea mai significanta schimbare a fost cea Sarbatoarea Saptamanilor" .
Mergand mai departe spune despre Boethusians si Sadduchei ca ei au mentinut interpretarea legalista a scripturi ,avand caracterul agricultural a acestsei sarbatori aducand omerul
on the morrow after the Sabbath
iar Savuot ziua urmataore a celui de al 7-lea Shabat saptamanal , urmarind Leveticul 23:15-16;
pe cand Fariseii in ordine sa conecteze aceste 2 sarbatori Cinzecimea cu Pastile dandu-i un caracter istoric independent boldly(care inseamna curajosi si bravi)au interpretat "morrow after shabbat"a doua zi dupa passover. Cine sunt acesti curajosi si bravi (boldly)care au facut aceasta significanta schimbare?
Aceiasi Farisei pe care Mesia i-a invinuit de schimbarea unor porunci in favoarea datinelor lor.
Fratilor aceastea nu sunt inventiile mele ci sunt in Enciclopedia Iudaica unde puteti sa le verificati voi insiva.
Se recunoaste alb pe negru aceste modificari efectuate de catre farisei , care neaga necesitatea Templului pentru asi practica religia.
Noi il avem pe Mesia dar ei fara Mesia nu au nici o dezlegare de sus ca aceste sarbatori pot sa sufere unele modificari in absenta Templului , cum au facut ei cu Ispasirea , Trambita, Passover , Cinzecimea, la care o sa revin cu traducerea unde o sa se vada schimbarile semnificative a acestor sarbatori din felul in care au fost practicate pe vremea uceniclor si cum au ajuns astazi, datorita fariseilor.
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3426. Postat la 25/07/2010 21:22 - 5396z3h26m
Pai am luat si eu de la pg. 1 pana la 5 si pe kilometri de explicatii tot n-ati ajuns la finis. Cum ma convingi tu pe mine sa tin ceva, cand nici tu nu stii, si ai indoieli, ........pentru nimic. Un singur lucru conteaza. Asezati-va la picioarele Mantuitorului, si nu va mai framantati si ingrijorati. Cititi si voi Isaia 58 si vedeti in ce conditii Domnul zice " iata-Ma". Nu cand tii, tu, corect Nisanul in 14 , in 15, in Sabat, dupa Sabat, cand s-au mancat boabe din spic si s-a leganat snopul si s-au facut azime. O frate, frate drag...........!
Sora Valentina cand o sa fi intrebata din ce cauza nu ai tinut aceasta Sarbatoare nu o sa te poti scuza ca fratele Daniel tinea asa iar Ovidiu asa, si eu nu am stiut pe cine sa aleg etc.
Fiecare va raspunde pe masura intelegeri si aplicari a ce a inteles.
Cum intelegeti asa sa o tineti. In primul rand trebuie sa vreti sa o tineti.
Dar vad ca Dmv.va multumiti doar cu Shabatul si ma sfatuiti sa nu mai caut care este adevarul cu privire la aceasta sarbatoare , cumva sugerand ca aceasta porunca s-a desfintat , sau nu mai este valabila.
Mesia invata altceva. Oricine va invata pe micuti acestea sa nu pazeasca cea mai mica porunca va fi chemat cel mai mic in Imparatie.
Isaia care a scris acel context, nu a incetat a tine poruncile cu privire la sarbatori si shabat odata ce a avut revelatia din 58.
Dmv. sugerati sa nu le mai dam importanta? Sau sugerati sa dam importanta la Shabat , iar la sarbatori nu?
Ps. Nu mi-ati raspuns inca la intrebarea anterioara:
Va intreb pe dumv. de ce nu tineti aceasta sarbatoare deloc ?
Vedem ca ucenici au tinut aceasta sarbatoare dupa inaltarea lui Mesia
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Cincizecimea
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3432. Postat la 26/07/2010 21:48 - 5395z2h59m
Nu tin , deoarece nu am primit in duh o mustrare ca ar trebui sa tin.
Apostolii?. O lucrare pe care ai facuto mereu, nu se poate opri brusc, atata timp cat celor carora le propovaduia, nu erau inca incredintati asupra adevarului pe care L-a transmis Isus, jertfindu-Se. Era o masa de oameni care , ani si ani au facut un lucru pe care mosii si stramosii lor l-au facut mii de ani. Te astepti ca un obicei sa inceteze de pe-o zi pe alta ?. In Biblie avem exemple de prooroci care nu au inteles de la inceput ce li se cerea, unii au si murit neintelegand. Sau cat timp le-a trebuit apostolilor, sau lui Pavel sa ajunga la deplina intelegere a ceea ce Le-a spus Domnul Isus, cat a stat cu ei. Noi avem 20 de ani de la revolutie, si oamenii inca doresc sa-i conduca Ceausescu. Si uite ca in 2010 sunt inca oameni care se intorc inapoi in loc sa mearga inainte.
Sora Valentina . Daca ii cereti Lui YHWH iubire , sau rabdare , dorinta de a va pazi curata , etc .El o sa va trozneasca cu ele ? Sau EL o sa va creeze oportunitati in care sa alegeti acestea .
Deci depinde de noi ce dorim si ce ii cerem.
Va intreb daca doriti in a implini si aceasta porunca, in a onora-o spre cinstea Lui Sarbatorile la fel cum onorati Shabatul ?
Daca nici macar nu aveti dorinta de a implini , atunci nu stiu daca o sa va mustre vreodata duhul.
Parerea mea este ca il ispititi prin a astepta mustrari la Cuvantul Sau scris.
Sunt Sarbatorile Lui la fel cum a declarat despre Shabat.
Nu credeti ca la fel s-ar putea scuza cineva care manaca porc spre exemplu?
Ar putea raspunde exact cum ati raspuns Dmv. mai sus. Duhul nu-l mustra , apostoli au continuat probabil pentru o vreme doar pana cand obiceiul s-a ofilit, sau pana au ajuns la indeplina intelegere .
In ziua de pe urma o sa li se spuna:"Nu va cunosc " Ati practicat faradeLEGEA"
A ignora Sarbatorile Lui si a nu le pazi pe vremea Mantuitorului se considera faradelege.
Din aceasta pricina ucenici au continuat a le pazi sa nu se afle printre aceia care practica faradelegea.
Motivul ca obiceiul a incetat este ca pe vremea lui Constantin, Roma
s-a crestinizat dar nu au renuntat la formele pagane anterioare, formandu-se Catolicismul , care a devenit foarte antisemit din cauza ca considerau evreii , ca si ucigasi de D-zeu, iar sarbatorile , shabatul , si toate formele Iudaice s-au inlaturat, si si-au format ale lor, ajungand sa impuna aceste modificari pana la pedepsirea cu moartea celor ce nu se supuneau , iar cu timpul s-a ajuns la instraiinarea copleta de forma iudaica in care Mesia , si ucenici s-au nascut si au crescut .
Uite asa majoritatea crestinilor se afla astazi, fara Shabat si Sarbatori, in care Ucenici se bucurau pe vremuri.
Nici pe ei nu ii mustra , dar asta nu inseamna ca merg bine.
Din contra le gasesc bune.
Eu va propun sa mergeti pe genunchi inainte sa mergeti la Pastorul Dmv. , si sa va rugati Lui , sa aflati de la El voia Sa in legatura cu restul Sarbatorilor Sale . Ele nu sunt doar pentru evreii, caci vedem in Zaharia 14 ca toate natiunile vor sarbatori atunci Sarbatorile obligatoriu.
Odata ce deveniti interesata in Voia Sa in legatura cu acest aspect , atunci sa asteptati mustrarile Duhului Sfant.
Mesia a implinit Legea Jertfelor cu afiliatiile ei, nu a desfintat Sarbatorile in care se afla si Shabatul.
Evrei 10 :8
Tu nu ai voit nici jerfe, nici prinose, nici arderi de tot,nici jerfepentru pacat(lucruri aduse toate dupa Lege)
9. apoi zice: Iata-ma , vin sa fac voia Ta YHWH. El desfinteaza astfel pe cele dintai, ca sa puna in loc pe a doua:
jerfirrea trupului Sau(noul legamant)
ATAT ZICE SCRIPTURA CA A DESFINTAT DIN CELE DINTAI , SI LE-A INLOCUIT CU CEVA MAI BUN. De ce? Pentru ca nu putea face niciodat desavarsiti pe aceia care le aduceau.
Sabatul , sarbatorile , mancarurile curate , etc, nu are a face cu desavarsirea noastra ca sa fie nevoie sa fie inlocuite.
Cei ce il Iubesc pazesc toate poruncile Lui, iar unde apar jerfe acolo se restitue cu trupul Sau. In Shabat trebuia adusse jerfe dimineata si seara, la fel ca si la Sarbatorea aceasta.
Din cauza ca apar jerfe desfintam Shabatul , sau desfintam doar jertfele asa cum textul din evrei spune?La fel si la Sarbatori? Desfintam jerfele si sistemul preotesc afiliate la acestea , dar nu desfintam restul , si alegem unele dupa mustrarile fiecaruia.Uitativa la asa zisa lumea crestina. Credeti ca asta a fost intentia ucenicilor cand au inceput a sădii adunari ?
Fiecare dintre aceste denominatiuni aleg doar ce le convine de prin scriptura , cum ar fi zeciuielile, botezul(nu totii) , partasia , etc
Fiecare din ei spun ca aud glasul Lui , si duhul nu ii mustra la cutare sau cutare calcare din Torah.
Nu trebuie sa asteptam ca El sa ne trimeata in Cuvantul Sau ,din moment ce fiecare din noi il avem (Scriptura).
Trebuie doar sa-l implinim, daca pretindem ca Il Iubim.
Daca nu vrem sa-l implinim scriptura spune ca suntem mincinosi, si adevarul nu este in noi.
Acum ce ramane ? Fiecare sa alegem ce anume sa implinim , si sa asteptam mustrari la restul?
Sau sa incertcam sa implim tot ce a spus El?
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Cincizecimea
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3439. Postat la 29/07/2010 07:40 - 5392z17h8m
Nu dupa fapte, frate, ci prin credinta.
Avraam a primit fagaduintele chiar inainte ca Legea sa fie data pe Sinai, nu prin faptele Legii ( ceea ce ar fi fost greu, deoarece Legea- intreaga Tora- si sistemul ceremonial nu fusesera inca instituite), ci prin credinta. Pavel spunea ca a cauta sa primesti fagaduintele lui Dumnezeu prin Lege face credinta sa fie nula si chiar nefolositoare. Legea condamna, iar credinta mantuieste. Noi toti am pacatuit, am calcat Legea si, ca urmare, toti avem nevoie de acelas lucru de care a avut nevoie Avraam- neprihanirea mantuitoare a lui Isus, atribuita noua prin credinta. Trecutul lui , e si viata pe care o duc eu, plina de greseli. Nu a avut, si nici eu nu am o mantuire proprie. Avea, si am nevoie de neprihanirea atribuita? El " a crezut pe Dumnezeu, iar aceasta i s-a socotit ca neprihanire". Nici inclinatiile lui Avraam spre bunatate si sfintenie, nici mostenirea lui, nu au fost vrednice de luat in considerare, dar Avraam a fost deosebit asa cum fiecare din noi poate sa fie deosebit. El a crezut ca Dumnezeu poate sa-l schimbe, sa lucreze prin el si sa binecuvanteze lumea prin el. Avraam L-a crezut pe Dumnezeu, Dumnezeu l-a socotit neprihanit si l-a facut capabil sa fie neprihanit. Dupa cum Avraam a fost facut capabil sa binecuvanteze lumea, tot asa Dumnezeu vrea sa binecuvanteze intreaga lume prin noi toti. Daca ar fi existat o Lege care ar fi putut da viata, cu siguranta aceasta ar fi fost Legea lui Dumnezeu. Si totusi, nici Legea lui Dumnezeu, nu poate sa dea viata, pentru ca noi calcam Legea aceasta si sunt condamnati de ea. Dar prin Hristos avem fagaduinta ca prin El suntem eliberati de " sub Lege " pe noi toti care credem. Legea ajunge sa fie o povara, cand este prezentata fara credinta, fara har, deoarece, fara credinta, fara neprihanirea care vine prin credinta, a fi sub Lege inseamana a fi sub povara si condamnarea pacatului.
Acestea sunt invataturile pe care le primim in scoala de Sabat, care le avem trimestrul acesta-" Mantuirea -in epistola catre romani". Sunt atat de clare, logice, pline de adevar, care duc la intelegerea : de ce s-a jertfit Isus.
Si cunoscandu-l pe Avraam, inteleg cum lucreaza Dumnezeu.
Biblia are răspuns la toate intrebările.
Deconectat
RE: Cincizecimea
emanolake (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3441. Postat la 29/07/2010 13:23 - 5392z11h24m
Fapta si Credința sînt una și aceași, nu poți trăi prin credință dacă nu ai fapte de neprihanire si nu poți avea fapte dacă nu ai credinta adevarată.
Iar Avraam a fost socotit neprihanit prin ascultarea de Dumnezeu si înplinind cuvantul său, de acea el a primit binecuvîntarea de la Melhisedec împăratul Salemului, marele preot al Dumnezeului Celui Prea Inalt. Căci credinta lui a fost socotită prin fapte bune si vrednice de ascultare.
Legea condamna, iar credinta mantuieste.
Legea condamna pe cei ce nu o asculta, Deci ce vom zice? Legea este ceva păcătos? Nicidecum! Dimpotrivă, păcatul nu l-am cunoscut decât prin Lege. De pildă, n-aș fi cunoscut pofta, dacă Legea nu mi-ar fi spus: Să nu poftești!
Așa că Legea, negreșit, este sfântă, și porunca este sfântă, dreaptă și bună. Știm, în adevăr, că Legea este duhovnicească; dar eu sunt pământesc, vândut rob păcatului. Fiindcă, după omul dinăuntru, îmi place Legea lui Dumnezeu;dar văd în mădularele mele o altă lege care se luptă împotriva legii primite de mintea mea și mă ține rob legii păcatului care este în mădularele mele. pentru ca porunca Legii să fie împlinită în noi, care trăim nu după îndemnurile firii pământești, ci după îndemnurile Duhului.
Astfel, credința vine în urma auzirii; iar auzirea vine prin Cuvântul lui Hristos.
Deci prin credință desființăm noi Legea? Nicidecum. Dimpotrivă, noi întărim Legea.
Dar prin Hristos avem fagaduinta ca prin El suntem eliberati de " sub Lege " pe noi toti care credem.
Suntem eliberati de sub LEGE???? Care LEGE VALENTINA ca aicia in Romani 10/2-5:
2. Le mărturisesc că ei au râvnă pentru Dumnezeu, dar fără pricepere:
3. pentru că, întrucât n-au cunoscut neprihănirea pe care o dă Dumnezeu, au căutat să-și pună înainte o neprihănire a lor înșiși și nu s-au supus astfel neprihănirii pe care o dă Dumnezeu.
4. Căci Hristos este sfârșitul Legii, pentru ca oricine crede în El să poată căpăta neprihănirea.
5. În adevăr, Moise scrie că omul care împlinește neprihănirea pe care o dă Legea va trăi prin ea.
Vorbeste celor care se cred neprihaniti dar nu inplinesc legea Domnului se cred priceputi dar sint fara pricepere a adevarului cum sînt și în zilele noastre, multi zic că sînt creștini dar puțini dau dovada ca sînt. Să nu credeți că am venit să stric Legea sau Prorocii; am venit nu să stric, ci să împlinesc. Căci adevărat vă spun, câtă vreme nu va trece cerul și pământul, nu va trece o iotă sau o frântură de slovă din Lege, înainte ca să se fi întâmplat toate lucrurile.
Acestea sunt invataturile pe care le primim in scoala de Sabat, care le avem trimestrul acesta-" Mantuirea -in epistola catre romani". Sunt atat de clare, logice, pline de adevar, care duc la intelegerea : de ce s-a jertfit Isus.
Eoistola catre Romani e o epistola tainică aia nu poti să o studiezi ca la scoala căt face 1+1 ori ce cuvănt ce este scris numai Domnul poate sa tio deslușeasca prin duhul sfînt care este duhul adevarului, pentru ca porunca Legii să fie împlinită în noi, care trăim nu după îndemnurile firii pământești, ci după îndemnurile Duhului. Voi însă nu mai sunteți pământești, ci duhovnicești, dacă Duhul lui Dumnezeu locuiește în adevăr în voi. Dacă n-are cineva Duhul lui Hristos, nu este al Lui.
Cine are Duhul Domnului acela niciodata nu se va înpotrivi Legii Domnului, căci Duhul nu desfintează Legea Domnului ci Duhul te intareste sa o înplinești, de acea Domnul ne-a trimis Duhul Adevarului ca să ținem și să înplinim cuvîntul său care este DA si AMIN...
13. Intrați pe poarta cea strâmtă. Căci largă este poarta, lată este calea care duce la pierzare, și mulți sunt cei ce intră pe ea.
14. Dar strâmtă este poarta, îngustă este calea care duce la viață, și puțini sunt cei ce o află.
15. Păziți-vă de prorocii mincinoși! Ei vin la voi îmbrăcați în haine de oi, dar pe dinăuntru sunt niște lupi răpitori.
16. Îi veți cunoaște după roadele lor. Culeg oamenii struguri din spini sau smochine din mărăcini?
17. Tot așa, orice pom bun face roade bune, dar pomul rău face roade rele.
18. Pomul bun nu poate face roade rele, nici pomul rău nu poate face roade bune.
19. Orice pom care nu face roade bune este tăiat și aruncat în foc.
20. Așa că, după roadele lor îi veți cunoaște.
Deconectat
RE: Cincizecimea
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3442. Postat la 29/07/2010 19:50 - 5392z4h57m
Caci Hristos este sfarsitul Legii.............- bineanteles Legea cerimoniala.
Legea morala nu s-a desfiintat , si nu o sa se desfiinteze. E scrisa cu degetul lui Dumnezeu. Unul dintre motivele pentru care Legea nu poate fi schimbata, nici anulata este acela ca principiile ei de baza exprima voia si caracterul lui Dumnezeu si, ca urmare, sunt valabile pentru vesnicie.
Daniel zice ca stiinta se va dezvolta. De ce zici tu ca Romani e o epistola tainica?.
A fost scrisa pentru noi ramasita sfarsitului. Ni s-au dat cunostinte indestulatoare pentru a pricepe. Pavel ne explica destul de clar, si taina ramane doar pentru cel ce nu vrea sa puna mana pe-o carte, bazandu-se doar pe puterea lui de intelegere. De ce sa nu inveti daca ai scoala ? E nevoie sa o luam ca la clasele pregatitoare , de la liniute.
Sora Valentina sa imi dai cand gasesti si mie versetul cu legea ceremoniala si morala.
Nu imi amintesc Mesia sa fi vorbit in acest fel .
Ai spus :
Nu dupa fapte, frate, ci prin credinta
Sunt de acord ca doar prin credinta vom fi considerati desavarsiti .
Dar credinta fara faptele care ii urmeaza este moarta dupa cum gasim scris.
A zis oare Pavel ca prin credinta desfintam faptele(torei)?dupa cum sustii.
Ai spus despre Avraam :
Avraam a primit fagaduintele chiar inainte ca Legea sa fie data pe Sinai, nu prin faptele Legii ( ceea ce ar fi fost greu, deoarece Legea- intreaga Tora- si sistemul ceremonial nu fusesera inca instituite), ci prin credinta.
Te invit sa citesti in Genesa 26:4
..si toate neamurile pamantului vor fi binecuvantate in samanta ta, ca rasplata
5 Pentru ca Avraam a ascultat de porunca Mea , si a pazit ce i-am cerut , a pazit poruncile Mele, oranduielile Mele, si legile Mele,
Inainte de Sinai Avraam a pazit oranduieli, legi si porunci , si vedem rasplata in urma paziri.
Avraam a fost numit prietenul Lui Elohim pentru ca era grijuliu sa pazeasca tot ce Tatal i-a poruncit, iar mai tarziu credinta i-a fost testata, si considerata neprihanire.
Asta nu inseama ca odata trecut testul credintei Avraam nu a mai pazit Sarbatori , etc.
Ai spus:
Si totusi, nici Legea lui Dumnezeu, nu poate sa dea viata, pentru ca noi calcam Legea aceasta si sunt condamnati de ea. Dar prin Hristos avem fagaduinta ca prin El suntem eliberati de " sub Lege " pe noi toti care credem.
Am explicat anterior ce Lege statea impotriva noastra. Legea jertfelor> Ai pacatuit erai condamnat sa mori. Sa nu mori aduceai sangele unui animal in locul sangelui tau.Aceasta a fost o solutie temporara pana avea sa vina acel desavarsit cu insusi Sangele Lui. De sub aceasta Lege suntem eliberati.
Restul iti recomand sa le pazesti sa nu fi gasita printre acei care practica faradelegea de care Mesia ne-a avertizat .
Acesta este harul ca nu mai suntem condamnati de legea Pacatului si a Morti.
Nu mai suntem, condamnati daca credem . Dar sa ne pastram hainele curate soro , pazind instructiunile cea ce Tora inseamna.
Ai zis:
De ce zici tu ca Romani e o epistola tainica?.
Pentru ca nu vezi ce tambalau a iesit din neintelegerea corecta a scrierilor lui Pavel.
Mii si mii de feluri de crestini.
Cauza este tot faradelegea.
2 Petru 3:16
16. ca și în toate epistolele lui, când vorbește despre lucrurile acestea. În ele sunt unele lucruri grele de înțeles, pe care cei neștiutori și nestatornici le răstălmăcesc ca și pe celelalte Scripturi, spre pierzarea lor.
17. Voi deci, preaiubiților, știind mai dinainte aceste lucruri, păziți-vă ca nu cumva să vă lăsați târâți de rătăcirea acestor nelegiuiți, și să vă pierdeți tăria;
De cine vorbeste Petru ca se ratacesc ? Nelegiutii(cei ce practica faradelegea)
Da sora Valentina sunt taine care nu toti le pricep dupa cum se vede .
Ai spus:
Si cunoscandu-l pe Avraam, inteleg cum lucreaza Dumnezeu.
Oare cum il cunosti tu pe Avraam? Pazind sau nu Tora?Anuland-o prin credinta ?
Uite ce spune in Evrei 13:7
Aduceți-vă aminte de mai marii voștri, care v-au vestit Cuvântul lui Elohim; uitați-vă cu băgare de seamă la sfârșitul felului lor de viețuire, și urmați-le credința!
Sa ne ajute YHWH
Inchei cu Iacov 2:21
Avraam, părintele nostru, n-a fost el socotit neprihănit prin fapte, când a adus pe fiul său Isaac jertfă pe altar?
22. Vezi că credința lucra împreună cu faptele lui, și, prin fapte, credința a ajuns desăvârșită.
23. Astfel s-a împlinit Scriptura care zice: "Avraam a crezut pe Dumnezeu, și i s-a socotit ca neprihănire"; și el a fost numit "prietenul lui Dumnezeu."
24. Vedeți dar că omul este socotit neprihănit prin fapte, și nu numai prin credință.
25. Tot așa, curva Rahav: n-a fost socotită și ea neprihănită prin fapte, când a găzduit pe soli și i-a scos afară pe altă cale?
26. După cum trupul fără duh este mort, tot așa și credința fără fapte este moartă.
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Cincizecimea
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3444. Postat la 30/07/2010 08:57 - 5391z15h51m
Nu sunt scrise legile asa cum le numim noi azi. Dar Legea celor 10 porunci, clar se refera la morala, si-a primit numele de Lege morala, iar in ceea ce priveste ceremoniile au dus la numirea acestor numar de legi, Legea cerimoniala. Domnul Isus nu a desfiintat ceea ce cu degetul Lui a scris. Sigur nu Legea celor 10 porunci, a fost anulata. Legea cu ceremoniile arata spre El, si odata ce s-a dat ca Jertfa suprema, a zis : gata ce v-am spus sa faceti , n-ati inteles, de-acum ramane sa faceti ce v-am aratat Eu traind pe pamant, ca trebuie sa faceti. De aceea ca exemplu a curatit Templul. In Templul curat, El a inceput sa invete si sa vindece. Deci asa trebuie sa arate biserica Lui. Dupa exemplul pe care L-a dat. Inconjurat de oamenii care-L asculta. Cei care fug, dau bir cu fugiti si nu inteleg ceea ce El ne-a spus raman afara cu afacerile, jerfele, sarbatorile si idolii lor. Aici in Templul curatit, noi cei Cel iubim, facem ceea ce El ne-a lasat ca testament, prin exemplul personal, cat a fost cu noi.
Vă atrag atenția că sunteți pe punctul de a creea off-topic!!!
Referitor la faptul că Shavuot (Cincizecimea) nu este respectată de unii deoarece nu este inclusă în cele 10 porunci....am putea ridica și alte probleme precum faptul că multe legi nu sunt incluse in cele 10 porunci (să nu descoperi goliciunea unei rude, să nu mănânci animale necurate, să dai zeciuială...acestea și multe altele trebuie respectate...dar nu sunt cuprinse in decalog).
Revenind la Sărbătoarea Cincizecimii și la sărbători în general am putea discuta și aspectul general al sărbătorilor și anume dacă ele sunt o umbră...a lui Mesia...întrebarea sau problema este...cunoaștem sau este facut desăvârșit trupul lui Mesia?
Dacă da atunci ce se întâmplă cu noi deoarece la timpul împliniri așteptăm să se întâmple unele evenimente....care le vedem prea putin acum!
Dacă nu atunci care este motivul pentru care nu trebuie să observăm sărbătorile acestea care sunt umbre (nu au fost ci sunt) ale Trupului lui Mesia...în ele găsim planul de mântuire (planul de mântuire este realizat prin Mesia) pentru oameni. Știm că cele de primăvară s-au împlinit la prima venire a lui Yeshua exact la moed (la timpul stabilit)...dar cum rămâne cu cele de toamnă? Să se oprească oare planul de mântuire în pustia acestei lumi sau mai continuăm până în Canaanul ceresc?
Sunt doar întrebări care cer un anumit fir de discuție... vă rog să rămâneți la șubiect Sărbătorile Domnului - Cincizecimea!
Daca nu ma intelegi, inainte de a ma contrazice asigura-te ca ma asculti.
off topicule, mda, este, dar, permite-mi Fr, Lica, o intrebare , in legatura cu cele 10 porunci si cermonialele: In cele 10 porunci gasim de dieta? Asta asa cum spunea-i si tu mai sus, de alte lucruri ale Legii, care au ramas in picioare.
Domnul este tăria mea și temeiul cântărilor mele de laudă: El m-a scăpat. El este Dumnezeul meu, pe El Îl voi lăuda; El este Dumnezeul tatălui meu, pe El Îl voi preamări. Exodul 15:2
Sora Valentina am mutat idea discutiei la topicul "Intrebari si raspunsuri" subiectul "Sarbatori" pentru a nu ne afla in afara subiectului ("off topic"
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Cincizecimea
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3507. Postat la 20/08/2010 06:56 - 5370z17h51m
Pentru a lamuri pe deplin ceea ce voi ati pus pe multe pagini, uite ce apune servul Domnului, in cateva fraze:
" Hristos a inviat din morti ca cel dintai rod al celor adormiti. El era antitipul snopului leganat, iar invierea Lui a avut loc tocmai in ziua in care snopul de leganat trebuia adus inaintea Domnului. Timp de mai mult de o mie de ani, s-a facut aceasta ceremonie simbolica. Se adunau din campurile secerate primile spice de grau copt, si cand oamenii mergeau la Ierusalim la Pasti, snopul din cele dintai roade era leganat inaintea Domnului ca un dar de multumire. Numai dupa ce se aducea acest dar se putea infinge secera in grau, ca apoi sa poata fi adunat in snopi. Snopul infatisat Domnului preinchipuia secerisul. Tot astfel si Hristos, ca intaiul rod, infatisa marele seceris spiritual ce trebuia sa se adune pentru Imparatia lui Dumnezeu"- Hristos lumina lumii, cap. 81,- Domnul a inviat. E.G.W.
Nu știu dacă ceea ce ai postat tu din cartea "Hristos lumina lumii" poate în adevăr să înlocuiască tot ceea ce s-a postat până acum...poate pentru unul care cunoaște deja toate aceste lucruri.
Ar fi o mică problemă doar...documentele iudaismului și chiar și istoricul Iosif Flavius afirmă că a fost vorba de orz și nu de grâu...deoarece luna secerișului grâului era în luna sărbătorii Cincizecimii.
Apoi...am căutat doar prin cartea aceasta ce spune Elen Wite despre împlinirea sărbătorilor de toamnă deoarece mă aștept ca și ele să aibe o asemenea măreață împlinire precum cele de primăvară (și precum omerul despre care vorbește postarea ta)...însă nu am găsit acest lucru, poate mă poți ajuta. Pentru că dacă nu s-au împlinit pe deplin în Mesia la prima Sa venire înseamnă că ele sunt încă valabile conform Matei 5 (nu pot trece până ne se împlinesc).
Daca nu ma intelegi, inainte de a ma contrazice asigura-te ca ma asculti.
Dragii mei, ne sta in fata o frumoasa SARBATOARE.
Dumnezeu ne-a daruit-o
Si de El este sfintita.
Duhul Sfant la Cincizecime cu vuiet s-a coborat
Si in inimile noastre Daruri El ne-a daruit.
De aceia eu acuma va indemn cu dragoste:
Fratilor, sa dam noi mana,Cincizecimea s-o serbam!
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Da minunata Sarbatoare prin care noi si nu numai si cei care cred in Domnul ISUS am primit fagaduinta acea putere minunata care vine din Cer . O Sarbatoare mare pe care Domnul a poruncit-o sa o tinem pana in vesnici . Toti oamenii Lui Dumnezeu au pazit-o cu Sfintenie , Apostolii la fel si noi impreuna cu toti aceia care cred pana in Vesnici , ajuta-ne Doamne sa ascultam de Cuvantul tau Cel Sfant si Minunat.
1 Corinteni 16:8 Voi mai rămâne totuși în Efes până la Cincizecime, . AMIN
Psalmul 84.11. Căci Domnul Dumnezeu este un soare și un scut, Domnul dă îndurare și slavă, și nu lipsește de nici un bine pe cei ce duc o viață fără prihană.
Doamne al oștirilor, ferice de omul care se încrede în Tine!