Ivri a scris:
Va rog sa aveti mare atentie asupra intrebarii care urmeaza! Sa dam dovada de intelepciune si dragoste!
Ce credeti ca este Duhul Sfant! Ma refer strict la natura Lui, adica este o persoana etc ?
Va multumesc!
Duhul Sfânt:
Nu este o Ființă Personală
rr30;nici prin tărie, nici prin putere, ci prin Duhul Meu, -- zice Domnul oștirilorr1;
(Zaharia 4:6).
- învățăturile despre Trinitate au fost inițiate cu mult după ce Noul Testament fusese scris, și nu de scriitorii Bibliei. Cum definim noi atunci
Duhul Sfânt dacă nu este o persoană?
În loc să descrie Duhul Sfânt ca o persoană sau entitate distinctă, Biblia cel mai des se referă la el și îl conectează cu puterea divină a lui Dumnezeu (Zaharia 4:6; Mica 3:8). Savanții evrei, examinând referirile la el din Vechiul Testament, nu au definit niciodată Duhul Sfânt ca nimic altceva decât puterea lui Dumnezeu.
În Noul Testament, Pavel se referă la el ca duhul puterii, dragostei și al unei minți sănătoase (1 Timotei 1:7). Informând-o pe Maria că Isus avea să fie conceput supranatural în pântecele ei, un înger i-a spus, rDuhul Sfânt se va pogorî peste tine,r30;r1; și el l-a definit ca rputerea Celui Prea Înalt,r1; care rte va umbrir1; (Luca 1:35).
Isus a început preoția Lui rplin de puterea Duhuluir1; (Luca 4:14). El le-a spus
celor ce-L urmau, rvoi veți primi o putere, când Se va pogorî Duhul Sfânt peste voir1; (Faptele Apostolilor 1:8).
Petru ne relatează rcum Dumnezeu a uns cu Duhul Sfânt și cu putere pe Isus din Nazaretr1; (Faptele Apostolilor 10:38). Aceasta a fost aceeași putere care L-a împuternicit pe Hristos să îndeplinească multe minuni extraordinare în timpul preoției Lui. Duhul Sfânt este însăși natura, prezența și expresia puterii lui Dumnezeu lucrând active în servitorii Lui (Ioan 14:23; 2 Petre 1:4; Gălățeni 2:20).
Isus Hristos a lucrat prin Apostolul Pavel rprin puterea semnelor și a minunilor, fie prin puterea Duhului Sfântr1; (Romani 15:19). Din nou și din nou Scripturile descriu Duhul Sfânt ca puterea lui Dumnezeu.
În articolul despre Duhul Sfânt, Dicționarul Anchor al Bibliei [The Anchor Bible
Dictionary] îl descrie ca rmanifestarea prezenței și a puterii divine percepute în special în inspirația profeticăr1; (vol. 3, 1992, p. 260).
Inspirația divină prin Duhul Sfânt În mod repetat Scripturile au dezvăluit că Dumnezeu a împărțit inspirația divină profeților și servitorilor Săi prin Duhul Sfânt. Petru a notat rcăci nici o proorocire n-a fost adusă prin voia omului; ci oamenii au vorbit dela Dumnezeu, mânați de Duhul Sfântr1; (2 Petru 1:21).
Who is God - Cine este Dumnezeu.doc - 40 - Pavel a scris că planul lui Dumnezeu pentru omenire ra fost descoperit acum sfinților apostoli și prooroci ai lui Hristos, prin Duhulr1; (Efeseni 3:5) și că învățăturile lui proprii erau inspirate de Duhul Sfânt (1 Corinteni 2:13). Pavel explică mai departe că prin Duhul Lui Sfânt Dumnezeu a dezvăluit adevăraților Creștini lucrurile pe care El le-a preparat pentru cei care Îl iubesc (versurile 9-16). Lucrând prin Duh, Dumnezeu Tatăl este dezvăluitorul adevărului celor care Îl servesc.
Isus le-a spus discipolilor Lui că Duhul Sfânt, pe care îl va trimite Tatăl, rvă va învăța toate lucrurile, și vă va aduce aminte de tot ce v-am spus Eur1; (Ioan 14:26). Este prin Duhul lui Dumnezeu din noi că noi câștigăm intuiția și înțelegea spirituală.
Hristos a avut această înțelegere spirituală din abundență. Ca Mântuitor, El a fost proorocit să aibă rDuhul Domnului se va odihni peste El, duh de înțelepciune și de pricepere, duh de sfat și de tărie, duh de cunoștință și de frica lui Dumnezeur1; (Isaia11:12).
Ca Fiul Omului pe pământ, Hristos a înfățișat în conduita Lui personală atributele divine ale lui Dumnezeu Atotputernic prin trăirea complectă a standardelor biblice ale Tatălui Său prin puterea Duhului Sfânt (compară 1 Timotei 3:16).
Alte atribute ale Duhului Sfânt Duhul Sfânt este descris în multe feluri care demonstrează că nu este o persoană
divină. Spre exemplu, este referit ca un dar (Faptele Apostolilor 10:45; 1 Timotei 4:14).
Ne este spus că Duhul Sfânt poate fi stins (1 Tesaloniceni 5:19), poate fi turnat (Faptele Apostolilor 2:17, 33), și că putem fi botezați cu el (Matei 3:11).
Oamenii pot să bea din el (Ioan 7:37-39), pot gusta din el (Evrei 6:4), pot fi
umpluți cu el (Faptele Apostolilor 2:4; Efeseni 5:18). Duhul Sfânt poate să ne reînnoiască (Tit 3:5) și trebuie să fie stârnit înăuntrul nostru (2 Timotei 1:6). Aceste caracteristici impersonale cu siguranță nu sunt atributele unei persoane.
El este de asemenea numit rDuhul Sfânt care fusese făgăduit,r1; rarvună a
moștenirii noastrer1; și rduhul de descoperire și înțelepciuner30;r1; (Efeseni 1:13-14; 17).
Acest Spirit nu este numai Duhul lui Dumnezeu Tatăl, pentru că Biblia îl cheamă de asemenea rDuhul lui Hristosr1; (Romani 8:9; Filipeni 1:19). Cu alte nume, este același Spirit, cum nu este decât un singur Spirit (1 Corinteni 12:13; Efeseni 4:4). Tatăl împarte același Spirit adevăraților Creștini prin Hristos (Ioan 14:26; 15:26; Tit 3:5-6), călăuzindu-i și împuternicindu-i să fie copiii Lui și rpărtași firii dumnezeieștir1; (Romani 8:14; 2 Petre1:4).
În contrast cu Dumnezeu Tatăl și Isus Hristos, care sunt continuu comparați cu ființele omenești în forma și conturul Lor, Duhul Sfânt este constant reprezentat, prin simboluri și manifestări variate, într-o manieră complet diferită r11; astfel ca vânt (Faptele Apostolilor 2:2), foc (versul 3) , apă (Ioan 4:14; 7:37-39), ulei (Psalm 45:7; compară Faptele Apostolilor 10:38; Matei 25:1-10), un porumbel (Matei 3:16) și o rarvunăr1; sau plată de depozit, pentru viața veșnică (2 Corinteni 1:22; 5:5; Efeseni 1:13-14). Aceste descrieri sunt greu de înțeles, ca să spui cel mai puțin, dacă Duhul Sfânt este o persoană.
În Matei 1:20 găsim mai multă evidență că Duhul Sfânt nu este o entitate
distinctă, dar puterea divină a Lui Dumnezeu. Aici citim că Isus a fost conceput de Duhul Sfânt. Totuși, Isus s-a rugat și s-a adresat lui Dumnezeu Tatăl și nu Duhului Sfânt (Matei 10:32-33; 11:25-27; 12:50). El nu a reprezentat nici odată pe Duhul Sfânt ca Tatăl Lui.
Este clar, că Duhul Sfânt a fost agenția sau puterea prin care Tatăl a obținut pe Isus ca Fiul Său.
Who is God - Cine este Dumnezeu.doc - 41 -
Exemplul și învățătura lui Pavel Dacă Dumnezeu a fost o Trinitate, cu siguranță că Pavel, care a înregistrat multe din temeliile teologice ale începutului Bisericii, ar fi priceput și învățat acest concept.
Totuși nu putem găsi asemenea învățătură în scrierile lui.
Mai mult, salutul obișnuit al lui Pavel în scrisorile lui către biserici, ca și pentru indivizii cărora el le scria, este rhar și pace dela Dumnezeu, Tatăl nostru, și dela Domnul Isus Hristos.r1; În fiecare din salutările lui el nu menționează nici odată pe Duhul Sfânt.
(Același lucru se poate spune și despre Petre în salutările din amândouă scrisorile sale).
Aceeași salutare, cu mici variații, apare în fiecare scrisoare care poartă numele lui Pavel (Romani 1:7; 1 Corinteni 1:3; 2 Corinteni 1:2; etc.). Duhul Sfânt este întotdeauna
lăsat afară din aceste salutări r11; o scăpare din vedere de necrezut și inexplicabilă dacă întradevăr
ar fi fost o persoană sau entitate co-egală cu Dumnezeu Tatăl și Hristos.
Aceasta este încă mult mai surprinzător când considerăm că congregațiile cărora le scria Pavel aveau mulți membri ne-evrei cu un trecut politeist și care se rugaseră mai înainte la multe zeități. Scrisorile lui Pavel nu înregistrează nici o încercare din partea lui să explice Trinitatea sau Duhul Sfânt ca o persoană divină egală cu Dumnezeu Tatăl sau
Isus Hristos.
În toate scrierile lui Pavel, numai în 2 Corinteni 13:14 este Duhul Sfânt menționat împreună cu Tatăl și Hristos, și acolo numai în legătură cu rîmpărtășirea Sfântului Duhr1; în care credincioșii împărtășesc r11; dar nu în vreun fel de declarație teologică despre natura lui Dumnezeu. Spiritul lui Dumnezeu, zice Pavel, este agentul unificator care îi pune împreună în tovărășie divină, dreaptă, nu numai unii cu alții dar și cu Tatăl și Fiul.
Totuși aici, de asemenea, Spiritul lui Dumnezeu nu este menționat ca o persoană.
Notează că împărtășirea noastră este a Sfântului Duh, nu cu Sfântul Duh. După cum 1 Ioan 1:3 ne spune, rpărtășia noastră este cu Tatăl și cu Fiul Său, Isus Hristos.r1; Duhul Sfânt nu este menționat.
Pavel declară explicit că rnu este decât un singur Dumnezeu, Tatălr30;și un singur Domn, Isus Hristosr30;r1; (1 Corinteni 8:6). El nu menționează Duhul Sfânt ca o persoană divină.
Alte perspective bibliceIsus, de asemenea, nu a vorbit niciodată de Duhul Sfânt ca de o a treia persoană divină. În loc, în numeroase pasaje. El a vorbit numai despre relația dintre Dumnezeu Tatăl și El (Matei 26:39; Marcu 13:32; 15:34; Ioan 5:18, 22; etc.). Duhul Sfânt ca o persoană este vădit absent din învățăturile lui Hristos în general. De interes special în acest sens sunt multele Lui declarații despre Sine și Tatăl, în special când El nu face declarații asemănătoare despre Sine și Duhul Sfânt.
Noi ar trebui să considerăm de asemenea că, în viziunile tronului lui Dumnezeu înregistrate în Biblie, deși Tatăl și Hristos sunt văzuți, Duhul Sfânt nu este niciodată văzut (Faptele Apostolilor 7:55-56; Daniel 7:9-14; Apocalipsa 4-5; 7:10). Isus este menționat în mod repetat că este la mâna dreaptă a lui Dumnezeu, dar nu este nimeni
menționat să fie la mâna stângă a Tatălui. Nicăieri în Scripturi nu sunt trei persoane divine descrise împreună.
Chiar și în ultima carte a Bibliei (și ultima care a fost scrisă), Duhul Sfânt este
absent din paginile ei ca o persoană divină. Cartea descrie run cer nou și un pământ nour1;
(Apocalipsa 21:1) în care rcortul lui Dumnezeu [este] cu oamenii! El va locui cu ei, și ei vor fi poporul Lui, și Dumnezeu Însuși va fi cu eir1; (versul 3). Hristos, Mielul lui Dumnezeu, este de asemenea prezent (versul 22). Duhul Sfânt, totuși, este absent din nou.
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Natura Duhului Sfânt
Michael Roman (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3028. Postat la 27/04/2010 10:49 - 5485z12h56m
Shalom!
Cateva intrebari:
Deci, Duhul Sfant este o putere? Atunci putem scrie duhul sfant, cu minuscule, nu cu majuscule, pentru ca nu se supara, o putere nu se poate supara. Si mai putem face si altele: de exemplu, in Fapte 10:38 scrie ca Dumnezeu L-a uns cu Duhul Sfant si cu putere pe Isus...Vom citi ca Tatal L-a uns cu putere si cu putere pe Isus...
"Planul lui Dumnezeu pentru omenire ra fost descoperit acum sfinților apostoli și prooroci ai lui Hristos, prin Duhulr1; (Efeseni 3:5) și că învățăturile lui proprii erau inspirate de Duhul Sfânt (1 Corinteni 2:13)."
Deci, planul a fost descoperit printr/o putere, si tot puterea inspira pe Mesia...(Vezi si alte texte in sensul asta)
Frate Avodah, ai facut afirmatia:
"Duhul Sfânt ca o persoană este vădit absent din învățăturile lui Hristos în general."
Ce facem cu faptul ca Mesia vorbeste depre Duhul vreo 3 capitole, in Ioan 14-16, unde vorbeste despre un El, pers a III-a masculin, nu despre o putere impersonala, care ar fi pers. a III-a neutru?...Momentan te las sa te framanti cu aceste intrebari. Baruch ha-ba!
Din El, prin El, și pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.
Problemele acestea sunt lucruri complexe si nu se pot explica in cateva randuri . Chiar daca incearca sa se expuna un punct de vedere , va exista unul opus.
Eu incerc sa inteleg scriptura printr-o prisma oarecare iudaica.
Incerc sa vad cum in vechime se intelegeau unele aspecte si pe acelea sa cladesc.
In Iudaism Duhul Sfant apare deseori manifestandu-se , si nu s-a inteles ca o persoana divina aparte pe langa Creator, ci mai degraba facand parte din Creator.(ex Genesa : Duhul Sau se misca pe deasupra apelor)
In Isaia 11 se vorbeste de cele 7 duhuri ale lui YHVH nu unul.
Duhul Lui YHVH
Duh de intelepciune
Duh de pricepere
Duh de sfat
Duh de tarie
Duh de cunostinta
Duh de frica de YHVH
Yhashua este manifestarea lui Yhvh in carne.
Sa spunem ca Duhul Sfant ar fi o persoana divina ar trebui sa anulam o multime de versete din scriptura incepand cu "Shema Israel"
Deut 6
Asculta Israel, YHVH Elohim este unul
;
1 Tim 2:5
Caci este un singur Elohim, si este un singur mijlocitor intre Elohim si oameni: Omul Yahshua HaMashiach
Noi ar trebui sa fim condusi de Duhul care sa ne conduca inspre adevar.
Condusi de Duhul-- inseamna de toate cele 7 care au fost peste Mesia nu doar unul .
Nu este de mirare ca avem pace , bucurie , iubire, rabdare cand prin Duhul Sfant ne este data intelepciune,pricepere, tarie, cunostinta si frica de YHVH.
Asa inteleg eu , iar daca sa intamplat in 2 locuri in scriptura mai exact in Ioan 15 :26 si in Ioan 16 :13 sa apara alt gen decat cel neutru nu ma face sa-mi schimb total conceptia despre natura Duhului Sfant.
La fel te-asi putea intreba eu pe tine cum explici daca Duhul Sfant ar fi o persoana divina, Pavel sa -l omita total in atatea texte cum ar fi cel de mai jos?:
1 Cor 8 :6
Totusi pentru noi nu este decat un singur Elohim:Tatal, dela care vin toate lucrurile si pentru care traim si noi, si un singur Stapan: Yahshua HaMashiach, prin care sunt toate lucrurile si prin El si noi.
Un singur Creator YHWH care este Duh
Yahshua fiul sau-bratul cel puternic, Cuvantul devenit trup prin care toate s-au creat, peste care cele 7 duhuri s-au odihnit, acele 7 duhuri prin El sunt si peste noi, pentru a putea fi completi.
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Natura Duhului Sfânt
Michael Roman (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3042. Postat la 28/04/2010 14:45 - 5484z9h0m
Frate scump, tu stii f bine k sunt mesianic, pro-Israel, pro-sionist, etc. Dar afirmatia ta "Eu incerc sa inteleg scriptura printr-o prisma oarecare iudaica.
Incerc sa vad cum in vechime se intelegeau unele aspecte si pe acelea sa cladesc" mi se pare periculoasa. Inseamna, dragule, k tu citesti Noul Testament din perspectiva Vechiului Testament, si nu invers, asa cum face un crestin. Crestinii citesc Vechiul Testament din perspectiva celui Nou, vazind ca in multe cazuri VT vorbeste despre Yeshua, deci ei citesc VT ca fiind implinit in buna parte. Aici pare ca incalci principiul revelatiei progresive...
Dar in prima faza a discutiei noastre, intru kiar pe terenul tau de discutie, adik strict VT: de unde scoti tu k YHWH (Baruch-Hu!) are 7 Duhuri Sfinte? Incalci cateva principii hermeneutice simple: mai intai, in Isaia e UN SINGUR DUH (sau e o putere? ) care are 6 trasaturi, citeste contextul. De unde 7 Duhuri Sfinte? Tu, knd ai primit Duhul Sfant, sau ti=a facut umplerea, au venit 7? Deodata sau pe rand?... Te invit sa reanalizezi textul din Isaia, afirmatiile tale nu sunt fundamentate nici din punctul de vedere al VT, nici macar din punctul de vedere rabinic.
Apoi, de ce sa anulezi Shema? El este biblic! INSA: acolo nu ai termenul "unic" (yachid) ci ECHAD, Unul ca o unitate compusa! La fel ca un ciorchine de struguri, sau ca un pluton de militari. Adica, ai UNITATE, nu UNICITATE. vezi genesa 2:25, unde barbatul si femeia devin una, un singur trup, adica nu un trup unic, ci unitar. Tu, knd te-ai unit cu Mesia, ti-ai pierdut propria identitate si personalitate? Clar k nu. Mai vezi si Exod 24:3, un singur glas al adunarii, o afirmatie polifonica. Vezi k adunarea copiilor lui Israel era UNA, alcatuita in mai multi, si mai vezi toiegele din ezechiel 37:17, care s/au unit!
Zici: "sa intamplat in 2 locuri in scriptura mai exact in Ioan 15 :26 si in Ioan 16 :13 sa apara alt gen decat cel neutru nu ma face sa-mi schimb total conceptia despre natura Duhului Sfant."
Sa le luam pe rand: S-A INTAMPLAT??? A fost o intamplare??? Frate scump...de ce-mi intristezi inima?... Sa spunem k "s-a intamplat" sa ai scaparea asta in rindurile tale...
Dar o intrebare generala: knd faci stiinta, deci knd aduni cunostintele intr-un sistem, care sistem este mai complet? Cel care include in sine, in mod logic-coerent, cele mai multe element. Nu discut acum teoria sistemelor, dar nu se poate sa dai peste 2 ocurente ale pronumelui personal pers. a III-a masculin in scriptura, si tu sa zici: "da-le-ncolo, eu am deja o conceptie e mea, si pe alea 2 le ignor..." ca atare, gaseste o cale sa le incluzi in sistem si in discursul tau...Curaj! Nu te lasa influentat de durerea pe care o simti knd sistemele tale, vb in general, crapa...E semn de crestere. Si apropo, nu sunt numai 2 ocurente.
In alta ordine de idei, nu am timp de polemica trinitariana, si nici macar de dialog, dar nici nu pot sa accept jumatatile de adevar. Tu imi dai textul din I Cor. 8:6, care este clar k e binitarian, si nu trinitarian, dar din nou, ignori alte texte. Bro, this is bad hermeneutics... Analizeaza si versetele care au iz trinitar. daca vei ramane binitarian sau trinitarian, nu conteaza, in ultima instanta, mantuirea nu este pe baza teologica sau gnostica, demonii sunt experti in teologie si filosofie, dar te indemn sa ai curajul examinarii TUTUROR textelor sensibile? Nu ai timp? De-asta sunt convins, esti cap de familie, adica sotz si tata, si muncitor...dar vei reusi tu cumva. Adonai sa-ti binecuvanteze truda sincera! Baruch ha-Ba!
Din El, prin El, și pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.
de unde scoti tu k YHWH (Baruch-Hu!) are 7 Duhuri Sfinte? Incalci cateva principii hermeneutice simple: mai intai, in Isaia e UN SINGUR DUH (sau e o putere? ) care are 6 trasaturi, citeste contextul. De unde 7 Duhuri Sfinte?
Frate Michael sunt surprins ca ai scapat acest aspect din vedere :
Apoc 4 :5
Inaintea scaunului de domnie ardeau sapte lampi de foc , care sunt cele sapte duhuri ale lui Elohim.
Acum eu iti recomand tie sa mergi inapoi in vechiul ca sa nu intelegem gresit ce s-a intamplat in noul si sa revizuiesti Isaia 11
Frate Michael astfel de discutii uneori ma scot din starea de pace si Shalom (adica din prezenta Sa) si ma aduc pe un plan firesc , si nu vreau aceasta.
Shalom !
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Natura Duhului Sfânt
Michael Roman (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3046. Postat la 28/04/2010 21:13 - 5484z2h32m
Shalom!
Te rog sa revezi ce-ti scrisesem: am angajat discutia NUMAI pe terenul VT. hai sa-l clarificam pe asta, inainte sa tzopaim shotron pe versetele preferate spre NT.
Cerinta concreta: citeste atent Isaia 11. Exegeteaza-l si zi-mi si mie PE BAZA TEXTULUI SACRU cum de ti-au dat 7 duhuri. Adica, Duhul nr. 1: Duhul DOMNULUI. Duhul Nr. 2: Duhul de intelepciune, distinct de Duhul DOMNULUI? Duhul nr. 3: Duhul de pricepere, distinct de nr. 1 si 2, etc?...
Cerinta concreta: prezinta din VT un text care sa mentioneze Cele 7 Duhuri ale lui YHWH.
Ok, trecem in NT. Nu am scapat din vedere Apocalipsa, dar poate tu crezi k ai de-a face cu un amator
Ce gen de literatura este Apocalipsa? Ce discurs elaboreaza? Care sunt regulile de interpretare pt genul literar respectiv? La fel ca si in cazul genului narativ-istoric?
Nu-ti pierde pacea. Cele sapte Duhuri ale DOMNULUI sa fie cu tine!
Din El, prin El, și pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.
Frate Michael hai sa nu ne invartim dupa deget .
Tonul cu care ai pus intrebarea este ca si cum eu vorbesc aiureli si am zis ceva ce nu se afla in scriptura. citez :
De unde scoti tu ca YHWH are 7 duhuri?
Well, uite ca ti-am scos din scriptura.
Daca tu nu poti sa vezi legatura intre Apoc si Isaia 11 ,nu inseamna ca nimeni nu poate sa o vada.
Menora in Templu cu 7 braturi ce crezi tu ca simboliza daca nu cele 7 duhuri ?
Nu cred ca am de a face cu un amator deloc , pentru ca am fost avertizat de catre Sambataru daca iti amintesti.
Ca sa-mi pastrez Pacea vreau sa inchid acest subiect cu tine , si cum tu ai spus binitar sau trinitarian , nu cred ca o sa rezolvam noi aceasta dilema in cateva randuri pe un forum.
Se incearca sa se rezolve aceasta disputa inca de prin primele secole ale consiliurilor crestinilor vreodata inregistrate, si nu cred ca mai are rost ca noi sa continuam aceste divergente .
Daca chiar vrei sa-ti impui punctul de vedere poti sa o faci aici pe forum , dar ca sa ne inpungem cu astfel de cuvinte cum s-a inceput nu imi doresc.
Sa umblam in cele care ne zidesc , iar in altele care vedem diferit continuam sa ne rugam.
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Natura Duhului Sfânt
emanolake (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3054. Postat la 29/04/2010 14:45 - 5483z9h0m
Apocalipsa 5/6
6. Și la mijloc, între scaunul de domnie și cele patru făpturi vii și între bătrâni, am văzut stând în picioare un Miel. Părea junghiat și avea șapte coarne și șapte ochi, care sunt cele șapte Duhuri ale lui Dumnezeu trimise în tot pământul.
As vrea sa ma faci sa inteleg frate Daniel sami explici atuncea ce rol au cele sapte coarne si cei sapte ochii, care sunt cele sapte Duhuri ale lui Dumnezeu? Se leaga cumva cu cele sapte Duhuri din Isaia cu 11 sau cum zice in Zaharia 4/10 Acestia sapte sunt ochii Domnului care cutreiera pamantul.
Ieremia 16/16,17
16. Iată, trimit o mulțime de pescari, zice Domnul, și-i vor pescui; și după aceea, voi trimite o mulțime de vânători, și-i vor vâna pe toți munții și pe toate dealurile, și în crăpăturile stâncilor.
17. Căci ochii Mei sunt cu luare aminte la toate căile lor; ele nu sunt ascunse înaintea feței Mele, și nelegiuirea lor nu este ascunsă de privirile Mele.
Proverbe 15/2-4
2. Limba înțelepților dă știință plăcută, dar gura nesocotiților împroașcă nebunie. r11;
3. Ochii Domnului sunt în orice loc, ei văd pe cei răi și pe cei buni. r11;
4. Limba dulce este un pom de viață, dar limba stricată zdrobește sufletul.
Evrei 4/12,13
12. Căci Cuvântul lui Dumnezeu este viu și lucrător, mai tăietor decât orice sabie cu două tăișuri: pătrunde până acolo că desparte sufletul și duhul, încheieturile și măduva, judecă simțirile și gândurile inimii.
13. Nicio făptură nu este ascunsă de El, ci totul este gol și descoperit înaintea ochilor Aceluia cu care avem a face.
Aș avea o întrebare pt fratele Michael, sau pentru alții care cred în " trinitate"... Nu e obligatoriu să răspunzi / răspundeți numai dacă știți sau credeți că aveți ceva de spus. Poate o considerați o întrebare nebună și atunci dați-i pace. Dar dacă aveți un răspuns, m-aș bucura să-l văd.
Încercând să privim evenimentele în derularea lor, și presupunând că s-a terminat nunta Mielului și a început "împărăția cerească a lui Dumnezeu". Postez 2 citate și apoi urmează întrebarea:
Citat VDC: Apocalipsa 21:22 În cetate n-am văzut nici un Templu; pentru că Domnul Dumnezeu, Cel Atotputernic, ca și Mielul, Sunt Templul ei.
23 Cetatea n-are trebuință nici de soare, nici de lună, ca s-o lumineze; căci o luminează slava lui Dumnezeu, și făclia ei este Mielul.
Și al doilea:
Citat VDC:1 Corinteni 15:23 dar fiecare la rândul cetei lui. Hristos este cel dintâi rod; apoi, la venirea Lui, cei ce Sunt ai lui Hristos.
24 În urmă, va veni sfârșitul, când El va da Împărăția în mâinile lui Dumnezeu Tatăl, după ce va fi nimicit orice domnie, orice stăpânire și orice putere.
25 Căci trebuie ca El să împărățească până va pune pe toți vrăjmașii sub picioarele Sale.
26 Vrăjmașul cel din urmă, care va fi nimicit, va fi moartea.
27 Dumnezeu, într-adevăr ra pus totul sub picioarele Luir1;. Dar când zice că totul I-a fost supus, se înțelege că în afară de Cel ce I-a supus totul.
28 Și când toate lucrurile Îi vor fi supuse, atunci chiar și Fiul Se va supune Celui ce I-a supus toate lucrurile, pentru ca Dumnezeu să fie totul în toți.
Dacă m-ați putea ajuta să înțeleg... care va fi atunci slujba sau rolul Duhului Sfânt ? Pentru că vedem ce va face Tatăl și ce va face Fiul ( și se pare că nu e vorba de o egalitate integrală așa cum susține trinitarianismul)
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Deconectat
RE: Natura Duhului Sfânt
Michael Roman (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3062. Postat la 29/04/2010 21:43 - 5483z2h2m
Shalom!
1: In legatura cu discutia deschisa cu fratele Avodah: ea este suspendata pana nu studiaza atent pasajul din Isaia 11. Altfel, am sentimentul k asist la cearta surzilor.
2: Pasajul Apocalipsa reda o vorbire atat o vorbire concreta, cat si una metaforica. Duhul Sfant nu apare explicit. Intrebare: in vesnicia despre care se vorbeste acolo, Dumnezeu nu are Duhul Sfant?
3: Pasajul Corinteni: de ce l-ai scos din context? Eu inteleg intrebarea ta, dar un respect fata de orice opera literara, fie ea sacra sau mundana, cere sa tratezi subiectul in context, or tu ai inserat pasajul incepand cu un conectiv adversativ. Oricum, Duhul Sfant nu este mentionat explicit.
4: Am scris eu undeva k sunt trinitarian? Hai sa discutam pe ce este scris si postat in cadrul acestui topic, si pe baza textelor la care se face apel. De data asta, voi face o exceptie si-ti voi raspunde. Cred k framantarea ta e alta: "dak Fiul Se supune Tatalui, cum poate fi Fiul Dumnezeu?"
O schita de raspuns: teologii trinitarieni streamline afirma faptul k Fiul Se supune Tatalui. Pasajul Corinteni de mai sus asta spune, ca si alte pasaje. Functional, Fiul este subordonat Tatalui. Ontologic, sau fiintial, El este Dumnezeu. Functional, in familie eu am unele functii, sotia mea are alte functii, dar ea mi se subordoneaza. Ontologic, ea este om, la fel ca mine, omenitatea o gasesti in fiecare din noi si in amindoi dimpreuna.
Baruch ha-ba!
Din El, prin El, și pentru El sunt toate lucrurile. A Lui să fie slava în veci! Amin.
Eu am vrut doar să subliniez faptul că dacă au existat unele perioade de timp ( pentru noi pământenii care suntem limitați în timp și spațiu) în care lucrurile par a fi mai pronunțat personificate, ( de aici înțeleg eu că pleacă ideea celor care cred că și Duhul lui Dumnezeu ar fi o "persoană" la fel cum este Fiul) nu înseamnă că am priceput corect lucrarea lui Dumnezeu. Sincer să fiu, dacă stau să mă gândesc, am citit în Biblie că Fiul este născut din Tatăl și că este:
Coloseni 1:15 El este chipul Dumnezeului celui nevăzut,cel întâi-născut din toată zidirea.
dacă Duhul sfânt ar fi o " persoană " poate că ar cam trebui să scrie ceva identic sau asemănător și despre luarea ființă a Sa.
Eu sunt deacord că Apocalipsa redă multe lucruri metaforic, dar nu mai sunt deacord că forma metaforică exclude niște adevăruri atât de importante. Eu oricum am cerut dovezi din toată Biblia nu neaparat din Apocalipsa. La Apocalipsa m-am referit pentru că am vrut să subliniez prezența și activitatea Tatălui și Fiului în împărăția veșnică. Dar despre ce va face Duhul Sfânt ca o a treia persoană separată și totuși de-opotrivă cu Tatăl și Fiul nu am găsit.
Să nu uităm că dacă pare să scrie despre o "persoană " a Duhului Sfânt în câteva locuri din 3 capitole din Ioan ( le putem număra dacă e cazul, parcă de vreo 7 sau 10 ori luând fiecare verset separat în care se face referire la Mângâitorul ) vom vedea care e învățătura apostolilor care au și avut experiența cu Duhul lui Dumnezeu, și au și înțeles ce le-a spus Domnul Isus despre " Mângâitorul" mai bine decât noi. Și privind forma lor de exprimare, constatăm că în toate saluturile lor vorbesc numai despre Tatăl și Fiul ca "persoane".
Nu știu dacă este așa de important să știm care este poziția teologilor pe cât de importantă e poziția Bibliei. ( mă refer aici la informații despre Duhul Sfânt, că de asta discutăm aici)
Off topic:
P.S Frate Michael, îmi cer scuze. Într-adevăr nu ai scris aici la acest subiect că ești trinitarian, deci îmi retrag cuvintele vis-a-vis de acest mod de a te aborda la acest subiect.
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Pentru ca sunt mai tanar decat voi am sa lansez doar cateva intrebari si voi urmari subiectul cu placere:
1. De ce in iudaism nu se cunostea Duhul Sfant ca o persoana distincta? (in iudaism Duhul Sfant fiind in general considerat ca fiind "inspiratie divina"
2. De ce Tertulian a fost primul care a evidentiat clar ca Duhul Sfant este o persoana distincta care face parte din trinitate...daca acest subiect nu trebuia sa fie nou?
3. Ati intalnit in Biblie saluturi in care tatal si Fiul sunt binecuvantati....da de ce nu este binecuvantat si Duhul Sfant?
Raman la aceste intrebari deocamdata. Nu ma astept sa se ajunga la o intelegere comuna la acest subiect aici pe forum deoarece daca ati citit parerile parintilor bisericii cu privire la acest subiect veti ramane foarte,...nedumeriti si chiar socati afland cate interpretari si variante existau. Discutia insa totusi isi are sentul pentru a vedea ce parere are cel de langa noi si pentru a putea mai apoi cerceta daca fratele are sau nu dreptate...pot sau nu lua ceva bun de la el la acest punct.
Multe binecuvantari!
Daca nu ma intelegi, inainte de a ma contrazice asigura-te ca ma asculti.
Deconectat
RE: Natura Duhului Sfânt
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3104. Postat la 02/05/2010 14:12 - 5480z9h33m
Pentru ca Isus a venit pe pamant ca om, nu ne este greu sa ne gandim la El ca la o persoana cu trasaturi de caracter distincte. In schimb, la Duhul Sfant ne gandim adeseori ca la o putere sau ca la o entitate impersonala, asemenea unui lucru lipsit de viata. Cu toate acestea Biblia Il prezinta pe Duhul Sfant ca fiind o personalitate distincta :
- dotata cu inteligenta= Ioan 14,26 ; va va invata, va va aduce aminte, Ioan 15;26, va marturisi, Rom.8;16, adevereste impreuna cu duhul nostru, ca suntem copii ai lui Dumnezeu
- cu vointa= Fp. ap. 16;7, nu le-a dat voie, 1 Cor. 12;11, da fiecaruia in parte cum voieste
-cu sentimente= Ef. 4;30, sa nu intristati pe Duhul Sfant al lui Dumnezeu
- vorbeste lamurit=1 Tim.4;1, dar Duhul spune lamurit
-incredinteaza misiuni oamenilor= Fp. ap. 10; 19,20, scoala-te, pogoara-te, si du-te cu ei, fara sovaire, caci Eu i-am trimis
- ii impiedica pe oameni sa mearga in anumite locuri Fp. ap. 16;6,7, au fost opriti de Duhul Sfant sa vesteasca Cuvantul in Asia........se pregateau sa intre in Bitinia; dar Duhul lui Isus nu le-a dat voie
- porunceste= Fp. ap. 11;12, Duhul mi-a spus sa plec cu ei, fara sa fac vreo deosebire
-chiama pe slujitorii Evangheliei=Fp. ap. 13,2, puneti-Mi deoparte pe Barnaba si pe Saul pentru lucrarea la care i- am chemat
- da responsabilitati= Fp. ap. 20;28, v-a pus Duhul Sfant, episcopi, ca sa pastoriti biserica Domnului
- mijloceste= Rom. 8; 26,27, mijloceste pentru noi cu suspine negraite..................mijloceste pentru sfinti
- ajuta= Rom.8;26, Duhul ne ajuta in slabiciunea noastra: caci nu stim cum trebuie sa ne rugam
Aceste insusiri si actiuni sunt in mod obisnuit asociate cu personalitatea umana, nu cu o simpla forta sau influienta.Cand ne referim la Duhul Sfant folosim pronumele personal EL, si chiar El cand Se refera la Sine foloseste forma de dativ al prenumelui personal, persoana I singular - Mi.
Cand ne referim la El, ne referim ca la o persoana.
Ca Persoana a Dumnezeirii sunt folosite in Biblie simboluri sau embleme pentru a-I reprezenta natura si actiunile : foc, vant, nuntdelemn ( ulei), sigiliu ( pecete ).
Nu sunt asa desteapta, dar am scris din lectiunea Duhul Sfant, trm. II 2006- dovezi cu privire la personalitatea Duhului.
Valentina crezi ca ne putem ruga direct Dhului Sfant , daca acesta este o persoana divina?
Daca da , ai putea sa ne dai un exemplu?
Daca nu , ai putea sa ne explici din ce cauza?
Cum crezi ca David percepea Duhul Sfant care este evident ca a fost peste el , din timp ce se ruga sa nu fie luat de la el? Ca o persoana divina sau ca o putere divina?
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Natura Duhului Sfânt
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3112. Postat la 03/05/2010 16:11 - 5479z7h34m
Eu cred ca da. Ne putem ruga direct Lui , dar n-am fost invatati, si nu stim cum. Cer, Duhul Sfant, dar prin Tatal. Tata, te rog trimite Duhul Tau cel Sfant pentru calauzire, indrumare, lumina si pricepere: acum cand am deschis Sfanta Scriptura,.............. acum cand pornesc in misiune cu cartea,................. acum cand merg la fratele sau sora bolnava,.................. acum cand am fost chemat de un prieten al credintei, .....acum cand deschid forumul melhisedec, etc. etc.
Dar nu ne rugam Tatalui in numele Fiului prin Duhul Sfant?
Sau crezi ca ne putem ruga Tatalui sau Fiului sau Duhului Sfant? Sau la toti odata? Niste versete Biblice ne-ar scoate din ceata daca ai putea posta, te rog, Valentina..
Daca nu ma intelegi, inainte de a ma contrazice asigura-te ca ma asculti.
Cum de David nu s-a rugat direct Duhului Sfant , a cerut Tatalui ca Duhul sa nu fie luat de la el. Nu a intristat David ,pe Duhul Sfant in acel moment, daca se putea ruga direct lui, nu a facut-o? Valentina a scris:
Eu cred ca da. Ne putem ruga direct Lui , dar n-am fost invatati, si nu stim cum.
Ai putea se ma inveti si pe mine sau sa-mi spui cum ? La biserica unde mergi tu se invata ?
Ai putea sa-mi scrii si mie unul din aceste versete care ne spune ca ne putem ruga direct Duhului Sfant?
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Natura Duhului Sfânt
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3121. Postat la 04/05/2010 18:31 - 5478z5h14m
Nu stiti ca trupul vostru este Templul Duhului Sfant, care locuieste in voi, si pe care L-ati primit de la Dumnezeu ?. 1 Cor.6;19
Nu ma rog la El, dar sunt ajutata de El.
Dacă le luăm așa.. găsim mulți care ne ajută, dar care nu acceptă închianre din partea oamenilor, pentru că nu au acest drept.
Citat: Daniel 12:1 În vremea aceea se va scula marele voievod Mihail, ocrotitorul copiilor poporului tău; Daniel 9:21 pe când vorbeam eu încă în rugăciunea mea, a venit repede în zbor iute, omul Gavriil, pe care-l văzusem mai înainte într-o vedenie, Apocalipsa 22:8 Eu, Ioan, am auzit și am văzut lucrurile acestea. Și după ce le-am auzit și le-am văzut, m-am aruncat la picioarele îngerului, care mi le arăta, ca să mă închin lui.
Aceștia și mulți alții sunt îngeri, ființe cerești, cu misiuni și puteri speciale. Și ei au ajutat, au descoperit lucruri , au ocrotit etc pe sfinți... Totuși nu îi putem considera vrednici de închinare, mai ales că ei înșiși refuză închinarea...
Duhul Sfânt este însuși Duhul lui Dumnezeu prin care Domnul își face lucrarea sau am putea spune prin care se poate vedea prezența lui Dumnezeu. Nu e ceva aparte de El.
Problema Mângâitorului din Ioan cap 14 până la 16 era alta. Dumnezeu nu putea să înceapă să lucreze mai direct și mai îndeaproape cu noii convertiți la poporul Noului Legământ până când nu se împlineau ultimii pași premergători acestei călăuziri. ( Era imperios necesar ca Mesia să se fi înălțat deja la cer pentru a sfinți ceea ce mai era de sfințit acolo sau mai bine spus pentru a restabili posibilitatea oamenilor de a intra în audiență cu Cel Prea Înalt, și alte lucrări care poate pentru noi continuă să fie neînțelese.) Apoi a trebuit să vină ziua Cinzecimii, a încheierii Noului Legământ, și abia după aceea Dumnezeu s-a putut apropia de unii din oameni prin Duhul Său și să-i conducă într-un mod foarte personal.
Citat:Ioan 14:17 și anume, Duhul adevărului pe care lumea nu-l poate primi, pentru că nu-L vede și nu-L cunoaște; dar voi Îl cunoașteți, căci rămâne cu voi, și va fi în voi.
Cu alte cuvinte, Lumea este departe de YHWH și deaceea El nu poate fi cu și în ei prin Duhul Sfânt ca și călăuzire proprietate.
Citat VDC:1 Ioan 3:24 Cine păzește poruncile Lui, rămâne în El, și El în el. Și cunoaștem că El rămâne în noi prin Duhul, pe care ni L-a dat.
( Off topic: Cu siguranță m-aș fi exprimat mai clar dacă eram mai odihnit, dar ce să fac dacă mai nou numai la ore dinastea ajung la calculator?... Poate în ceea ce nu am fost înțeles, continuăm să discutăm prin postările următoare.)
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.