au venit cu Cina odata pe an, si chiar nu va dati seama, ca cei care fac lucrul acesta nau viata, nau nici o putere in predici, traiesc dar fara viata, au uitat sal predice pe Isus, alta predica in afara de carne de porc, si nu stiu ce nume trebuie pronuntat nu mai stiu? Dar de ce? Ca nui putere, nui viata!
Această expresie că suntem mai slabi am auzit-o de multe ori de la unii frați, dar am cerut fraților să dovedească cu biblia acest lucru, că suntem mai slabi, dar din păcate nimeni nu a venit cu o dovadă biblică că suntem mai slabi, vorbiți fără să știți ce spuneți, prin urmare voi faceți sângele și trupul Domnului mai slab noi nu vedem așa lucrul acesta, noi credem că din an în an avem viață dacă ne împărtășim.
Stai liniștit în predici avem putere că ne-o dă Domnul din belșug și trăim prin duhul sfânt această putere, dacă vrem să vedem cine este mai puternic spiritual pe teren se văd faptele în biserici, ne lăudăm cu lucrare duhului sfânt și bisericile sunt mai goale iar cei ce nu se laudă ci trăiesc în faptă această lucrare bisericile sunt pline.
Roada duhului sfânt este dragostea care din păcate nu o găsim în bisericile noastre.
Fiți și voi îndelung răbdători, întăriți-vă inimile, căci venirea Domnului este aproape.Iacov 5:7
25. Tot astfel, după cină, a luat paharul, și a zis: "Acest pahar este legământul cel nou în sângele Meu;
să faceți lucrul acesta spre pomenirea Mea, ori de câte ori
veți bea din el."
26. Pentru că, ori de câte ori mâncați din pâinea aceasta și beți din paharul acesta, vestiți moartea Domnului, până va veni El.
Cea ce pot sa inteleg eu din versetele astea e ca impartasirea cu trupul si sangele Domnului nu are o data precisa( in afara de Pastele Domnului, care are dta exacta), ORI DE CATE ORI, nu inseamna odata la luna, odata la an, odata la doi ani..Ci in fiecare zi daca este posibil..
Priviti la bierica primara:
Ei stăruiau în învățătura apostolilor, în legătura frățească, în frângerea pâinii, și în rugăciuni.
Zi de zi ei nu erau lipsiti dela templu, frangeau painea si staruiau in rugaciune si in legatura frateasca.
Eu sunt Pâinea vie, care s-a pogorât din cer. Dacă mănâncă cineva din pâinea aceasta, va trăi în veac; și pâinea, pe care o voi da Eu, este trupul Meu, pe care îl voi da pentru viața lumii."
Isus le-a zis: "Adevărat, adevărat, vă spun, că, dacă nu mâncați trupul Fiului omului, și dacă nu beți sângele Lui, n-aveți viața în voi înșivă.
Cine mănâncă trupul Meu, și bea sângele Meu, are viața veșnică; și Eu îl voi învia în ziua de apoi.
Cine mănâncă trupul Meu, și bea sângele Meu, rămâne în Mine, și Eu rămân în el.
Multi din ziua de azi nu pot sa sufere aceasta invatatura, exact cum seintampla si pe vremea domnului Isus
Mulți din ucenicii Lui, după ce au auzit aceste cuvinte, au zis: "Vorbirea aceasta este prea de tot: cine poate s-o sufere?"
Mesia a luat paștele cu ucenicii săi așa cum rezultă din Luca 22:15 "Am dorit mult să mănânc Paștele acestea cu voi..."
Se pare că unii confundă frângerea pâinii cu paștele ...
"Dacă crede cineva că știe ceva, încă n-a cunoscut cum trebuie să cunoască" - 1 Cor 8:2
Multi din ziua de azi nu pot sa sufere aceasta invatatura, exact cum seintampla si pe vremea domnului Isus
Frate Alin eu respect încredințările personale ale fraților aici este problema că se lovesc frați deși nu ar trebui, una este să-ți spui părerea despre un subiect si alta este sa vi sa dai in el ca este mai slab daca nu ia de mai multe ori.
Eu respect încredințarea fiecăruia dar aștept reciproc același lucru, in toate postările nu am lovit in frați cu vorbe de genul este slab sau lipsiți de putere in predica, nu am acest obicei, doar mi-am spus părerea asupra acestui subiect cu dovezi biblice așa cum vad eu.
De ce este atât de greu ca sa înțelegem ca nu rezolvam nimic daca ne lovim unul pe altul, asta nu este duhul lui Dumnezeu sa fim conștienți ce scoatem din gura noastră caci mie teama sa nu ne osândim in fata lui Dumnezeu.
Fiți și voi îndelung răbdători, întăriți-vă inimile, căci venirea Domnului este aproape.Iacov 5:7
Este adevarat ca nu trebuie sa ne lovim unii pe altii.Trebie aduse doar argumente biblice.
Frate Daniel, sti ca aici ne diferentiem dar pe mine nu ma deranjeaza atat de tare faptul ca cineva ia doar o data in an... pot tolera, accepta, coabita cu fratii mei.
Dar este o problema, se cer argumente biblice, ele se dau, dar vad ca sunt ignorate.Poate ma insel eu dar mie asa mi se pare ca sunt ignorate.Iarta-ma, te rog, daca ma insel.
Vreau sa aduc un singur argument si, anume, legislatia jertfelor nu cuprinde doar mielul pascal.Daca era asa, Iehova poruncea un singur miel pascal si, gata, nu mai erau atatea discutii.Problema este ca, legislatia jertfelor este mult mai vasta, chiar foarte vasta.Miel pascal = jertfa de rascumparare si atat.
Numai ca planul nu se opreste la paste.
Problema e ca se aduceau o multime de jertfe, afara de mielul pascal.Si alea, tot pe Domnul Isus il reprezentau.Cu alea ce facem?Le ignoram?
Se aduce contra argument ca nu se manca din toate jertfele.Bun.Din alea din care nu se manca sa nu mancam nici noi.Dar sunt anumite jertfe din care se manca.Exista dovezi biblice in sensul asta, le-am citit eu cu ochii mei.Nu cred ca tre. sa dau versetele pt. ca... le stiti voi.
In 14 nisan se mananca DOAR mielul pascal si nimic altceva.Martorii nu-l mai mananca nici macar pe ala, cica nu sunt vrednici, chiar daca, ca data, comemoreaza corect, in 14 nisan.Ce altceva vrea satan decat sa nu mananci din trupul Domnului?
Aduc in discutie o extrema dar care s-a intamplat.Sunt surori care la 14 nisan sunt la necuratie.Clar, nu mananca.In luna a doua, uite ca tot la necuratie sunt.Si asta se intampla 2- 3 ani la rand.Ceva, mie imi spune ca nu-i ok.E doar o parere.Dar sa nu mananci 2-3 ani din Hristos, consider ca-i sinucidere curata pt. omul din launtru.
Va rog, sa priviti postarea mea ca un aport la discutie.Va iubesc pe toti, fie ca luati doar o data sau de mai multe ori.Eu iau de mai multe ori dar nici nu-i atac, nici nu ii injosesc pe cei ce iau o singura data, pot fi si, SUNT FRATII mei.
Sa luptam pentru credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna!!!!!
Mulțumesc Avrame că abordezi astfel problema este normal ca fiecare cum este încredințat face acest lucru și nu mă deranjează și eu accept orice sugestie și respect pe fiecare cu încredințarea lui.
Este adevărat când vi cu pace și anume să discutăm ca frați este normal că putem să aducem și unii și alți dovezi pro sau contra, dar când vi și îmi spui că sunt mai slab și că sunt fără putere în predică sau mort fata de Hristos spunem după ce biblie poți sa aduci argumente?
Ziceai ca nu este ceva in regula daca o sora nu poate lua pastele 2 sau 3ani la rand sincer nu prea cred ca se întâmplă, dar asta nu este o scuză si din asta să facem îngăduință.
Dumnezeu a lăsat orânduiala când trebuie si cum trebuie să luam trupul Domnului, împărtășirea peste an nu am aceasta orânduială înțelegi, legat de jertfe este adevărat ca nu toate jertfele erau pentru popor si nu aveau dreptul sa mănânce din acele jertfe, tocmai acele jertfe sau desființat si el este in locul lor, un lucru desființat nu poți institui ce a fost deja anulat, asta nu înseamnă ca daca el este in locul lor poți sa faci după jertfele din vechime, nu vad cum daca el le-a desființat, atunci acele jertfe se aduceau după orânduială, astăzi nu se respectă acea orânduială fiecare ia când crede el că este mai bine.
Fiți și voi îndelung răbdători, întăriți-vă inimile, căci venirea Domnului este aproape.Iacov 5:7
Deconectat
RE: Cină sau Împărtășire
CorneliuS (detalii numai pentru membrii conectaţi)
5659. Postat la 12/12/2010 19:02 - 5260z4h43m
Pedro V a scris:
53. Isus le-a zis: "Adevarat, adevarat va spun ca, daca nu mancati trupul Fiului omului si daca nu beti sangele Lui, n-aveti viata in voi insiva.
54. Cine mananca trupul Meu si bea sangele Meu are viata vesnica; si Eu il voi invia in ziua de apoi.
Nu il refuzati pe MIrele Isus cand va invita sa stati cu El la Masa Domnului.
Sti Ce simte Isus Hristos cand Mireasa ii intoarce spatele sa cineze cu El?INIMA II ESTE FRANTA,cand vede caci Poporul ii intoarce spatele si respinge jertfa Sa din Golgota,nu il pretuieste sangele nevinovat varsat.
Fratioare, vreau sa te instiintez, daca nu ai stiut pana acuma, ca noi cei cu "o data in an " cum suntem numiti , mancam din trupul Domnului si bem din sangele Lui, El este prezent in mijlocul nostru si in inimile noastre si credem ca avem viata si el ne va invia in ziua de apoi pentru ca ne impartasim cu trupul si sangele Lui o data pe an.
Pentru noi, trupul si sangele Domnului, are o valoare foarte mare si nu se pierde dupa o zi- o saptamana- o luna, ca sa fiu nevoit sa mananc din nou pentru ca si-a pierdut valoarea . Viata pe care o dobandim mancand din el este vesnica.
Fiind vorba de" ORI DECATE ORI" vreau sa se inteleaga, ca noi respectam acest cuvant, si ori de cate ori mancam si bem din trupul si sangele Domnului vestim moartea si invierea Lui.
Eu am mancat din trupul si sangele Domnului de 8 ori, si ori de cate ori am mancat(de fiecare data), am vestit moartea si invierea Lui, dar nu oricand, ci la timpul potrivit si randuit de El.
Dumnezeu nu este un Dumnezeu al neoranduielii, al haosului, care sa creat prin faptul ca uni iau Cina Domnului in fiecare zi, altii o data pe saptamana, altii o data pe luna iar altii trinestrial.
Daca Mesia ar fi vrut sa spuna asta prin "ori de cate ori", sunt sigur ca ar fi pus o randuiala si nu ar fi lasat ca fiecare sa-si faca de cap.
Dar pentru ca nu asta a vrut sa spuna Mesia, de cate ori sa mananci si sa bei, ci, ce sa vestesti cand mananci si bei din trupul si sangele Domnului. Deci timpul nu s-a schimbat doar ceea ce se vesteste.
"Răsplata smereniei, a fricii de Domnul, este bogăția, slava și viața"
Se pare că unii confundă frângerea pâinii cu paștele ...
Din cate am inteles eu in noul testament cand aminteste despre "frangerea paini" face referinta la doua lucruri diferite:
1.Frangeau painea, cand luau masa toti impreuna
2.Face referinta si la impartasirea cu sangele si trupul Domnului Isus Hristos
Vă vorbesc ca unor oameni cu judecată: judecați voi singuri ce spun.
Paharul binecuvântat, pe care-l binecuvântăm, nu este el împărtășirea cu sângele lui Hristos? Pâinea, pe care o frângem, nu este ea împărtășirea cu trupul lui Hristos?
Având în vedere că este o pâine, noi, care suntem mulți, suntem un trup; căci toți luăm o parte din aceeași pâine.
Frate Avram.Argumentul meu pentru ce nu fac inpartasirea ci fac numai Pastele o data pe an Este;1]Mesia Pastele vostru a fost jertfit,daca a fost sertfit eu nu mai trebuie sal jertfesc ci sal maninc dupa Lege,din alte jertfe aduse la altar,eu ar trebui sa maninc din toate jertfele al carui Singe a intrat in cortul intilniri cind sa stropit in fata perdelei dinauntru,si care sa uns coarnele altarului pentru tamiiere care este in cortul intilniri,finca Singele A Lui Yesua Mesia a intrat odata pentru totdeauna in cortul intilniri si depus pe altarul din cort,si am gasit ca toate animalele aduse ca jertfa al carui singe a intrat in cort pe altarul de tamiiere animalul acela se ardea pina si copitele si balega pe gramada de cenusa afara din cort cum si Mesia a suferit afara,acum eu nu am gasit ce sa maninc din aceste jertfe mentionez [al carui singe a intrat in cort]sunt jertfe al carui singe nu intra in cort si preoti fina nu aveau mostenire le-a dat Yhwh dreptul sa manince din ele iar Noi fiind prin Singele Lui Yesua Mesia o Preotie Sfinta,dar cu mostenire,ne spune cuvintul ca noi avem un altar din care nu au voie sa manince cei ce fac slujba in cort,de ce nu avem voie finca noi toti avem mostenire, avere ,case e.t.c.acum daca Singele lui Mesia este in cort.si cineva maninca din jertfa Lui in alt timp sau data de 14 Nisan cind a spus Mesia pastele nostru a fost jertfit,din care vad singura jertfa din care pot si am cuvint biblic sa maninc,Deut.4-2. spune sa nu adaugam ceva sa nu scadem ceva de la Legile Poruncile sau Sarbatorile Lui Yhwh.Pentru cei ce mau inteles Yhwh sa va binecuvinteze acesta e crezul meu.
Lucia a scris:
Sunteti o persoana inteligenta si este normal sa va puneti foarte multe intrebari,uneori nu le gasim raspuns,dar la Evrei cap.7 si 8 ne spune ca toate JERTFELE au fost inlocuite cu JERTFA lui HRISTOS.Daca ar fi dupa mine as putea sa va dau un raspuns simplu,cu cate jertfe mai multe erau in vechime ,cu atat mai mult a dat valoare JERTFEI DIN CALVAR.
Soră Lucia, poate o să mă ajutați și pe mine să găsesc versetul în care scrie că toate jertfele în parte au fost înlocuite cu aceeași jertfă, cea a Domnului Isus. Eu în Evrei am citit că toate celelalte au fost desființate și în locul lor a rămas doar una singură. Altfel aș întreba cum se procedează atunci când cineva păcătuiește? Cu cât păcătuiește mai des, cu atât mănâncă mai des din Trupul și Sângele Domnului ca să fie ispășit, sau cum să-mi explic asta?
Oricum, ideea cu jertfele din care se mănâncă și din care nu am scris-o undeva pe paginile mai dinainte. Domnul Isus a venit ca jertfă de Paște și ca jertfă de ispășire al cărei sânge intră în Sfântul Locaș (din aceasta a 2-a nu mânca nimeni, ci era o ardere de tot, scrie despre simbolistica ei în Evrei 13. )
În rest ce alte jertfe pot fi argumentate cu versete biblice că a reprezentat jertfa lui Mesia , și din care poporul avea voie să mănânce?
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Frate Ovidiu,
a fost: UN CORT
UN VECHI LEGAMANT
A FOST O LEGEA JERTFELOR
UN VECHI TESTAMENT
intr-un cuvant,SANGELE JERTFELOR aduceau sfintire,Nu?
Cortul,Legamantul,Sangele Jertfelor,Vechiul Testament a fost inlocuit cu:Cortul ceresc,Noul Legamant,Legea lui Hristos,Un Nou Testament,SANGELE LUI HRISTOS aduce sfintirea noastra,IERTAREA PACATELOR.
Daca nu ai inteles bine din cap.7,8 citeste cap 10:1-10.
Eu voi aduce doar o referinta:Evrei 10.8,9.
Dupa ce zis intai:Tu nu ai voit si nu ai primit nici jertfe,nici prinoase,nici arderi de tot,nici jertfe pentru pacat,
9.apoi zice:Iata-Ma vin sa fac voia Ta,Dumnezeule.El desfiinteaza astfel pe cele dintai,,ca sa puna in loc pe adoua.
Eu din acest context inteleg ca toata LEGEA JERTFELOR este inlocuita cu JERTFA lui HRISTOS.Si este de inteles ca daca vreau sa inlocuiesc ceva,instantaneu,acel ceva dispare.Nu numai SANGELE MIELULUI este inlocuit,ci tot sangele JERTFELOR cu SANGELE LUI HRISTOS.
Cat despre intrebarile care urmeaza,cu privire la PACATUL, MANCATUL si IERTATUL,mi se pare ciudat,daca tu mananci TRUPUL DOMNULUI pentru iertare!?HRISTOS ne IARTA prin CREDINTA in JERTFA SA.Prin CINA VESTIM MOARTEA SA.
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Parerea mea este ca versetul 26 din 1corinteni cap 11 nu este citit cu atentie pana la sfirsit "vestiti moartea DOMNULUI, pina va veni EL" ar fi trebuit dupa fiecare impartasire sa asteptam din nou cinzeci de zile fara sa ne indepartam de Ierusalim ca sa sarbatorim sarbatoarea "cinzecimi" si aceasta nu e posibil conform leviticul cap 23 vers 15 la 17 care se mai sarbatoarea cele dintai roade daca pamintul ar da la fiecare cincizeci de zile roade noi atunci poate ca mi-as schimba parerea pentru ca unde nu este "LEGE"viata este in pericol incercati si nu va opriti la semafor vedeti ce se intimpla nu va sfatuiesc lucrul acesta . Cu multa dragoste fratele Marcel. este doar parerea mea
Pentru mine orice lucrare se face conform LEGII nimic nu se poate face fara LEGE Mai multa LEGE, mai multa viata
In numeri cap 28 vers 26 spune de sarbatoarea 2celor dintii roade care este sarbatoarea cinzecimi
Frate Marcel vrei sa spui ca in 1 corinteni 11:26 unde spune: ,,vestiti moartea pana va veni El'' ,vorbeste despre coborarea Duhului Sfant de la Cinzecime?
Jerfta lui Isus Hristos NU este doar Mielul de la Paste,ci vedem caci TOATE jertfele dintai sunt inlocuite cu jertfa Sa.(evrei 10:5,9,10,20)
Stim ca jertfa de Paste nu era adusa la altar, dar atunci cum a intrat Isus Hristos ca Mare Preot in Locul Prea Sfant si ne-a deschis si nou drumul cum zice in evrei 10:19,20?
Este IMPOSIBIL SI NEBIBLIC,sa zici ca doar la Paste este trupul si sangele Domnului valabil.
Caci n-am avut de gand sa stiu intre voi altcevadecat pe Isus Hristos, si pe El rastignit. (1Cor.2:2)
Numai Bine
Pe Calea Credintei Sfintilor nu mergi ca repetentii si corigentii ci mergi ca Sfintii ,din har in har si din putere in putere!!!!!!
CINA ori PASTI (pesach) care din doua ori amindoua ?? dupa ce am citit toate postarile ;mi-am pus miinile in cap.Daca ati fi orbi na-ti avea pacat .. dar pentru ca spuneti vedem ; deaceia pacatul vostru vostru ramine(stiti voi unde scrie)
In biblia mea(the new Jerusalem bible ) unde este cuvintul similar cu paste este miel; deci miel nu sarbatoarea poruncita in exod 12 ; sarbatoarea este praznicul azimilor, mielul ori iedul care trebue jungiat(nu jertfit)
mielul ori iedul poruncit sa fie junghiat niciodata ( never ever) nu a fost pus pe altar sa fie o jertfa ; ci a fost copt (rosted) la foc si mincat in inceputul zilei a 15 nisan(noaptea) cu AZIMI si verdeturi amare; asta e ce romani inpropriu numesc pasti(pastele e mielul) voi mincati sarbatoarea ori mincati melul ??
Pastele nu e CINA Pastele este mielul jungiat cu ocazia sarbatori praznicului azimilor si reaminteste (celebreaza) IESIREA din robie(egipt)(exod 13 v 8 )
Melul junghiat spre sfirsitul zilei 14 abbib ceasul al 9 lea copt la foc intreg
si mincat cu azimi si verdeturi amare dupa asfintit in perioada de intuneric a zilei 15 lea este adevarata sarbatoare PRAZNICUL AZIMILOR
dictionarul limbi romine defineste cuvintul praznic ca = mincare festiva cu o ocazie speciala' Melul (pastele) este mincat cu ocazia praznicului azimilor
pastele ( melul ) nu este CINA;
Pastele (melul) niciodata nu a fost destinat sa fie jertfa de ISPASIRE
nu are nimic comun cu o jertfa de ispasire care se ardea total pe altar
pastele (melul) a fost destinat sa fie mincat la praznicul azimilor
Cina nu este pastele(melul)
dictionarul limbi romine CINA= Mincare de seara
Cina este inainte de Praznicul= mincatul festiv al melului (pastele) ioan 13 v1
daca urmarim cu atentie toate evanghelile sinoptice; si ioan la cina pe care Yahshua a mincato cu ucenici inainte de patima lui; nu gasim nici un element specific praznicului azimilor-sa nu uitam aceasta sa intimplat inainte de praznicul azimilor .elementul principal al Praznicului este
1 - MELUL
2 - AZIMILE
3- AMARACIUNILE
deci la cina din toate evangheliile acestea lipsesc cu desavirsire
In schimb vedem doua elemente care la praznicul azimilor sint total interzise
fiind produse fermentate(exod 13 v 7)
pinea( atros) si vinul produse cu ferment
Cina fiind inainte de PRAZNICUL AZIMILOR- SE PUTEA MINCA ATROS (pine obisnuita) si se putea bea VIN PRODUS FERMENTAT
Cina are simbol trupul lui Yeshuah si singele lui
Pinea care se pogoara din cer si da lumi viata (ioan 6 v 51)
Yahshua este jertfa de ISPASIRE (ispas) nu pasti(1 ioan 2 v2 )
pentru ispasire citeste lev cap 16 )
pastele melul (pesach) nu este jertfa de ispasire jertfa de ispasire este cu totul altceva .
MELUL (PASTELE) ESTE PORUNCIT SA FIE MINCAT LA PRAZNICUL AZIMILOR
o data pe an din generatie in generatie si se mininca in noaptea de 15 abbib
cina nu este poruncita sa fie mincata o data in an la o data stabilita
ce este scris la 1 cor cap 5 v7 se poate citi asa dupa forma originala
CACI MESSIA MELUL NOSTRU A FOST JUNGHIAT. Sa praznuim praznicul ( care praznic ? cina ? nu; cina nu este praznic; praznicul azimilor,
nu cu aluat...
ci cu azimile curatiei (kosher)
Cina este pine si vin oridecite ori te poti face partas la trupul si singele lui Yahshua- nu se iea o data in an ca nu e poruncit ; ce e poruncit ;e sa se
Praznueasca (minince) Pastele (melul) o data in an
Noi dupa porunca lui YAHWEH mincam melul (pastele) o data in an in noaptea de 15 abbib cu Azimii si verdeturi amare
Si Cina oridecite ori e posibil
asta nu e o doctrina mesianica e ce biblia arata clar
CINA ori PASTI (pesach) care din doua ori amindoua ?? dupa ce am citit toate postarile ;mi-am pus miinile in cap.
Frate se pare ca nu ai citit bine postările, unii cred în cina de peste an iar alți cred numai paștele din 14 Nisan, eu știu ce este paștele pentru mine, până la urmă sunt confuz din toată postarea ta, fă-mă să înțeleg acest pasaj care l-ai scris:
Si Cina oridecite ori e posibil
asta nu e o doctrina mesianica e ce biblia arata clar
Ce este pănă la urmă și cină si paști?
Fiți și voi îndelung răbdători, întăriți-vă inimile, căci venirea Domnului este aproape.Iacov 5:7
sword of god te-aș ruga să postezi care este diferența pe care o vezi tu între Cina și Paști sau care este diferenta între actul de peste an și cel de la Paști? Cât mai practic...însă înainte te rog să citești ce s-a scris până acum la acest subiect deoarece altfel riscăm să ne învârtim în cerc.
Daca nu ma intelegi, inainte de a ma contrazice asigura-te ca ma asculti.
1- ESTE TINUT SEARA LUI 15 ABBIB- DUPA ASFINTITUL ZILEI A 14 A
(LEV 23 V5-8)
2-SE MINCA MELUL SACRIFICAT , SPRE SFIRSITUL ZILEI A 14 A
(EXOD 12 V 2-6)
3- SE MINCA NUMAI AZIMII
(EXOD 12 V 15)
4- VERDETURI (YERBURI ) AMARE
(EXOD 12 V8 )
5-ADUCEREA AMINTE A ESIRI DIN EGIPT- INTELESUL PASTELOR
(exod 13 v8 )
6-SPALARE A MIINILOR INAINTE DE A MINCA
(exod 30 v 21 )
7- NICI O CEREMONIE A AFRINGERI AZIMILOR
8-NU ESTE MENTIONAT VINUL
cina Domnului
--------------
1-tinuta in noaptea de 13 abbib(mat 26 v2;ioan 13 v1 )
2-nici o mentiunie despre mincatul melului
3-sa mincat pine( ATROS) nu azimi (luca 22 v 19 )
4-nici o mentiunie despre verdeturi amare
5-nu sa mentionat nimic despre iesire din egipt
6-spalarea picioarelor(ne mentionata la pasti)(ioan 13 v4-5)
Nica Schirod (detalii numai pentru membrii conectaţi)
8824. Postat la 01/03/2011 10:53 - 5181z12h52m
Shalom.
Scumpii moșului, mi s-a părut foarte interesant subiectul acesta și l-am lecturat cu atenție, numai că am rămas încâlcit ca puiul în câlți (fuiorul acela încâlcit i se mai spune și buci) și am hotărât cu permisiunea dumneavoastră, să îmi dau și eu cu părerea, au fost destule păreri și cred că mai lipsea a mea.
Înainte de ami da cu părerea, ca să nu mă judeca-ți strâmb, subscriu la cea ce a postat fratele Avram, repostez un fragment.
Va rog, sa priviti postarea mea ca un aport la discutie.Va iubesc pe toti, fie ca luati doar o data sau de mai multe ori.Eu iau de mai multe ori dar nici nu-i atac, nici nu ii injosesc pe cei ce iau o singura data, pot fi si, SUNT FRATII mei.
Eu am avut norocul ca să nu pot învăța nici o limbă străină, și ca să înțeleg acest topic, am fost nevoit ca să caut în DICȚIONARUL EXPLICATIV AL LIMBII ROMÂNE ce înseamnă cină și ce înseamnă împărtășire, și auziți ce am aflat: cină: Masă de seară; mâncare pregătită pentru această masă: A lua masa de seară.împărtășire (în mare) cuminecare, comunicare, destăinuire.
Dacă veți avea răbdare, veți acea ocazia să vă plimbați prin mintea mea să vedeți cum văd eu acest topic, cină sau împărtășire.
Eu încerc să cred mai degrabă pe cine-va care vede un lucru, și mai puțin pe acei ce spun că au auzit, sau au citit despre acel lucru; Ioan zice despre Yeșua (Isus), în Ioan 1: 29.
A doua zi, Ioan a văzut pe Isus venind la el, și a zis: "Iată Mielul lui Dumnezeu, care ridică păcatul lumii!
De aici eu înțeleg, că Yeșua (Isus) a fost cu predestinație sigură Jertfă pentru păcatul lumii!
Pavel, omul școlit la picioarele marelui învățat, Gamaliel, zice despre Yeșua (Isus), că a fost: JERTFĂ PENTRU PĂCAT, JERTFĂ DE ISPĂȘIRE, și JERTFĂ DE ISPĂȘIRE PENTRU PENTRU TOT NORODUL și punct.
Mai departe Pavel ne spune în Evrei 10:5- 10.
5. De aceea, când intră în lume, El zice: "Tu n-ai voit nici jertfă, nici prinos; ci Mi-ai pregătit un trup;
6. n-ai primit nici arderi de tot, nici jertfe pentru păcat.
7. Atunci am zis: "Iată-Mă (în sulul cărții este scris despre Mine); vin să fac voia Ta, Dumnezeule!"
8. După ce a zis întâi: "Tu n-ai voit și n-ai primit nici jertfe, nici prinoase, nici arderi de tot, nici jertfe pentru păcat", (lucruri aduse toate după Lege);
9. apoi zice: "Iată-Mă, vin să fac voia Ta, Dumnezeule." El desființează astfel pe cele dintâi, ca să pună în loc pe a doua.
10. Prin această "voie" am fost sfințiți noi, și anume prin jertfirea trupului lui Isus Hristos, odată pentru totdeauna.
Deci Pavel ne spune, scurt, sec, El a dsființat!, nu sortat, nu înlocuit DESFIINȚAT, cine sunt eu ca să Îi zic, eu sortez, că eu vreau să practic ceva și dacă Tu desființezi tot, eu nu mai am susținere, pot să zic așa ?
Mai trecem foarte ușor peste un amănunt, sau îl ignorăm de tot.
Dacă Yeșua (Isus), ar fi murit înainte de ceasul al nouălea, nu mai erau aceste controverse, eu înțeleg că toate jertfele până la ceasul al noulea au fost desființate, nu mai pot să mănânc din nici una, rămâne doar jertfa MIELULUI CARE RIDICĂ PĂCATUL LUMII, dar nu întâmplător El moare după ceasul al noulea, odată cu/in timpul când erau sacrificați mieii care simboliza Pesahul, (Paștele).
Deci rămâne cu AMEN, ce ne spune Pavel în 1 Corinteni 5:7.
Măturați aluatul cel vechi, ca să fiți o plămădeală nouă, cum și sunteți, fără aluat; căci Hristos, Paștele noastre, a fost jertfit.
Așa că sunt îndreptățit să mănânc Paștele în noaptea de 15 Nisan, aplicând cu strictețe, Legea și Rânduiala cu privire la acest eveniment.
Acuma eu întreb, în afară de luna a doua, de câte ori peste ani, se putea mânca miel s-au ied de un an fript pe foc, să nu rămână nimic din El și să nu se frângă nici un os.
Aici este nedumerirea mea, eu cred ca Toma, numa-i când pun degetul, nu păreri, asta este părerea mea, vedeți că nu trag nici o concluzie, ca să nu jignesc pe cine-va, mai mult mai târziu......, vedeți v-am dat voie să umblați prin mintea mea, și am expus cum văd eu lucrurile. Dar să nu intrați cu BOCANCII în încredințarea mea, că nu vă dau voie, hai să discutăm frumos, că până la urma urmei, nu cred că sunt două adevăruri ci numai unu.
Dacă va trebui voi mai aduce argumente.
Șalom.
- Dacă nu putem să fim buni, să încercăm să fim măcar politicoși. (Nicolaie Steinhardt)
- Dacă nu putem să fim buni, degeaba încercăm să fim politicoși.- Nica Schirod!
Domnul sa va binecuvinteze pt. ingaduinta de a intra in mintea dumneavoastra si pt. efortul de a scrie o postare asa de lunga.
Ideea principala desprinsa din cele scrise este aceea ca ele au fost DESFINTATE si, cu asta basta.Nedumerirea mea (dati-mi voie sa am si eu nedumeririle mele) este ca versetul continua si spune PUNE IN LOC PE A DOUA.Deci in locul gol, desfiintat, nu ramane un loc gol ci se pune ceva in locul acela.Ce anume?
Bineinteles ca toate jertfele, indiferent de numele lor, inclusiv mielul pascal, sunt desfiintate, deoarece nu-si mai au rostul din moment ce Cel care era prefigurat de ele, a venit si, s-a depus ca jertfa suprema, instare sa rascumpere, sa ierte, sa ispaseasca, sa aduca lauda, etc.
Faptul ca a murit la ceasul sau in jurul ceasului al noualea, este un argument bun, demn de luat in calcul insa, ar fi bine de remarcat si intervalul dintre punerea Lui pe cruce si moartea Lui.Acest interval este de la ceasul jertfei de diminiata pana la ceasul jertfei de seara.Concluzia ce o trag de aici este ca El trebuia sa cuprinda toate jertfele, pt. a le putea inlocui.Daca ar fi fost desfiintate nu s-ar mai fi facut acest lucru.Il puneau pe cruce la ceasul al noualea si gata, era sacrificat si nu ne mai bateam noi capul atat.S-a lucrat intocmai dupa legea jertfelor.
In bocanci nu intru nici macar in casa, ma cearta nevasta, cu atat mai mult in mintea dumneavoastra, Domnul aiba mila de noi.
Sa luptam pentru credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna!!!!!