Draga Lavinia, daca BRETONUL nu face parte din cadrul smereniei, hai sa vedem biblic care este opusul ei si unde balanseaza acest breton care nu poate fi decat UNUL, fie el cret, in scari, ondulat, vopsit...tot BRETON se numeste!
"...De aceea zice Scriptura: Dumnezeu sta impotriva celor mandrii, dar da har celor smeriti."(Iacov 4.6)
Sa fie oare duhul de mandrie cel ce ne face sa ne taiem bretonul?
Si pentru ca suntem la nivelul fruntii, hai , sa vedem ce loc este acesta, detine el un MISTER, este locul PECETII lui Dumnezeu sau al SEMNULUI FIAREI?
Sa vedem cine se incumeta sa raspunda...
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Dacă stăm și ne uităm pe teren în bisericile noastre, modernismul a atins cote mari, sunt de-acord că nu trebuie să privim cum a fost acuma 1000 de ani, dar Apostolul Petru ne avertizează cu privire la modernism, se pare că acel mesaj a lui Petru este ignorat aproape în totalitate iar în ceia ce privește bretonul cum trebuie purtat nu avem o dovadă biblică clară, cât despre părul lung mai găsim scris că au purtat în vechime patriarhi noștri, astăzi se pare că de la lung s-a trecut la părul scurt, cine este sincer cu Dumnezeu cu siguranță că știe cum trebuie să poarte bretonul, până la urmă nu bretonul este un punct de mântuire, dar și el ne poate împiedica de pe calea mântuiri dacă ne aliniem în ton cu moda zilelor noastre.
1 Petru 3:3 Podoaba voastră să nu fie podoaba de afară, care stă în împletitura părului, în purtarea de scule de aur sau în îmbrăcarea hainelor.
Fiți și voi îndelung răbdători, întăriți-vă inimile, căci venirea Domnului este aproape.Iacov 5:7
Eu am mai citit pe aici câte o afirmație sau alta și tare mă tem că discuția aceasta riscă să ajungă dacă nu ridicol, cel puțin motiv de amuzament pe seama argumentelor "biblice" pentru cineva care încearcă să rezolve probleme cu adevărat dificile pentru viața de credință, sau pentru alții care au fost mai demult batjocoritori ai sfinților și nici acum nu s-au cumințit, sau au urmași fideli.
Spun aceasta pentru că îmi amintesc de vârsta adolescenței la care am început și eu să-mi fac frizura într-o parte ... Practic eu nu voiam altceva decât să am păr suficient de lung încât să-l pot pieptăna într-o parte. De unde să știu eu că nu va dura mult și va veni la mine cineva și mă va întreba de ce-mi dau părul în partea "x" că numai nu știu ce fel de oameni poartă părul în partea aceea... Mi se pare că mi-am schimbat frizura după aceea ( acum nu mai e cazul să-mi fac freza într-o parte sau alta, deci la acest capitol am scăpat de acuze ), dar acelea nu au fost argumente convingătoare pt mine. A fost doar părerea cuiva sau a unei grup de oameni.
Același lucru l-am pățit și cu faptul că am început să port ceasul pe mâna dreaptă. Iar s-au oferit repede oameni care să-mi spună că numai o anumită categorie de oameni poartă ceasul pe mâna dreaptă...
Dragii mei, dacă doriți să întemeiați o doctrină a bretonului, a părului tăiat sau ne tăiat nu știu cum, a bărbii lungă de un cm sau de 30, (și exemplele pot continua într-o listă extrem de lungă) aveți libertatea s-o faceți.
Biblia ne învață să nu ne luăm la ceartă asupra părerilor îndoielnice. Deci în nici un caz nu am de gând să facem caz dintr-un asemenea subiect. Eu prin ce am scris mai sus nu vreau să spun nici că bretonul e bun sau recomandat, nici rău. Am văzut doar că balanța înclină tare mult într-o parte și aș vrea să mai echilibrăm puțin discuția, ca să se mai aducă unele argumente.
Eu aș începe mai întâi prin a întreba, ca unul care nu prea e așa la curent cu ultimele genuri de frizuri, mai ales feminine, dacă-mi poate și mie explica cineva, sau adăuga vreo imagine-două cu acea frizură atât de interzisă. Apoi poate că vom mai găsi păreri și argumente ( personale, desigur) pro sau contra.
Domnul să ne dea tuturor înțelepciunea de sus, care știm că întâi este pașnică, ușor de înduplecat, plină de roduri bune, etc, etc
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Deconectat
RE: BRETONUL- Modelul lumii sau...
Nica Schirod (detalii numai pentru membrii conectaţi)
18519. Postat la 29/05/2012 06:21 - 4722z18h7m
Vă doresc la toți multă Pace și o zi frumoasă.
Să știți că mie nu îmi place poziția posacă, ci mai degrabă un corai cu voie bună și seninătate, de aceia și acum poate veți crede că nu iau în serios lucrurile.
În problema bretonului, eu văd mai mult o joacă, care poate practicând acest joc, să se greșească în tehnica lui și să devină un fel de boală morală, apoi să dea în cronic și după aia știți voi ce urmează, dar să explic eu ce urmează, devine molipsitoare.
Și acum pe seama bretonului am ocazia să mă râd și nu vreau să pierd această ocazie.
De o bună bucată de vreme, femeile au căpătat drepturi egale cu bărbații, așa că ar trebui revizuită și gluma despre femei că; - Femeile au părul lung și mintea scurtă, iar bărbații au părul scurt dar mintea lungă ehei iii.
Acuma femeile cred că se luptă să împace și capra și varza, adică să aibă părul scurt în față la vedere, purtând numele de breton, să demonstreze că au și păr scurt și la drept vorbind, unele dintre ele sunt mai deștepte decât mulți dintre bărbați, iar în partea din spate să împace și ce scrie în Sfânta Scriptură, să poarte părul lung.
Nu cred că ar trebui pentru asta să le catalogăm "duplicitare" sau poate că sunt într-o măsură oarecare, periculos ar fi dacă în pocăință ar fi duplicitare, sau poate ... mai ști.
Așa că nu vă mai legați de bietul breton, că poate sunt frunți care nu se simt bine fără breton, așa că vorba cuiva din parlament: Ciocul mic!
Acuma voi care purtați breton, poate vă prind că ziceți că nu am ținut cu voi!
- Dacă nu putem să fim buni, să încercăm să fim măcar politicoși. (Nicolaie Steinhardt)
- Dacă nu putem să fim buni, degeaba încercăm să fim politicoși.- Nica Schirod!
Acum ca am ceva timp liber am datoria sa multumesc sorei Lucia si fratelui Nica datorita faptului ca nu m-au atacat dur in cele ce am zis.
Sora Lucia doreste sincer sa stie in ce masura este voie sau nu ca fetele ei sa poarte breton ""dupa modelul lumii"" iar fratele Nica, mai in gluma mai in serios, mai arunca cate o pastila punand problema si asa si invers doara doara ca vom intelege corect problema.
Sper ca nici in continuare sa nu fiu atacat dur deoarece si eu incerc doar sa-mi exprim o parere vis-a vis de subiectul ridicat cu atat mai mult ca si eu am doua fetite, ceva mai mici decat a sorei Lucia, ele au 6 ani si jumate iar cea mica are 5 anisori.
Sunt f. serios cand doresc sa aflu adevarul cu privire la orice tema biblica si dau importanta cuvintelor, totodata, ca si fratele Nica, adesea ma mai si amuz cu un ochi si cu unul plang.
EXPLICATIE:
Am gasit in scriptura trei feluri de ROBII:
1- rob al neprihanirii ( liber fata de pacat)
2- rob al pacatului (liber fata de neprihanire)
3- rob al poruncilor omenesti
I- Sa fii rob al neprihanirii insemna ca prin credinta sa accepti jertfa mantuitorului si prin credinta sa accepti voia Domnului care este exprimata f. clar prin Lege si tot ce a zis in Scriptura, permisiv sau nu.
II- Sa fii rob al pacatului insemna sa calci voia Domnului ... adica Legea Lui caci...pacatul este FARADELEGE.
III- Sa fii rob al poruncilor omenesti insemna un amestec deosebit de periculos (din punctul meu d evedere)...deoarece insemna sa fii, defapt, rob cate un pic in toate cele trei ipostaze...adica sa pazesti si din ceea ce zice Domnul.... sa mai si calci ceea ce zice El si, ca sa fie treaba, treaba insemna sa te (ma ) supui(n) si la poruncile oamenilor.
""Frumos desfiintati voi porunca Domnului punand in loc...porunci OMENESTI""- acestea sunt cuvintele mantuitorului.
""Veti cunoaste ADEVARUL si adevarul va va face liberi""- alte cuvinte ale Mantuitorului......... deci... ca sa fiu liber...trebuie sa cunosc Adevarul...iar adevarul este: ""LEGEA TA este ADEVARUL"".
Problema mare a umanitatii este ca PESTE Legea Domnului aseaza talmudul iudaic, talmudul penticostal , talmudul adventist, talmudul ortodox....etc...etc. pana ajungem si la etraordinarul """talmud sambatar"".
In ceea ce ma priveste caut sa inteleg corect problema si sa ma supun poruncii.
Concret.... nu am gasit NICI o porunca care sa interzica clar taierea parului la femei... exista doar versetul sfantului apostol Pavel care spune ca "" este o cinste pt o femeie sa poarte parul lung"".... deci este o cinste.... si nu vad in acea afirmatie neaparat o obligatie dar..... daca Pavel asa a zis eu asa si cred ca este o ciste si ca este bine ca femeia sa poarte parul lung.
Cand vine vorba de breton, eu il accept dar doar la femeile care au parul lung... si care...din anumite motive aleg sa aiba si breton.
Motivul pentru care poarta breton?Simplu!E mult mai usor si mai practic pentru ele de a-si ingriji parul.
Cele doua fetile ale mele... au breton si eu cu mana mea il tai si fara sa am cea mai mica mustrare de constiinta...deoarece nu s epune problema madriei la ele sau la a se alinia la ""modelul lumii"" ci pur si simplu le este mai usor si lor...si noua ca parinti.
Le-am observat de attea ori cand le crestea bretonul si le ajungea in ochi cum isi dadeau cu mana parul intr-o parte si-n alta...f. des deoarece le jena.Ei bine, le tai bretonul si nu mai au nici ele si nici noi probleme.
Eu nu zic sa faceti si voi asa, eu va spun in dreptul meu cum fac.Cine vrea sa n-aiba breton si vrea sa se foloseasca de agrafe, elastice si multe alte scule de fixat parul...n-are decat, f. bine, toata cinstea.
Sa conchid, cine are parul lung dar din motiv practic, poarta breton nu am nimic impotriva...o inteleg deoarece nu o face din mandrie...dar daca vine cu scari...atunci e clar ca e alt motiv si nu sunt de acord.
Versetul ""Toate imi sunt ingaduite dar nu toate imi sunt de folos""- ce vrea sa spuna defapt?Uite cum il inteleg eu:
Apostolul nu vrea sa spuna prin"" imi sunt ingaduite"" ca pot sa calc Legea, nu, nu, nici vorba.....Legea nu se discuta si nici nu se negociaza...ea se executa.
El vrea sa spuna tocmai faptul ca tot ceea ce nu se regaseste in Lege (absolut tot) imi este ingaduit.Da, imi este ingaduit DAR NU STIU daca-mi este si de folos.Asta vrea sa spuna!
Sa dau niste exemple?Le dau..deoarece puterea exemplului este cea mai buna.
1- scrie-n Lege ca nu pot sa merg cu bicicleta?Nu, nu scrie, concluzia?Imi ESTE INGADUIT.Imi este de folos?Eu stiu in dreptul meu cat imi este sau nu de folos dar imi este INGADUIT.
2- Scris-n lege ca nu pot sa ma dau cu schiurile?Nu!Imi ESTE ingaduit!!!Eu stiu cat imi este de folos sau nu.
3-Scrie-n Lege ca nu pot taia bretonul fetitelor mele?Nu! Deci IMI ESTE INGADUIT.
Eu stiu cat imi este de folos sau nu.
Va iubesc pe toti, iertati-ma daca v-am gresit cu ceva, mi-am exprimat doar opinia.
Sa luptam pentru credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna!!!!!
Frate Avram mi-ai adus un zambet pe buze cu ""talmudul sambatarilor"" , insa dupa parerea mea ai perfecta dreptate.
Asa sa intamplat cu evreii, din ravna pentru Lege, au ridicat ei alta garduri in preajma Legii, pana cand acestea au devenit ridicole , si greu de purtat.
Dupa parerea mea aceasta este cauza numarul 1 motiv care numarul evreilor seculari, (cei care nu vor sa aiba a face cu religia)tot creste .
Din cauza numarului acestui mare de reguli peste reguli ridicole.
Nu exista vreun aspect din viata , la care ei sa nu fi venit cu o regula, care daca o incalci in ochii lor ai incalcat Legea lui YHVH.
Bineinteles ca tineretul este tot mai descurajat sa paseasca spre o viata religioasa, pentru ca aceasta a devenit enorm de grea.
Un exemplu ar fi porunca sa nu fierbi iedul in laptele mamei lui
De la aceasta simpla porunca s-a ajuns ca de fapt ai nevoie de doua seturi de farfurii: un set pentru produsele de lapte si un set pentru produsele din carne.
Nu doar atat, insa trebuie si doua chiuvete pentru a nu se spala vasele in acelasi loc.
Pe langa acestea iti trebuie doua frigidere pentru ca produsele lactate nu pot sa stea la un loc cu carnea.
Pe langa acestea spre exemplu daca manaci dimineata branza (product din lapte de oaie)nu poti sa manaci carne in acelasi timp chiar daca aceasta este de vita.
Nu doar atat insa nu poti sa manaci carne deloc decat dupa cateva ore, pentru ca digestia sa aiba loc inainte de a manca carne.
Daca nu respecti aceste reguli esti considerat ca unul care calca Legea .
Va dati acum seama de ce tot mai multi tineri evrei nu vor sa aiba de-a face cu religia pentru ca a devenit ridicola, insa Legea lui Elohim nu este una ridicola deloc.
Bineinteles Talmudul Sambatarilor este unul mai restrans si cu mai putine reguli .
Problema este ca aceste reguli facute de oameni vor sa fie impuse comunitatilor ca facand parte din Legea lui YHVH, si se ajunge ca si la fratii evrei, ca daca nu se respecta esti calcator de Lege, cand de fapt Legea nu ne impune astfel de restricti
Eu chiar nu mai inteleg nimic...de la breton s-a ajuns la talmudul sambatarilor ca apoi... sa ajungem la branza ...lapte si carne
Sa stiti ca acum este chiar ridicol si de amuzament...
Mie imi place ce spune fratele Nica...daca stau bine sa ma gandesc eu mi-am facut breton pentru ca sa fiu la moda...si imi place sa recunosc ca am gresit...
Fratii mei, cred ca acest subiect nu l-am deschis pentru a impune o regula, ci vrem sa-l dezbatem, si atat!
Viata noastra este o continua lupta intre firea noastra si duh, cine va invinge cred ca se va vedea la urma.
Am sa aduc un exemplu din Biblie prin care va voi demonstra ca un om firesc poate sa fie descoperit prin comportament, atitudini, alegeri, tinuta si nu in ultimul rand si prin CUM ISI INGRIJESTE PARUL.
As putea spune ca fiecare por din corpul nostru respira ceea ce ii place si degaja ce suntem de fapt.
Absalom, unul din fii lui David are o poveste blestemata, un sfarsit nu tocmai stralucit, si stiti de ce?
Pentru ca toate lucrurile bune cu care l-a binecuvantat Dumnezeu, el le-a luat ca si cum le-ar fi meritat, ba mai mult, le-a folosit pentru un scop egoist, acela de inaltare a firii lui, a satisfacerii carnale.
Era un om frumos, fara cusur si totusi nu i-a fost de ajuns, se spune ca (printre multe altele)Ii placea sa-si etaleze PARUL, il taia la un an si si-l cantarea chiar. Este bine sa ne ingrijim, sa fim curati si sa ne purtam intr-un chip smerit, insa cand excaladam inaltimile mandriei, vrem sa ne purtam dupa ultima moda, suntem dispusi sa ne taiem parul, sa-l vopsim, sa ni-l cuafam sau incretim , dupa moda timpului.
Dragile mele surori, BRETONUL face parte din moda acestei lumi, si tunsul, vopsitul, incretitul, eu nu va impun sa nu va purtati cum vreti.
Insa daca sunteti frumoase, cu breton nu o sa deveniti si mai frumoase, daca nu aveti un chip stralucit, sa stiti ca bretonul nu va va face mai frumoase!
Ganditi-va la Absalon, desi era fara cusur si frumos, faptul ca facea tot ce ii sta in putere sa atraga atentia asupra persoanei sale, exagerarile cu privire la PARUL lui, i-a adus blestemul.
Cititi-i povestea in 2 Samuel 13-19. Si-a gasit sfarsitul spanzurat intr-un pom in insusi PARUL lui.
Hai, sa fim intelepti si sa nu ne etalam fizicul nostru prin moda lumii acesteia, sa nu ne potrivim veacului acesta, ci sa ne purtam intr-un chip vrednic pentru Imparatie.
Desi multi vorbesc despre credinta, Legi si randuieli, nu uitati, credinta fara fapte este moarta, ca lumina inseamna sa ne imbracam, sa ne purtam, nu dupa lume, ci cu frica si teama de Domnul.
Apoi puterea de influenta a vorbelor noastre, este trairea noastra, nu?
Frate Avram, nu ne invata chiar si firea ca este RUSINE pentru un barbat sa poarte parul lung?
Pe cand pentru o femeie este o CINSTE sa poarte parul lung.
De ce vrem noi sa stricam frumosul Cuvant?
Tinuta noastra a femeilor crestine este parul lung, de ne place sau nu!
Ma intreb : Daca il taiem? Ce ne aduce? Rusine!
Pentru ca este opusul...parului lung(cinste)
Cand vad o sora cu parul lung spun: Este o cinste pentru aceasta femeie sa poarte parul lung!
Dar, ce spuneti de una tunsa? Mai inseamna acelasi lucru?
Ori este alb, ori negru!
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Sora Lucia...aveti f. multa dreptate si intodeuna am sa apreciez persoanele care vor sa fie intr-o cat mai multa ascultare de Domnul.
Am ascultat cu atentie ceea ce ati scris si este asa cum spuneti.
In invocarea "netaierii" cu desavarsire a parului pe care ati facut-o...ati invocat doar moda... de ce nu faceti referire la partea practica a bretonului.chiar nu credeti ca sunt femei sincere si f. duhovnicesti care au parul LUNG dar care, doar din practica ( si nu dintr-un duh de mandrie) isi taie parul ca sa devina breton in parte din fata.... ca sa nu mai fie nevoite ca toata ziua sa-si plimbe cu mana parul intr-o parte sau in alta sau sa-l prinda in agrafe, elastice, meșe..etc.Ca sa nu mai vorbesc de fetitele mici si adolescente care toata ziua zburda prin curte, se joaca, se catara, fac prostioare.bretonul le ajuta sa-si vada de ce au de facut fara sa fie nevoie de o ingrijire speciala.
Apreciez din toata inima femeile care reusesc sa nu-si taie deloc parul dar, fara sa fiu in pielea lor le compatimesc.Avem o sora de credinta care avea parul pana mai jos de genunchi ca asa i-a crescut ei.... si-mi amintesc cum se plangea si cum ne spunea ca aloca f. mult timp zilnic ingrijirii lui si a prinderii lui in asa fel incat sa nu o incomodeze.Pana la urma si l-a injumatatit, si-a facut breton ( nu din mandrie...ci din faptul ca-i mai usor asa)....si acum are un par lung dar cu breton.Personal eu nu vad in asta un pacat.Tocmai....inainte era un motiv mult mai mare de mandrie pentru ea deoarece avea un par cu totul deosebit.
Pe mine un singur lucru ma deranjeaza enorm...dar imi trece repede.
Ma deranjeaza cand ziceti ca e ori alb ori negru.Aceasta este o afirmatie categorica.Sa nu uitam, totusi, ca intre alb si negru exista si ROGVAIV-ul curcubeului.
O femeie tunsa baieteste este clar "neagra" si o femeie care are parul lung in toate partile este clar "alba" dar una care are parul lung, asa cum zice Scriptura ca este o cinste dar care, din motiv nu de mandrie ci doar ca sa-i fie mai usor...isi face un breton normal si de bun simt, (CA SA NU-I INTRE PARUL IN OCHI).... cum este?Eu zic ca este putin colorata pe un fond preponderent de alb.
Modelul lumii?Pai barbatii LUMII, 99 % din ei, poarta parul scurt (adica modelul biblic) . Vedeti?Pt ca sunt ei duhovnicesti?Nu, Nu, ci doar pentru simplul motiv ca e mai usor si pracic sa ai parul scurt.
Sa luptam pentru credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna!!!!!
Deconectat
RE: BRETONUL- Modelul lumii sau...
Nica Schirod (detalii numai pentru membrii conectaţi)
18544. Postat la 31/05/2012 02:05 - 4720z22h24m
Și o dimineață frumoasă plină de Pace de la Domnul Mesia - Domnul Păcii.
Și uite trebuie să mărturisesc, că săracul breton, indirect aduce descoperiri pe care eu nu le cunoșteam incă.
Fratele Avram zicea în postarea de mai sus: Sa nu uitam, totusi, ca intre alb si negru exista si ROGVAIV-ul curcubeului.
Într-o zi mă întreabă o nepoată care face parte din biserica Baptistă, că pastorul la școala duminicală printre altele le zicea că Biblia are trei culori în înțelesul Ei. 1. Culoarea albă, sunt acelea pasaje pe care le înțelegi așa cum trebuie. 2. Culoarea neagră, sunt acelea pasaje care nu le înțelegi. 3. Culoarea gri, sunt acelea pasaje care le înțelegi cum vrei.
Drept vă zic vouă, în ce privește primele două puncte sunt de acord, că se poate să fiu/fii în această situație, dar în ce privește acel curcubeu, între alb și negru, care pastorul despre care se făcea vorbire îi zicea gri, eu nu sunt de acord deloc și cred că nici voi.
Acum ce am înțeles eu, din discuția despre sărmanul breton, cum că ar fi cam tot un fel de gri și acuma mi-ați dat de lucru să sortez, dacă să-l trec că acele ce îl poartă, fac parte din cele ce înțeleg Sfânta Carte Biblia în gri?
Frate Avram, trebuie să mă înțelegi, că nu comentez nimic din ce ai zis tu, te iubesc din inimă Domnul știe, numai nu am pierdut nici de această dată ocazia să mă amuz și poate că felul meu de a nu jigni sau contrazice, sau lovi cu vorbe grele, ci mai degrabă așa cu voie bună să fac să înțeleagă, cele ce au glanda aceia specială, care i se mai poate zice bunul simț în ce privește Voia Tatălui care este în ceruri.
De-o cam dată atât, restul dacă va mai fi nevoie pe curând, că aș avea destule de zis despre bretonul pocăit, că în ce privește celălalt ne pocăit, nu mă interesează.
În continuare să fie o zi binecuvântată și vorba lui Pavel: Însuși Domnul păcii să vă dea totdeauna pacea în orice fel. Domnul să fie cu voi cu toți! 2 Tesaloniceni 3:16 .
- Dacă nu putem să fim buni, să încercăm să fim măcar politicoși. (Nicolaie Steinhardt)
- Dacă nu putem să fim buni, degeaba încercăm să fim politicoși.- Nica Schirod!
Frate Nica, din toate explicatiile mele te-ai legat de culori.
Atunci intreb direct:
Cine poarta breton este oaie neagra?
Sunt f. curios.
Apoi sa-mi arati versetul cu "sta scris"" ca nu-i voie cu breton.
Pai tocmai aici este problema ca unii, interpreteaza anumite pasaje dupa cum doresc ei si fac porunca.
Eu am incheiat orice discutie pe marginea acestui subiect.
ca sa ma intelegi mai bine frate Nica...am sa dau un exemplu care n-are nimic cu bretonul ci cu intelegerea aiurea a Bibliei.
Am gasit in Scriptura zeci de versete care condamna cu vehementa betia...nu ...nu le mai amintesc eu- le stiti voi.
Pe baza acestor versete tocmai asta se intampla pentru ca unii inteleg Scriptura, asa cum zici, dupa cum vor ei si....uite ce fac: in talmudul penticostal si cel adventist este scris asa: NU E VOIE SA BEI DELOC.AI BAUT AI PACATUIT!.
Adica plaseaza pe cei care beau f. putin si din anumite motive in staulul celor NEGRI.Oare chiar asa sa fie?
Scriptura condamna, da, betia, dar nu INTERZICE bautul, dimpotriva, tot in Scriptura am gasit atatea si atea versete care releva acest aspect.
Chiar in Lege gasesc ca pot sa-mi cumpar dintr-o anumita zecime tot ce vreau si printre altele...vin si bauturi tari. E SCRIS si daca e scris e scris...deci bautul in sine nu-i pacat ci doar daca acel baut te duce in betie.
In noul legamant il vedem pe insusi Mesia ca bea (dar nu s eimbata ) si culmea, ofera si altora VIN si inca din acela de calitate superioara.Apai daca nici isus nu stie ce-i pacat si ce nu..... sa-mi fie cu iertare...uite ca Domnul isus a considerat ca E VOIE si ca nu-i pacat sa ofere oamenilor vin la nunta.
Spune clar Scriptura despre Ioan botezatorul ca a venit ""nemancand si neband"".Ce vrea sa zica cu asta? ca a trait cu aer?Nu, nu, vrea sa zica ca nu a mancat si nu a baut asa cum faceau oamenii de rand. si nu a fost primit chiar daca era ""pocait de pocait"" (scuzati-mi expresia).
A venbit Domnul ""mancand si band"".Se refera cumva ca a venit si a mancat si a baut apa?Hai sa fim seriosi...toacmai...este o diferenta clara intre cei doi...deci Domnul a mancat si a baut la masa cu pacatosii dar in limitele Legii lui Dumnezeu.
Si vin anumite culte si frumos desfiinteaza ei porunca Domnului punand in loc porunci omenesti.Treaba lor.... dar ce-i f. grav este ca imprumutam si noi din ""talmudul lor"" si catalogam oamenii in alb si negru.
pe mine ma doare sufletul, sincer, cand vad astfel de chestiuni cand vrem sa fim mai catolici decat papa si mai pocaiti ca Isus.
Eu vrea sa citesc si sa inteleg Scriptura asa cum este, frate Nica, sincer, asa vreau...... eu vreau sa stiu ADEVARUL ca sa fiu liber.
Cam asa este si cu bretonul, nu avem nici macar UN SINGUR VERSET CARE sa ne interzica dar repede ne grebim sa punem eticheta NEGRU.
Repet, Domnul sa va binecuvinteze pe toti, apreciez si stimez pe toate surorile care vor sa aiba parul lung si in fata, este o mare cinste pentru ele.
Detest femeile care-si tnd parul baieteste..este o mare rusine si o actiune contrara Bibliei.
Femeile care au parul lung dar din motiv practic si-l taie in partea din fata sa nu le intre in ochi, personal le inteleg si nu cred ca-si vor pierde matuirea din asta deoarece nu vad pacat in asta deoarece nu am gasit porunca.
Multa pace sa avem.
Sa luptam pentru credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna!!!!!
Frate Avram, in ceea ce ma priveste din Cuvantul lui Dumnezeu am inteles un lucru;
Sunt doua cai, una larga-lumea si multi alearga pe ea, si calea cea stramta destinata celor ce vor sa faca voia lui Dumnezeu.
Chiar daca multe cai par omului bune, doar UNA duce la Dumnezeu, deci din punctul meu de vedere sunt categorica pentru ca cunosc o singura cale buna, aceea care umblam in Duhul si este in contraxt cu faptele firii pamantesti.
Cat ai sa cauti in Biblie, nu ai sa gasesti decat DOUA forte care se lupta reciproc, care sa castige alergarea.
Pentru mine cea de a treia culoare semnifica compromisul , albul fiind culoarea faptelor sfintilor care le da posibilitatea sa intre in incaperea de nunta a Mirelui.
Fiecare dintre noi putem alege ce vrem, insa sfatul meu este sa nu ne lasam atrasi de indemnurile poruncitoare ale firii, ce aduc robia pacatului, sa nu ne lasam condusi pe cale in jos prin inselaciune fireasca a inclinatiilor noastre firesti, ci Domnul prin Duhul Sfant sa ne duca pe calea vesniciei.
Dragii mei, bretonul este modelul lumii, unei femei credincioase nu-i sta bine cu el pentru ca nu face parte din smerenie.
Umblarea in Duhul te ajuta sa-ti dai seama de acest lucru, te mustra, te indeamna sa ai o tinuta si un comportament onest si decent.
Este greu sa ingrijesti un par lung, dar se merita, caci asta este voia lui Dumnezeu cu privire la parul femeii, se merita, pentru ca ne face cinste, se merita pentru ca Isus I-a fost infinit de mult mai greu.
Noi femeile umbland in Duhul ne va fi destul de usor sa respectam si acest principiu de credinta...pe langa toate celelalte.
Isus a spus: "Luptati-va sa intrati pe usa cea stramta.Caci va sun ca multi vor cauta sa intre pe ea si nu vor putea."
De ce?
Pentru ca trebuie sa invatam taina evlaviei care se gaseste in aceasta poveste: "Si iata, o femeie pacatoasa din cetate a aflat ca El era la masa, in casa fariseului, a adus un vas de albastru cu parfum si statea inapoi la picioarele lui Isus si plangea .Apoi a inceput sa-i spele picioarele cu lacrimile ei si sa le stearga cu parul capului ei, le saruta mult si le ungea cu parfum..."Luca 7. 37-38
Cine ar pute sa imite aceasta femeie pacatoasa?
Macar in mintea voastra ati pute face lucrul acesta?
Vi s-ar pare normal un asemenea gest ?
Nu!
Totusi in el se ascunde taina evlaviei...in el se ascunde acea plecaciune pana la pamant in fata Mantuitorului, descopera o Credinta desavarsita a acestei femei, care il face pe Hristos sa spuna: "Credinta ta te-a mantuit, du-te in pace."
Dragile mele surori, vreti sa aveti parte de Viata vesnica?
Nu este usor sa zdrobesti firea, sa o omori, insa daca ne vom pleca ca aceasta femeie in rugaciune la picioarele Mantuitorului, daca lacrimile noastre vor curge si rugaciunile noastre vor unge picioarele Lui , daca parul nostru va sterge aceste picioare, atunci, credeti-ma smerenia isi va spune cuvantul in viata noastra, vom sti cum sa ne purtam, iar tinuta noastra va fi in toate spre si indreptata in sus.
Cat de baut am sa-ti spun un lucru frate Avram, la Cincizecime Duhul Sfant s-a pogorat si stii ce sfat ne da Cuvantul?
Fiti plini de Duh, nu plini de must!
Vezi tu, si aici avem de ales dintre cele DOUA lucruri, iar daca se lasa loc de a treia...e treaba fiecaruia.
Eu cred ca umblarea in Duhul este mai buna ca umblarea in bauturi, Duhul te conduce in sus , pe cand vinul in jos, Duhul la viata, iar vinul la placeri desarte.
Frate Avram, am o curiozitate:
De ce te framanta atat de tare acest breton, ma gandesc ca mai degraba ar trebui sa se supere pe mine surorile, nu barbatii, nu?
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Lucia a scris: ma gandesc ca mai degraba ar trebui sa se supere pe mine surorile, nu barbatii, nu?
pana la urma nu au de ce sa se supere nici surorile, fiecare da socoteala de ceea ce face, daca eu sunt incredintata de un lucru ca nu e asa nu cred ca mi se va cere socoteala de ce nu l-as fi facut ....din moment ce m-am straduit sa-l inteleg asa cum este nu asa cum vreau eu...
Surorile care cred ca e pacat, si e modelul lumi... tot respectul, sa merga inainte.
Eu de exemplu care cred ca daca te incadrezi in limitele bunului simt nu e pacat, si nu e lumesc.... asta e incredintarea....
bine ar fi sa ne legam de alte lucruri care ne intineaza si nu de un amarat de breton care starneste atatea controverse
...acelea ar trebui date afara
Mi groaza cand ma gandesc ca ne legam de pai si nu vedem barna
"...iarta-ma ca vin prea des in fata Ta pentru a cere....si prea rar pentru a da..."
Lisha, draga mea, daca vrei, te rog raspunde-mi la urmatoarea intrebare:
De ce crezi tu, ca se taie bretonul (vorbim de crestinele noastre surori), la ce foloseste el?
Eu cred ca acest pai este ca si cu degetul, ii dai un deget, si iti ia mana toata, daca ai incredintarea ca nu gresesti cand iti tai bretonul, atunci poti sa ti-l tai tot, nu-i asa?
Cand am deschis acest subiect , l-am facut cu un scop, ca fetele mele sa inteleaga ca a-si taia parul este o greseala.(am patru)
Poate prin eforturile mele de a le convinge sa isi lase parul lung, vor intelege si alte surori, cine stie?!
Asa ca printre altele apostolul Pavel ne spune: "...pentru ca pentru o femeie este o cinste sa poarte parul lung?Pentru ca i-a fost dat ca o invelitoare..."
Si ma opresc din nou la acest verset, si stiti de ce?
Pentru ca m-am intrebat de nenumarate ori urmatorul lucru: De ce l-a lasat ca invelitoare Dumnezeu, daca peste acest par trebuie sa avem un SEMN al stapanirii noastre?
De ce trebuie sa ne acoperim capul cu altceva, daca avem deja invelitoare?
Toata povestea aceasta se gaseste la 1 Corinteni cap.11.
La versetul 5 spune astfel: "Dimpotriva, orice femeie care se roaga cu capul descoperit, isi necinsteste capul, pentru ca este ca una care ar fi rasa.(desi nu este rasa, se intelege, ci doar descoperita)"
Si stiti ce se mai intelege din acest verset?
Ca o femeie rasa isi necinsteste capul.Va rog sa cititi cu atentie contextul.
Si daca nu este de ajuns, voi continua: "Daca o femeie nu se acopera sa se si tunda, si daca ESTE O RUSINE pentru o femeie sa se tunda sau rada, sa se acopere.
Bineinteles ca noi aici nu vorbim de acoperit, ci de TUNS sau taiat parul.
Deci, eu de aici inteleg ca pentru mine tunsul este o rusine si daca mai sunt si casatorita il necinstesc pe sotul meu, voi cum vedeti aceste versete?
Apoi m-am mai gandit la un lucru:
De ce ne cere Dumnezeu sa ne lasam parul lung, pentru ca ne este ca invelitoare, daca peste el ne mai punem una?
Va las dragile mele fete sa va ganditi la acest context si la intrebarile de aici, apoi voi continua, si sa stiti ca desi nu-mi place sa spun ca iubesc, ci mai degraba sa dovedesc acest lucru...eu chiar va iubesc si vreau sa invatam ca si dintr-un lucru care la prima vedere ni se pare un pai , el are o esenta si daca il aprofundam gasim margaritare, asa cum spunea fratele Roman.
Hai, sa-l descoperim impreuna!
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deuteronomul 14:26 Acolo, să cumperi cu argintul acela tot ce vei dori: boi, oi, vin și băuturi tari, tot ce-ți va plăcea, să le mănânci înaintea Domnului, Dumnezeului tău, și să te bucuri tu și familia ta.
Duhul Sfant care era in Moise a vorbit aici.
Duhul Sfant este Duhul ADEVARULUI care conduce pe om in TOT ADEVARUL.
Legea lui Dumnezeu este DUHOVNICEASCA.
Hristos a fost firesc sau duhovnicesc?Am mai spus, cand vrem sa fim mai pocaiti si plini de Duh mai mult decat Hristos incepem sa desfiintam poruncile si sa punem in loc ce ni se pare noua ca e pacat.
Sora Lucia, daca ati deschis acest subiect cu un titlu total neadecvat...pentru ca fetele d-voastra sa inteleaga exact ca d-voartra ceea ce vi se pare adevarat nu stiu de ce va supara ca exista si alte opinii.
Eu nici macar nu pot sa ma supar pe dvs ca-mi sunteti prea simpatica dar ma supar cand mi se cere sa fac un lucru si D-zeu nu-mi cere asa ceva....si in plus mai sunt si catalogat ca fiind ""negru"" daca nu ma supun unor porunci omenesti care n-au nici macar un verset ca sustinere.
E scris clar ca "" sa nu va radeti colturile barbii""- asta le spune barbatilor...da, aici nu mai incape indoiala...este alb sau negru in sensul acesta deoarece EXISTA PORUNCA.
Dati-mi porunca...poate am fost eu neglijent sau uituc si am trecut peste ea cand am citit Scriptura.NU EXISTA!!!!!!
Sa luptam pentru credinta care a fost data sfintilor odata pentru totdeauna!!!!!
Iata de ce cred eu ca Dumnezeu prin Pavel a spus ca PARUL lung ne este dat ca INVELITOARE.
Cred ca nimic nu este la voia intamplarii, am citit ca pe timpul persecutiilor , femeile crestine erau desbracate si aruncate pe arene, in gropi cu lei, arse si multe alte lucruri...si cand aceste crestine erau desbracate ele isi acoperea goliciunea cu parul lor, ma gandesc ca daca erau tunse sau rase, cu ce s-ar fi acoperit?
Sunt zile in care ne pregatim pentru patria de sus si in acelasi timp pentru necazuri si nu in ultimul rand pentru prigoane.
Ce ziceti dragile mele Fecioare, nu ar fi mai intelept sa ne lasam parul sa creasca, ca intr-o situatie extrema sa avem cu ce ne acoperi.
Am gasit cateva poze din lagarele de concentrare , unde femeile erau puse langa un gard electric, toate erau fara haine, insa acoperite cu insusi parul lor.
Nu doresc nici uneia dintre noi sa ajungem intr-o situatie ca aceasta, dar daca s-ar intampla, cu ce ne-am acoperi, avand in vedere ca parul creste mai greu?
Oare nu din cauza aceasta Domnul ne invata sa ne purtam demne de numele pe care il avem - Mireasa Lui?
De multe ori mi-am pus intrebarea, de ce Pavel a scris despre par ca invelitoare, cand de fapt mai vorbeste pe deasupra de o alta, insa cred, dupa parerea mea, ca aici este misterul.
Si imi pun o alta intrebare: "Cum i-ar fi unei crestine batrane tunsa desbracata in fata unei multimi, mai are cu ce sa-si ascunda goliciunea ?
Cate batrane sunt tunse acum pe motiv ca le cade parul, sau este greu de intretinut?
Si cu aceste scuze se duc exemplele noastre demne de urmat.
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Lucia a scris:
Lisha, draga mea, daca vrei, te rog raspunde-mi la urmatoarea intrebare:
De ce crezi tu, ca se taie bretonul (vorbim de crestinele noastre surori), la ce foloseste el?
Fiecare isi cunoaste motivul....eu chiar am intrebat-o pe mama de ce imi taia breton, mi-a zis ca eram tot cu parul in ochii asa ca decat sa ma uit chioras a rezlvat problema...
Am o prietena care a avut un accident grav si a scapat cu viata dar in frunte are o cicatrice ff urata, daca si bretonul fetei asteia o mai fi pacat mirama-s
Lucia a scris:Cand am deschis acest subiect , l-am facut cu un scop, ca fetele mele sa inteleaga ca a-si taia parul este o greseala.(am patru)
Poate prin eforturile mele de a le convinge sa isi lase parul lung, vor intelege si alte surori, cine stie?!
daca doriti ca fetele dvs. sa inteleaga atunci nu conteaza parerea noastra, din moment ce sunteti mama lor sunt convinsa ca le puteti invata in particular mult mai bine decat aici.
de aici daca cienva vrea sa inteleaga asa poate sa o faca daca nu treaba lor, suntem datori sa ne respectam unii altora punctul de vedere si cam atata
Lucia a scris:Asa ca printre altele apostolul Pavel ne spune: "...pentru ca pentru o femeie este o cinste sa poarte parul lung?Pentru ca i-a fost dat ca o invelitoare..."
Si ma opresc din nou la acest verset, si stiti de ce?
Pentru ca m-am intrebat de nenumarate ori urmatorul lucru: De ce l-a lasat ca invelitoare Dumnezeu, daca peste acest par trebuie sa avem un SEMN al stapanirii noastre?
De ce trebuie sa ne acoperim capul cu altceva, daca avem deja invelitoare?
Toata povestea aceasta se gaseste la 1 Corinteni cap.11.
La versetul 5 spune astfel: "Dimpotriva, orice femeie care se roaga cu capul descoperit, isi necinsteste capul, pentru ca este ca una care ar fi rasa.(desi nu este rasa, se intelege, ci doar descoperita)"
Si stiti ce se mai intelege din acest verset?
Ca o femeie rasa isi necinsteste capul.Va rog sa cititi cu atentie contextul.
Si daca nu este de ajuns, voi continua: "Daca o femeie nu se acopera sa se si tunda, si daca ESTE O RUSINE pentru o femeie sa se tunda sau rada, sa se acopere.
Bineinteles ca noi aici nu vorbim de acoperit, ci de TUNS sau taiat parul.
Deci, eu de aici inteleg ca pentru mine tunsul este o rusine si daca mai sunt si casatorita il necinstesc pe sotul meu, voi cum vedeti aceste versete?
Apoi m-am mai gandit la un lucru:
De ce ne cere Dumnezeu sa ne lasam parul lung, pentru ca ne este ca invelitoare, daca peste el ne mai punem una?
Va las dragile mele fete sa va ganditi la acest context si la intrebarile de aici, apoi voi continua, si sa stiti ca desi nu-mi place sa spun ca iubesc, ci mai degraba sa dovedesc acest lucru...eu chiar va iubesc si vreau sa invatam ca si dintr-un lucru care la prima vedere ni se pare un pai , el are o esenta si daca il aprofundam gasim margaritare, asa cum spunea fratele Roman.
Hai, sa-l descoperim impreuna!
cat despre tuns, eu sunt de parere ca o femeie tr sa se ingrijeasca, asta nu insemna ca sunt toata ziua la coafor, dimpotriva, dar nici daca te lasi asa oricum sa fie, nu cred ca suntem mai sfinte, ca parul sa-ti fie o podoaba tr sa-l ingrijesti si asta implica uneori sa ii mai tai si varfurile, daca e slab tr sa tai si mai mult etc...stiti voi
si apoi ne miram de ce unele familii crestine se destama, de ce printesa intre timp a ajuns mama paduri (scuze), de ce el si-a gasit alta, altele....pai normal daca ma las in paragina, nepieptanata, murdara, haine doar sa fie, ochiul vede si e ispitit, asta nu se numeste sfintenie
chiar cunosc o familie care din cauza asta au ajuns ff rau, asta ma impins sa spun ce am scris mai sus
vizavi de asta am o gramada sa spun....dar nu conteaza pana la urma eu nu raspund de alti si nici alti de mine
"...iarta-ma ca vin prea des in fata Ta pentru a cere....si prea rar pentru a da..."
lisha, fiecare isi cunoaste motivul...
nu este un raspuns clar, ca sa-mi dau seama daca este necesar sau nu, daca este de folos sau nu, daca este modelul lumii sau face parte din etica crestina.
Aici venim cu argumente clare daca vrem sa ne sustinem parerea, nu?
Eu cred ca am adus destule referinte biblice si argumente clare, chiar imi doresc sa aduceti contra argumente a ceea ce am scris.
Din ce am scris, crezi ca sustin ideea neingrijirii si a lasatului in paragina? Nicidecum!
Te rog sa-mi citesti cu atentie postarile.
Apropo de destramarea caminului, nici un motiv din lume nu te-ar desparti de partenerul de viata, decat o inima necredincioasa poate face acest pas...
Eu am fete si stiu ca mai degraba bretonul deranjeaza, decat parul lung , care pieptanat si legat nu afecteaza in nici un fel, doar daca este lasat in PARAGINA, asta da!
Si vreau sa inchei astfel lisha;
O femeie crestina cu un caracter duhovnicesc si cu principii sfinte, este aceea care aduna produsul acestora si le permite sa-i domine viata, nu este ce vorbeste sau scrie, ci ceea ce pune in practica in viata de fiecare zi, daca are un caracter nobil, va trai in chip nobil, daca traieste dupa poftele firii acestea se vor oglindi in chipul ei, in ceea ce face, iar caracterul ei va fi unul lumesc.
"Pentru ca, intrucat nu au cunoscut neprihanirea pe care o da Dumnezeu, au cautat sa-si puna inainte o neprihanire a lor insisi, si nu s-au supus unei neprihaniri pe care o da Dumnezeu."(Rom.10:3)
Oare mai stim sa facem diferenta intre cele doua NEPRIHANIRI?
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.