Portal melhisedec.ro

Pagina principală · Biblia online · Articole · Cântări · Poezii · Descărcări · Forum de discuţii · Calendar
Conectare
Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Apasă aici pentru înregistrare.

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă aici.

Navigare
Pagina principală
Biblia online
Sărbători
Luni noi
Articole
Cântări
Poezii
Descărcări
Întrebări frecvente
Forum de discuţii
Calendar
Legături pe internet
Categorii știri
Contactaţi-ne
Galerie foto
Căutare

Versetul zilei
"Fiecare din voi să cinstească pe mama sa și pe tatăl său, și să păzească Sabatele Mele. Eu sunt Domnul, Dumnezeul vostru".
Leviticul 19:3

Cugetarea zilei
"Respectarea Sabatului înseamnă odihnă pentru trup și creștere spirituală pentru omul lăuntric."

Ovidiu A. Cosma


Noi articole
Sarbatoarea Pesah / ...
Nu-i altă dragoste..
Religie launtrica..
Pâine vie...
Străpuns..

Statistici utilizare
Vizitatori online: 5
> Membri conectaţi: 0
Membri înregistraţi: 693
Cel mai nou membru: Ioana Cristina
> Membri banați: 0

Ajutor utilizare
Aici puteti vedea un tutorial al portalului. Daca nu aveti PowerPoint instalat va sugeram PowerPoint Viewer 97.

Vezi discuţia
Portal melhisedec.ro - index forum | Studiu Biblic - Discuții pe teme religioase | Crezuri creștine
Pagina 2 din 4 < 1 2 3 4 >
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Ionica
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26859. Postat la 27/01/2015 06:25 - 3749z14h26m
Punctul 5.

Oare este omul nemuritor? Are omul un suflet nemuritor?

Nu trebuie să credem minciuna lui Satan, că oamenii nu mor: Geneza 3:4; Ioan 3:13; Ioan 11:11-14. Omul este un produs divin, o creație a lui Dumnezeu, fiind rezultatul unirii trupului din carne cu suflarea sau altfel zis cu duhul (spiritul) suflat de Creator: Geneza 2:7. Atât timp cât carnea și duhul coexistă, omul este o ființă, un vietuitor care are viata; în termeni Biblici: un suflet (suflător, răsuflător) viu. Când această uniune nu mai există, omul nu mai este o ființă, nu mai este un vietuitor care are viata, nu mai este un suflet, nu mai este un răsuflător viu. Pur și simplu el nu mai trăiește conștient, moartea fiind opusul vieții si a constiintei de sine: Psalmul 146:4, Eclesiastul 9:4-10, Psalmul 6:5. Mortii nu pot lauda pe Dumnezeu: Isaia 38:18-19. Singura speranță pentru cei ce mor este învierea: Ioan 5:28,29. Nu există "viață" conștientă sau semiconștientă, nici starea de purgator după moarte: Eclesiastul 9:1-12. Nu vă lăsați păcăliți de cei ce traduc si explica anumite versete din Noul Testament în termeni nemuritoristi, caci nu exista asa ceva. Manuscrisele vechi confirma ca anumite versete au fost traduse gresit sau poate chiar tendentios, cum spun anumiti biblisti. Dacă omul ar putea trăi și după moarte, nu ar mai fi nevoie de înviere: 1Corinteni 15:12-18. Conform Bibliei sufletul care pacatuieste acela moare - Ezechiel 18:20, si deoarece toti am pacatuit intr-un fel sau altul, toti murim, pana ce va veni Domnul Ieshua si va distruge moartea. Deci nu exista suflet nemuritor.
Iată una din așazisele texte care ar combate ideea morții și învierii sufletului:
Luca 23:43: "Și Isus i-a răspuns: "Adevărat îți spun că astăzi vei fi cu mine în rai.""
În mod interesant există un manuscris timpuriu, care redă altfel:
"Truly I say today to you, you will be with me in paradise." adică: "Adevărat îți spun ție astăzi, tu vei fi cu mine în paradis."
Acest manuscris se numeste "Curetonian Gospels" (Evangheliar Curetonian - numit așa după acela care l-a descoperit) având sigla "syrcur" și se consideră că este o traducere a unui text grec timpuriu, de înainte de secolul II, deoarece a fost scris în cel mai vechi și clasic stil al alfabetului siriac (fara vocale), numit Estrangela. Acest stil de scris a ieșit din uz in secolul II, așadar dacă textul în discuție este o copie, el poate fi chiar din secolul I.
http://en.wikipedia.org/wiki/Curetonian_Gospels
Această redare neobișnuită a textului, este în concordanță cu Ioan 20:17, pe când celelalte nu:
"Nu mă atinge", i-a zis Ieshua, "căci încă nu m-am suit la Tatăl Meu"
Din acest text, se vede clar că în cele trei zile, nici el, nici tâlharul nu au fost în paradisul ceresc, căci alt paradis nu este deocamdată.
În legătură cu textul din Luca 23:43 avem de a face cu o redare schimbată între timp, care nu se potrivește cu contextul Noului Testament. Traducerea care se potrivește cu contextul NT este cea din Evangheliarul Curetonian. Prin urmare, textul autentic, cel nemăsluit, din Luca 23:43 nu sprijină ideea că numai trupul va învia.
Cine a introdus fraza r0;si nu pot ucide sufletulr1; din Matei 10:28 si de ce?
Iustin Martirul a fost un scriitor si apologet crestin, recunoscut si apreciat pe scara larga in crestinism, pana in zilele noastre, care a murit in jurul anului 160. r0;Apologetr1; este un cuvant grec care inseamna r0;aparator al credinteir1;. In mod surprinzator, atunci cand el citeaza Matei 10:28, in acest verset nu apare expresia r0;si nu pot ucide sufletulr1;.
Avem doar doua posibilitati de interpretare:
1. Fie Iustin Martirul a modificat versetul si a eliminat fraza r0;si nu pot ucide sufletulr1;
2. Fie acest verset a fost modificat dupa ce a murit el, introducandu-se fraza r0;si nu pot ucide sufletulr1;
In r0;Apologia intaia a lui Iustin Martirulr1; el reda acest verset in felul urmator:
"Nu va temeti de cei care va ucid si dupa aceea nu mai pot face nimic, ci de El sa va temeti care dupa moarte are putere sa arunce atat sufletul cat si trupul in gheenar1; Matei 10:28
"Fear not them that kill you, and after that can do no more; but fear Him who after death is able to cast both soul and body into gehenna."[43] - in First Apology of Justin, Matthew 10:28, NIV, NAB
Cum am putea discerne daca nu cumva Iustin Martirul a modificat acest verset, scotand fraza r0;si nu pot ucide sufletulr1;?
Ei bine, aceasta rostire a Domnului si Mantuitorului nostru Ieshua a fost citat si de doctorul si evanghelistul Luca si in mod surprinzator nici la el nu apare fraza r0;si nu pot ucide sufletulr1;:
r0;Va spun voua, prietenii mei: Sa nu va temeti de cei care ucid trupul si dupa aceea nu mai pot face nimic. Am sa va arat de cine sa va temeti: temeti-va de acela care, dupa ce a ucis, are putere sa arunce in gheena. Da, va spun, de el sa va temeti.r1; Luca 12: 4,5
Deci nu Iustin Martirul a scos afara expresia r0;si nu pot ucide sufletulr1;, ci mai degraba altcineva a inserat aceasta expresie in Evanghelia dupa Matei. Oare de ce? Motivul a fost necunoasterea (sau neacceptarea) a ceea ce spune Cuvantul lui Dumnezeu despre suflet in Vechiului Testament, ca sufletul este muritor si poate fi ucis de oameni. Daca cineva nu cunoaste ce spune Vechiul Testament despre suflet, daca poate muri sau nu, daca poate fi ucis sau nu, este ignorant in ce priveste acest adevar, si este scuzabil. Dar daca il stie si nu-l accepta, indiferent ce justificare ar aduce, este un om caruia nu numai ca nu-i pasa de adevar, asa cum ii pasa lui Dumnezeu, ci este si un om care se lupta impotriva adevarului lui Dumnezeu si acest soi de lupta se numeste r0;lupta imporiva adevarului lui Dumnezeur1;. Cine lupta intr-o asemenea lupta, lupta chiar impotriva lui Dumnezeu si pierderea lui va fi mare. Cat de mare? Se va vedea in r0;ziua aceear1;. Un neadevar, rostit ca r0;adevar teologicr1; are implicatii teologice profunde. Sa ne miram ca Domnul si Mantuitorul nostru Ieshua inca nu a venit?

(Punctul 5 mai are o parte ce nu a incaput in aceasta postare. Continuarea in postarea urmatoare.)


"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Ionica
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26881. Postat la 28/01/2015 06:43 - 3748z14h8m
Continuare la punctul 5.

Unde se duce omul după moarte?
Iată ce declară Biblia antică:
Geneza 3:19. "În sudoarea feței tale să-ți mănânci pâinea, pâna te vei întoarce în pământ, căci din el ai fost luat; căci tărână ești și în țărână te vei întoarce."
Daniel 12:2. "Mulțimea celor ce dorm în țărâna pământului se va scula: unii pentru viață veșnică, și alții pentru ocară și rușine veșnică." (traducerea "mulți dintre cei ce dorm în țărâna pământului" este greșită și alimentează idei false)
Vă rog frumos să vă notați, că acolo nu Daniel vorbește, ci chiar un înger al lui Dumnezeu. Și el folosește aceeași terminologie ca în primul caz arătat, unde vorbește Dumnezeu.
Și acum să vedem, că Domnul și Mântuitorul nostru Ieshua, confirmă și el acest adevăr sfânt și divin:
Ioan 3:13. "Nimeni nu s-a suit în cer, afară de Cel ce S-a coborât din cer, adică Fiul omului, care este din cer."
Ioan 5:28. "Nu vă mirați de lucrul acesta; pentru că vine ceasul când toți cei din morminte vor auzi glasul Lui
29. și vor ieși afară din ele. Cei ce au făcut binele vor învia pentru viață; iar cei ce au făcut răul vor învia pentru judecată."
Dar cineva a falsificat adevărul și combate tot ce se spune în aceste versete ale Bibliei antice, spunând:
"A venit timpul când săracul a murit și a fost dus de îngeri în sânul lui Avraam." Luca 16:22
Interesantr30; Toți merg în tărână, dar acesta merge în sânul lui Avraam. Și mă întreb: Dar aceia care au murit înainte de Avraam, unde o fi mers? Se vede clar că textul este un fals, deoarece nu concordă cu armonia interioară a Bibliei.
Trebuie să înțelegem că omul este un produs compus din două entități: "țărâna pământului" și "duhul lui Dumnezeu". Aceste două elemente compun un produs nou, produs pe care Biblia numește "sufletul omului". La moarte, aceste doua elemente se desfac din uniunea formată și sufletul omului încetează să mai existe conștient, moare odată cu trupul... Omul nu mai există, ca ființă vie.
Dar ce se întâmplă cu duhul omului?
Biblia spune - și nu eu - că după ce iese din om, duhul (spiritul) omului (și nu sufletul omului) se duce la Dumnezeu, care l-a dat: "Și țărâna se întoarce în pământ cum a fost și duhul ("ruach" în ebraică) se întoarce la Dumnezeu care l-a dat". Biblia spune și mai exact unde anume la Dumnezeu: "Tată, în mâinile tale îmi încredințez duhul ("pneuma" în greacă)"
Ați observat unde: "în mâinile lui Dumnezeu". Vedeți, se întoarce în mâinile lui Dumnezeu, nu în iad, nu în rai și nu în alte părți. Domnul și Mântuitorul nostru Ieshua Unsul știe cel mai bine amănuntele. Din nefericire, mulți interpretează foarte greșit versetele, deoarece se iau după interpretările bisericilor îndepărtate de adevărul lui Dumnezeu, fiind înșelați de falsurile adăugate la Biblie și de traducerile distorsionate a unor versete, care susțin ca și ei lucruri distorsionate, preluate din păgânism... Din nefericire, la ora actuala Ortodoxia și Catolicismul, precum toate mișcările derivate din ele, arată mai degrabă ca un păgânism filozofic grec, reformat insuficient și nu ca modelul lăsat nouă de Noul Testament. Miscarea gnostica din secolele I-III a reusit sa infiltreze în crestinism principalele elemente ale culturii religioase din păgânism. Puzderia de zei păgâni au fost rebotezați cu numele sfintilor din Biblie și au devenit așazisii patroni ai diferitelor meserii și stări, ca și în păgânism. Zilele de sărbătoare ale principalelor zeități păgâne, acum purtând nume creștine, au devenit principalele zile de sărbătoare ale r0;păgâno-creștinilorr1;. Acestor elemente păgâne, care au supraviețuit travestiti în straie și denumiri crestine li s-a adus închinare și au devenit r0;mediatorir1; între Dumnezeu și oameni. Toate acestea au devenit posibile datorita credintei în nemurirea sufletului.
Iată o mărturie, care ar trebui să fie o mărturie șocantă pentru cei ce cred în nemurirea sufletului. În ultima rugăciune a episcopului martir Policarp al Smirmei (secolul II), el îsi exprimă credința că sufletul lui va fi înviat (aspect ce confirmă adevărul că sufletul moare). El a fost ucenicul apostolului Ioan.
"Atotputernice Dumnezeule, Tată a iubitului și binecuvântatului tău slujitor, Isus Christos, prin care am ajuns la cunoștința ta, Dumnezeul îngerilor, a puternicilor, a tuturor creaturilor și a tuturor celor drepți, care trăim înaintea feței tale: Te preamăresc, că m-ai socotit vrednic pentru această zi și acest ceas, ca să am parte la numărul martirilor tăi, în paharul Christosului tău, la învierea sufletului și a trupului la viața veșnică prin neputrezirea din duhul sfânt. Să fiu primit printre ei înaintea feței tale, ca o jertfă grasă și plăcută, așa cum tu, veșnic drept Dumnezeu ai hotărât mai dinainte, mi-ai făcut de cunoscut în prealabil, iar acum împlinești. Pentru toate acestea te laud, te preamăresc și te slăvesc prin veșnicul tău mare preot ceresc, Fiul tău drag, Isus Christos. Prin el și împreuna cu el, a ta este slava luminoasă în duhul sfânt, acum și în eternitatea care va veni. Amin."
Nemurirea este condiționată de ascultare și se primește numai la invierea celor morți (Ioan 5:28,29).




"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
fullban10
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26884. Postat la 28/01/2015 09:16 - 3748z11h35m
Schita urmatoarelor 10 puncte am facut-o cam prin anul 2000. De atunci am mai largit-o, pe baza dezbaterilor pro si contra care au urmat. In jurul anului 2006 le-am publicat in foaia adunarii noastre de atunci, liderul adunarii noastre din Cluj fiind un frate sambatar, pe nume Gheorghita Chis, originar din Domnini, judetul Salaj. El este autorul mai multor volume de poezii si impreuna cu sotia sa a unei carti de cantari, intitulata "Cantari Mesianice". Tatal sau a fost evreu



Acest material avand 10 puncte poate fi pus la dispozitia tuturor crestinilor, pentru a arata starea crestinismului actual si prin aratarea acestei stari sa se vada de ce este necesara o trezire autentica si pocainta autentica din letargia spirituala si reasezarea adevarului deplin in viata unui crestin.

Puncte de credinta spre analiza



Nu inteleg de ce nu scrii toate punctele de credinta din Scriptura spre analiza?
Ce rost are analiza unor puncte de credinta a unui om? Ce este omul?
Ce doresti ? Sa ne pui la incercare rabdarea?
Am renuntat sa citesc.


Biblia are răspuns la toate intrebările.
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Ionica
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26906. Postat la 29/01/2015 05:43 - 3747z15h7m
Shalom sora Valentina,
Dragostea este indelung rabdatoare.

Punctul 6.

Ce spune Biblia despre Dumnezeu, Fiul lui Dumnezeu si duhul sfant?

a.) Există un singur Dumnezeu: suprem, suveran, etern, nemuritor și neschimbător. El este o singură ființă, o singură persoană distinctă de toți: Creatorul cerului și pământului, Tatăl Atotputernic, care poartă numele de Iehova (YHWH): Exod 3:13-16, Ioan 17:1-3. Prin urmare nu Dumnezeu a murit la Golgota, ci singurul (monogenes) Său Fiu Ieshua Unsul: Ioan 3:16; 1Timotei 6:16; Ioan 20:17; Luca 23:46.
Unii susțin ideea conceptului de "trinitate", o "uni-treime" dumnezeiască alcatuită din trei persoane. Insă această doctrină a fost dovedită ca fiind preluată din păgânism și îmbrăcată în cuvinte Biblice. Eu nu susțin această doctrină a "treimii", deoarece încalcă flagrant conceptul de monoteism, care îl declara pe Iehova, Tatăl ceresc, ca fiind singurul Dumnezeu adevărat: Exodul 20:1-3, Ioan 17:1-3, 1Corinteni 8:5,6.
Referinte:
"Cine s-a suit în ceruri și cine s-a coborât din ele?
Cine a adunat vântul în pumnii lui?
Cine a strâns apele în haina lui?
Cine a hotărât toate marginile pământului?
Cum se numește el și care este numele fiului său?
Știi tu lucrul acesta?"
Proverbe 30:4
La ora actuală în creștinismul denominațional există mai multe concepții despre Dumnezeu, printre care cele mai cunoscute sunt:
1. Trinitarismul - credința într-o Treime de persoane: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt care formează un singur Dumnezeu
2. Modalismul - credința că Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt sunt manifestarea aceleiași persoane, nefiind vorba de mai multe persoane, ci doar de una, care s-a relevat în trei moduri
3. Binitarismul - credința în doi D-zei: D-zeu Tatal și D-zeu Fiul
4. Triteismul - credința în trei Dumnezei: D-zeu Tatăl, D-zeu Fiul și D-zeu Duhul Sfânt
5. Paterteismul - credința într-un singur Dumnezeu: Tatăl
Ca și cum nu ar fi suficiente, aceste cinci concepții contradictorii despre gloriosul Dumnezeu, au și subramurile lor, care complica și mai mult lucrurile. Oricât de complicate ar fi lucrurile, nu putem sta de o parte, deoarece viața veșnică depinde dacă îl cunoaștem cu adevărat pe Dumnezeu și pe Fiul Lui (Ioan 17:3) și asta nu o putem face numai prin adevărul sfințitor și eliberator care vine prin divinul, scumpul și onoratul Fiu al lui Dumnezeu (Ioan 8:31,32,34-36).
Mulți credincioși - și în mod deosebit liderii lor spirituali - susțin că persoana lui Dumnezeu este de fapt o "Treime" (Trinitate) misterioasă. Există o zicală despre această dogmă care spune că dacă încerci să o înțelegi ești nebun, însă dacă nu o crezi, ajungi în iad. Deși dogma "Treimii", nu apare explicit în Biblie, a nu crede în ea sau în anumite aspecte ale acestei dogme, prin prisma multora te face automat un eretic vrednic de flăcările veșnice ale "iadului" clerical. De la această "etichetă" derivă o falsă siguranță însoțită de o anumită suspiciune și teamă față de subiect. Totuși, cercetătorul umil și sincer, care nu este legat de anumite prejudecăți, fobii sau isme religioase, ci este însetat după cunoașterea și siguranța pe care o dă adevărul Biblic, nu poate să nu constate: este ciudat, deși se admite că sunt trei persoane distincte, totuși numeric vorbind există ... un singur Dumnezeu. E ca și cum am spune că deși avem trei mere distincte în coșul de pe masă, unul galben, unul roșu și unul verde, totuși, nu este acolo numai un singur măr. Ciudată matematică, ciudată filozofie!
Din cercetarea resurselor antice, se știe că numerele aveau o mare influență și putere religioasă în viața de zi cu zi a lumii antice. Numărul 3 a fost dintotdeauna îndeosebi de mistic, mai ales la pătrat (nouă). Și nu este de mirare căci în antichitate anumiți savanți ai lumii antice, ca Pitagora din Samos, care în același timp au fost și mari filozofi și oameni religioși se ocupau cu numeromistica, un fel de zodiac al cifrelor, atribuind numerelor diferite proprietați cu influență asupra oamenilor, interesant fiind concepția despre numărul 3, care într-un anumit cadru, era considerat cel mai frumos număr - a se vedea Enciclopedia Wikipedia, secțiunea Triad, de aceea numărul 3 era asociat și folosit în relația cu zeii principali ai lumii antice.
Conform cu:
The Oxford Companion to the Bible, la pagina 561: "Trei este privit în general ca un număr divin. Multe religii au triade de zei. In credința bibilică nu este loc pentru o triadă, iar numărul este rareori legat de Dumnezeur30;Nici doctrina Trinității nu este exprimată aici în prea multe cuvinte."
Harperr17;s Bible Dictionary, la pagina 497, admite că: "Treir30;era deja sacru pentru religiile babiloniene timpurii care adorau o triadă (Anu, Bel, Ea) r30;așa cum egiptenii îi adorau pe Isis, Osiris și Horus."
Aristotel, Despre Ceruri, Cartea I, scrie că: "Căci, după cum spun pitagorenii (adepții concepțiilor lui Pitagora din Samos), lumea și tot ce este în ea, este determinată de numărul trei, devreme ce începutul și mijlocul și sfârșitul dau numărul unui «tot», iar numărul pe care ele îl dau este trinitatea [în greacă trias; în engleză= «trinity»]. Și astfel, luând aceste trei din natură ca legi ale ei, folosim pe mai departe numărul trei în adorarea zeilor."
Dupa cum vedem, Aristotel, marele filosof grec, mărturisește cu o sinceritate copleșitoare că pe timpul său numărul trei era deja un număr consacrat, un număr de o mare importanță din punct de vedere religios. Ne întrebăm, oare cine l-a consacrat (Apocalipsa 12:9)? Prin urmare, ideea conceptului de "uni-treime" dumnezeiască a fost preluată de la filozoful (și matematician în acelas timp) păgân Pitagora din Samos, care l-a importat și el în lumea greacă în timpul calătoriilor sale făcute în Egipt, Babilonia și India. Mai apoi, această dogmă s-a consolidat în așazisele "cercuri savante" a lumii antice grecesti via "pitagorieni", Platon, Aristotel, Philon ca mai apoi să fie "îmbrăcată" în denumiri din Biblie, de către anumiți creștini proeminenți de orientare neoplatonică din Egipt și Cappadochia și impusă creștinilor ca învățătură Biblică, fiind însoțită de persecutarea cruntă a celor care o respingeau.
Așadar, la originea acestei dogme ciudate, stă nu revelația Bibliei ci mai degrabă preluarea unui tipar de gândire, de filozofie religioasă antică, de factură păgână, "îmbrăcată" în denumiri biblice și împachetată frumos în staniolul numit "taină", .



"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
fullban10
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26920. Postat la 29/01/2015 19:38 - 3747z1h13m
Tu ai citi ceva gandit de mine, o interpretare a mea? Asa.....sa ma apuc si sa insir pagini dupa pagini. Mandria asta! Of! of! of!. Mesajul pe care-l dai este: uite ce bun suntsmiley.
Frateste ar fi sa scrii pagini scurte , sa te opresti sa analizam impreuna, sa discutam, sa vedem ce-i gresit la tine , ce-i gresit la mine. Asa se face. Dar tu turui intruna si nu te opresti. La primul punct este ceva in neregula. Am semnalat , dar tu, nimic. Tu mergi inainte. Ce faci ? Dupa zece puncte luuunggiiiiiii cat o zi de post, vrei sa analizam? Cu cine?, ca eu am incetat sa citesc ce scrii. Asa vad eu forumul. Nu trantim km. de pagini si , cui folosesc? Suntem aici sa discutam. Nu scriem carti, fie ele chiar si crestine.
Chiar sunt suparata. Ai auzit de dialog?


Biblia are răspuns la toate intrebările.
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Ionica
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26926. Postat la 30/01/2015 03:26 - 3746z17h25m
valentina a scris:
Tu ai citi ceva gandit de mine, o interpretare a mea? Asa.....sa ma apuc si sa insir pagini dupa pagini. Mandria asta! Of! of! of!. Mesajul pe care-l dai este: uite ce bun suntsmiley.
Frateste ar fi sa scrii pagini scurte , sa te opresti sa analizam impreuna, sa discutam, sa vedem ce-i gresit la tine , ce-i gresit la mine. Asa se face. Dar tu turui intruna si nu te opresti. La primul punct este ceva in neregula. Am semnalat , dar tu, nimic. Tu mergi inainte. Ce faci ? Dupa zece puncte luuunggiiiiiii cat o zi de post, vrei sa analizam? Cu cine?, ca eu am incetat sa citesc ce scrii. Asa vad eu forumul. Nu trantim km. de pagini si , cui folosesc? Suntem aici sa discutam. Nu scriem carti, fie ele chiar si crestine.
Chiar sunt suparata. Ai auzit de dialog?


Shalom,
Eu am citit pagini si chiar carti intregi de la adventsti, inclusiv de la William Miller, EG White, si pionierii AZS. Si nu o carte. L-am citit si pe reformatorul care a introdus cel mai mult trinitatea printre AZS, Edwin Leroy Froom, cu scopul sa scape pe adventisti de porecla "secta semi-ariana". Am citit Marea Controversa de EG White si Criza Omega in Adventism, si alte carti scrise de cei care doresc pastrarea tuturor doctrinelor vechi, asa cum au fost la primii pionieri AZS... Si am citit multe de la diferite grupulete desprinse de la AZS.
Sunt la curent cu criticile aduse AZS, de ceilalti pocaiti, inclusiv de dorinta unora de a "desectatiza complet" AZS.
Pentru studiul a diferitor subiecte citesc si acum reviste AZS. Colaborez uneori pe diferite teme cu adventistii si avem multe in comun. Deci nu eu, ci voi ati trebui sa manifestati acelasi lucru fata de mine.
http://www.laodicea.ro/
http://florin.heimat.eu/COA.htm
https://ioan8.wordpress.com/2014/03/21/criza-adventista-este-fara-iesire-pastorul-iacov-coman/
http://www.wdjd.ro/adevarul.pdf
https://sldsjd.wordpress.com/2014/05/08/infernul-minimal/
Eu am inceput dialogul cu AZS demult, cam prin 1993, si nu pot sa-mi canalizez tot timpul in aceasta directie.
Oricum e un forum sora si nu trebuie sa te crezi intruchiparea forumistilor, mai ales ca tu, ca si mine suntem oaspeti, nu de-ai casii.
"Dragostea este plina de bunatate." Sa ne toleram unii pe altii si sa nu ne judecam gresit:
https://vaisamar.wordpress.com/2015/01/29/despre-judecata-in-biserica-si-in-blogosfera-mat-71-6-ii/

Continuare punct 6

Așadar, la originea acestei dogme ciudate, stă nu revelația Bibliei ci mai degrabă preluarea unui tipar de gândire, de filozofie religioasă antică, de factură păgână, "îmbrăcată" în denumiri biblice și împachetată frumos în staniolul numit "taină", după cum, se vede și din scrierea celui care a fost supranumit de unii "Doctorul Bisericii" - patriarhului Chiril al Alexandriei, care a trăit in secolul IV. d.Ch.:
"Căci Porphyrios spune expunând învățătura lui Platon: Ființa lui Dumnezeu purcede din trei ipostaze și este: Dumnezeu cel preaînălțat și preabun; după El și a doua este Ziditorul; iar a treia este sufletul lumii"
"Și totuși și ei, învățații păgâni, admit și presupun trei ipostaze de la început și ei afirmă că se cuvine să aibă ființa lui Dumnezeu până la trei ipostaze, iar uneori aplică și denumirea de Treime astfel fiind de acord cu învățăturile creștinilor ..."
"Noi însă vom afla că se găsește la învățații elinilor păgâni cunoașterea a Sfintei Treimi. Căci ei spun că aceste divinități sunt foarte apropiate între ele și nimic nu se interpune între dânsele fiind unite unele cu altele ..."
"(citându-l pe filozoful păgân Numerius) Dumnezeu cel ce este primul în sine însuși este simplu prin faptul că niciodată El nu este despărțit fiind stăpânit de Sine însuși. Iar Dumnezeul cel de-al doilea și cel de-al teilea este unul singur ..."
(Chiril al Alexandriei: Zece cărți împotriva lui Iulian Apostatul, Editura Anastasia, București, 2000, p. 64, 422, 424, 426)
Dacă Biblia tace în privința formulării acestei dogme a Treimii, și după cum se vede din citatele de mai sus, această "revelație" misterioasă nu aparține nici "Bisericii primare", ci învățaților păgânilor, ma întreb de ce a trebuit preluată de la ei și impusă ca standard al credinței despre Dumnezeu? Oricum, indiferent care a fost motivul, rezultatul acestei "copieri" este nesatisfăcătoare, deorece diferența între ce descoperă Biblia despre persoana lui Dumnezeu și ce susține dogma Treimii despre "persoanele" lui Dumnezeu este semnificativa. Sunt mari diferente. În primul rând Biblia nu descrie decât un singur Dumnezeu, într-o singură persoană, așa cum a învățat și Fiul lui Dumnezeu (Ioan 17:1-3): "După ce Isus a spus aceste lucruri, și-a ridicat ochii spre cer și s-a rugat: "Tată, a sosit ceasul! Preamărește pe fiul tău, ca și fiul tău să te preamărească pe tine, după cum i-ai dat putere peste orice carne (așa apare în textul grecesc), ca să dea viață veșnică tuturor acelora pe care i i-ai dat tu. Și viața veșnică este aceasta: să te cunoască pe tine, singurul Dumnezeu adevărat, și pe Isus Christos, pe care l-ai trimis tu."
Acest mare adevăr al unicității persoanei Tatălui ca "singurul Dumnezeu", este atât de evident. Însă "misterul" ce răzbate din dogma Treimii și din predicile, scrierile și cântecele celor ce susțin această dogmă spune, că Dumnezeu s-a făcut om și s-a născut în Betleemul din Iudeea, iar mai apoi a murit torturat la Golgota, deși din Biblie reiese clar că nu Dumnezeu s-a făcut om și s-a născut în Betleemul din Iudeea, nici nu a murit torturat la Golgota, cum le place multora să creadă, ci singurul ("monogenes" în greacă) Său Fiu Isus Christos: Ioan 3:16; 1Timotei 6:16; Ioan 20:17; Luca 23:46.


"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
fullban10
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26950. Postat la 31/01/2015 12:10 - 3745z8h41m
Am alergie la scrierile kilometrice. Cand citesti o carte e altceva dar pe un forum , de dorit , e un dialog. Eram suparata. (Valentina , daca nu-ti place nu citismiley. Nu? Lasa oamenii sa-si duca lucrarea pana la capat, deoarece nu stii cui foloseste.)


Biblia are răspuns la toate intrebările.
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Ionica
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26952. Postat la 31/01/2015 12:35 - 3745z8h16m
valentina a scris:
Am alergie la scrierile kilometrice. Cand citesti o carte e altceva dar pe un forum , de dorit , e un dialog. Eram suparata. (Valentina , daca nu-ti place nu citismiley. Nu? Lasa oamenii sa-si duca lucrarea pana la capat, deoarece nu stii cui foloseste.)


Shalom,

Eu nu am alergie si poate ca or fi si altii.

b.) Despre Domnul si Mantuitorul nostru Ieshua Unsul cred ca nu a existat dintotdeauna, căci astfel ar fi "fratele siamez" al lui Dumnezeu și nu Fiul Său, dar evident, fiind Fiul lui Dumnezeu, a avut parte de firea lui Dumnezeu, după cum această fire ni se promite și nouă, celor credincioși: 2Petru 1:4. El a fost "inceputul creatiei lui Dumnezeu", "mesterul" si "cuvantul" prin care Dumnezeu a creat totul: Apocalipsa 3:14, Proverbe 8:22-31, Ioan 1:1-3, Ioan 8:57,58; Filipeni 2:5-8. La început, El a fost creat, adică adus în existență de Dumnezeu și nu născut ca prin femeie, căci in cer nu sunt sexe, Dumnezeu nu este femeie, nu are o femeie și nici nu poate naște ca femeile. Abia când a venit din cer și s-a născut ca om, s-a născut literalmente prin fecioara Maria, pana atunci a existat ca "duh". Inainte de a veni din cer, Domnul Ieshua Unsul a trait sub un alt nume, fiind numit "Marele Arhi-Comandant Mihail": Daniel 12:1. El a fost primul in rang ("achad" si nu "echad" ) dintre Arhi-Comandantii lui Dumnezeu: "Mihail, primul (achad) dintre capeteniile (arhi-comandantii) cele mai de seama mi-a venit in ajutor" Daniel 10:13.

Va urma


"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Lucia
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26954. Postat la 31/01/2015 12:48 - 3745z8h3m
Ionica a scris:


1.Eu am citit pagini si chiar carti intregi de la adventsti, inclusiv de la William Miller, EG White, si pionierii AZS. Si nu o carte. L-am citit si pe reformatorul care a introdus cel mai mult trinitatea printre AZS, Edwin Leroy Froom, cu scopul sa scape pe adventisti de porecla "secta semi-ariana". Am citit Marea Controversa de EG White si Criza Omega in Adventism, si alte carti scrise de cei care doresc pastrarea tuturor doctrinelor vechi, asa cum au fost la primii pionieri AZS... Si am citit multe de la diferite grupulete desprinse de la AZS.
Sunt la curent cu criticile aduse AZS, de ceilalti pocaiti, inclusiv de dorinta unora de a "desectatiza complet" AZS.
Pentru studiul a diferitor subiecte citesc si acum reviste AZS. Colaborez uneori pe diferite teme cu adventistii si avem multe in comun.
----------------------------------------------------------------------
2.Deci nu eu, ci voi ati trebui sa manifestati acelasi lucru fata de mine.
----------------------------------------------------------------------
Eu am inceput dialogul cu AZS demult, cam prin 1993, si nu pot sa-mi canalizez tot timpul in aceasta directie.
3.Oricum e un forum sora si nu trebuie sa te crezi intruchiparea forumistilor, mai ales ca tu, ca si mine suntem oaspeti, nu de-ai casii.
"Dragostea este plina de bunatate." Sa ne toleram unii pe altii si sa nu ne judecam gresit:
4.Dacă Biblia tace în privința formulării acestei dogme a Treimii, și după cum se vede din citatele de mai sus, această "revelație" misterioasă nu aparține nici "Bisericii primare", ci învățaților păgânilor, ma întreb de ce a trebuit preluată de la ei și impusă ca standard al credinței despre Dumnezeu?
----------------------------------
----------------------------------------------------------------------------------------------
Ionica,
1. Daca citim carti, reviste de la diferite culte sau comunitati, este placerea noastra, asta nu inseamna ca trebuie sa avem pretentia sa fim si noi cititi, nu?(punctul 2)
3.Daca este dragostea plina de bunatate si tu, trebuie sa tolerezi pe cei care ii crezi" intruchiparea forumistilor"smiley.

.............................................
4.Ionica, Biblia TACE in privinta cuvantului TREIME...insa cei mai multi care exclud pe UNICUL Dumnezeu si puterea Duhului Sfant, incearca sa inventeze teorii ca sa intimideze pe cei care cred ADEVARUL lui Dumnezeu, acela ca Tatal lucreaza prin Fiul si puterea Duhului Sfant.
Te intreb:
Cum poti sa crezi ca daca spui, sa zicem:"Har si pace de la Dumnezeu, Tatal nostru si de la Fiul Sau Isus Hristos si puterea Duhului Sfant!Ar fi o formula pagana?Tu stii ce spui?
Dumnezeu lucreaza prin Fiul si Duhul Sfant, iar daca unii o numesc treime, nu ma intereseaza, acest lucru, nu ma va face sa exclud nici pe Tatal, nici pe Fiul si nici Duhul Sfant, ai inteles?


Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Viorel Tiudic
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26968. Postat la 31/01/2015 18:31 - 3745z2h19m
Intrebare: Ce vom manca la nunta Mielului?
Friptura de vitel din pilda fiului risipitor?!, sau pestele prajit prins in pilda navodului ?!, sau paine coapta din aluatul framantat din pilda aluatului?!,
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Viorel Tiudic
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26971. Postat la 31/01/2015 18:44 - 3745z2h7m
Fiecare simbol trebuie lasat in contextul in care a fost folosit. Fecioarele in pilda fecioarelor, nuntasii in pilda nuntii fiului de imparat, invitatii in pilda celor invitati la cina, pestii in pilda navodului, samd.
Toate pildele au aceeasi morala: Imparatia cerurilor este de asa natura incat nu accepta jumatati de masura.
Chiar daca ai invitatie la nunta nu poti participa in slapi si bermude ca vei fi dat (de rusine) afara, daca esti invitat la un dineu trebuie sa fi punctual ca nimeni n-o sa astepte pana iti rezolvi afacerile. Daca esti molusca(necurata) chiar daca ai fost prinsa in navod n-o sa ajungi in tigaia pescarului. Toate sunt pilde individuale si simbolurile folosite in una din ele nu pot fi folosite in alta dar toate vorbesc despre acelasi lucru.

Cu alte cuvinte daca esti botezat in Numele Domnului Isus Hristos si traiesti in preacurvie nu vei intra in Imparatia Cerurilor.
Daca nu furi dar depui o marturie mincinoasa impotriva aproapelui deasemenea ramai pe dinafara.
CALCAND O SINGURA PORUNCA TE FACI VINOVAT DE TOATE.
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Lavi
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26977. Postat la 31/01/2015 19:26 - 3745z1h25m
Ionica a scris:
Shalom,
Eu nu am alergie si poate ca or fi si altii.
b.) Despre Domnul si Mantuitorul nostru Ieshua Unsul cred ca nu a existat dintotdeauna, căci astfel ar fi "fratele siamez" al lui Dumnezeu și nu Fiul Său, dar evident, fiind Fiul lui Dumnezeu, a avut parte de firea lui Dumnezeu, după cum această fire ni se promite și nouă, celor credincioși: 2Petru 1:4.
El a fost "inceputul creatiei lui Dumnezeu", "mesterul" si "cuvantul" prin care Dumnezeu a creat totul: Apocalipsa 3:14, Proverbe 8:22-31, Ioan 1:1-3, Ioan 8:57,58; Filipeni 2:5-8.
La început, El a fost creat, adică adus în existență de Dumnezeu și nu născut ca prin femeie, căci in cer nu sunt sexe, Dumnezeu nu este femeie, nu are o femeie și nici nu poate naște ca femeile. Abia când a venit din cer și s-a născut ca om, s-a născut literalmente prin fecioara Maria, pana atunci a existat ca "duh". Inainte de a veni din cer, Domnul Ieshua Unsul a trait sub un alt nume, fiind numit "Marele Arhi-Comandant Mihail": Daniel 12:1. El a fost primul in rang ("achad" si nu "echad" ) dintre Arhi-Comandantii lui Dumnezeu: "Mihail, primul (achad) dintre capeteniile (arhi-comandantii) cele mai de seama mi-a venit in ajutor" Daniel 10:13.
Va urma

Shalom.
Am sa aduc versetele, spre analiza-
2Petru cap 1:4...
prin care El ne-a dat făgăduințele Lui nespus de mari și scumpe, ca prin ele să vă faceți părtași firii dumnezeiești, după ce ați fugit de stricăciunea, care este în lume prin pofte.

Apocalipsa 3:14-
Îngerului Bisericii din Laodicea scrie-i: "Iată ce zice Cel ce este Amin, Martorul credincios și adevărat, începutul zidirii lui Dumnezeu:

Proverbe 8:22-31-
Domnul m-a făcut cea dintâi dintre lucrările Lui, înaintea celor mai vechi lucrări ale Lui.
Eu am fost așezată din veșnicie, înainte de orice început, înainte de a fi pământul.
Am fost născută când încă nu erau adâncuri, nici izvoare încărcate cu ape;
am fost născută înainte de întărirea munților, înainte de a fi dealurile,
când nu era încă nici pământul, nici câmpiile, nici cea dintâi fărâmă din pulberea lumii.
Când a întocmit Domnul cerurile, eu eram de față; când a tras o zare pe fața adâncului,
când a pironit norii sus, și când au țâșnit cu putere izvoarele adâncului,
când a pus un hotar mării, ca apele să nu treacă peste porunca Lui, când a pus temeliile pământului,
eu eram meșterul Lui, la lucru lângă el, și în toate zilele eram desfătarea Lui, jucând neîncetat înaintea Lui,
jucând pe rotocolul pământului Său, și găsindu-mi plăcerea în fiii oamenilor.

Ioan 1:1-3-1-
La început era Cuvântul, și Cuvântul era cu Dumnezeu, și Cuvântul era Dumnezeu.
El era la început cu Dumnezeu. In alta oridine de idei, acest pasaj suna asa:La început era Cuvântul, și Cuvântul era cu Creatorul, si Cuvantul era Creatorul.
El era la inceput cu Creatorul. (?)
Toate lucrurile au fost făcute prin El; și nimic din ce a fost făcut, n-a fost făcut fără El.

Ioan 8:57,58-
"N-ai nici cincizeci ce ani", I-au zis Iudeii, "și ai văzut pe Avraam!"
Yeshua le-a zis: "Adevărat, adevărat, vă spun că, mai înainte ca să se nască Avraam, sunt Eu."

Filipeni 2:5-8-
Să aveți în voi gândul acesta, care era și în Mashia Yeshua:
El, măcar că avea chipul lui Dumnezeu, totuși n-a crezut ca un lucru de apucat să fie deopotrivă cu Dumnezeu,
ci S-a dezbrăcat pe sine însuși și a luat un chip de rob, făcându-Se asemenea oamenilor.
La înfățișare a fost găsit ca un om, S-a smerit și S-a făcut ascultător până la moarte, și încă moarte de cruce.


Daniel 12:1-
În vremea aceea se va scula marele voievod Mihail, ocrotitorul copiilor poporului tău; căci aceasta va fi o vreme de strâmtorare, cum n-a mai fost de când sunt neamurile și până la vremea aceasta. Dar în vremea aceea, poporul tău va fi mântuit, și anume oricine va fi găsit scris în carte.



Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Lucia
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26985. Postat la 31/01/2015 20:19 - 3745z0h32m
Ionica a scris:

b.) Despre Domnul si Mantuitorul nostru Ieshua Unsul cred ca nu a existat dintotdeauna, căci astfel ar fi "fratele siamez" al lui Dumnezeu și nu Fiul Său, dar evident, fiind Fiul lui Dumnezeu, a avut parte de firea lui Dumnezeu,
El a fost "inceputul creatiei lui Dumnezeu", "mesterul" si "cuvantul" prin care Dumnezeu a creat totul: Apocalipsa 3:14, Proverbe 8:22-31, Ioan 1:1-3, Ioan 8:57,58; Filipeni 2:5-8.
La început, El a fost creat, adică adus în existență de Dumnezeu și nu născut ca prin femeie, căci in cer nu sunt sexe, Dumnezeu nu este femeie, nu are o femeie și nici nu poate naște ca femeile. Abia când a venit din cer și s-a născut ca om, s-a născut literalmente prin fecioara Maria, pana atunci a existat ca "duh". Inainte de a veni din cer, Domnul Ieshua Unsul a trait sub un alt nume, fiind numit "Marele Arhi-Comandant Mihail": Daniel 12:1. El a fost primul in rang ("achad" si nu "echad" ) dintre Arhi-Comandantii lui Dumnezeu: "Mihail, primul (achad) dintre capeteniile (arhi-comandantii) cele mai de seama mi-a venit in ajutor" Daniel 10:13.


Ionica, tu, privesti NASTEREA DIN DUMNEZEU, ca o nastere pamanteasca...mai ales a FIULUI.
Unde scrie ca Fiul in cer era duh, cand sta scris, ca una este stralucirea unui trup ceresc, si una a unuia pamantesc...sau a unei stele si asa mai departe...Daca imi aduci scris ca Fiul a fost creat, eu te cred, pana atunci...nu!
Si cand afirmi despre Numele Fiului din cer, iar trebuie sa fii atent, Mihail este un inger...ai impresia ca ar fi Isus, dar esti sigur ca este?Argumente, frate, argumente!


Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
fullban10
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26988. Postat la 31/01/2015 21:07 - 3744z23h44m
Lavi, inca nu s-a analizat ce era de analizat, ca sa adaugi alte analizesmiley Macar daca dadeai un raspuns.


Biblia are răspuns la toate intrebările.
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Viorel Tiudic
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26990. Postat la 01/02/2015 00:55 - 3744z19h56m
Dumnezeu nu locuiește în temple făcute de om. Și totuși Dumnezeu avea un cort pe pământ In care locuia. Era Cortul Intalnirii, acel ansamblu arhitectonic (cu preoți leviți cadelnite furculite, perdele, piei de animale, chivot ) cu dimensiuni și design precis făcut de Moise și care reprezenta în maniera unica în lume o proiecție materiala a principiilor și conceptelor divinității. A nu se înțelege acest ansamblu sacru ca o macheta la scara.
Era transpunerea sau proiectia transcendentului în timp și spațiu. Acolo și numai acolo era locul de " intalnire" ales de Dumnezeu. Numai prin intelegerea corecta a acelei reprezentări simbolistice calauzitoare se poate ajunge la Duh și Adevar.
Astfel Ierusalimul contează mai mult decât miliardele de galaxii și praf cosmic pentru ca acolo este poarta cerurilor.
Insa Legea lui Moise rămâne în aceasta lume a transcendentului, a simbolului fără să-și propună sa meargă mai departe spre adevărul ultim.
In schimb Ieshua merge mai departe spre stupefacția celor ce păzeau simbolistica legii. El ne aduce harul și adevărul. Adevărul intangibil ascuns in simboluri devine trup tangibil de carne. Toate simbolurile și reprezentările legii și a profeților converg și încetează în momentul solemn când Ioan Botezatorul afirmă "Iată Mielul lui Dumnezeu care ridica păcatul omenirii" iar Glasul din cer confirmă intruparea Adevărului în Omul Ieshua cel nascut din femeie nascut sub Lege, conferindu-I autoritate absoluta Fiul lui Dumnezeu se naste la Iordan din apa si din duh. Meshia este sfarsitul intregului ansamblu de reprezentari simbolice sau umbre ale Legii devenind "inima de carne" a poporului sau . Adevaratul Cort al Intalnirii. Locul sau mai bine zis Omul ales de Dumnezeu pentru inchinare. Usa sau Poarta Cerurilor. Calea Adevarul si Viata. O cale noua si vie . Ioan Botezatorul vede Mielul (de sacrificiu) al lui Dumnezeu iar Glasul din cer in urma botezului il recunoate ca Fiul Lui preaiubit. CacI slova legii, al carei ultim slujitor a fost marele preot Ioan Botezatorul , omoara (boteaza) dar duhul da viata noua prin ascultarea de Dumnezeu. Astfel in urma botezului in Iordan (moarte) al omului firesc (psihicos) are loc nasterea de sus a omului duhovnicesc (pneumaticos ) din samanta cuvantului (duhului) care este semanata in omenire.
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Lavi
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26991. Postat la 01/02/2015 08:27 - 3744z12h24m
valentina a scris:
Lavi, inca nu s-a analizat ce era de analizat, ca sa adaugi alte analizesmiley Macar daca dadeai un raspuns.

Shalom.
Eu am venit cu trimiterile ca sa va fie voua mai usor fara sa cautati in biblie...smiley


Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Lucia
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26993. Postat la 01/02/2015 09:00 - 3744z11h51m
Valentina, i-a exemplu fratelui Viorel, el pune intrebari, el raspunde.


Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Lavi
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26994. Postat la 01/02/2015 09:09 - 3744z11h42m
Doresc sa-l salut si eu pe fratele Viorel cu salutul:''Bine ai venit in mijlocul unor elevi!''
Si... bine inteles, fi binecuvantat!


Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Ionica
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26995. Postat la 01/02/2015 09:14 - 3744z11h37m
Shalom dragi frati, surori si prieteni,

Poate ca era mai bine ca sa postez toate cele 10 puncte si sa raspund dupa aceea. Poate asa voi fi inteles mai bine. As dori sa incercam si asa. Deci va rog sa aveti rabdare, pana ce termin. Puna atunci puteti comenta aici, fara nici o problema, dar voi incerca sa lucrez mai organizat la raspunsuri si o sa va raspund dupa ce termin de postat toate cele 10 puncte.

Va multumesc de intelegere.

Continuare punct 6, b
Fraza "Domnul meu si Dumnezeul meu" din Ioan 20:28, este incompleta in sine, de aceea trebuie luat in considerare contextul per ansamblu. Ca sa nu gresim in interpretare, cum trebuie inteleasa acea exclamatie a lui Toma, ca predicativ: "Domnul meu și Dumnezeul meu a inviat cu adevărat din morți!", ca nominativ "Tu ești Domnul meu și Dumnezeul meu care ai inviat din morti!" sau ca vocativ "Domnul meu și Dumnezeul meu, cu adevarat Tu (adica Dumnezeu Tatal) l-ai inviat din morti!" )? Eu optez pe varianta vocativa, datorita contextului.
Și totuși, nu spune Biblia la Ioan 1:1 că Fiul lui Dumnezeu este "Iehova, Creatorul, Dumnezeul Bibliei" și că El este dintotdeauna, cum susțin cei ce cred în dogma Treimii? Nu, în primul rând să observăm că textul nu spune că Fiul a fost dintotdeauna cu Dumnezeu, ci că El era "la început" cu Dumnezeu, de unde a venit pe pământ. În plus, dacă Domnul Isus Christos a existat dintotdeauna, cum se susține prin dogma Treimii, înseamnă că El este un fel de "Frate Siamez" cu Dumnezeu și nu Fiul Său. În ce privește adevăratul sens, cel contextual al expresiei "și Cuvântul era (ca) Dumnezeu", să chemăm în ajutor matematica, acea știința înțeleaptă, adevărată și exactă, de care se folosește omenirea zi de zi și printr-o înlocuire simplă a terminologiilor din Ioan 1:1 să vedem ce mesaj matematic reiese din context și deoarece în antichitate se scria cu litere uniforme, vom scrie și noi la fel:
"la început era femeia (Eva) și femeia era cu omul (Adam) și femeia era (ca un) om"
Din înlocuirea făcută se vede deslușit ce mesaj a vrut să transmită apostolul Ioan. De fapt el nu a vrut să arate un mister de neînțeles, că Fiul lui Dumnezeu ar fi chiar Dumnezeu însuși, ci mai degrabă că Fiul lui Dumnezeu are natura Tatălui, așa cum și prima femeie a avut natura, firea carnală a primului bărbat, ambii având natura umană. Și după cum Eva nu poate fi Adam, deși avea natura lui Adam, tot la fel, Fiul lui Dumnezeu nu este Dumnezeu însuși, deși ca natură, ca fire, are firea lui Dumnezeu. Fiind Fiul lui Dumnezeu, a avut parte de firea lui Dumnezeu, după cum și noi am moștenit natura, firea primului nostru tată pământesc, Adam. Și totuși nu suntem Adam. De ce ar fi în cazul Fiului lui Dumnezeu altfel? Dacă ar fi, ar fi împotriva oricarei rațiuni sănătoase.
Din pacate nu exista manuscrise originale (numite "autografe" ) a oricăreia dintre cărțile biblice care au fost recuperate, iar din moment ce nu există manuscrise existente care ar fi de acord unele cu altele în fiecare detaliu, critica textuală este necesara pentru a rezolva problemele de variație. Alfred E. Housman, un critic de text de lucrări clasice, arată că criticii textuali se bazează pe "bunul simț și folosirea rațiunii." Pe scurt spus, critica textuala este stiinta si arta, care urmărește să determine [inițial] modul de redactare a unui text. Este o știință pentru că norme specifice reglementează evaluarea diferitelor tipuri de erori de copist și lecturi, dar este, de asemenea, o arta, deoarece aceste norme nu pot fi aplicate rigid în orice situație."
http://bible-translation.net/issue/may-2013/section/textual-criticism
Asadar trebuie sa ai intuitie, dar aceasta trebuie sa fie conectata la Dumnezeu.
Ioan 1:1 "la inceput era cuvantul si cuvantul era cu dumnezeu si dumnezeu era cuvantul" http://biblehub.com/interlinear/john/1-1.htm
Nici o traducere engleza nu reda fidel textul grec, fiindca asa nu are sens, dat fiind ca cineva care este cu altcineva nu poate fi acelasi cu cel care este. http://biblehub.com/john/1-1.htm
Asa este in textul grec: "kai theos en ho logos" "si dumnezeu era cuvantul", ceea ce face ca fraza sa se contrazica si sa fie un nonsens, insa restabilind un singur cuvant de legatura, care probabil a existat in textul original, fraza capata valoare contextuala logica.
"La inceput era Cuvantul si Cuvantul era cu Dumnezeu si ca Dumnezeu era Cuvantul"
Va urma


"Niciunul dintre cei rai nu va intelege" Daniel 12:10
Deconectat RE: Ionica T.: Despre mine si crezul meu crestin
Lucia
(detalii numai pentru membrii conectaţi)
26997. Postat la 01/02/2015 09:57 - 3744z10h54m
Ionica, nu este corect din partea ta sa nu raspunzi la intrebari.
1.Postarile lungi, sunt in general trecute cu vederea, apoi, ce ai scris gresit din punctul nostru de vedere, ramane in urma, si cine crezi ca este dispus sa iti reia citirea postarilor spre dezbatere?
Apoi, cred ca telul tau este sa ne servesti "gogosi" pe tava in felul cum procedezi, sa ne strecorii erezii , fara ca nimeni sa riposteze...
2.Vad ca textele biblice le modifici dupa bunul plac, ca sa-ti iasa teoriile, sub pretextul ca numai tu detii "copii ale originalelor", apoi, faptul ca il faci pe Dumnezeu in anumite situatii fatarnic, siamez, nedrept, si multe altele...esti foarte "indraznet", daca nu se poate gasi un alt cuvant, frate!Nu poti concepe ca Dumnezeu poate face ce vrea, ca ar fi nedrept sa stabilesca MAI DINAINTE soarta oamenilor...ca Fiul ar fi NASCUT, daca ai fi citit topicul trinitatii, ai fi vazut ca nu sustinem teoria trinitatii...si multe altele...CE URMEAZA?


Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Pagina 2 din 4 < 1 2 3 4 >
Salt la forumul:

Copyright © 2009-2025 / 5769-5785 melhisedec.ro
19163655 vizite unice Powered by PHP-Fusion