Ași vrea să începem o discuție unde să putem înțelege mai bine dacă schimbarea de cultură (așa cum susțin unii membri ai bisericii apostolice de ziua a șaptea) la cea israeliană.
La ce mă refer?
- Unii au început să spună că nu este "OK" să pronunțăm "Isus" sau "Iisus" pentru că pronunțarea correcte a numelui este "Ieșua sau Yeshua" (care întradevăr nu este, deoarece Mântuitorul nu vorbea Ebraică cu cei apropiați lui, deci numele correct este ܝܫܘܐ în limba Aramaică) :-)))
Alții consideră recitarea "Shema Yisra'el" în fie care dimineață - care nu este o poruncă biblică, ci doar o tradiție Israeliană (nu Israelită deoarece nu avem dovezi precum Israeliții din vechime ar fi făcut așa ceva).
- Adoptarea limbii ebraice ca fiind o limbă "Sfântă" (sfânt în înțelesul modern Român, adică o limba "uauu", nu ceva sacru..) ... e clar că biblia se înțelege mai bine dintr-o perspectivă semitică, dar de ce "ebraică" și nu "aramaică"? Până la urmă, dacă chiar umblăm în urmele mântuitorului, nu ar trebui să învățăm limba pe care a vorbit-o el însuși?
Eu sunt de părere că poporul evreu este un model bun pentru noi ca să-l urmăm... dar nu este perfect, iar lucrurile care nu sunt motamot scrise în biblie nu ar trebui practicate deoarece sunt lucruri culturale și Dumnezeu nu îi cere omului să se lepede de cultura în care Tatăl a îngăduit să fie născut acel om în
Voi ce credeți?
Deconectat
RE: "Sâmbătarii" și convertirea la cultura israeliană
Ashur, mă bucur că în concluzie spui că e vorba de părerea ta.
După părerea mea, corelând ce spun cu Sfânta Scriptură, la ora actuală există cam 3 categorii de evrei:
1. Evreii lepădați ( care au devenit ori atei, ori nevrednici de a mai fi considerați sămânța lui Avraam);
2. Evreii incluși în categoria celor cu inima împietrită, cu un duh de adormire, ochi să nu-L vadă și înțeleagă pe adevăratul Mesia... etc;
3. Rămășița mântuită prin Har ( oameni asemeni Ucenicilor, lui Pavel, etc).
Acum, din punctul de vedere al unui model după care ar trebui să ne putem lua, primele două categorii, mai mult sau mai puțin se exclud din punct de vedere biblic și al meu personal. Orice om , fie evreu sau altă nație poate avea ceva bun în învățătura lui și demn de urmat. Dar asta nu înseamnă că merită să mă iau după oricine.
Când e vorba de credință, cel mai bun îndreptar este Scriptura. Apoi felul de viață trăit de cei de la punctul nr.3, și după ei, de acolo încolo lucrurile devin tot mai ambigue, pentru că cei de la punctul 2 au fost mereu contraziși de Hristos DOMNUL că au reguli înafara Cuvântului Scripturii.
Cam așa gândesc eu această problemă.
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.