fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3194. Postat la 11/05/2010 18:39 - 5471z5h36m
E drept ca aveti topic pentru fiecare sarbatoare, dar eu vreau sa intreb ceva referitor la toate. Asa ca am creat un nou topic. Nu ma leg de " legalitatea " lor, ci as dori o lamurire.
In Exod gasesc 3 sarbatori OBLIGATORII :1- azimilor 2- secerisului 3-strangerii roadelor.
In Deuteronom 1- azimilor 2- saptamanilor 3- corturilor
In Numeri 1- Paste 2- cincizecimea 3- trambitei 4- ispasiri 5- colibelor
Sunt sigur ca ceva imi scapa, si ca sa nu citesc tot ce se spune despre ele apelez la voi care le aveti la inima. Cum s-a ajuns la 5 ?.
Biblia are răspuns la toate intrebările.
Deconectat
RE: Sarbatori
CorneliuS (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3196. Postat la 11/05/2010 20:41 - 5471z3h35m
De fapt nu sunt 5, citește la Levitic cap 23 și ai să le găsești pe toate (dintre care la AZS de exemplu, se ține numai una cu toate că acolo scrie clar că sunt "Sărbătorile Domnului" nu ale evreilor și nu sunt ceremonii.)
Sunt 7 sărbători ale Domnului în total.
"Răsplata smereniei, a fricii de Domnul, este bogăția, slava și viața"
Deconectat
RE: Sarbatori
emanolake (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3199. Postat la 11/05/2010 21:09 - 5471z3h7m
Daca luam textul din Levetic 23 cu 2 aicia ne exprima mai pe clar cele sapte sarbatori care sint: Iată sărbătorile Domnului, pe care le veți vesti ca adunări sfinte, iată sărbătorile Mele.
1. Șase zile să lucrați; dar ziua a șaptea este Sabatul, ziua de odihnă, cu o adunare sfântă. Să nu faceți nicio lucrare în timpul ei: este Sabatul Domnului, în toate locuințele voastre.
2. În luna întâi, în a paisprezecea zi a lunii, între cele două seri, va fi Paștile Domnului.
3. Și în a cincisprezecea zi a lunii acesteia, va fi sărbătoarea Azimelor în cinstea Domnului; șapte zile să mâncați azime.
4. De a doua zi după Sabat, din ziua când veți aduce snopul ca să fie legănat într-o parte și într-alta, să numărați șapte săptămâni întregi.
Să numărați cincizeci de zile până în ziua care vine după al șaptelea Sabat; și atunci să aduceți Domnului un nou dar de mâncare.
5. Vorbește copiilor lui Israel și spune-le: În luna a șaptea, în cea dintâi zi a lunii, să aveți o zi de odihnă, vestită cu sunet de trâmbițe, și o adunare sfântă.
6. În ziua a zecea a acestei a șaptea luni, va fi ziua Ispășirii: atunci să aveți o adunare sfântă, să vă smeriți sufletele și să aduceți Domnului jertfe mistuite de foc.
7. rVorbește copiilor lui Israel și spune-le: rÎn a cincisprezecea zi a acestei a șaptea luni, va fi sărbătoarea Corturilor în cinstea Domnului, timp de șapte zile.
Dupa cate ne arata cuvantul Domnului asteas sarbatorile Domnului, adica adunari sfinte si care trebuie ca fiecare sa fie aplicata la timpul si vremea hotarata care le-a randuit Domnul. Si ar mai fi ceva care nu este scrisa in lege dar dupa cate se stie multe persoane mai tin si Luna noua.
Valentina cred ca ce-a ce tu vrei sa intelegi este de ce apar doar 3 Sarbatori in unele locuri , iar in Levetic 23 apar mai multe.
Deci acele 3 care le-ai gasit separat era cam obligatoriu pentru toata partea barbarteasca sa se prezinte la Ierusalim la Templu , unde ei isi aduceau zeciuielile, din care Leviti traiau pentru ca ei nu aveau alt venit.
La restul nu era neaparat nevoie ca ei sa mearga la Ierusalim , doar daca vroiau , si daca isi permiteau.
S-ar putea cauza sa fie Leviti pentru aceasta distingere(prezentarea mandatorie a barbatilor ,facea ca Leviti sa fie siguri ca vor primii si ei partea lor)
Deut 16:16
De trei ori pe an, toți bărbații să se înfățișeze înaintea lui YHWH Elohim , în locul pe care-l va alege El: la sărbătoarea azimilor, la sărbătoarea săptămânilor, și la sărbătoarea corturilor. Să nu se înfățișeze cu mâinile goale înaintea Domnului.
De obicei se facea pelegrinaj , si mergeau toata familia . Poti sa vezi aceasta legatura in Deut 14:22-29
Să iei zeciuiala din tot ce-ți va aduce sămânța, din ce-ți va aduce ogorul în fiecare an.
23. Și să mănânci înaintea Domnului Dumnezeului tău, în locul pe care-l va alege ca să-Și așeze Numele acolo, zeciuiala din grâul tău, din mustul tău și din untdelemnul tău, și întâii născuți din cireada și turma ta, ca să te înveți să te temi totdeauna de Domnul, Dumnezeul tău.
24. Poate când te va binecuvânta YHWH Elohim, drumul va fi prea lung ca să-ți poți duce zeciuiala acolo, din pricina depărtării tale de locul pe care-l va alege YHWH Elohim , ca să-Și pună acolo Numele Lui.
25. Atunci, să-ți prefaci zeciuiala în argint, să strângi argintul acela în mână, și să te duci la locul pe care-l va alege YHWH Elohim al tău.
26. Acolo, să cumperi cu argintul acela tot ce vei dori: boi, oi, vin și băuturi tari, tot ce-ți va plăcea, să le mănânci înaintea lui YHWH Elohim, și să te bucuri tu și familia ta.
27. Să nu părăsești pe Levitul care va fi în cetățile tale, căci n-are nici parte de moșie, nici moștenire cu tine.
28. După trei ani, să scoți toată zeciuiala din venitul tău din anul al treilea, și s-o pui în cetățile tale.
29. Atunci să vină Levitul, care n-are nici parte, nici moștenire cu tine, străinul, orfanul și văduva, care vor fi în cetățile tale, și să mănânce și să se sature, pentru că YHWH Elohim, să te binecuvânteze în toate lucrările pe care le vei face cu mâinile tale.
Probabil din aceasta cauza il gasim si pe Pavel facandu-si planurile ca sa fie numaidecat in Ierusalim la anumite sarbatori
Fapte 18 :21
Trebuie numaidecat ca sarbatoarea care vine s-o fac in Ierusalim. Daca va voi Elohim ma voi intoarce iarasi la voi
.
Fapte 20 :16
Pavel se hotărâse să treacă pe lângă Efes, fără să se oprească aici, ca să nu piardă vremea în Asia; căci se grăbea ca, dacă-i va fi cu putință, să fie în Ierusalim de ziua Cincizecimii.
Dar totusi nu intotdeuna il gasim pe Pavel in Ierusalim la aceste 3 Sarbatori
Fapte 20 :6 Iar noi dupa zilele praznicului Azimilor , am plecat cu corabia din Filipi..
; cea ce ne face sa ne intrebam daca aici este vorba de Legea slobozeniei de care se vorbeste deseori , prin care Mesia ne-a facut slobozi de Legea pacatului si a morti , prin care s-a inlaturat acest sistem preotesc Levitic si s-a reistituit un altul dupa randuiala lui Melhisedec
Evrei 7:12 Pentru ca odata schimbata preotia, trebuia numaidecat sa aiba loc si schimbarea a Legii
Asadar nu cred ca mai este neaparat nevoie astazi de a te infatisa la Ierusalim , din cauza ca noi nu mai avem de adus Jerfe la Templu(care oricum nu exista astazi) , si nu mai avem nevoie sa avem grija de Leviti, pentru ca suntem sub alt sistem preotesc.
Dar Sarbatorile raman , la fel cum Shabatul ramane care este doar unul din Sarbatorile Sale enumerate in Levetic 23 care trebuiesc tinute la vremile lor hotarate la fel ca si Shabatul care trebuie tinut in ziua a 7-a.
In loc de jerfele care erau prestabilite la aceste sarbatori aducem acum asa cum ne indeamna in Evrei 13: 15
Prin El, să aducem totdeauna lui Elohim o jertfă de laudă, adică, rodul buzelor care mărturisesc Numele Lui.
16. Și să nu dați uitării binefacerea și dărnicia; căci lui Elohim jertfe ca acestea Îi plac
.
Prin credinta in Mesia nu se desfinteaza Legea (Instuctiunile )
Sper ca ti-am fost de folos si iti doresc sa ai parte de binecuvantari de sus, in Yahshua -Salvarea noastra
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Sarbatori
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3203. Postat la 12/05/2010 11:13 - 5470z13h2m
- Adam si Eva aveau cunostinta de legea lui Dumnezeu, ei cunosteau cerintele pe care ea le avea de la ei ; perceptele ei erau scrise in inima lor.
- Noe i-a invatat pe urmasii sai Cele Zece Porunci.
- " Avraam a ascultat de Porunca Mea si a pazit ce i-am cerut, a pazit poruncile Mele, oranduirile Mele si Legile Mele " ( Gen 26;5), la care s-a adaugat circumciziunea ca semn al consacrarii, un angajament ca vor sta departe de idolatrie si vor asculta de Legea lui Dumnezeu.
- Domnul Hristos, coborat pe Muntele Sinai, invaluit in slava si inconjurat de ingerii Sai si , intr-o maretie infricosata, a rostit Legea Sa in auzul intregului popor ( Decalogul).
- Moise a primit porunca sa scrie ( deoarece poporul s-a dovedit ca se lasa asa de usor amagit), atunci cand ii spunea Domnul Hristos, randuieli si legi prin care se dadeau lamuriri si amanunte in legatura cu ceea ce se cerea. Indrumarile acestea, cu privire la indatoririle israelitilor fata de Dumnezeu si unul fata de celalalt, cum si fata de strain, erau doar principiile Celor Zece Porunci, dezvoltate si redate in asa fel, incat nimeni sa nu poata gresi.
- Legea cerimoniala i-a fost data lui Moise si a fost scrisa intr-o carte. Dupa terminarea cortului intalnirii, Domnul Hristos a vorbit cu Moise din norul de slava, si i-a dat indrumari amanuntite cu privire la sistemul jertfelor si formelor de inchinare practicate in sanctuar.
Multi incearca sa amestece aceste doua sisteme, folosind texte care vorbesc despre legea ceremoniala pentru a dovedi ca Legea morala a fost desfiintata; dar aceasta inseamna a strica Scripturile.
Deosebire dintre cele doua sisteme este cuprinzatoare si lamurita :
- sistemul ceremonial preanchipuiau pe Hristos, jertfa si preotia Lui, pana a intalnit realitatea in moartea Lui, Mielul lui Dumnezeu, care ridica pacatul lumii. ( Col 2;14)
- Cele Zece Porunci sunt " Cuvantul Tau, Doamne, dainuieste in veci in ceruri ( Psalmul 119;89), si n-a stricat-o ( Marei 5; 17,18).
Sau o altă idee ar fi: Arată partea morală a Sabatului și să vedem cu ce se deosebește de o altă sărbătoare tot a Domnului și poruncită să fie ținută cu adunare sfântă.
Am învățat că este prea greu să-ți dai seama unde să tragi linie între: a fi amabil, a nu răni oameni și a-ți susține părerile. - O.P.
Nu sunt scrise legile asa cum le numim noi azi. Dar Legea celor 10 porunci, clar se refera la morala, si-a primit numele de Lege morala, iar in ceea ce priveste ceremoniile au dus la numirea acestor numar de legi, Legea cerimoniala. Domnul Isus nu a desfiintat ceea ce cu degetul Lui a scris. Sigur nu Legea celor 10 porunci, a fost anulata. Legea cu ceremoniile arata spre El, si odata ce s-a dat ca Jertfa suprema, a zis : gata ce v-am spus sa faceti , n-ati inteles, de-acum ramane sa faceti ce v-am aratat Eu traind pe pamant, ca trebuie sa faceti. De aceea ca exemplu a curatit Templul. In Templul curat, El a inceput sa invete si sa vindece. Deci asa trebuie sa arate biserica Lui. Dupa exemplul pe care L-a dat. Inconjurat de oamenii care-L asculta. Cei care fug, dau bir cu fugiti si nu inteleg ceea ce El ne-a spus raman afara cu afacerile, jerfele, sarbatorile si idolii lor. Aici in Templul curatit, noi cei Cel iubim, facem ceea ce El ne-a lasat ca testament, prin exemplul personal, cat a fost cu noi.
Sora Valentina nu prea am inteles ce ai vrut sa spui cu" Templu curatit" si a trebuit sa studiez putin aceasta invatatura noua.
Si am gasit de unde aceasta ideie.
Cand s-au dovedit minciuna prezicerile lui William Miller din anul 1843, iar pe urma cea din 1844, in loc sa se recunoasca aceasta eroare , s-a cladit in continuare pe ea.
Adica s-a inventat aceasta ideea cum de fapt Mesia a inceput curatirea Templului in acel an.
In loc sa se inlature minciuna s-a cladit peste ea si s-au cautat proptele pentru a o sprijini.
Nu doar atat dar s-a ajuns la concluzia ca astfel a avut loc si implinirea Sarbatori Ispasiri tot in acel an .
Sora Valentina aceste invataturi nu au baza in scriptura ci au fost inventate din necesitatea de a acoperii o eroare.
Te rog sa ma lamuresti unde incadram porunca a nu manca sange?
La legea Ceremoniala sau Morala?
BARUCH HABA B'SHEM YHWH Mat.23:39
Binecuvantat este cel ce vine in numele lui YHWH
Deconectat
RE: Sarbatori
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
3462. Postat la 01/08/2010 20:10 - 5389z4h5m
Eu citesc in Matei 21;12: Isus intra in Ierusalim pe spatele unui magarus, si este intampinat cu strigate de " Osana Fiul lui David! Binecuvantat este Cel ce vine in Numele Domnului! Osana cerurile prea inalte !"
Nu incape indoiala aceasta e ziua de duminica.
" Isus a intrat in Templul lui Dumnezeu. A dat afara pe toti cei ce vindeau si cumparau in Templu, a rasturnat mesele schimbatorilor de bani si scaunele celor ce vindeau porumbei".
Nu stiu de ce zici ca nu a curatit Templul ?. Si mai degraba Il asculta orbii, schiopii, si copiii decat capetele luminate.
ok sora Valentina , am crezut ca v-ati referit la ideea cultutlui adventist a curatiri Templului ceresc, care a inceput in 1844.
Nu m-ati lamurit unde incadram porunca a nu manca sange, sau animale zugrumate?
Daca mergem pe principiul ca doar legea morala a ramas in picioare iar restul nu mai trebuie tinut, inseamna ca la fel cum nu mai trebuie tinute sarbatorile , nu mai se tine cont nici de acestea.
Vedeti sora Valentina ca acest principiu nu este bun.
Pavel spune ca acestea trebuie pazite .
Atunci unde tragem linia?
Fiecare o tragem pe unde ne convine.
Sora Valentina sarbatorile sunt umbra lucrurilor viitoare asa cum gasim scris in Coloseni 2 :17
Nu zice ca au fost o umbra si nu mai trebuie tinut cont de ele.
Nerespectand aceste sarbatori va faceti vinovata de calcarea porunci .
Mesia le-a tinut , Pavel le-a tinut , noi trebuie sa calcam pe urmele lor.
Am intrat pe un forumul Adventist unde am dat de aceste postari unde se discută despre Sărbătorile Domnului, interesant este că chiar susțin unii frați adventiști aceste sărbători, un lucru îmbucurător aș zice pentru noi.
care au ca baza Poruncile si Orinduirile Domnului,in timpul de cind au fost deschise ,multe persoane care erau din diferite religii si statut inalt in societate,astazi sunt botezati si sunt fratii nostrii,respectind Poruncile si Orinduirile Domnului,nu am marturiile lor deorece nu le am copiat dar va dau una care e mai recenta despre o sora Adventista despre Sarbatorile Domnului.
Alexandrina 25 decembrie 2011 la 17:54 ·
Cit de frumos ati explicat semnificatia sarbatorilor.Asa e ,acestea sunt biblice.Domnul sa va ajute sa luminati cit mai multi oameni!Va dau dreptate chiar daca nu suntem de aceeasi confesiune.TRebuie sa ne insusim un adevar argumentat biblic.As dori sa stiu mai multe din doctrina dumneavoastra.
Alexandrina
Am verificat in agenda mea di anul acesta ,ce mi-am notat despre zilele de Paste .Atita verficasem cu Biblia ,in Dictionar enciclopedic de iudaism ,ca sa-mi dau seama in ce zile se lucreaza si in care nu,ca sa stiu sa fac corect.Sunt adventista ca membra,dar unele lucruri biserca mea nu le tine,de exemplu sarbatorile biblice.I-am mai spus la cite o sora ca eu vreau sa fac cum scrie in Scriptura si s-a uitat acuzator ca fac ce nu e in doctina.Important e sa fac ce-mi cere Domnul ,nu oamenii.Mi-am notat in agenda ca am tint fara sa lucrez din seara de 14 Nisan(18 aprilie,miercuri),pina joi seara,19 aprilie.Apoi inca o zi n-am lucrat in 21 Nisan;din sera zilei de luni,25 aprilie,pina marti,26 ,seara.V-as ruga sa ma lamuriti daca am tinut corect,adica numai doua zile nu se lucreaza,prima si a saptea.IN zilele cuprinse intre acestea se poate face mincare cit ai nevoie in ziua aceea.Am tinut Pastele cind il tin evreii;m-am tot documentat si de pe internet.Imi place doctrina dvs.dar spuneti c aaveti toate darurile profetiei.,iar in alta parte ca in ziua de azi nu se mai fac profetii,ca s-au incheiat.Eu cred ca Domnu mai poate transmite si azi prin gura credinciosilor mesaje,catre biserica de exemplu.In concluzie va rog lamuriti-ma daca am inteles bine ca numai doua zile nu se lucreaza de Pasti,14 si 21 Nisan.Intre acestea se sarbatoreste,spiritual.
Alexandrina 27 decembrie 2011 la 11:40 ·
ASa am invatat la biserica mea ca se numeste doctina si mie mi se parea impropiu,le-am spus mai demult ca suna peiorativ cin le spui doctrina.Va multumesc pentru tot ce m-ati invatat.Imi place sa stiu adevarul si sa -l aplic.Vorba lui Pavel,se cade sa ascultam de oameni sau de Dumnezeu? Nu vreau sa pierd mintuirea de dragul de a fi pe linie,sa nu fiu criticata.Dar nu ai cui sa-i spui.Te acuza de apostazie.La fel cu Numele,binecuvintat sa-i fie in veci amin!
Alexandrina
Am citit cu o sete dupa adevar ,ca imi vine sa spun ca etiopianul : "Iata apa!"Vai ce mi-a placut. O intebare am,nu am inteles bine daca Cina se ia numai o data pe an la 14 Nisan.Ucenicii stiu ca luau de mai multe ori.Va multumesc pentru acest izvor al vietii din care m-ati adapat.Mare bucurie mi-ati facut.Citind,chiar am petrecut un timp sacru.Deja simteam ca Imparatia lui Dumnezeu e aproape de mine si ca daca facem asa ,avem deja pregatit un loc.Amin!.Vai de cind nu am avut o asa bucurie spirituala,chiar daca citesc zilnic religie.Domnul sa va rasplateasca efortul acestei comunicari.Cita pace si bucurie mi-ai dat.
De aceea poporul Meu va cunoaște Numele Meu; de aceea va ști in ziua aceea că Eu vorbesc și zic: "Iată-Mă!" (Isa.52:6)
Deconectat
RE: Sarbatori
Moderator2 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
22493. Postat la 02/04/2013 07:03 - 4414z17h13m
Dani a scris:
Beyond a scris:
Oricum, ca să te dumiresc încă o dată: eu nu sunt împotriva sărbătorilor, ci eu sunt împotriva exclusivismului de a nu face din ținerea sărbătorilor un criteriu de mântuire, și de a nu spune despre cineva că nu este mântuit dacă nu ține sărbătorile. Căci "cine ești tu, care judeci pe robul Altuia?"
Nu contează că eu țin sau nu sărbătorile, ci contează ceea ce scrie Biblia.
Iar eu, DIN ACEST PUNCT DE VEDERE, mă ghidez după citatul:
beyond afirmațiile dumneavoastră m-au lăsat undeva în ceață cu privire la sărbători, m-ar interesa să știu mai bine ce scrie în biblie despre sărbători, deoarece versetul din romani.14 nu face referire la Sărbătorile Domnului, în Levitic nu spune că cine ține pentru Domnul o face iar cine nu face deosebire pentru Dmnuln-o face.
În Levitic 23 este dată ca poruncă să păzim atât Sabatul cât și Sărbătorile Domnului.
beyond a scris:
Oricum, ca să te dumiresc încă o dată: eu nu sunt împotriva sărbătorilor, ci eu sunt împotriva exclusivismului de a nu face din ținerea sărbătorilor un criteriu de mântuire, și de a nu spune despre cineva că nu este mântuit dacă nu ține sărbătorile. Căci "cine ești tu, care judeci pe robul Altuia
N u știu la ce vă referiți când spuneți de exclusivismul sărbătorilor, criteriul de mântuire e adevărat că nu stă numai în sărbători, dar face parte din planul de mântuire, așa cum și păzirea Sabatului nu ne garantează mântuirea sută la sută, dar și sabatul este un punct de mântuire, practic planul de mântuire se rezumă, să ascultam în totalitate de Dumnezeu și de-a păzi tot ce el ne-a poruncit.
Și ca să fiu mai pe înțeles uitați-vă că toate evenimentele ce sau petrecut sau întâmplat la sărbători:
Isus a fost răstignit la Paști iar la cincizecime s-a revărsat duhul sfânt peste ucenici, unele evenimente au avut împlinirea iar altele urmează tot la aceste sărbători să se împlinească.
Moderator
Deconectat
RE: Sarbatori
Moderator2 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
22494. Postat la 02/04/2013 07:06 - 4414z17h10m
beyond a scris:
Dragă Dani,
Văd că iei Leviticul ca valoare intrinsecă, fără a-i acorda valoarea simbolică pe care o merită.
Vechiul Testament are incluse în el sfaturi, rânduieli și porunci care au o reflexie simbolică a adevăratelor lucruri care se împlinesc în Noul Testament.
De exemplu, în Levitic se spune că dacă te atingi "fie de hoitul unei fiare sălbatice necurate, fie de hoitul unei vite de casă necurate, fie de hoitul unei târâtoare necurate" și bagi de seamă mai târziu, să aduci ca jertfă o oaie sau o capră, sau 2 turturele sau 2 pui de porumbel (Lev.5.2-7).
Face cineva astăzi acest lucru? Nu!
S-a poruncit negru pe alb de către Dumnezeu? Da!
Deci, dacă judecăm simplist-literal, toți încălcăm Leviticul, dacă nu pricepem că ceremonialitatea specific evreiască este o umbră a lucrurilor spirituale ce urmau să se împlinească în Hristos.
Ba pentru unii, lucrurile au atâta valoare literală, încât se poticnesc din pricina lipsei unui Templu unde să aducă acele jertfe. Ar vrea să respecte Leviticul la literă.
De aceea, ei tot speră să se construiască odată mai repede Cel de-al III-lea Templul la Ierusalim, și să vină mai repede mia de ani în care Mashiach să domnească cu toiag de fier.
Dar dacă acel Templu se va reconstrui vreodată, eu consider că cel ce-l va reconstrui nu va fi Adevăratul Mashiach, ci cel fals.
Fiindcă odată ce Domnul a împlinit umbrele simbolice, nu se întoarce iar de la adevăratele lucruri, la umbrele lor.
Și cine este adevăratul Templu? "Nu știți că voi sunteți Templul lui Dumnezeu, și că Duhul lui Dumnezeu locuiește în voi?" (1 Cor.3.16)
_______
Scumpe Dani, ai scris următoarea aserțiune: "Nu știu la ce vă referiți când spuneți de exclusivismul sărbătorilor"
S-ar putea să nu mă fi exprimat eu clar, sau tu să mă fi înțeles greșit. Eu nu am spus nimic despre "exclusivismul sărbătorilor", ci despre "exclusivismul oamenilor".
A acelor oameni care fac un criteriu de mântuire din păzirea unor sărbători biblice vechi-testamentare.
_______
Ceea ce eu cred este că multe lucruri din Vechiul Testament au doar o valoare simbolică; și anume tot ce ține de rânduielile și sărbătorile cu specific evreiesc.
DAR N-AȘ VREA SĂ FIU ÎNȚELES GREȘIT: nu blamez pe nimeni dacă păzește aceste sărbători. Dimpotrivă, dacă asta conduce la o încredere mai mare în Domnul Iisus, cu atât mai bine.
De aceea, Pavel a scris corect la Rom.14.5: "Fiecare să fie deplin încredințat în mintea lui."
_______
Cu Sabatul este cu totul altceva: el a fost instituit la Creație, înainte de a exista poporul evreu. De fapt, înainte de exista popoarele despărțite la turnul Babel.
De asemenea, Sabatul este prevăzut în Legea celor 10 Porunci.
Sabatul nu a fost dat evreului, ci omului: "Le-am dat legile Mele și le-am făcut cunoscute poruncile Mele, pe care trebuie să le împlinească omul ca să trăiască prin ele. Le-am dat și Sabatele Mele" (Ezech.20.11,12).
Sabatele sunt ale Domnului.
De asemenea, în Noul Testament, spre deosebire de neobligativitatea sărbătorilor cu specific evreiesc, nu tot așa este cu Sabatul.
Pavel spune la Evrei 4.9 că Sabatul rămâne. Transliterarea în greacă sună așa: "Ara [Deci] apoleipetai [rămâne încă] Sabatismos [sărbătoarea Sabatului] to lao [poporului] tu Theu [lui Dumnezeu]."
("to" și "tu" sunt doar articole hotărâte pentru cazurile dativ și genitiv).
Acuma, să fiu scuzat dacă eu interpretez Vechiul Testament prin prisma Noului Testament, dar nu am văzut să scrie undeva în Noul Testament despre vreo altă sărbătoare evreiască că rămâne, precum am văzut că scrie despre Sabat.
E adevărat: am văzut că însuși Pavel a ținut sărbătorile evreiești, dar el era evreu.
Și el avea din partea Domnului o misiune de evanghelizare.
De aceea, tehnica lui de a evangheliza era de tipul: "Cu Iudeii, m-am făcut ca un Iudeu, ca să câștig pe Iudei; cu cei ce sunt sub Lege, m-am făcut ca și când aș fi fost sub Lege (măcar că nu sunt sub Lege), ca să câștig pe cei ce sunt sub Lege;
cu cei ce sunt fără Lege, m-am făcut ca și cum aș fi fost fără lege (măcar că nu sunt fără o lege a lui Dumnezeu, ci sunt sub legea lui Hristos), ca să câștig pe cei fără lege." (1 Cor.9.20,21).
Pe de altă parte, Pavel a făcut lucruri pe care nicidecum nu le-a impus vreodată Neamurilor.
De exemplu, iată că la F.Ap. cap.15 se stabilește clar ca Neamurile să nu se taie împrejur, iar Pavel a fost cel care a luptat cel mai mult pentru asta (F.Ap.15.2).
Dar un capitol mai târziu, la F.Ap. 16.3, Pavel însuși l-a tăiat împrejur pe Timotei, din pricina iudeilor care erau în acele locuri.
Așa că mie, personal, nu mi s-ar părea corect să iau ca model obligatoriu pe Pavel sau pe altcineva pentru că a serbat sărbătorile sau rânduielile cu specific evreiesc.
Când la primul Conciul al Bisericii (cel din Ierusalim) s-a hotărât ce anume trebuie să facă Neamurile, concluzia a fost: "Căci s-a părut nimerit Duhului Sfânt și nouă, să nu mai punem peste voi nici o altă greutate decât ceea ce trebuie, adică: să vă feriți de lucrurile jertfite idolilor, de sânge, de dobitoace sugrumate, și de curvie, lucruri de care, dacă vă veți păzi, va fi bine de voi. Fiți sănătoși." (F.Ap.15.28,29).
Dacă "ceea ce trebuia" erau și sărbătorile evreiești, atunci era momentul cel mai potrivit să li se fi scris despre ele. Căci Neamurile nu țineau acele sărbători evreiești.
Noe și fiii săi nu aveau vreo sărbătoare cu specific evreiesc. Iar noi, Neamurile, de la el ne tragem.
Nici chiar Avraam nu a ținut vreo festivitate cu specific evreiesc.
Iar noi, cei credincioși am fost înfiați în Sămânța lui Avraaam, care este Hristos.
Așa că Legea și sărbătorile evreiești venite după 430 de ani nu puteau și nu pot nici la ora actuală să nimicească făgăduință făcută lui Avraam.
De aceea, Pavel scrie clar: "Acum, făgăduințele au fost făcute lui Avraam și seminței lui. Nu zice: 'Și semințelor' (ca și cum ar fi vorba de mai multe), ci ca și cum ar fi vorba numai de una: 'Și seminței tale', adică Hristos.
Iată ce vreau să zic: un testament, pe care l-a întărit Dumnezeu mai înainte, nu poate fi desființat, așa ca făgăduința să fie nimicită, de Legea venită după patru sute treizeci de ani.
Căci dacă moștenirea ar veni din Lege, nu mai vine din făgăduință, și Dumnezeu printr-o făgăduință a dat-o lui Avraam." (Gal.3.16-18).
_______
Moderator
Deconectat
RE: Sarbatori
Moderator2 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
22495. Postat la 02/04/2013 07:10 - 4414z17h5m
Abdon a scris:
Nu m-ai inteles ca scrii foarte mult, incerci sa argumentezi lung, ceea ce e obositor, uite ce scurt scriu eu , desi am citit, ai scris de toate, si biblice, si nebiblice
Dragă beyond sincer nu mă așteptam la un asemenea răspuns, sau poate mă așteptam? toate afirmațiile dumneavoastră sunt nefondate sau nu au suport biblic.
1. Nu știu de ce ați adus în discuție Legea necurăției, despre asta este deschis un subiect pe Legea necurăției.
2. Puteți să-mi spuneți unde scrie în Levitic 23, că sărbătorile sunt ale Evreilor, căci eu nu am găsit că scrie așa, dar nu mă miră afirmația dumneavoastră deoarece nu sunteți singurul care spune acest lucru, am mai primit acest răspuns și din partea unui pastor Adventist, dar eu l-am întrebat dacă scrie așa ceva în Levitic 23, iar el a recunoscut că nu, păi cum poți să spui la alb că este negru când scrie foarte clar că sărbătorile sunt ale Domnului.
1. Domnul a vorbit lui Moise, și a zis:
2"Vorbește copiilor lui Israel, și spune-le: "Iată sărbătorile Domnului, pe care le veți vesti ca adunări sfinte, iată sărbătorile Mele:
3Șase zile să lucrați; dar ziua a șaptea este Sabatul, ziua de odihnă, cu o adunare sfântă. Să nu faceți nici o lucrare în timpul ei: este Sabatul Domnului, în toate locuințele voastre.
4Iată sărbătorile Domnului, cu adunări sfinte, pe care le veți vesti la vremurile lor hotărâte.
Isaia 29:1-"Adăugați an la an, și lăsați sărbătorile să-și facă ocolul lor.
16. Toți cei ce vor mai rămâne din toate neamurile venite împotriva Ierusalimului, se vor sui în fiecare an să se închine înaintea Împăratului, Domnul oștirilor, și să prăznuiască sărbătoarea corturilor.
17. Dacă unele din familiile pământului nu vor voi să se suie la Ierusalim ca să se închine înaintea Împăratului, Domnul oștirilor, nu va cădea ploaie peste ele.
18. Dacă familia Egiptului nu se va sui, dacă nu va veni, nu va cădea ploaie nici peste ea; va fi lovită cu aceeași urgie cu care va lovi Domnul neamurile care nu se vor sui să prăznuiască sărbătoarea corturilor.
19. Aceasta va fi pedeapsa Egiptului, și pedeapsa tuturor neamurilor care nu se vor sui să prăznuiască sărbătoarea corturilor.
Din punctul meu de vedere eu știu foarte bine ce însemnătate au avut sărbătorile pentru Evrei dar cât și pentru noi, nu cred că o luăm literar, vă asigur că nu veți găsi nimic ceremonial, ba dimpotrivă cei ce zic că este ceremonial fac totul la literă, mă întreb ce caută un miel de paști la cei ce se pretind că păzesc legile și poruncile lui Dumnezeu, pasca e pe masa în fiecare an la frați noștri Adventiști, păi ei zic că sunt ceremoniale și tot ei fac ceremonii, iar pe lângă asta sărbătoresc sărbătoarea instituită de oameni, chiar nu înțeleg asta deloc,în doctrina Adventistă există un verset ce sta la baza desființări sărbătorilor din Coloseni 2:14:
14. A șters zapisul cu poruncile lui, care stătea împotriva noastră și ne era potrivnic, și l-a nimicit, pironindu-l pe cruce.
Întrebarea mea este cu ce erau sărbătorile împotriva noastră? Cu ce ne erau potrivnice sărbătorile?
beyond a scris:
De asemenea, Sabatul este prevăzut în Legea celor 10 Porunci.
Sabatul nu a fost dat evreului, ci omului:
Domnule păi eu am găsit Sabatul în pachetul sărbătorilor și bine ați spus atât sabatul cât și sărbătorile au fost date omului să păzească pentru că așa găsesc scris că sărbătorile sunt ale Domnului iar dacă nu este așa demonstrațimi că nu scrie așa.
Am observat că mulți sunt geloși pe poporul lui Dumnezeu, deoarece ei au fost primi care au avut acest privilegiu de a sărbători aceste sărbători, iar noul testament confirmă că atât Mântuitorul cât și apostoli au sărbătorit aceste sărbători ale lui Dumnezeu.
Dacă ați veni odată la sărbătoare să vedeți cum o prăznuim veți constata că nu veți găsi nimic ceremonial, dacă știți cum se face o slujbă în sabat atunci puteți sa vă imaginați că toate sărbătorile au aceiași slujbă.
Beyond a scris:
De asemenea, în Noul Testament, spre deosebire de ne obligativitatea sărbătorilor cu specific evreiesc, nu tot așa este cu Sabatul.
Acest lucru trebuie dovedit cu biblia că nu mai erau obligați să țină sărbătorile, este o afirmație fără suport biblic.
Am observat că sunteți evaziv în afirmații, odată spuneți că nu este obligatoriu apoi veniți și recunoașteți că Pavel a fos t la sărbători, deci încercați să faceți eschive ca cei din ringul de box.
Nu am găsit scris că evrei îl obligase pe Pavel să tină sărbătorile ba din potriva el s-a dus de bună voie la aceste sărbători chiar și-a dorit acest lucru.
16. Pavel se hotărâse să treacă pe lângă Efes, fără să se oprească aici, ca să nu piardă vremea în Asia; căci se grăbea ca, dacă-i va fi cu putință, să fie în Ierusalim de ziua Cincizecimii.
Beyond a scris:
E adevărat: am văzut că însuși Pavel a ținut sărbătorile evreiești, dar el era evreu.
Și el avea din partea Domnului o misiune de evanghelizare.
De aceea, tehnica lui de a evangheliza era de tipul:
Cu această afirmație nu puteți dovedi biblic că Pavel a fost la sărbătoarea doar cu scopul evanghelizări.
Beyond a scris:
Așa că mie, personal, nu mi s-ar părea corect să iau ca model obligatoriu pe Pavel sau pe altcineva pentru că a serbat sărbătorile sau rânduielile cu specific evreiesc.
Această afirmație este una foarte gravă, deoarece se pune la îndoială toată munca lui Pavel, iar el zice calcați pe urmele mele intru cât eu cal pe ale lui Hristos, deci un apostol cu noua daruri un apostol ce a păzit cu sfințenie tot ce i-a poruncit Dumnezeu nu este corect ca să avem ca model pe Pavel, dar nu mă miră acest lucru deoarece urechile mele au auzit această versiune nu odată sau de două ori, stând de vorbă cu frații adventiști ei mau lăsat fără grai, ,,Eu nu am nimic cu Pavel,, același răspuns am primit și din partea dumneavoastră că nu vi se pare normal să-l aveți pe Pavel ca model, poate E.G.WHITE este un model mult mai bun decât Pavel.
Beyond a scris:
Când la primul Conciul al Bisericii (cel din Ierusalim) s-a hotărât ce anume trebuie să facă Neamurile, concluzia a fost:
19. De aceea, eu sunt de părere să nu se pună greutăți acelora dintre Neamuri care se întorc la Dumnezeu;
20. ci să li se scrie doar să se ferească de pângăririle idolilor, de curvie, de dobitoace sugrumate și de sânge.
21. Căci încă din vechime, Moise are în fiecare cetate oameni, care-l propovăduiesc, fiindcă este citit în sinagogi în toate zilele de Sabat."
Am observat că ați luat varianta de la finalul capitolului, dar nu pe cea de la început, unde versetul 21 spune că în fiecare Sabat este citit în sinagogi.
Ne agățăm de Noe, Avram că ei nu au ținut sărbătorile, asta nu atestă că noi nu trebuie să mai ținem sărbătorile Domnului, dar un verset din Genesa ne pune să analizam puțin acest verset, deoarece Legile și poruncile susțineți că au fost date la ieșirea din Egipt, dar eu am găsit că Avraam a primit inainte aceste Legi și porunci.
4. Îți voi înmulți sămânța, ca stelele cerului; voi da seminței tale toate ținuturile acestea; și toate neamurile pământului vor fi binecuvântate în sămânța ta, ca răsplată
5. pentru că Avraam a ascultat de porunca Mea, și a păzit ce i-am cerut, a păzit poruncile Mele, orânduirile Mele, și legile Mele."
Dumneavoastră susțineți că le vedeți simbolice aceste sărbători, dacă este așa aveți datoria ca simbolic să le țineți după porunca Domnului, la timpul și vreame hotărătă de Dumnezeu.
Dragă beyond am adus argumente atât referințe biblice cât și motivația lor, așa după cum am mai spus îmi place când se discută pe dovezi și nu comentarii ce nu au suport biblic.
Fiți și voi îndelung răbdători, întăriți-vă inimile, căci venirea Domnului este aproape.Iacov 5:7
Pentru ca beyond amesteca lucrurile, nu pot decat sa i le sortez un pic, pentru a vedea si el cata invalmaseala este in capul lui, si cum putem pricepe noi ceva din ele.
In TALMACIREA LUI, de la Zaharia 14, ne scrie printre altele ca acea profetie se desfasoara in timpurile noastre, acum.
Ca de fapt cei care nu tin SARBATOAREA CORTURILOR, nu primesc PLOAIE(Duhul Sfant)
Pai, beyond, daca nu ne nastem din Duh, nu vom intra in Imparatie, atunci mai intai trebuie sa tinem aceasta sarbatoare, daca ea este cauza neprimirii Duhului Sfant, nu ?
Ajungem sa intelegem chiar din expunerea ta ca aceste sarbatori TREBUIE TINUTE, desi vad ca tu nu le tii, doar ca nu ai nimic pe noi cei care le tinem, intrebarea mea este:
Ca REGULA ca sa primesti Duhul Sfant, trebuie sau nu trebuie sa tii SARBATOAREA CORTURILOR?(Dupa talmacirea ta)
Tu, ai talmacit Zaharia, nu eu, sau ai talmacit, numai ca sa nu fie cum sta scris?
Numai ca de data asta, amestecurile tale te contrazic la alte subiecte.
Dedic clipa acestor lucruri, daca reusesc, voi aduce multumiri Domnului. Daca esuez, voi apela la harul Sau.
Deconectat
RE: Sarbatori
fullban10 (detalii numai pentru membrii conectaţi)
22510. Postat la 02/04/2013 11:37 - 4414z12h38m
Raspunsul meu este: darea sau ridicarea Duhului Sfant de la om nu tine de faptul ca sarbatorile sunt, sau nu sunt sarbatorite. Nu . Categoric nu. Nu astfel revarsa Dumnezeu Duhul Sfant peste om.